Pinkpop 2024

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Nah. Was al paar jaar niet meer geweest. Het is geen veredelde braderie meer dat dacht ik ook. Je hebt veel meer randprogramma nu , er hangt veel meer sfeer en mensen gaan toch meer op in acts dan bij Pinkpop. Dat was dit jaar in ieder geval zo.
Ah, leuk om te lezen. Gun het zo'n knus stadsfestival (op mooie locatie) wel hoor. Maar bij welke muziek gaan mensen dan leip daar? Op Snelle?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.755
Dit weekend op parkcity live geweest als pers. Ondanks een matige line up proef ik hier toch een bepaalde bijzondere sfeer die er op Pinkpop vaak mist.

Querbeat aub zet deze neer op Pinkpop volgend jaar wat een geluid en wat een sfeer. En ja ook een Kriss Kross Amsterdam deed het goed. (Niet verwacht)

Leuke is dat je een karaoke bar hebt bij de wc’s, een mini Platenbus podium naast de burger kraam , etc kleine elementen die Pinkpop soms net missen om de sfeer te optimaliseren.

Ja ik praat de line up echt niet goed. Maar het is wel bijzonder om te zien hoe een goed randprogramma toch voor een leuke sfeer kan zorgen. Daar trouwen twee mensen voor de grap, daar heb je een love speed date bus. Iets wat SZiget en Lowlands ook altijd veel meer hebben dan Pinkpop. En het hoeft allemaal niet veel te kosten…
ParkCity mag op z'n minst Within Temptation doorsturen naar Pinkpop 2024....

Zal eens tijd worden dat die terug komen!!
 
  • Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
493
204
Dit weekend op parkcity live geweest als pers. Ondanks een matige line up proef ik hier toch een bepaalde bijzondere sfeer die er op Pinkpop vaak mist.

Querbeat aub zet deze neer op Pinkpop volgend jaar wat een geluid en wat een sfeer. En ja ook een Kriss Kross Amsterdam deed het goed. (Niet verwacht)

Leuke is dat je een karaoke bar hebt bij de wc’s, een mini Platenbus podium naast de burger kraam , etc kleine elementen die Pinkpop soms net missen om de sfeer te optimaliseren.

Ja ik praat de line up echt niet goed. Maar het is wel bijzonder om te zien hoe een goed randprogramma toch voor een leuke sfeer kan zorgen. Daar trouwen twee mensen voor de grap, daar heb je een love speed date bus. Iets wat SZiget en Lowlands ook altijd veel meer hebben dan Pinkpop. En het hoeft allemaal niet veel te kosten…
En dat verschil zou er moeten blijven! Op lowlands altijd gelachen met de titty twister bijv. Op pukkelpop je laten hypnotiseren of naar een dokter gaan met een heel toneelstuk, Jamsessies met het publiek en een vast bandje! Daar zijn deze festivals voor... Pinkpop draait alleen om de muziek even tot rust komen! Dat lukte mij op Lowlands niet wat een gekkeboel daar altijd 🤣
Zelf vind ik de stille jan bijv. Ontzettend doelloos hebben ze niet nodig
 
  • Leuk
Waarderingen: Festivaltime

Verwijderd lid 44784

Playlistbediener
30 jun 2023
11
7
Na een super Pinkpop, ook dit jaar naar Werchter geweest was ook weer super. Maar wat mogen we blij zijn met de prijzen voor eten op Pinkpop.

Op Werchter is alles veel duurder, en met munten op bandje hebben ze ook hele rare bedragen van bv 4,2 coins (munten)

De mini loempia’s als bv is 2 munten net als Pinkpop maar wil je er saus bij kost dat 0,4 munten extra. En ga zo maar door alles is echt een stuk duurder, wat eten betreft. Waar je op PP 4 munten betaald is dit op Werchter 4,3 of zo

Het is nog steeds wel een voordeel en makkelijk dat je een cola of andere frisdrank in klein flesje krijgt ipv beker. Drinkt fijner en je kunt ‘m makkelijk bewaren en later opdrinken.

Ook blijft het sanitair op de PP campings ook beter en schoner met gratis spoeltoiletten

Ondanks alles weer genoten van mijn festival maand, volgend jaar weer jaartje alleen naar Pinkpop.
Had Werchter ook al dat digitale coinsysteem...
Had Graspop dit jaar ook en functioneerde voor geen meter.
 

Verwijderd lid 44784

Playlistbediener
30 jun 2023
11
7
Nah. Was al paar jaar niet meer geweest. Het is geen veredelde braderie meer dat dacht ik ook. Je hebt veel meer randprogramma nu , er hangt veel meer sfeer en mensen gaan toch meer op in acts dan bij Pinkpop. Dat was dit jaar in ieder geval zo.
Veredelde braderie.....vind t meer een veredeld buurtfeest.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.755
zou Korn een act in 2024 kunnen zijn voor Pinkpop, als voorlaatste op Noord bijvoorbeeld?

of is dat meer een act voor Jera of een ander festival, misschien zelfs Bospop?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.755
dat zou toch echt niet meer mogen...
heb even het lijstje (14 namen) van @Nikfestilover er bij gezocht uit het 2023 topic

*Metallica
*Red Hot Chili Peppers
*Foo Fighters
*Pearl Jam
*P!nk
*Imagine Dragons
*The Cure
*Kings of Leon
*Muse
*Arctic Monkeys
*Mumford & Sons
*Robbie Williams
*Rage Against The Machine
*Green Day

en ik denk Rammstein nog gerust gezien mag worden als 15e naam

maar discussie staat uiteraard open...
 
  • Geweldig
Waarderingen: Nikfestilover

EastRocks

Campingartiest
3 nov 2015
64
52
heb even het lijstje (14 namen) van @Nikfestilover er bij gezocht uit het 2023 topic

*Metallica
*Red Hot Chili Peppers
*Foo Fighters
*Pearl Jam
*P!nk
*Imagine Dragons
*The Cure
*Kings of Leon
*Muse
*Arctic Monkeys
*Mumford & Sons
*Robbie Williams
*Rage Against The Machine
*Green Day

en ik denk Rammstein nog gerust gezien mag worden als 15e naam

maar discussie staat uiteraard open...
dit kan rustig aangevuld worden met Volbeat, A7F, 21Pilots, QOTSA, GNR, BJ, Aerosmith, Nothing but Thieves, Killers, Biffy Clyro, TOOL,
 
  • Leuk
  • Thinking
Waarderingen: brutus257 en elo

mart1234

Support act
27 nov 2019
941
414
dit kan rustig aangevuld worden met Volbeat, A7F, 21Pilots, QOTSA, GNR, BJ, Aerosmith, Nothing but Thieves, Killers, Biffy Clyro, TOOL,
Hier zie ik maar weinig headliners
Biffy zal mis 3de op noord ofzo staan tegenwoordig en killers, NoTB, Volbeat, A7F en 21P zijn noord afsluiters / subs
GNR die zijn afgeschreven
Aerosmith zie ik ook niet gebeuren maar zal als enige kunnen
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.864
5.392
Denk dat Nothing But Thieves niet meer voor minder dan headliner is te strikken hoor. Tool lijkt niet helemaal te passen op Pinkpop voor mijn gevoel. Verder wel eens met @mart1234. The Killers zou ik verder nog wel in een soort co-constructie zien gebeuren, maar dat is op Pinkpop toch ook weer iets lastiger doordat de voorlaatste act niet in het donker speelt.

En wie is BJ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.755
Oh, en Volbeat telt hier natuurlijk wel als headliner.
ik denk dat Volbeat en QOTSA wel hebben laten zien dat dat in de toekomst wel eens kan gaan gebeuren

En wie is BJ?
ik hoop dat daarmee Bon Jovi bedoeld zal worden.... anders is het een 'head-liner' voor s avonds in het tentje op de camping?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.755
Aerosmith zie ik ook niet gebeuren maar zal als enige kunnen
je mag eigenlijk wel hopen dat ze die farewell tour doortrekken naar Europa... en dat Aero Force One een landing maakt ook in NL

ik hink een beetje op de gedachte dat ze vorige keer (in de cancel tour van 2020) maar 1 gig gepland hadden voor Benelux (Graspop).
in theorie, zou het zeker een mooie classic zijn met een bak aan meezingers en hits.
qua tourschema is het het meest lastig, gezien de standaard 2 open dagen tussen gigs.
daarnaast, zo'n 'afscheidstour' wil je eigenlijk in een losse show pakken ipv een festival?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken