Pinkpop 2024

reaper

Support act
26 okt 2015
1.107
938
Dennis bewonderingswaardig jou lijstje en hoe jij zo een adoratie hebt voor pinkpop maar daar zit toch meuk tussen en dingen die daar nooit zouden staan.

Queen, Iron Maiden zijn mij geen namen die op pinkpop een slot gaan krijgen
U2, AC/DC, The Stones zijn ook echt te groot..

Oasis reunie dat gelooft geen kat behalve liam zelf.
Noel heeft daar echt geen zin in.

green day moet je echt niet meer lopen aankomen anno 2024
Rihanna lijkt me ook een te grote onberekende factor om te boeken (zie verkoop in belgie en pukkelpop) als pinkpop zijnde. of die speelt misschien 2 nummers door de curfew.

The Killers? anno 2009 was dat nog enigzinds een leuke naam. Maar ook niet de kaartenverkoper die pinkpop heeft. IK ga alvast niet zeggen. Leuk the killers daar moet ik nou echt een kaartje voor halen.

ik zou vooral al eens proberen een lijn te trekken in wat voor publiek je wil aantrekken. want wil je een feestbraderie zijn met de nielsons, wil je een beetje rock feel behouden met dingen als qotsa of ga je meer de pop kant op.
nu is het gewoon precies een diertje die namen at random uit een hoed haalt en dan een dartje gooit naar waar ze zouden moeten staan.

want dat is voor mij als festivalganger net het gene dat vaak mij afhoudt om naar pinkpop te gaan.
een handjevol leuke namen onder die 1 of 2 headliners die me iet wat kunnen boeien.

aan de ene hand heb je dat aantal boeiende en uniekere namen, om te vervolgen met de nederlandse enclave bands die niet misstaan op de nederlandse variant van de vlimmerse worstenfeesten.

een handjevol hardere bands die dan nog verspreid staan over alle stadia en dagen, en dingen die vaak als een varken op een tang ergens onlogisch tussen staan. war on drugs tussen niall & pink, zet die dan op de plek van de lumineers en dan had je de combo met editors, en zet daar dan nog haunted youth op callboy en dan heb je een logischer rijtje.

en dat gun ik net alle pinkpoppers voor 24. een sterke, frisse line up met mooie boekingen maar ook doordacht en een richting voor de komende jaren.

en om nou te doen of alles slecht is wat ik hier zeg toch even nuanceren.
ik ben greenday ook gaan zien met de hella mega tour en had fun, iron maiden is mijn gateway band in metal en luister ik nog wekelijks, AC/DC, stones ook allemaal gezien en wil ik terug zien.

voorspelling 24

Pearl jam - BLink 182 op 1 dag

Billie - Post Malone op een 2de dag

Fred Again- nothing but thieves

spannend in de bovenste regionen? niet echt en voor mij ook niet.

maar pearl jam en blink zeker verkopen lekker vele kaartjes
idem voor de tandem Billie & post en zeker billie is een vernieuwde naam om bovenaan te zetten.

Idem met fred Again. en zou de weide echt wel plat krijgen. als ik dingen zoals goldband bezig zag dit jaar.

maar wie ben ik.
en waarschijnlijk als ik aan 10 namen kom in 24 over de 3 dagen ben ik er wel gewoon bij (en dat is dan een verbetering tegenover dit jaar)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.492
6.159
Dennis bewonderingswaardig jou lijstje en hoe jij zo een adoratie hebt voor pinkpop maar daar zit toch meuk tussen en dingen die daar nooit zouden staan.

Queen, Iron Maiden zijn mij geen namen die op pinkpop een slot gaan krijgen
U2, AC/DC, The Stones zijn ook echt te groot..

Oasis reunie dat gelooft geen kat behalve liam zelf.
Noel heeft daar echt geen zin in.

green day moet je echt niet meer lopen aankomen anno 2024
Rihanna lijkt me ook een te grote onberekende factor om te boeken (zie verkoop in belgie en pukkelpop) als pinkpop zijnde. of die speelt misschien 2 nummers door de curfew.

The Killers? anno 2009 was dat nog enigzinds een leuke naam. Maar ook niet de kaartenverkoper die pinkpop heeft. IK ga alvast niet zeggen. Leuk the killers daar moet ik nou echt een kaartje voor halen.

ik zou vooral al eens proberen een lijn te trekken in wat voor publiek je wil aantrekken. want wil je een feestbraderie zijn met de nielsons, wil je een beetje rock feel behouden met dingen als qotsa of ga je meer de pop kant op.
nu is het gewoon precies een diertje die namen at random uit een hoed haalt en dan een dartje gooit naar waar ze zouden moeten staan.

want dat is voor mij als festivalganger net het gene dat vaak mij afhoudt om naar pinkpop te gaan.
een handjevol leuke namen onder die 1 of 2 headliners die me iet wat kunnen boeien.

aan de ene hand heb je dat aantal boeiende en uniekere namen, om te vervolgen met de nederlandse enclave bands die niet misstaan op de nederlandse variant van de vlimmerse worstenfeesten.

een handjevol hardere bands die dan nog verspreid staan over alle stadia en dagen, en dingen die vaak als een varken op een tang ergens onlogisch tussen staan. war on drugs tussen niall & pink, zet die dan op de plek van de lumineers en dan had je de combo met editors, en zet daar dan nog haunted youth op callboy en dan heb je een logischer rijtje.

en dat gun ik net alle pinkpoppers voor 24. een sterke, frisse line up met mooie boekingen maar ook doordacht en een richting voor de komende jaren.

en om nou te doen of alles slecht is wat ik hier zeg toch even nuanceren.
ik ben greenday ook gaan zien met de hella mega tour en had fun, iron maiden is mijn gateway band in metal en luister ik nog wekelijks, AC/DC, stones ook allemaal gezien en wil ik terug zien.

voorspelling 24

Pearl jam - BLink 182 op 1 dag

Billie - Post Malone op een 2de dag

Fred Again- nothing but thieves

spannend in de bovenste regionen? niet echt en voor mij ook niet.

maar pearl jam en blink zeker verkopen lekker vele kaartjes
idem voor de tandem Billie & post en zeker billie is een vernieuwde naam om bovenaan te zetten.

Idem met fred Again. en zou de weide echt wel plat krijgen. als ik dingen zoals goldband bezig zag dit jaar.

maar wie ben ik.
en waarschijnlijk als ik aan 10 namen kom in 24 over de 3 dagen ben ik er wel gewoon bij (en dat is dan een verbetering tegenover dit jaar)
Ben er bang voor dat Green Day een zekerheidje is.

Billie plus Malone lijkt me ook veel te groot voor Pinkpop. Dat zijn beide headliners. Dan eerder 1vd 2 denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

zworp3

Support act
17 mei 2018
847
554
Dat de naam Rihanna genoemd wordt verbaast me. Die heeft sinds 2016 niet getourd en dan zou ze op tour gaan nadat ze net een tweede kind heeft gekregen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Ik las onlangs iets over een mogelijke tour van Miley Cyrus. Lijkt me ook iets wat PP wel zou boeken als de mogelijkheid zich voordoet....
ik ben voor! als ze een paar festivals speelt, moet MOJO dat meteen doen... maar door dat bericht over 'niet touren' staat ze niet in mijn lijst
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.721
1.885
ik ben voor! als ze een paar festivals speelt, moet MOJO dat meteen doen... maar door dat bericht over 'niet touren' staat ze niet in mijn lijst
Ik zal het dan wel mis hebben maar ben er toch zeker van eea gelezen te hebben. Zal wel de leeftijd zijn 😂
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
na 30 augustus weinig meer van Pinkpop, ook op sociale media...

kan me eigenlijk best voorstellen dat ze wakker gemaakt worden als september eindigd ?
he... een nieuwsbrief in de mail !

bericht:

Deel jouw herinneringen en maak kans op tickets voor 2024!

Welke liveshows op Pinkpop zul jij nooit meer vergeten? Hoe voelde jij je toen je jouw favoriete artiest voor het eerst live zag op Megaland? Wanneer was je verrast of verbaasd? En door wie werd je volledig omver geblazen?

Wij zijn benieuwd naar jouw herinneringen aan meer dan 50 jaar Pinkpop. Of je nu één, tien, of vijftig edities hebt bijgewoond, wij kunnen niet wachten om jouw persoonlijke verhalen over de shows die je op Megaland zag en jouw recensies daarover te lezen. Samen leggen we het collectieve geheugen van Pinkpop aan!

Maak kans op weekendtickets

In samenwerking met Gigit, dé nieuwe app voor het inchecken en nabeleven van concerten en festivals, werken we aan het collectieve geheugen van Pinkpop.

Download Gigit gratis in de App Store of Play Store. Alle Pinkpop-optredens zijn makkelijk in de app te vinden. Zoek jouw favoriete optredens op, check ze in en deel jouw mening en verhalen. Uit alle verhalen worden enkele gelukkigen gekozen die volgend jaar gratis nieuwe herinneringen mogen komen maken op Pinkpop 2024!

Download de app

Gigit heeft ons al een handje geholpen: zij hebben álle optredens die ooit op Pinkpop plaatsvonden al geüpload in hun app. Dan hoef jij dus nog alleen maar in te checken en je eigen herinneringen toe te voegen, hoe leuk is dat?

Bevestigd tot nu toe

Eerder werden Gideon (winnaar The Talent Scouts) en Jirii11 al aangekondigd voor de 53e editie van het festival. Meer namen volgen later. Heb jij ook al zoveel zin in een prachtig weekend in Landgraaf? Noteer dan 21, 22 en 23 juni 2024 alvast in je agenda!
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
421
115
Snap de hype rond headliners nooit echt..!
Voor een headliner nog nooit naar een festival geweest, puur kijkend of de dag of weekend mij aantrekt (headliner een uurtje mee pakken is dan een bonus)
Snap daarom ook wel dat lowlands hier vanaf wil stappen,
Met deze gedachte waag ik opnieuw een gok voor de 3 afsluiters..
Dag 1: Blur
Dag 2: Sam Fender
Dag 3: Fred Again

Allemaal niet langer dan 1,5 uur
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.411
3.380
Met Blur als headliner hoef je inderdaad geen dagkaart voor de headliner te kopen nee. Ik zou ook niet gaan kijken, slechte live-act.
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.107
938
Met Blur als headliner hoef je inderdaad geen dagkaart voor de headliner te kopen nee. Ik zou ook niet gaan kijken, slechte live-act.
als er nou een ding is, dan is het wel dat blur geen slechte live act is...
dat het commercieel geen goede zet is dan weer wel
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.411
3.380
Duidelijk in de Ziggo een andere show dan jullie gezien. Recensies lagen er ook niet om, dat was echt niet best...
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.556
4.474
Duidelijk in de Ziggo een andere show dan jullie gezien. Recensies lagen er ook niet om, dat was echt niet best...
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.411
3.380
Maar goed, maakt ook niks uit. Staan toch niet op Pinkpop.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.492
6.159
Wel jammer. Met een mooie co-head zou het erg leuk kunnen werken op Pinkpop. Liever dat dan wéér Pearl Jam, Muse of Metallica imo.
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.721
1.885
Vanuit verschillende kanten op het Ten forum komt nu toch het nieuws dat Pearl Jam volgend jaar op tour gaat door de VS en Europa. Oa info via de fanclub. Grote tour door de VS en de gebruikelijke ronde door Europa met Arena concerten en festivals.....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Vanuit verschillende kanten op het Ten forum komt nu toch het nieuws dat Pearl Jam volgend jaar op tour gaat door de VS en Europa. Oa info via de fanclub. Grote tour door de VS en de gebruikelijke ronde door Europa met Arena concerten en festivals.....
Dus we kunnen alvast 2 x Ziggo noteren en een 3de die tijdens de verkoop er bij komt ?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken