Pinkpop 2024

neus

Dagopener
16 mrt 2019
594
306
In een wereld waarin 60.000 festivalliefhebbers nooit hebben gehoord van Fred Again.. Dan heb je nog 5.000 muziekliefhebbers die hem terecht overrated vinden.
Haha inderdaad, ik had nog nooit van Fred gehoord. Even geluisterd, klinkt best goed, maar dit kan in mijn ogen nooit Pinkpop headlinen. Heel mooi voor in de tent, maar als ik de mensen hier moet geloven is hij daar te groot voor.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.374
1.838
Haha inderdaad, ik had nog nooit van Fred gehoord. Even geluisterd, klinkt best goed, maar dit kan in mijn ogen nooit Pinkpop headlinen. Heel mooi voor in de tent, maar als ik de mensen hier moet geloven is hij daar te groot voor.
Vind je het wezenlijk anders dan acts als Prodigy of Underworld of Chemical Brothers of the Orb? Dat is toch ook muziek die (grotendeels) niet live gespeeld wordt? En dan heb ik het nog niet eens over popartiesten die alleen de zang live doen.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.067
3.762
Ik zie hem ook niet headlinen hoor, maar in combo met een iets kleinere pop co-head kan dat zeker.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
594
306
Vind je het wezenlijk anders dan acts als Prodigy of Underworld of Chemical Brothers of the Orb? Dat is toch ook muziek die (grotendeels) niet live gespeeld wordt? En dan heb ik het nog niet eens over popartiesten die alleen de zang live doen.

Nee, al vind ik de prodigy op de een of andere manier wel beter passen (Ik weet dat dit niet echt rationeel is dus vraag me niet waarom).
En ik ben ook geen fan van die pop artiesten zonder band inderdaad, maar die zie je pinkpop ook niet vaak headlinen toch? Misschien Bieber (Was ik niet bij).
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
594
306
Ik zie hem ook niet headlinen hoor, maar in combo met een iets kleinere pop co-head kan dat zeker.
Ja dat zou zeker gaaf zijn. Of bijvoorbeeld met de Editors of zou wat mij betreft ook kunnen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.102
6.178
Wat vinden we hiervan?
twitter-png.5748
eigenlijk heeft Atze wel een punt natuurlijk...

dacht ook, zo'n UK tour is niet afgelopen week ineens ingepland, dat staat misschien al maanden (of veel langer) op de rol...
staat wellicht al op de rol voordat Trommelen over Foo Fighters begon voor 2024, ver voor het slotinterview met Niek en Jarn en heel ver voor herman schueremans er over begon voor Rock Werchter.

dus het heeft me wel aan het denken gezet gisteren... ik zou ze nog niet helemaal afschrijven, ik geef het een voorzichtige kans nog voor de aflsuiting van zondag.

( edit : aan de andere kant... Atze maakt er een sport van om averechts op berichten van Festileaks te reageren 😂 )
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.102
6.178
Mag ik wel even mededelen dat ik altijd een negatieve spottende vibe voel bij de festivalpodcast als het over Pinkpop gaat.
Als het niet je festival is oké…..
Ik vind dit wel jammer. Maar goed.

Drie mensen die Pinkpop gaan discussiëren. Waarvan er een maar aanwezig was en de overige twee commentaar gaan geven. Zeer irritant.

Wilde het toch even kwijt.
Je merkt dat ze spottend zijn en altijd negatieve dingen proberen te zoeken.

Jammer ! Zet daar een @DennisvdBr neer….
leuk dat je de Podcast beluisterd!
maar er zitten wel mensen die juist zo iets goed in elkaar kunnen praten.
ga er maar van uit dat er achter de schermen een klankbord zit, die de meningen wel ietsje beinvloed ;)

over dat laatste, wie wil mij nou horen... ik wil mezelf niet eens terug horen
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.573
6.248
leuk dat je de Podcast beluisterd!
maar er zitten wel mensen die juist zo iets goed in elkaar kunnen praten.
ga er maar van uit dat er achter de schermen een klankbord zit, die de meningen wel ietsje beinvloed ;)

over dat laatste, wie wil mij nou horen... ik wil mezelf niet eens terug horen
Ik zou een eenmalige podcast over de geschiedenis van Pinkpop met jou als gast best toejuichen eigenlijk!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.102
6.178
over 3 dagen aankondigen en een 4de als gerucht er in slingeren?

Ewald Tatar van NovaRock (13-15 juni 2024) doet precies hetzelfde...
https://www.oe24.at/leute/kultur/tatar-ziehe-vor-diesen-fans-den-hut/558828861
ik zal het betreffende stukje door Google Translate halen:
OE24: Hoe moeilijk is het om daarvoor zes tot acht headliners te krijgen?
Ewald Tatar: Het wordt steeds moeilijker. Dit is een van de redenen waarom we aanvankelijk slechts drie dagen voor 2024 aankondigden. Komt de superact voor een vierde dag, dan proberen we een vierde dag te boeken. Het is altijd beter om een label toe te voegen dan er een te knippen.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.261
4.538
Ik vraag me af hoe moeilijk het is om een vierde dag te vullen. Werchter doet het al een tijdje. Het is echt niet zo dat voor een vierde dag David Bowie en Prince uit hun graf moeten herrijzen. Je moet simpelweg een dag zoals die andere drie samenstellen.

Kostentechnisch is het waarschijnlijk wel een ding. Want nu betaal je voor Werchter bijna hetzelfde voor vier dagen, de prijs van Pinkpop zou dan wel "moeten" stijgen. Daarbij is de kans ook groot dat een donderdag minder dagkaarten doet verschuiven.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
986
455
Ik vraag me af hoe moeilijk het is om een vierde dag te vullen. Werchter doet het al een tijdje. Het is echt niet zo dat voor een vierde dag David Bowie en Prince uit hun graf moeten herrijzen. Je moet simpelweg een dag zoals die andere drie samenstellen.

Kostentechnisch is het waarschijnlijk wel een ding. Want nu betaal je voor Werchter bijna hetzelfde voor vier dagen, de prijs van Pinkpop zou dan wel "moeten" stijgen. Daarbij is de kans ook groot dat een donderdag minder dagkaarten doet verschuiven.
Alleen benieuwd hoe de gemeente hier tegenover staat / en de buurtbewoners. Of toch weer een constructie zoals dit jaar met Bruce Springsteen de week ervoor.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.261
4.538
Alleen benieuwd hoe de gemeente hier tegenover staat / en de buurtbewoners. Of toch weer een constructie zoals dit jaar met Bruce Springsteen de week ervoor.

Ja, dat is natuurlijk ook een ding. Maar ik begreep dat Pinkpop afgelopen edities die vergunningen, indien nodig , wel rond had.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.102
6.178
volgens mij is het qua vergunning al laatste jaren inclusief de donderdag. qua vergunning was er dit jaar op ingespeelt met de maandag?

ik zou persoonlijk, maar dat is een zienswijze, beginnen met een los concert met voorprogramma op de donderdag.
oke, dat is wellicht geen hele festival dag, maar zeker iets rondom te bouwen.
de campings paar uur eerder open, terrein open rond 15:00 a 16:00, eerste act rond 17:00 en dan de donderdag headliner/concert na 22:00.
Dan krijg je voor de headliner/concert nog 2 acts op de mainstage, 2 op Noord, 2 in tent en optioneel zo'n 3 op stage 4.
Er is sowieso al een campingprogramma op donderdag ook...

correctie, dit jaar was het inclusief de maandag, 16 tm 19 juni
1687946797223.png

correctie 2, ik meen echt dat ik iets over 4 dagen vergunning had gezien, maar terug zoeken waren 2019, 2020 en 2022 ook maar 3 dagen vergunning
2018 dan weer wel, de donderdag

1687947980263.png

correctie 3, er was 2019 wel een extra vergunning voor een extra dag Pinkpop en verlengen van de eindtijd op de zaterdag (Van Buuren fyi)
https://festileaks.com/2018/12/pinkpop-krijgt-vergunning-voor-vierde-festivaldag-in-2019/
1687948270724.png
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.573
6.248
Ik vraag me af hoe moeilijk het is om een vierde dag te vullen. Werchter doet het al een tijdje. Het is echt niet zo dat voor een vierde dag David Bowie en Prince uit hun graf moeten herrijzen. Je moet simpelweg een dag zoals die andere drie samenstellen.

Kostentechnisch is het waarschijnlijk wel een ding. Want nu betaal je voor Werchter bijna hetzelfde voor vier dagen, de prijs van Pinkpop zou dan wel "moeten" stijgen.
Vooral dat laatste. Hoeveel zou een weekendticket dan gaan kosten?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.261
4.538
Vooral dat laatste. Hoeveel zou een weekendticket dan gaan kosten?

Ja, naar mijn schatting is dat ook het grootste euvel, en niet, zoals die guy van Novarock (?) schetst, dat er een buitengewone act voor langs moet komen.

Wat dat betreft is het voor Pinkpop misschien ook wel beter om gewoon op donderdag de camping open te gooien met het "programma" zoals het nu bestaat daarop. Hoe beperkt dit ook is, ik vermaakte me de afgelopen jaren wel op die donderdagavond en het is vanwege de beperkte omvang dus ook niet van invloed op de prijzen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.102
6.178
volgens mij is het qua vergunning al laatste jaren inclusief de donderdag. qua vergunning was er dit jaar op ingespeelt met de maandag?

ik zou persoonlijk, maar dat is een zienswijze, beginnen met een los concert met voorprogramma op de donderdag.
oke, dat is wellicht geen hele festival dag, maar zeker iets rondom te bouwen.
de campings paar uur eerder open, terrein open rond 15:00 a 16:00, eerste act rond 17:00 en dan de donderdag headliner/concert na 22:00.
Dan krijg je voor de headliner/concert nog 2 acts op de mainstage, 2 op Noord, 2 in tent en optioneel zo'n 3 op stage 4.
Er is sowieso al een campingprogramma op donderdag ook...

correctie, dit jaar was het inclusief de maandag, 16 tm 19 juni
Bekijk bijlage 5767

correctie 2, ik meen echt dat ik iets over 4 dagen vergunning had gezien, maar terug zoeken waren 2019, 2020 en 2022 ook maar 3 dagen vergunning
2018 dan weer wel, de donderdag

Bekijk bijlage 5770

correctie 3, er was 2019 wel een extra vergunning voor een extra dag Pinkpop en verlengen van de eindtijd op de zaterdag (Van Buuren fyi)
https://festileaks.com/2018/12/pinkpop-krijgt-vergunning-voor-vierde-festivaldag-in-2019/
Bekijk bijlage 5771
mijn conclusie is eigenlijk dat Pinkpop in 2018 (donderdag), 2019 en in 2023 (maandag) mogelijkheid had om naar 4 dagen te gaan.
maar daar geen gebruik van gemaakt heeft...
 

Descor1995

Campingartiest
21 jun 2022
68
31
mijn conclusie is eigenlijk dat Pinkpop in 2018 (donderdag), 2019 en in 2023 (maandag) mogelijkheid had om naar 4 dagen te gaan.
maar daar geen gebruik van gemaakt heeft...
Zou dat niet komen dat doordat de crew dan nog veel te veel moeten opbouwen in één nacht na het concert als de dag erna Pinkpop van start gaat? Ik bedoel, tijdens Bruce Springsteen mocht niks van Pinkpop zelf zichtbaar zijn en als ik de foto's op fb mag geloven was de tent nog niet volledig opgezet en dat gold ook voor de North Stage.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken