Pinkpop 2024

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Na wat dance festivals te hebben bezocht hier mijn ongezouten mening:

Calvin Harris is een van de minste dj’s die je kan boeken volgens de dance fans. Wil je iemand die hits achter elkaar draait? Boek dan wel Harris.

Maar een Tiësto, Martin Garrix, Fred Again, Charlotte de Witte, Armin van Buuren geven veel betere dance sets.
 
  • Leuk
Waarderingen: colette283

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
474
819
Na wat dance festivals te hebben bezocht hier mijn ongezouten mening:

Calvin Harris is een van de minste dj’s die je kan boeken volgens de dance fans. Wil je iemand die hits achter elkaar draait? Boek dan wel Harris.

Maar een Tiësto, Martin Garrix, Fred Again, Charlotte de Witte, Armin van Buuren geven veel betere dance sets.
Helemaal mee eens! Ik heb zelf Calvin Harris op Sziget gezien in 2022, maar het was niet meer dan iemand die zijn bekende hitjes draait. Elke beetje capabele feest dj kan hetzelfde.

Voor vette elektronische acts moet je het inderdaad in een andere hoek zoeken. Een Underworld bijvoorbeeld zou ik veel leuker vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Helemaal mee eens! Ik heb zelf Calvin Harris op Sziget gezien in 2022, maar het was niet meer dan iemand die zijn bekende hitjes draait. Elke beetje capabele feest dj kan hetzelfde.

Voor vette elektronische acts moet je het inderdaad in een andere hoek zoeken. Een Underworld bijvoorbeeld zou ik veel leuker vinden.
Want die draaien niet hun bekende hitjes?
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Helemaal mee eens! Ik heb zelf Calvin Harris op Sziget gezien in 2022, maar het was niet meer dan iemand die zijn bekende hitjes draait. Elke beetje capabele feest dj kan hetzelfde.

Voor vette elektronische acts moet je het inderdaad in een andere hoek zoeken. Een Underworld bijvoorbeeld zou ik veel leuker vinden.
Fijn dat je het met me eens bent. Grappig genoeg heb ik Calvin in 2022 ook op SZiget gezien. Helemaal met je eens.

Vind het gewoon een misser van Pinkpop deze dance act. Er zijn veel acts die spannender zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
474
819
Want die draaien niet hun bekende hitjes?
Tuurlijk doen die ook hun bekende hits alleen heeft Underworld veel meer een live aspect aan de show en voelt het niet aan als iemand die nummers aan het afspelen is. Ik heb ze allebei gezien en was in ieder geval een stuk meer onder de indruk van Underworld.

Ik ben me er wel van bewust dat een Calvin Harris waarschijnlijk veel beter past bij Pinkpop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Tuurlijk doen die ook hun bekende hits alleen heeft Underworld veel meer een live aspect aan de show en voelt het niet aan als iemand die nummers aan het afspelen is. Ik heb ze allebei gezien en was in ieder geval een stuk meer onder de indruk van Underworld.

Ik ben me er wel van bewust dat een Calvin Harris waarschijnlijk veel beter past bij Pinkpop.
Haha zo bedoelde ik het niet, ik vond het alleen raar dat Harris verweten werd zijn eigen hits te draaien, wat als je het mij vraagt best logisch is. Ik vind Calvin een aantal ok nummers hebben op commercieel gebied, zelf nooit live gezien dus kan er niet over oordelen. Maar ik geloof best dat Underworld sterker is hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Haha zo bedoelde ik het niet, ik vond het alleen raar dat Harris verweten werd zijn eigen hits te draaien, wat als je het mij vraagt best logisch is. Ik vind Calvin een aantal ok nummers hebben op commercieel gebied, zelf nooit live gezien dus kan er niet over oordelen. Maar ik geloof best dat Underworld sterker is hoor.
Naar mijn idee is het een beetje de ervaring. Wil je een dj die alleen de hits achter elkaar draait. Of wil je een dj die gave overgangen heeft, bijzondere mixjes draait, etc
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Naar mijn idee is het een beetje de ervaring. Wil je een dj die alleen de hits achter elkaar draait. Of wil je een dj die gave overgangen heeft, bijzondere mixjes draait, etc
Ja dat wil je toch van een dj dat hij zijn eigen hits draait? En net of die andere dj's zulke bijzondere overgangen hebben met hun ableton voorgedraaie sets.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.023
3.706
Fred Again... zou een betere DJ zijn. En wat draait die? Zijn hits. Die show van hem is ook al op z'n retour intussen.

Edit: uiteraard geloof ik ook dat Calvin Harris een pak slechter is dan Fred hoor. Maar wat Indiaan zegt: hij heeft hits, so what.
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
474
819
Fred Again... zou een betere DJ zijn. En wat draait die? Zijn hits. Die show van hem is ook al op z'n retour intussen.

Edit: uiteraard geloof ik ook dat Calvin Harris een pak slechter is dan Fred hoor. Maar wat Indiaan zegt: hij heeft hits, so what.
Het is ook meer iets persoonlijks, ik geniet meer van een Underworld, Rufus Du Sol, Bicep etc. Maar denk dat Calvin Harris voor Pinkpop een veel betere optie is. Veel bekende nummers waar het gros van de mensen gewoon van staat te genieten als die gedraaid worden.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.166
4.309
Fred Again... zou een betere DJ zijn. En wat draait die? Zijn hits. Die show van hem is ook al op z'n retour intussen.

Edit: uiteraard geloof ik ook dat Calvin Harris een pak slechter is dan Fred hoor. Maar wat Indiaan zegt: hij heeft hits, so what.
Het gaat niet om de hits.
 

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
174
80
Line up is zo slecht voor Pinkpop dit jaar dat zelfs voor Dennis lijkt het moeilijk om de sfeer erop te pompen.

Misschien maar over horeca kwaliteit op Pinkpop hebben. Veel meer interessant dan de lineup denk ik.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Ja dat wil je toch van een dj dat hij zijn eigen hits draait? En net of die andere dj's zulke bijzondere overgangen hebben met hun ableton voorgedraaie sets.
Oprechte geïnteresseerde vraag? Heb je ooit een EDM of dance festival bezocht? Het gaat niet alleen om de hits bij een dance act.

Alesso trad gedurende Tomorrowland op met een eigen nieuw solo project. Geen enkele bekende hit draaide hij gedurende dat uur. Was een van de gaafste shows van het weekend.

En ja voor de jongeren die voor de hitjes komen is Calvin prima. Maar als je ook maar iets van dance liefhebbers had willen aantrekken. Dan had je beter een andere act kunnen boeken. Waar met een Pendelum en Tinlicker Pinkpop dit wel probeert.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.505
Pinkpop is natuurlijk, los van alles wat verder gezegd is, geen EDM of Dance festival. Pinkpop is dus ook niet gericht op mensen die een iets minder mainstream DJ set verwachten.

Calvin Harris heeft een ongekende karrenvracht aan makkelijk te verteren hits en past dus uitstekend op deze plek.
 
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong en Davidd

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
257
172
Ik had Calvin Harris liever gezien in de stijl van 10 jaar geleden toen het een live act was.

Lekker sfeertje

 
Laatst bewerkt:
  • On fire
Waarderingen: Martijn

elo

Headliner
3 dec 2013
5.023
3.706
Deze week oa BKS en Lowlands. Vraag is of Pinkpop daar meteen achteraan komt.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.859
1.766
Oprechte geïnteresseerde vraag? Heb je ooit een EDM of dance festival bezocht? Het gaat niet alleen om de hits bij een dance act.

Alesso trad gedurende Tomorrowland op met een eigen nieuw solo project. Geen enkele bekende hit draaide hij gedurende dat uur. Was een van de gaafste shows van het weekend.

En ja voor de jongeren die voor de hitjes komen is Calvin prima. Maar als je ook maar iets van dance liefhebbers had willen aantrekken. Dan had je beter een andere act kunnen boeken. Waar met een Pendelum en Tinlicker Pinkpop dit wel probeert.
Ik denk dat dance menig liefhebber echt niet naar Pinkpop gaat. Calvin Harris trekt ook wel een veel breder publiek aan dan dance liefhebbers. Dat Calvin Harris zijn hits komt spelen is precies wat er van hem wordt verwacht op Pinkpop. Dat hij iets meer moeite er in mag steken klopt dan ook weer.

En als ik het goed heb was Indiaan laatst nog bij een (hardstyle?) feestje, dus die is wel ingeburgerd in de dance ;)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Ik denk dat dance menig liefhebber echt niet naar Pinkpop gaat. Calvin Harris trekt ook wel een veel breder publiek aan dan dance liefhebbers. Dat Calvin Harris zijn hits komt spelen is precies wat er van hem wordt verwacht op Pinkpop. Dat hij iets meer moeite er in mag steken klopt dan ook weer.

En als ik het goed heb was Indiaan laatst nog bij een (hardstyle?) feestje, dus die is wel ingeburgerd in de dance ;)
Ik kom een beetje uit die scene inderdaad (al hoewel ik meer van de trance ben dan van de hardere stijlen, maar daar ontkwam ik vroeger ook niet aan).

Verder nooit into de Calvin Harris geweest, maar had wel een paar ok nummertjes vroeger (Acceptable In The 80's blijft leuk bijvoorbeeld, en waren er best wat toffe remixes van I'm Not Alone). Ik ga er ook niet voor naar Pinkpop, maar zou ik er rondlopen zou ik het wel gechecked hebben. Maar ik had eigenlijk niet het idee dat hij nog niveau Pinkpop headliner was.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken