Pinkpop 2024

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.721
1.885
Ik denk dat het…


Pearl Jam - Maneskin - Dua Lipa wordt.

Vraag me alleen niet waarom ze wachten met Pearl Jam terwijl Rock Werchter de twee andere namen al heeft aangekondigd.
Precies, is Pearl Jam zo exclusief om daar mee te starten? En dan komen ze daarna met headliners die al lang en breed op andere festivals zijn aangekondigd. Die logica ontgaat mij dan volledig. Tenzij ze natuurlijk met namen komen die we absoluut niet verwachten. Als ze zoals DennisvdBr oppert dat ze bv met een ACDC komen aanzetten dan snap ik dat je wacht met de andere headliners. Die staan er dan toch voor spek en boonen want 75 procent van je volledige kaartverkoop gaat op aan ACDC....
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Precies, is Pearl Jam zo exclusief om daar mee te starten? En dan komen ze daarna met headliners die al lang en breed op andere festivals zijn aangekondigd. Die logica ontgaat mij dan volledig. Tenzij ze natuurlijk met namen komen die we absoluut niet verwachten. Als ze zoals DennisvdBr oppert dat ze bv met een ACDC komen aanzetten dan snap ik dat je wacht met de andere headliners. Die staan er dan toch voor spek en boonen want 75 procent van je volledige kaartverkoop gaat op aan ACDC....
Dit is precies wat ik ook denk.
En Pinkpop weet ook wel dat een Dua Lipa of zelfs een Maneskin voor de jeugd veel beter werkt dan een Pearl Jam. Dus waarom die namen dan achterwege houden?

Ik snap dat niet helemaal.

Er zijn mensen die roepen dat het momentum dan verloren gaat maar ben het daar niet mee eens.

De kans dat Pinkpop Maneskin en Dua Lipa heeft lijkt met de dag juist kleiner te worden. Want waarom wachten met aankondigen?

Maar Ac/Dc naar Pinkpop? Zet MOJO deze winstgevende act niet liever in een arena vandaag de dag….
 
  • Leuk
Waarderingen: itsKenzin

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.165
Denk je dat Pinkpop zich zo druk maakt om de jeugd? Ze zullen met een PJ of Metallica meer kaarten verschuiven dan met Maneskin.
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
408
254
Dit is precies wat ik ook denk.
En Pinkpop weet ook wel dat een Dua Lipa of zelfs een Maneskin voor de jeugd veel beter werkt dan een Pearl Jam. Dus waarom die namen dan achterwege houden?

Ik snap dat niet helemaal.

Er zijn mensen die roepen dat het momentum dan verloren gaat maar ben het daar niet mee eens.

De kans dat Pinkpop Maneskin en Dua Lipa heeft lijkt met de dag juist kleiner te worden. Want waarom wachten met aankondigen?

Maar Ac/Dc naar Pinkpop? Zet MOJO deze winstgevende act niet liever in een arena vandaag de dag….
Er lijken de nodige aannames te zitten in je post waaronder:
-De jeugd is de voorname doelgroep.
-Pinkpop moet nu de line up bekend maken, want andere festivals....
-enz.

De organisatie zal heus wel een beetje nagedacht hebben over hun aankondigingsstrategie. Als één van de oudste en nog bestaande festivals beschikken ze iig over voldoende ervaring om het juiste momentum te kiezen. En dat moment komt snel genoeg vermoed ik.

Verder heeft Mojo ook een financieel belang bij Pinkpop. Ze kunnen niet alle krenten uit de pap in de randstad neerzetten. Ook lijkt me dat ook de prestige meetelt voor een festival als Pinkpop.
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
865
349
Ik begon zelf al te denken dat het niet meer ging gebeuren maar dan heb je dus bks, dtrh en pp in een week haha en dan kan je zelfs nog een dauwpop erbij op noemen
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Denk je dat Pinkpop zich zo druk maakt om de jeugd? Ze zullen met een PJ of Metallica meer kaarten verschuiven dan met Maneskin.
Dat zeg ik toch helemaal niet? Ik zeg alleen dat het vrij onlogisch is om te wachten met het aankondigen van de andere twee headliners als je ze al binnen hebt.

Vooral als Rock Werchter ze al heeft aangekondigd…. Mocht Pinkpop deze ook delen.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Er lijken de nodige aannames te zitten in je post waaronder:
-De jeugd is de voorname doelgroep.
-Pinkpop moet nu de line up bekend maken, want andere festivals....
-enz.

De organisatie zal heus wel een beetje nagedacht hebben over hun aankondigingsstrategie. Als één van de oudste en nog bestaande festivals beschikken ze iig over voldoende ervaring om het juiste momentum te kiezen. En dat moment komt snel genoeg vermoed ik.

Verder heeft Mojo ook een financieel belang bij Pinkpop. Ze kunnen niet alle krenten uit de pap in de randstad neerzetten. Ook lijkt me dat ook de prestige meetelt voor een festival als Pinkpop.
Jeugd wordt hier niet als voornaamste doelgroep neergezet. Wilde alleen duidelijk maken dat het vreemd is om je namen achterwege te houden als je ze al binnen hebt.

Heel raar als ze straks met Pearl Jam aankomen en vervolgens Dua Lipa en Maneskin aankondigen. Had je Dua Lipa of Maneskin ook al begin november kunnen aankondigen.
 
  • Leuk
Waarderingen: rricken

Landgraver

Support act
13 apr 2021
940
445
Er lijken de nodige aannames te zitten in je post waaronder:
-De jeugd is de voorname doelgroep.
-Pinkpop moet nu de line up bekend maken, want andere festivals....
-enz.

De organisatie zal heus wel een beetje nagedacht hebben over hun aankondigingsstrategie. Als één van de oudste en nog bestaande festivals beschikken ze iig over voldoende ervaring om het juiste momentum te kiezen. En dat moment komt snel genoeg vermoed ik.

Verder heeft Mojo ook een financieel belang bij Pinkpop. Ze kunnen niet alle krenten uit de pap in de randstad neerzetten. Ook lijkt me dat ook de prestige meetelt voor een festival als Pinkpop.
Laten we ze maar afrekenen op de namen die ze geboekt hebben of waar ze nog mee bezig zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

reaper

Support act
26 okt 2015
1.108
940
Goed punt, áls het concert in Saudi-Arabië dan zou tellen als 1 van die 2 stops dan kunnen we fluiten naar Metallica Pinkpop. Dan is de 2de stop sowieso Hellfest.

Maar denk dat het niet meetelt als een van de 2 stops, aangezien dat concert in Saudi-Arabië pas in december plaatsvind en er inderdaad "summer" word genoemd. 🤔
Het is binnen 2 weken dat ze al spelen ;)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.721
1.885
De kans dat Pinkpop Maneskin en Dua Lipa heeft lijkt met de dag juist kleiner te worden. Want waarom wachten met aankondigen?
Dat denk ik dan ook weer niet. Want hoeveel data heeft bv Dua Lipa al bekend gemaakt. Een festival of 5. Er gaat nog veel meer volgen al dan niet op festivals
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • Auke