Pinkpop 2024

pinkpop2w

Playlistbediener
2 apr 2023
9
1
Pinkpop 2024 programma voorspelling voor zaterdag.
In volgorde van tijd, laat naar vroeg
zaterdag:
South stage: Aerosmith, 5 sec of summer, Paolo Nutini, Chefs Special, racoon, Boy & Bear
North stage: Fred Again, Jack White, Sheppard, flemming, big2
tent: Apocalyptica, Charlie XCX, david Kushner
Voyager, Tourist leMC
Stage 4: Hier heb ik de muziekkennis niet voor.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.684
7.461
Pinkpop 2024 programma voorspelling voor zaterdag.
In volgorde van tijd, laat naar vroeg
zaterdag:
South stage: Aerosmith, 5 sec of summer, Paolo Nutini, Chefs Special, racoon, Boy & Bear
North stage: Fred Again, Jack White, Sheppard, flemming, big2
tent: Apocalyptica, Charlie XCX, david Kushner
Voyager, Tourist leMC
Stage 4: Hier heb ik de muziekkennis niet voor.

Als Aerosmith er zou staan, verwacht ik die eerder op vrijdag of zondag ivm rustdag in combinatie met Graspop en eventueel een Copenhell
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Zou dat niet komen dat doordat de crew dan nog veel te veel moeten opbouwen in één nacht na het concert als de dag erna Pinkpop van start gaat? Ik bedoel, tijdens Bruce Springsteen mocht niks van Pinkpop zelf zichtbaar zijn en als ik de foto's op fb mag geloven was de tent nog niet volledig opgezet en dat gold ook voor de North Stage.
De tent was al klaar overigens, alleen was tijdens het concert van Springsteen de hele roze achterwand weer verwijderd, Tent was het eerste dat geheel op stond. North Stage was idd op die zondag enkel de vloer gereed (maar voor die zondag ook niet nodig)

Wat betreft het ombouwen, dat had ook specifiek met de wensen van de productie van Springsteen en het meegebrachte licht/geluid/beeld te maken.
Dat had impact op hekwerk, golden circle en lichtmasten, daarnaast verplaatsen van dranktenten en enkele zitplekken en schaduwtenten.
Indien zo'n productie op het festival zelf zou staan, zou licht/geluid/beeld al gereed zijn voor het festival. Een catwalk of podium aanbouw, of het groter of kleiner maken van een golden circle, dat is iets wat al vaker s nachts omgebouwd is.
Denk bijvoorbeeld aan 2014, de catwalk die Rolling stones hadden op dag 1, geen catwalk op dag 2 bij Arctic Monkeys en dag 3 voor Metallica met snakepit voor de stage... (dit had overigens ook invloed op de barriers / golden circle)
 

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
391
134
eigenlijk heeft Atze wel een punt natuurlijk...

dacht ook, zo'n UK tour is niet afgelopen week ineens ingepland, dat staat misschien al maanden (of veel langer) op de rol...
staat wellicht al op de rol voordat Trommelen over Foo Fighters begon voor 2024, ver voor het slotinterview met Niek en Jarn en heel ver voor herman schueremans er over begon voor Rock Werchter.

dus het heeft me wel aan het denken gezet gisteren... ik zou ze nog niet helemaal afschrijven, ik geef het een voorzichtige kans nog voor de aflsuiting van zondag.

( edit : aan de andere kant... Atze maakt er een sport van om averechts op berichten van Festileaks te reageren 😂 )
m.b.t die tweet van Atze. Waar hebben de foo's dan op 3 juni gespeeld? 2 juni RAR, 4 juni RIP. Wellicht heeft hij te snel op Setlist.fm gekeken? Op 3 juni was er ergens in de UK een optreden van de UK Foo Fighters...
 
  • Haha
Waarderingen: Joris

neus

Dagopener
16 mrt 2019
580
298
Ja, naar mijn schatting is dat ook het grootste euvel, en niet, zoals die guy van Novarock (?) schetst, dat er een buitengewone act voor langs moet komen.

Wat dat betreft is het voor Pinkpop misschien ook wel beter om gewoon op donderdag de camping open te gooien met het "programma" zoals het nu bestaat daarop. Hoe beperkt dit ook is, ik vermaakte me de afgelopen jaren wel op die donderdagavond en het is vanwege de beperkte omvang dus ook niet van invloed op de prijzen.
Ja precies. Misschien wat coverbands op stage 4 ofzo.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Pinkpop 2024 programma voorspelling voor zaterdag.
In volgorde van tijd, laat naar vroeg
zaterdag:
South stage: Aerosmith, 5 sec of summer, Paolo Nutini, Chefs Special, racoon, Boy & Bear
North stage: Fred Again, Jack White, Sheppard, flemming, big2
tent: Apocalyptica, Charlie XCX, david Kushner
Voyager, Tourist leMC
Stage 4: Hier heb ik de muziekkennis niet voor.
Sow wat een sterke line up. Helaas too good to be true denk ik.
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
422
116
Mischien niet relevant maar wat vinden jullie überhaupt van stage 4? Kwa programmering vind ik het absoluut een toevoeging maar de stage zelf vind ik ruk tussen de marktkraampjes zou zelf graag de tent waar stage 4 mee begon terug zien (stukje meer beleving)
 

PattvD

Randprogramma
21 apr 2022
172
198
Mischien niet relevant maar wat vinden jullie überhaupt van stage 4? Kwa programmering vind ik het absoluut een toevoeging maar de stage zelf vind ik ruk tussen de marktkraampjes zou zelf graag de tent waar stage 4 mee begon terug zien (stukje meer beleving)
Volledig met jou eens. Ondanks dat we wat optredens op stage 4 wilden zien, hebben we na Nova Twins dat hele podium vermeden. Reden is dat we het te vol vonden voor het kleine beetje ruimte wat daar is.
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
474
819
Ik vond de programmering dit jaar van stage 4 erg goed en dit soort namen moeten ze elk jaar blijven houden. Niks leukers dan af en toe een nieuw opkomende artiest zien op een festival.

Maar ben het er mee eens dat de tent fijner was, meer beleving en de mensen die wilde bijpraten bleven buiten de tent.
 

bootje76

Randprogramma
17 feb 2019
187
154
Terug naar de tekentafel. Zomaar effe een ideetje, zou Metallica, Pop of rock act, Metallica kunnen werken op Pinkpop. Die duoshow hebben ze dit jaar op Download ook dacht ik. Ik verwacht 't niet dus gok ik voor nu op Aerosmith, Post Malone, Queen + Adam
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

Bob105

Support act
18 jun 2021
809
1.012
Terug naar de tekentafel. Zomaar effe een ideetje, zou Metallica, Pop of rock act, Metallica kunnen werken op Pinkpop. Die duoshow hebben ze dit jaar op Download ook dacht ik. Ik verwacht 't niet dus gok ik voor nu op Aerosmith, Post Malone, Queen + Adam
Ze gaan geen reguliere festivalshows meer plannen komende zomer, maar bovenal zou het niet werken op pinkpop waar "breed" wordt geprogrammeerd voor ieder wat wils. Gaan ze niet aan beginnen.
 

colette283

Gouden Tip
13 sep 2022
384
196
Zou er een mogelijkheid zijn als the weekend headliner zou zijn. Dat hij Lana del Rey meeneemt?
Ivm samen werking?

zou graag gaan dinsdag naar de Ziggo Dome naar Lana, tot nu toe nog niemand gevonden die mee wilt gaan 😑
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.590
11.188
Lana del Rey heeft niet echt een heel drukgevulde tour. Na Glasto was het eerstvolgende optreden in Dublin op 7 juli. Daar heeft ze nu volgens mij een gig in Italië en Amsterdam tussengestopt.
Dublin is zelfs tegelijkertijd met Amsterdam en Parijs (10de) aangekondigd. Had alleen nog Hyde Park staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Oasiss

neus

Dagopener
16 mrt 2019
580
298
Terug naar de tekentafel. Zomaar effe een ideetje, zou Metallica, Pop of rock act, Metallica kunnen werken op Pinkpop. Die duoshow hebben ze dit jaar op Download ook dacht ik. Ik verwacht 't niet dus gok ik voor nu op Aerosmith, Post Malone, Queen + Adam
Ik zou het heet gaaf vinden in het geval van Metallica, maar denk niet dat dit snel zal gebeuren. Is denk ik ook niet zo handig voor je dag kaart verkoop.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken