Pinkpop 2024

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.454
1.947
Niet R.E.M., niet Daft Punk, niet The Smiths, niet Oasis, niet Pink Floyd, niet ATCQ, niet eens verdomme Led Zeppelin maar het is bij Talking Heads waarvan ik het hardste verlang naar een reünie.

Byrne die zich verzoent met de rest is big news hoor. Maar ik durf hier toch nog niet over te dromen.
Zeker met de herinnering aan de solo-optredens van David Byrne enkele jaren geleden zou dit toch wel een fenomenale act op festivals worden, lijkt me.

ATCQ mag van mij van even graag overigens.
 
  • On fire
Waarderingen: mattman

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.840
1.949
Niet R.E.M., niet Daft Punk, niet The Smiths, niet Oasis, niet Pink Floyd, niet ATCQ, niet eens verdomme Led Zeppelin maar het is bij Talking Heads waarvan ik het hardste verlang naar een reünie.

Byrne die zich verzoent met de rest is big news hoor. Maar ik durf hier toch nog niet over te dromen.
Ik denk vooral die Q&A op 11 september interessant is om in de gaten te houden. De onvermijdelijke tour vraag zal dan toch zeker gesteld worden neem ik aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.398
9.161
Ik denk vooral die Q&A op 11 september interessant is om in de gaten te houden. De onvermijdelijke tour vraag zal dan toch zeker gesteld worden neem ik aan.
Er werd hier eens gevraagd wat een Belg naar Pinkpop zou lukken. Tadaa. Maar als Pinkpop een mogelijkheid is, dan is RW dat ook (zeker) natuurlijk. Al helemaal met de goede geschiedenis tussen RW/Byrne.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.840
1.949
leuke Pinkpop-Classic hoor, maar imo geen Pinkpop headliner, toch?

in ander Pinkpop-Classic nieuws.
Simple Minds doen een Global Tour in 2024, eerste data in maart in UK.

meer namen voor Bospop (zeg ik maar alvast er bij), maar een Pinkpop-Classic een spot halverwege de dag (spot Crowded House) op de mainstage, max sub (spot Lionel Richie) zou ik wel toejuichen!
Ik denk als PP de kans krijgt om Talking Heads te boeken ze hier niet lang over hoeven na te denken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.840
1.949

En dan ga ik weer naar de "eerst zien, dan geloven modus"
Ja precies, dat is het beste echter wel goed om te lezen dat ze de laatste tijd veel tijd met elkaar hebben doorgebracht. Er zit duidelijk geen oud zeer meer en er wordt al sterk gehint dat ze aan meerdere projecten bezig zijn. Wat dat dan ook mag zijn....
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
634
354
Ik zie de opstelling van het terrein hier niet meer veel voorbij komen, maar ik ben in 2023 toch wel deels afgehaakt op de draaiing van het Noord-podium. Het enorme open veld wat nu gecreëerd is laat veel acts, met name vroeger op de dag, verzuipen in de massa. Zo vond ik in 2022 Turnstile zo vroeg op de dag op Noord totaal niet overkomen, terwijl ik erg genoten heb van de zaalshow in 013.

Voor bepaalde bands en artiesten geldt natuurlijk dat 'intieme' zaalshows altijd beter werken dan een open festivalweide. Ik vond de massaliteit op het veld bij mijn laatste Pinkpopbezoek echter extra storend. Hoe ervaren jullie deze opstelling en in het specifiek op de muziekbeleving? (Praktisch valt er voor de nieuwe indeling genoeg te zeggen namelijk)
Ik ben het hier helemaal mee eens. Al pakt het voor de acts later op de dag dan wel weer goed uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.840
1.949
Er werd hier eens gevraagd wat een Belg naar Pinkpop zou lukken. Tadaa. Maar als Pinkpop een mogelijkheid is, dan is RW dat ook (zeker) natuurlijk. Al helemaal met de goede geschiedenis tussen RW/Byrne.
Ik verwacht als ze inderdaad gaan touren ze overal terecht kunnen waar ze maar willen RW PP Roskilde Primavera Glastonbury enz enz
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.840
1.949
The Who moet je gewoon nergens meer op rekenen. De laatse tour (met orkest) was al een hele opgave om Roger over de streep te trekken. Die doen misschien nog eens korte tour door UK/Europa maar meer ook niet. Ik denk eigenlijk dat ze ver gestopt zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.351
6.570
The Who moet je gewoon nergens meer op rekenen. De laatse tour (met orkest) was al een hele opgave om Roger over de streep te trekken. Die doen misschien nog eens korte tour door UK/Europa maar meer ook niet. Ik denk eigenlijk dat ze ver gestopt zijn.
ja, eigenlijk is dat momentum wel voorbij he...

terwijl de tijd dat ze headliners waren op festivals : Firenze, Mad Cool, Azkena Rock Festival, Isle of Wight, New Orleans Jazz and Heritage Festival. BST en Glasto.... nog in laatste decennium zat
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.840
1.949
ja, eigenlijk is dat momentum wel voorbij he...

terwijl de tijd dat ze headliners waren op festivals : Firenze, Mad Cool, Azkena Rock Festival, Isle of Wight, New Orleans Jazz and Heritage Festival. BST en Glasto.... nog in laatste decennium zat
Ze tikken bijna de 80 aan. Het houd een keer op.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.614
4.372
Ik vind The Who zeker zo legendarisch als pakweg een Led Zeppelin, Beach Boys, Pink Floyd. Toch hebben ze voor het grote publiek net wat minder echt grote knallers toch?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.840
1.949
Ik vind The Who zeker zo legendarisch als pakweg een Led Zeppelin, Beach Boys, Pink Floyd. Toch hebben ze voor het grote publiek net wat minder echt grote knallers toch?
Die vullen wel een setlistje met hits hoor als ze willen...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken