Pinkpop 2024

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.486
6.152
😂😂En daarom hebben we ook opeens een Cian Ducrot en Laurence Spencer Smith op Pinkpop staan?

Kom op Tik Tok is letterlijk een van de redenen waarom nieuwe artiesten groot worden vandaag de dag.

Die hype van Noah Kahan opeens? Ook deels door TikTok ik luister al jaren naar die vent.
Je reageert niet op wat ik zeg, je reageert op Tiktok in het algemeen.

Comments op Tiktoks zijn toch puur reacties en interacties en zeggen volgens mij uiteindelijk niet perse heel veel over het daadwerkelijke gaan?

Iemand die op Tiktok (of op X, of op Insta of whatever) roept ''ik ga naar Pinkpop'' of ''Damn, ik ga sws'' gaat niet perse automatisch naar Pinkpop.
Je kunt aan dat soort comments geen conclusies verbinden over de daadwerkelijke verkoop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss en TBK

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.230
744
P!nk verkoopt in een dag twee ArenA's uit tegen torenhoge prijzen maar die Pinkpopdag was niet uitverkocht. Er is geen peil op te trekken.

Jullie hadden in die presales toch ook amper wachtrij?
dat is niet vreemd, er wonen in nederland veel meer mensen in de buurt van de arena dan in de buurt van landgraaf.
 

JW97

Playlistbediener
12 okt 2023
18
30
Het valt me toch op dat het aandeel zwaarmoedige pop ontzettend hoog is.
James Arthur, Calum Scott, Cian Ducrot.
En dan ook nog Hozier, Lauren Spencer Smith en Ed Sheeran.
Hoop dat er ook nog wat te feesten valt komende editie..
 

OuweMeuk

Playlistbediener
5 dec 2023
27
48
Het valt me toch op dat het aandeel zwaarmoedige pop ontzettend hoog is.
James Arthur, Calum Scott, Cian Ducrot.
En dan ook nog Hozier, Lauren Spencer Smith en Ed Sheeran.
Hoop dat er ook nog wat te feesten valt komende editie..
Ik zeg: Heideroosjes
 
  • Geweldig
Waarderingen: Bassie78

neus

Dagopener
16 mrt 2019
580
298
Het valt me toch op dat het aandeel zwaarmoedige pop ontzettend hoog is.
James Arthur, Calum Scott, Cian Ducrot.
En dan ook nog Hozier, Lauren Spencer Smith en Ed Sheeran.
Hoop dat er ook nog wat te feesten valt komende editie..
Goeie omschrijving. Ik vind dat prima voor thuis op de bank, maar saai voor op een festival.
 
  • Leuk
Waarderingen: Matthijs Slisser

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
174
80
Ik snap niet dat mensen hier dachten dat Pinkpop verkoop heel hard zou lopen. Je hebt je hondstrouw bezoekers bijvoorbeeld, zoals Dennis die betaalt €300,-, maakt niet wie er staat, maar dat groepje wordt alleen maar kleiner. Ed Sheeran was vorig jaar in Ned, dus alle Ed fans hebben hem al gezien. Die gaan niet weer € 145,- betalen plus alle bijkomende kosten. Voor de rest is het niet een artiestenlijst waarbij je €800,- of meer zouden uitgeven voor alle dagen (alle bijkomende kosten een beetje meegeteld). De tiktokker's gaan dat never nooit uitgeven
 

colette283

Gouden Tip
13 sep 2022
384
196
Nogmaals ook DTRH trekt een andere doelgroep aan. Kijk even op Tik Tok en je ziet welke doelgroep Pinkpop heeft. En de meeste mensen reageren iets in de richting van “ MOET ECHT GAAN MAAR KAN NIET GAAN ZO DUUR”. En als je uit de randstad komt komen er nog andere kosten bij. Bij een los concert in de arena of ziggo niet.
Tja het is veel geld en er komt veel bij kijken. Maar dat is andersom voor de Limburger ook als wij naar de Ziggo of ArenA willen gaan zijn wij ook een godsvermogen kwijt. Dus dat blijft hetzelfde en als je echt iets wilt zien dan ga je toch.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Ik snap niet dat mensen hier dachten dat Pinkpop verkoop heel hard zou lopen. Je hebt je hondstrouw bezoekers bijvoorbeeld, zoals Dennis die betaalt €300,-, maakt niet wie er staat, maar dat groepje wordt alleen maar kleiner. Ed Sheeran was vorig jaar in Ned, dus alle Ed fans hebben hem al gezien. Die gaan niet weer € 145,- betalen plus alle bijkomende kosten. Voor de rest is het niet een artiestenlijst waarbij je €800,- of meer zouden uitgeven voor alle dagen (alle bijkomende kosten een beetje meegeteld). De tiktokker's gaan dat never nooit uitgeven
Nu geef ik elk jaar maar maximaal 380 euro uit op Pinkpop (inclusief weekendticket) . 😂😂

Maar goed ik overleef dan ook op water een heel goed en groot ontbijt thuis. Een gratis fietsenstalling. En eten op de camping want daar zijn de porties groter en in verhouding goedkoper.

Bespaarde geld op eten en drinken gebruik ik voor andere concerttickets . Maar zo ben ik.

Moet wel zeggen dat 300 de max is voor mij. Dat heb ik al eerder aangegeven.
 

OuweMeuk

Playlistbediener
5 dec 2023
27
48
Ik snap niet dat mensen hier dachten dat Pinkpop verkoop heel hard zou lopen. Je hebt je hondstrouw bezoekers bijvoorbeeld, zoals Dennis die betaalt €300,-, maakt niet wie er staat, maar dat groepje wordt alleen maar kleiner. Ed Sheeran was vorig jaar in Ned, dus alle Ed fans hebben hem al gezien. Die gaan niet weer € 145,- betalen plus alle bijkomende kosten. Voor de rest is het niet een artiestenlijst waarbij je €800,- of meer zouden uitgeven voor alle dagen (alle bijkomende kosten een beetje meegeteld). De tiktokker's gaan dat never nooit uitgeven
Daarom vind ik het beleid van Pinkpop ook vreemd/zoekende. Enerzijds dure luxe opties aanbieden, waarschijnlijk voor mensen van mijn generatie. En anderzijds een de TikTok generatie willen binnenhalen met de huidige line-up. Zo zorg je ervoor dat niemand meer weet waar Pinkpop voor staat. Maar misschien is het wel opzet, twee halve doelgroepen is samen 1, en in juni toch weer bijna uitverkocht.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
580
298
Hoe oud is de TikTok generatie waar we het over hebben eigenlijk? Toen ik 16 was kon ik echt geen 500 euro uitgeven aan een weekend… dat was zo ongeveer wat ik in een jaar te besteden had
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

elo

Headliner
3 dec 2013
5.021
3.704
TikTok zal vast een grote rol spelen in de luistercijfers tegenwoordig, maar dat wil niet zeggen dat dat ook geldt voor live optredens. Word wel veel gepraat over Calum Scott is zo bekend omg door TikTok, maar hetzelfde geld voor andere "upcoming" artiesten die niet via TikTok bekend worden en die staan er ook gewoon niet. Ik vind dus nog altijd dat er weinig sprake is van visie. Daarnaast: als grootste festival van Nederland (qua statuur) mag je van mij ook best in de spiegel kijken als je zo'n Gideon boekt maar Spinvis nog nooit op je festival heeft gestaan. Maargoed, let it go.
 

OuweMeuk

Playlistbediener
5 dec 2023
27
48
Hoe oud is de TikTok generatie waar we het over hebben eigenlijk? Toen ik 16 was kon ik echt geen 500 euro uitgeven aan een weekend… dat was zo ongeveer wat ik in een jaar te besteden had
Toen ik 16 was ging ik naar de Golden Earring in de plaatselijke sporthal voor 10 gulden 🤣
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Hoe oud is de TikTok generatie waar we het over hebben eigenlijk? Toen ik 16 was kon ik echt geen 500 euro uitgeven aan een weekend… dat was zo ongeveer wat ik in een jaar te besteden had
Alles is wel duurder geworden. Terwijl salarissen ook gestegen zijn.
 

Joa

Playlistbediener
31 mei 2022
42
15
Niet gedacht dat juist deze kaarten zo hard zouden gaan.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20231209-121850.png
    Screenshot_20231209-121850.png
    157,1 KB · Weergaven: 108

Tom1617899894

Randprogramma
26 okt 2017
125
33
Voor het eerst sinds 2006 dat ik twijfel of ik wel moet gaan. Normaal gesproken zou ik een kaartje kopen nog voordat het programma bekend zou zijn, maar deze line up valt mij echt zo ongelofelijk tegen.
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
Ik snap niet dat mensen hier dachten dat Pinkpop verkoop heel hard zou lopen. Je hebt je hondstrouw bezoekers bijvoorbeeld, zoals Dennis die betaalt €300,-, maakt niet wie er staat, maar dat groepje wordt alleen maar kleiner.
Jip, die hondstrouwe groep wordt inderdaad steeds kleiner, inclusief ikzelf en de groep om mij heen. Daar is niemand ook maar enigszins enthousiast over wat er tot nu toe is aangekondigd. Enkele namen zijn ok, 1 of 2 prima, maar de rest is meh of *facepalm*..

Hopen dat de volgende drop wat meer op 'ons oudjes' gericht is.

Hier zijn we met minimaal 3 in het gezin die normaal een weekend Pinkpop doen, dat zouden er eigenlijk 4 worden dit jaar.
Dat is alleen al 1160 euro aan tickets, dan nog 1000 euro voor consumpties, dan gaat het toch wel erg hard.. ik geef het graag uit, maar dan moeten er wel minimaal 4 bands/acts zijn per dag waarvan ik enthousiast wordt...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken