Pinkpop 2024

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
dus, we hebben nu 46 namen van de 62, nog 16 te gaan

vrijdag : 18 namen aangekondigd van 20, nog 2 namen toe te voegen
zaterdag : 15 namen aangekondigd van 21, nog 6 namen toe te voegen
zondag : 13 namen aangekondigd van 21, nog 8 namen toe te voegen
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
dus, we hebben nu 46 namen van de 62, nog 16 te gaan

vrijdag : 18 namen aangekondigd van 20, nog 2 namen toe te voegen
zaterdag : 15 namen aangekondigd van 21, nog 6 namen toe te voegen
zondag : 13 namen aangekondigd van 21, nog 8 namen toe te voegen

Gaat erg tegen het gevoel in, aangezien ik zondag veruit de sterkste dag tot dusver vind. Dat is echt een prima dagje aan het worden.
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
ik was me aan het vervelen, dit zie ik zowat qua posities op basis huidige poster
Lekker bezig :). Froukje verwacht ik toch wel op het grote veld en dat geldt eveneens voor Greta Van Fleet (voorlaatste op noord of vóór de sub op zuid). Talk ook minstens wel in de tent. Pendulum in de tent vind ik ook twijfelachtig (wel de mooiste spot voor hen).
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Toch even een kleine lans breken voor Keane en hun positie op de vrijdag. Wie zou er hoger moeten staan? Ze hebben net zo goed hits als Avril Lavigne, en een fors betere livereputatie. De AFAS was binnen een paar seconden uitverkocht en op basis van vraag hadden ze ook met gemak de Ziggo Dome kunnen doen. Sure, deze tour is een makkelijke nostalgie cash-in, maar het is ook niet alsof een Avril nog zoveel relevante hits heeft...
Dit zegt denk ik ook meer over Avril Lavigne dan over Keane. Waarom staat zij zo hoog? Keane snap ik wel. Niet mijn muziek, maar prima band, toegankelijk en zat hits.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
943
447
dus, we hebben nu 46 namen van de 62, nog 16 te gaan

vrijdag : 18 namen aangekondigd van 20, nog 2 namen toe te voegen
zaterdag : 15 namen aangekondigd van 21, nog 6 namen toe te voegen
zondag : 13 namen aangekondigd van 21, nog 8 namen toe te voegen
Benieuwd wat er nog komt op stage 4.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.413
6.722
Toegankelijk vind ik haar wel, maar ik zou niet meer dan een handvol nummers kunnen opnoemen.

Maar dat kan ook aan mij liggen hoor; haar positie verbaasde mij wel.
Ja die hits komen natuurlijk voornamelijk van haar eerste twee platen en zijn dus van een jaar of 20 geleden. Maar ik ga er vanuit dat al die Europese festivals die haar voor komend jaar op een hoge positie zetten ongeveer wel zo redeneren. Toch het idee dat de nostalgie maakt dat veel mensen willen gaan kijken. Ik denk ook dat het veld heel vol staat bij haar set op die vrijdag.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Ja die hits komen natuurlijk voornamelijk van haar eerste twee platen en zijn dus van een jaar of 20 geleden. Maar ik ga er vanuit dat al die Europese festivals die haar voor komend jaar op een hoge positie zetten ongeveer wel zo redeneren. Toch het idee dat de nostalgie maakt dat veel mensen willen gaan kijken. Ik denk ook dat het veld heel vol staat bij haar set op die vrijdag.
Als het veld vol staat is het gewoon een prima boeking. Dat is op Pinkpop natuurlijk snel het geval.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.211
7.467
Toegankelijk vind ik haar wel, maar ik zou niet meer dan een handvol nummers kunnen opnoemen.

Maar dat kan ook aan mij liggen hoor; haar positie verbaasde mij wel.
denk toch dat er weinig mensen zijn die meer nummers kunnen opnoemen van Keane dan van Avril Lavigne
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
  • Leuk
Waarderingen: Landgraver

elo

Headliner
3 dec 2013
5.029
3.707
ik verwacht een zomer waarin meer bekendheid ontstaat voor zangeres Zoë Livay...

had haar zelf in mijn Gouden Tip inzending staan, naast The Beaches en The Last Dinner Party.

btw, hier een leuk artikel over haar van 3FM npo3fm.nl/nieuws/3fm-nieuws/38a45a71-f4c7-4822-ac2f-2197cdffb31f/dit-is-waarom-zoe-livay-het-in-2024-gaat-maken
Het zei me in eerste instantie niks, maar het is dit:

Laten we zeggen dat Pinkpop met Froukje, Pommelien Thijs al betere vrouwelijke popacts uit NL/BE heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tom1617899894

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
243
145
Vrijdag
Måneskin • Keane • Avril LavigneRoyal Blood • Acda en de Munnik • Babymetal • Cian Ducrot • Nathaniel Rateliff & The Night Sweats • Palaye RoyalePolyphia S10 SkindredTinlickerDagnyFleddy Melculy • Mell VF • Pommelien Thijs • Jiri11

Zaterdag
Calvin Harris Nothing But ThievesAnouk • Louis Tomlinson • Pendulum (live) - Against The Current The AnaloguesCorey TaylorDe Jeugd Van Tegenwoordig • Douwe Bob • Froukje • Lauren Spencer Smith • Lottery Winners • The Vices • Gideon Luciana

Zondag
Ed SheeranSam Smith • Hozier • Limp BizkitGreta Van Fleet • Calum Scott • Davina Michelle • The Interrupters • James Arthur • Jane’s Addiction • Loreen • TALK • YĪN YĪN

Erg leuk
leuk, aardig
Vrijdag voor mij de beste dag by far. Gisteren wat bandjes beluisterd. Vondt Dagny wel een leuke verassing. Beetje Robyn achtig Zweedse pop.
Hoop voor de zaterdag en zondag nog op een paar leuke kleine rockbandjes op stage 4.
Een leuke Dance afsluiter in de tent op zondag zou ook fijn zijn. Soulwax had mooi geweest. Maar dat zal wel Lowlands worden.

Zijn alle hoge spots nu vergeven of zou b.v. een PWD zich nog ergens tussen kunnen worstelen? Had nog gehoopt op Fall Out Boy. Die staan dus alleen op Download festival en voor de rest nergens. Je zou verwachten dat die dan nog een paar andere gigs zouden hebben rond die periode.
Had ook graag Bad Omens willen zien. Misschien de volgende ronde als hun show op 4-2 in Tilburg is geweest.

Jera On Air komt vandaag ff met The Prodigy als Headliner. Naast ook al The Architects. Moet zeggen dat dit voor volgend jaar ook wel een kanshebber wordt.
 

Maria

Campingartiest
9 okt 2023
62
24
ik verwacht een zomer waarin meer bekendheid ontstaat voor zangeres Zoë Livay...

had haar zelf in mijn Gouden Tip inzending staan, naast The Beaches en The Last Dinner Party.

btw, hier een leuk artikel over haar van 3FM npo3fm.nl/nieuws/3fm-nieuws/38a45a71-f4c7-4822-ac2f-2197cdffb31f/dit-is-waarom-zoe-livay-het-in-2024-gaat-maken
Dat zijn namen die ik idd veel voorbij zie komen en die ik ook verwacht had. In die categorie ook The Indien en Kids with Buns, e.d. Hou zelf alleen niet zo van vrouwelijke artiesten, maar dat is een persoonlijke smaak. Ik hoop op nog wat Indie/ Britpop achtige bandjes in de volgende worp.
 

Martinez

Campingartiest
26 jan 2023
68
66
denk toch dat er weinig mensen zijn die meer nummers kunnen opnoemen van Keane dan van Avril Lavigne
Door je opmerking ben ik even gaan turven aan de hand van twee setlists van vorig jaar.
Eindstand Keane 8 - Avril Lavigne 4.

Van Keane kende ik: Silenced by the Night, Bend and Break, Everybody's Changing, Is It Any Wonder?, This Is the Last Time, Somewhere Only We Know, Crystal Ball en Sovereign Light Café
Van Avril kende ik: Complicated, My Happy Ending, Sk8er Boi, I'm With You

Wat voor mij van beide wel leuke setjes maakt overigens.
 
Laatst bewerkt:

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
743
970
Ik heb dezelfde oefening eens gemaakt en kwam op 7-8 uit in het voordeel van Avril 🤭

Keane (7)
Bend and Break
Spiralling
Nothing in my Way
This is the last Time
Is it any Wonder?
Everybody’s Changing
Somewhere Only We Know

Ik mis Crystal Ball overigens…

Avril Lavigne (8)
What The Hell
Complicated
My Happy Ending
I’m a Mess
Love Sux
Girlfriend
Love it when you hate me
Sk8er boi
 
  • Leuk
Waarderingen: Martinez

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
243
145
Dat je een nummer (her)kent wilt niet meteen zeggen dat je het ook een leuk nummer vind.
Ik zou willen dat ik sommige nummers van Keane niet zou kennen.

Moet t tegenwoordig een vereiste zijn dat je alles maar mee moet kunnen zingen?
Het is toch geen karaoke bar?
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy, Oasiss en mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken