Pinkpop 2024

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
683
801
Persoonlijk lijkt mij Lana geen geschikte Headliner voor Pinkpop...
(maar ja, velen zijn het er ook niet mee eens dat ik DM wel n goede headliner vind... 😅)
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss en Timmetje

neus

Dagopener
16 mrt 2019
649
369
Elbow mag zeker langs komen!
Van mij mag De Jeugd van Tegenwoord ook wel weer eens :)
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Persoonlijk lijkt mij Lana geen geschikte Headliner voor Pinkpop...
(maar ja, velen zijn het er ook niet mee eens dat ik DM wel n goede headliner vind... 😅)
Verkoopt prima. Alles kan op Pinkpop zo lang het maar niet te ruig is of te alternatief.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.864
5.392
Op deze manier word de vijver wel extreem groot

Als je de Ziggo Dome in een vloek en een zucht uitverkoopt terwijl je het een paar dagen voor het optreden aankondigt, ben je volgens mij een vrij grote vis in de vijver.

Dat er in die conservatieve vijver van [ik weet zijn naam niet] maar 10 tot 15 potentiele vissen zitten, is een ander verhaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.460
7.454
Als je de Ziggo Dome in een vloek en een zucht uitverkoopt terwijl je het een paar dagen voor het optreden aankondigt, ben je volgens mij een vrij grote vis in de vijver.

Dat er in die conservatieve vijver van [ik weet zijn naam niet] maar 10 tot 15 potentiele vissen zitten, is een ander verhaal.
Zie jij Lana op Pinkpop werken? Ik twijfel er een beetje aan of dat een match gaat zijn.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.864
5.392
Zie jij Lana op Pinkpop werken? Ik twijfel er een beetje aan.

Ja, goede vraag. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat er wel en niet werkt. Ik denk dat zij wel een flinke groep bereid vindt een dagkaart te kopen, dus dat is dan op zich prima. Achteraan het veld zal het een dooie bedoeling worden, maar dat was het afgelopen editie bij de headliners ook wel het geval.

Denk dat het met een band als QOTSA ervoor op het "tweede" podium, en/of nog beter, een band tijdens de headliner, best zou kunnen.

Maar truth be told, ik snap dat het dekentjes uitgooiend publiek beter gaat op Pink of RW dan op Lana del Rey.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.460
7.454
Ja dat laatste vooral. Ik denk dat een Lana set beter valt op BKS of DTRH. Ik verwacht op Pinkpop vooral een hoop geroezemoes.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Ja, goede vraag. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat er wel en niet werkt. Ik denk dat zij wel een flinke groep bereid vindt een dagkaart te kopen, dus dat is dan op zich prima. Achteraan het veld zal het een dooie bedoeling worden, maar dat was het afgelopen editie bij de headliners ook wel het geval.

Denk dat het met een band als QOTSA ervoor op het "tweede" podium, en/of nog beter, een band tijdens de headliner, best zou kunnen.

Maar truth be told, ik snap dat het dekentjes uitgooiend publiek beter gaat op Pink of RW dan op Lana del Rey.
Jouw laatste zin is nog wel de beste argumentatie waarom Lana moet komen headlinen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bartjuh1981 en Oasiss

Davidd

Support act
7 jul 2021
941
1.702
Toch mooi om te zien dat eventuele nieuwe headliners (DM, Lana, etc) hier al snel worden teniet gedaan als niet passend bij PP (wat ook terrecht is), en ik wel geopperde namen als PJ, Metallica, Guns & Roses voorbij zie komen, terwijl die drie laatst genoemde van mij echt mogen wegblijven en snel vervangen mogen worden voor een nieuwe generatie headliner artiesten. PJ was in 2022 al een teleurstelling, G&R klonk op Glastonbury voor geen meter en Metallica op Download kreeg ook geen lovende kritieken en stond er in 2022 ook al.

Dit geeft volgens mij ook het probleem aan waarin PP zich bevindt. De vaste bezoekers zien het liefste 3 artiesten uit de vijver van 15 elk jaar voorbij komen, maar om nieuwe bezoekers aan te trekken en een toekomst te hebben voor je festival moet je uiteindelijk ook vernieuwend zijn qua headliners. Ik zou het liefst elk jaar minstens één nieuwe headliner (Lana del Rey, DM?), een grote pop-act en een grote rock-act zien met eventueel nog een DJ na één van de headliners.
 

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
518
70
True. denk dat je daarin wel gelijk hebt. Maar als FF toch weer op tafel ligt, The Who een kanshebber is, dan blijf ik nog even mijmeren over een headlinertrio Lana, Depeche Mode en Stromae ;).

Stromae gaat ze niet doen. Ten eerste moet ik nog zien of hij überhaupt wel terug keert op het podium. 2de keer serieuze gezondheidsproblemen.
Ten tweede denk ik niet dat ze dat risico gaan nemen.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.864
5.392
Stromae gaat ze niet doen. Ten eerste moet ik nog zien of hij überhaupt wel terug keert op het podium. 2de keer serieuze gezondheidsproblemen.
Ten tweede denk ik niet dat ze dat risico gaan nemen.
Denk het ook niet hoor. Zou me enorm verbazen als 1 van de 3 door mij genoemde headliners naar Pinkpop komt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Ik zou het liefst elk jaar minstens één nieuwe headliner (Lana del Rey, DM?), een grote pop-act en een grote rock-act zien met eventueel nog een DJ na één van de headliners.
ik denk dat van de 3 headliners en 3 Noord afsluiters, er 1 headliner gedeeld gaat worden met Werchter Boutique, 4 van de headliners van Rock Werchter gaan zijn en 1 alleen in de zomer op Pinkpop staat in Benelux.
Het zou Pinkpop sieren als er 1 headliner bij zit die nog nooit op Pinkpop gestaan heeft, of minstens nog niet als headliner op Pinkpop.
Daarnaast zo'n 9 NL acts over Noord en Zuid podium over de 3 dagen.

en ik denk dat dat een lijn is die mogelijk is...
 

pinkpopmaastricht

Playlistbediener
19 feb 2018
38
27
Dua Lipa..we zijn we echt af aan t glijden zeg. En dan te bedenken dat Jan een paar jaar geleden een Rihanna niet eens Pinkpop waardig vond! En dan nu en maase om Dua Lipa vragen..ms Justin ook nog n keer doen..en dan Lionel op dag drie?
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.460
7.454
Dua Lipa..we zijn we echt af aan t glijden zeg. En dan te bedenken dat Jan een paar jaar geleden een Rihanna niet eens Pinkpop waardig vond! En dan nu en maase om Dua Lipa vragen..ms Justin ook nog n keer doen..en dan Lionel op dag drie?
Dua Lipa zou fantastisch zijn. Ze zouden blij mogen zijn als het lukt om haar te boeken.

Wie zie jij graag Pinkpop 2024 headlinen?
 

pinkpopmaastricht

Playlistbediener
19 feb 2018
38
27
Als we een pop artiest willen als headliner, dan liefst met wat muzikaliteit en een gitaar erin, zoals Billie Eilish. Of Mø, die zou ik
Graag eens zien, maar wellicht niet headliner waardig.

The Killers als rockheadliner

En Green Day of The Offspring zijn voor mij altijd welkom als klassieke rock headliner. Net als de Stones natuurlijk (maar daar durf je bijna niet meer op te hopen).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken