Pinkpop 2024

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.605
4.349
Hoeveel versies van CSI zijn er?
Ja, precies dat. Veel mensen kennen Who Are You en Won't Get Fooled Again vooral van CSI, maar niet specifiek van The Who volgens mij. Baba O'Riley dan weer wel wat meer algemeen bekend.
My Generation, Pinball Wizard en Behind Blue Eyes wellicht ook iets bekender bij het grote publiek, maar de rest toch beduidend minder?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.823
1.943
Website is vandaag veranderd van KEANE want dit was vorige week nog niet. Als je die post bekijkt op Instagram lijken me dat concertlocaties??
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.823
1.943
Ja, precies dat. Veel mensen kennen Who Are You en Won't Get Fooled Again vooral van CSI, maar niet specifiek van The Who volgens mij. Baba O'Riley dan weer wel wat meer algemeen bekend.
My Generation, Pinball Wizard en Behind Blue Eyes wellicht ook iets bekender bij het grote publiek, maar de rest toch beduidend minder?
Oké ik ben al wat ouder dus ik vermoed dat de meeste jeugdigen tussen de 18 en 35 weinig kennen van The Who of het moet een cover zijn.....
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.823
1.943
Website is vandaag veranderd van KEANE want dit was vorige week nog niet. Als je die post bekijkt op Instagram lijken me dat concertlocaties??
Die touren denk ik rond het 20 jarige jubileum van het album Hopes & Fears.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.493
11.569
Ja, precies dat. Veel mensen kennen Who Are You en Won't Get Fooled Again vooral van CSI, maar niet specifiek van The Who volgens mij. Baba O'Riley dan weer wel wat meer algemeen bekend.
My Generation, Pinball Wizard en Behind Blue Eyes wellicht ook iets bekender bij het grote publiek, maar de rest toch beduidend minder?
Naar mijn idee zijn dat nog altijd meer nummers dan een gemiddelde radioluisteraar van Led Zeppelin kan opnoemen. The Who heeft een groter commercieel succes gehad met meer echt hits.

Maar hoe dan ook niet echt relevant voor dit ropic want ik acht de kans dat The Who opeens op Pinkpop staat gelijk aan 0
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.665
718
Niet R.E.M., niet Daft Punk, niet The Smiths, niet Oasis, niet Pink Floyd, niet ATCQ, niet eens verdomme Led Zeppelin maar het is bij Talking Heads waarvan ik het hardste verlang naar een reünie.

Byrne die zich verzoent met de rest is big news hoor. Maar ik durf hier toch nog niet over te dromen.
Ohhhh Slippery People TH weer bij elkaar zou echt een verrassing zijn. Een heel coole.
 
  • Leuk
  • Confetti
Waarderingen: PJ, Timmetje en mattman

Joost 1970

Playlistbediener
18 sep 2019
15
11
Krijg een mail van Simple Minds dat ze eerst de UK en daarna de wereld gaan aandoen. Volgend jaar is het 42 jaar geleden dat ze op PP hebben gestaan. Misschien echt een kanshebber. Voorprogramma in de UK is Del Amitri.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en PJ

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.348
6.568
Krijg een mail van Simple Minds dat ze eerst de UK en daarna de wereld gaan aandoen. Volgend jaar is het 42 jaar geleden dat ze op PP hebben gestaan. Misschien echt een kanshebber. Voorprogramma in de UK is Del Amitri.
Simple Minds kunnen wel op veel plekken terecht, maar betwijfel wel of ze een uurtje in de middag op Pinkpop zouden willen staan?
2009 vond ik ze wel bijzonder goed op PP Classic en ook dat is al een hele tijd geleden.
Nog niet zo lang geleden stonden ze 2022 op Stadspark Groningen en in een uitverkocht Ziggo en 2018 op Bospop, maar dat waren wel als headline shows.
Denk dat Bospop ze ook kan pakken of weer een losse zaalshow ipv Pinkpop. (daarnaast twijfel ik nog of Pinkpop zich uberhaupt nog gaat richten op de classic acts na de 2023 editie?)
 

LifeCanBeBeautiful

Campingartiest
16 feb 2022
58
39
Ik zie de opstelling van het terrein hier niet meer veel voorbij komen, maar ik ben in 2023 toch wel deels afgehaakt op de draaiing van het Noord-podium. Het enorme open veld wat nu gecreëerd is laat veel acts, met name vroeger op de dag, verzuipen in de massa. Zo vond ik in 2022 Turnstile zo vroeg op de dag op Noord totaal niet overkomen, terwijl ik erg genoten heb van de zaalshow in 013.

Voor bepaalde bands en artiesten geldt natuurlijk dat 'intieme' zaalshows altijd beter werken dan een open festivalweide. Ik vond de massaliteit op het veld bij mijn laatste Pinkpopbezoek echter extra storend. Hoe ervaren jullie deze opstelling en in het specifiek op de muziekbeleving? (Praktisch valt er voor de nieuwe indeling genoeg te zeggen namelijk)
Ik vind de opstelling zoals ze nu staat echt de max. Je moet gewoon niks missen van de acts op noord en zuid. Ga je wat te drinken halen bij een optreden dat je minder leuk vind dan het vorige of volgende maar dan kan je nog altijd alles zien en horen vanop een afstand. En het blijft toch gezellig. Bij Graspop zijn er 2 podia naast elkaar en dan is er dus een leeg podium naast de groep die aan het optreden is... vind ik minder gezellig. Dus voor mij... houden zo 😀
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
474
178
Ja, als je kont maar hoeft de draaien op je picknickdekentje, lijkt het inderdaad alsof het veel drukker was.
Of TWOD, the Script en One Republic hadden op Noord gestaan (als het nog op de oude plek was), een grote naam als SOAD kon daar ook nog prima. Ik kan me alleen Kensington en Stromae herinneren waarbij het echt niet ok was daar.

Qua timeslot maakt het toch niet uit aangezien alleen de dagafsluiter in het donker speelt.
Late reactie want ben vanaf dit punt nu weer aan het lezen!! Heb daar wel de mooiste optredens gezien.. doordat er dan alleen maar fans en liefhebbers zijn, nu is dit alleen het geval in de tent (stage 4 stelt "nog" niet zoveel voor kwa beleving.
En kan me herinneren met het warme weer onder Jake Bugg dat je lekker in de schaduw stond!
 

Davidd

Dagopener
7 jul 2021
621
1.053
Ik vond de nieuwe indeling in theorie goed klinken, maar in de praktijkis het erg tegenvallen, kan achteraf geen pluspunt bedenken voor de nieuwe indeling.

- Blijvende drukte op het veld, waardoor het braderie gevoel nog erger werd.
- Oversteken van de ene naar de andere kant was een ramp.
- Looproute naar de tent was een ramp, waardoor je soms gewoon optredens daar links laat liggen.
- Tering eind lopen van rechtsvoor noordstage tot het relaxte stukje van het terrein bij de silence disco, texelse skuumkoppe bar en platenzaak. Terwijl het hemelsbreed naast elkaar ligt.
- Stuk minder muziekliefhebbers e fans bij de optredens op de noord stage.
- nieuwe stage 4, vond ik ook een stuk minder prettig dan de oude tent.

Heb het idee dat de verspreiding van de mensen in ieder geval een stuk minder fijn is ten opzichte van de oude indeling.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken