Pinkpop 2024

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
LIVE (lees Ed Kowalczyk met band) hebben gisteren in Tivoli gezegd volgend jaar weer terug te komen naar NL...

benieuwd hoe die data vallen, maar als het data eind juni worden, tip ik alvast Pinkpop als een kanshebbertje (of ze moeten een x aantal kleinere festivals af gaan... maar gezien de zeldzaamheid is met 1 optreden Pinkpop imo een kanshebber)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.505
LIVE (lees Ed Kowalczyk met band) hebben gisteren in Tivoli gezegd volgend jaar weer terug te komen naar NL...

benieuwd hoe die data vallen, maar als het data eind juni worden, tip ik alvast Pinkpop als een kanshebbertje (of ze moeten een x aantal kleinere festivals af gaan... maar gezien de zeldzaamheid is met 1 optreden Pinkpop imo een kanshebber)
Ik begrijp dat jij een (groot?) fan bent, maar dit is verder toch ook wel een flinke portie vergane glorie he..
 
  • Leuk
Waarderingen: elo en reaper

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
315
263
Ik begrijp dat jij een (groot?) fan bent, maar dit is verder toch ook wel een flinke portie vergane glorie he..
en dan nog niet hebbende over de kanttekeningen die oor.nl in de recensie schrijft nav bospop concert.

 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.505
en dan nog niet hebbende over de kanttekeningen die oor.nl in de recensie schrijft nav bospop concert.

Jeetje, gewoon lekker bij de herinnering van de Ipod shuffle stoppen maar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cooklu

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
315
263
Jeetje, gewoon lekker bij de herinnering van de Ipod shuffle stoppen maar.
En dan te bedenken dat ik daarvoor nog wel naar Bospop zou willen gaan, gelukkig maar dat ik geen last-minute cheap ticket heb kunnen vinden.

Wanneer dit een beetje door ettert bij Live, dan moet je ze niet willen op Pinkpop denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

zworp3

Support act
17 mei 2018
847
554
Vind de recensie van Oor wel errug negatief. Sure, ik was er niet bij, maar bij de zinsnede: "dan óók nog dik tien minuten te lang doorgaan, omdat je per se eerst nog wat andere nummers wil spelen voordat je aan jouw grootste hits begint. " keek ik op Setlist.fm en zelfs voor iemand die ongeïnteresseerd is in de band Live zie ik dat de nummers die ze voor hun grootste hits spelen ook gewoon superbekend zijn.

Vind het wel iets voor Vestrock en Dauwpop om volgend jaar mee uit te pakken eigenlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cooklu

Igo.

Campingartiest
25 okt 2015
75
65
Of halverwege de Pinkpop dag op Noord/Zuid, niet later meer
(de Crowded House spot of de Hollywood Vampires plek)
Was in 2017 geweldig, toen als sub voor Kings of Leon. Toen net weer bij elkaar en met ongemak onderling op het podium. Zal nu een stuk beter zijn. Mag van mij terugkeren op Pinkpop. Blijft toch een band die alleen in Nederland de grootste successen heeft geboekt.
 

PattvD

Randprogramma
21 apr 2022
172
198
Was in 2017 geweldig, toen als sub voor Kings of Leon. Toen net weer bij elkaar en met ongemak onderling op het podium. Zal nu een stuk beter zijn. Mag van mij terugkeren op Pinkpop. Blijft toch een band die alleen in Nederland de grootste successen heeft geboekt.
Afgelopen weekend speelden ze niet eens met de eigen bandleden, dus dat betwijfel ik..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Afgelopen weekend speelden ze niet eens met de eigen bandleden, dus dat betwijfel ik..
zolang er nog (lees ook, 'alweer') juridisch getouwtrek is tussen Ed en de rest van de orginele band LIVE, zal Ed optreden als +LIVE+ met een touring band,
voor de reunie (2017) lag de bal anders, toen tourde Ed met band onder eigen naam of deed solo shows zoals een theatertour door Nederland, maar met een band zoals Pinkpop 2014 of Bospop 2015. Na de reunie ligt de bal en de strijdbijl anders en mag Ed touren met de muziek van LIVE onder de bandnaam +LIVE+.

maar, zeg ik als misschien redelijk trouwe volger, voor mij is Ed eigenlijk LIVE... of het nu LIVE of solo is, maakt voor mij weinig verschil
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
Jeetje, gewoon lekker bij de herinnering van de Ipod shuffle stoppen maar.
Ik was er wel bij op Bospop en heb me uitstekend vermaakt met Live (recensie in het Bospop topic). Gewoon prima act om lekker mee te zingen met de hits met een biertje in de hand. De recensie is enorm gekleurd door de persoonlijke mening van de recensist over Ed. Zeker niet beste optreden dat ik ooit gezien heb maar gewoon een prettige rockshow met hits zoals ze er ook moeten zijn op een festival. Ergens in de middag op Pinkpop zou dus prima werken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.505
Ik was er wel bij op Bospop en heb me uitstekend vermaakt met Live (recensie in het Bospop topic). Gewoon prima act om lekker mee te zingen met de hits met een biertje in de hand. De recensie is enorm gekleurd door de persoonlijke mening van de recensist over Ed. Zeker niet beste optreden dat ik ooit gezien heb maar gewoon een prettige rockshow met hits zoals ze er ook moeten zijn op een festival. Ergens in de middag op Pinkpop zou dus prima werken.
Dat is bij recensies natuurlijk altijd wel het geval. Ik kan me nog recensies herinneren van recensenten die op een festival een elektronische act gaan recenseren en na één zin duidelijk is dat de recensent niets moet hebben van elektronische acts.

Heb het idee dat deze recensent toch wel redelijk objectief was, in die zin dat hij ook wel aangeeft Live wel een warm hart te hebben toegedragen (misschien dan juist niet objectief..). Zelf vind ik toch ook wel gevoelig voor dit soort randzaken en kleurt dat m.i. een optreden toch ook wel.

Maar of nou Ed of Nielson volgend jaar aanwezig is, zal me ook wel weer om het even zijn ;).
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Cooklu

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.264
3.841
Zelfs op Pinkpop zullen er genoeg mensen rondlopen, die tijdens een klein uurtje Ed zeker voldoende vermaakt worden. Ik hoop voor Pinkpop dat ze vooruitgang willen en dan eerder voor een hedendaagse act kiezen of in ieder geval een act die recentelijk nog iets heeft uitgebracht.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
Zelfs op Pinkpop zullen er genoeg mensen rondlopen, die tijdens een klein uurtje Ed zeker voldoende vermaakt worden. Ik hoop voor Pinkpop dat ze vooruitgang willen en dan eerder voor een hedendaagse act kiezen of in ieder geval een act die recentelijk nog iets heeft uitgebracht.
Ik hoop dat ze OOK voor vooruitgang kiezen, maar daarnaast OOK classics als Live blijven boeken. Recent nieuw werk of niet maakt me daarbij weinig uit. Nostalgische meezing acts vind ik net zo'n essentiële bijdrage leveren aan de totale Pinkpop beleving als nieuwe acts...
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
Zeker mogen er ook wat classics bij, maar laten we hopen dat Pinkpop dan voor de echte parels kiest en niet voor een veredelde coverband met Ed.
Tsja, ook voor mijzelf geld dat LIVE = Ed, dus wat mij betreft zijn ze welkom. En 'echte parels' is natuurlijk een rekbaar begrip. Had ik daar invloed op gehad, doe dan inderdaad maar Oasis (y)
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
940
445
Bij pakweg 60 bands die je moet boeken elk jaar, zullen zeker parels tussen zitten maar de ene editie heeft er meer dan de andere en is ook natuurlijk afhankelijk van je eigen smaak.We gaan het zien als de eerste namen worden gedropt.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.505
Tsja, ook voor mijzelf geld dat LIVE = Ed, dus wat mij betreft zijn ze welkom. En 'echte parels' is natuurlijk een rekbaar begrip. Had ik daar invloed op gehad, doe dan inderdaad maar Oasis (y)
City heeft de CL gewonnen, dus who knows ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken