Pinkpop 2024

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
362
293
nou moet ik wel zeggen dat ik de balans NL acts versus Internationale acts op Pinkpop wel oke vind ook weer dit jaar. En dan kijk ik ook naar de 'grote' van de acts in NL en de positie in het tijdschema. Dan betrek ik daar ook de prominente spot van John Coffey bij TIJDENS de headliner in de tent, waar ik zeer benieuwd naar ben hoe dat uitpakt!!!
(wat Pinkpop echter niet meer moet doen is zo'n SBS programma winnaar toelaten, dat blijkt mij inmiddels een mislukte poging voor 2024)
Ik vind de balans doorslaan door de zaterdag. 10 van de 23 acts NL, waaronder 3 van de 5 main stage spots (zelfs een sub-spot) vind ik voor Pinkpop te veel NL. Ik had graag gezien dat ze Anouk een keer over te slaan en hier een buitenlandse act neer te zetten, dan was de balans al een stuk beter geweest.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.036
6.072
Ik vind de balans doorslaan door de zaterdag. 10 van de 23 acts NL, waaronder 3 van de 5 main stage spots (zelfs een sub-spot) vind ik voor Pinkpop te veel NL. Ik had graag gezien dat ze Anouk een keer over te slaan en hier een buitenlandse act neer te zetten, dan was de balans al een stuk beter geweest.
dat zei ik toch ook : "Al is de zaterdag een aantal acts 'te veel'."
een normaal aantal is 1 a 2 NL-acts per stage per dag.

De tent willen ze wel vaker een dag maken met 3 NL-acts, meestal de openingsdag (ook in de hand gewerkt met de winnaar Nu of Nooit/talent Limburg Pop awards) da's dit jaar ook weer het geval.
zo ook had 2022 ook een dag waar Antoon, Blaudzun en Froukje achter elkaar in de tent stonden, maar da's de tent en niet de mainstage...
laatste keer dat de mainstage 3 NL acts had, was 2019 met Kraantje Pappie, Krezip en Armin van Buuren, maar toen was wel Rowwen Heze de enige NLact op Noord en de hele tent was UK inbreng. Al was er in 2019 ook een dag dat de tent 3 NL acts had (maar dat kwam ook doordat Kovacs die dag Sam Fender verving op vrije laat notice). Ook 2017 had 3 NL acts op de mainstage, Chef Special, Kensington en Martin Garrix. Per toeval dus beide met een "late night DJ".

Nou is wel de vraag, in hoeverre is The Analogues als NL act te zien, Felix trekt het percentage misschien lichtjes omlaag ;)
 

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
362
293
laatste keer dat de mainstage 3 NL acts had, was 2019 met Kraantje Pappie, Krezip en Armin van Buuren, maar toen was wel Rowwen Heze de enige NLact op Noord en de hele tent was UK inbreng.
En toen waren er 6 acts op de mainstage ipv 5 door de latere sluiting ;-)
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
939
444
Ik vind de balans doorslaan door de zaterdag. 10 van de 23 acts NL, waaronder 3 van de 5 main stage spots (zelfs een sub-spot) vind ik voor Pinkpop te veel NL. Ik had graag gezien dat ze Anouk een keer over te slaan en hier een buitenlandse act neer te zetten, dan was de balans al een stuk beter geweest.
Tsja, Anouk heeft een groot gezin te onderhouden.....Met al die Nederlandse acts dit jaar moet er toch nog genoeg € overblijven.Komend jaar dan minder acts maar weer kwaliteit ??Toch benieuwd hoe de programmering komende edities gaat worden, maar ja dat is toch van zoveel factoren afhankelijk.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Werchter ook 3,50 euro. Wel 21 halen, 20 betalen in de ververkoop, dus daar is het 3,33 euro per munt.
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
396
302
Hoop echt zo dat we nog gewoon de munten hebben. En Pinkpop nog lang wacht met digitale munten. Munten op bandje en chip vindt ik echt niks.

Afgelopen jaar op Werchter waardeloos. Bedragen van 3,2 of 3,4 munten. En dan minder dan een munt over of te kort. En moeten betalen om geld terug te krijgen.

Gewone munten ook veel makkelijker en sneller om drinken te halen voor andere. Munten van elkaar en naar de bar. Afgelopen jaar op Werchter minder gedronken omdat je toch minder vaak gaat halen.

Eens zullen ze wel overstappen maar als ‘t aan mij ligt duurt dat nog heel lang
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
406
531
Hoop echt zo dat we nog gewoon de munten hebben. En Pinkpop nog lang wacht met digitale munten. Munten op bandje en chip vindt ik echt niks.

Afgelopen jaar op Werchter waardeloos. Bedragen van 3,2 of 3,4 munten. En dan minder dan een munt over of te kort. En moeten betalen om geld terug te krijgen.

Gewone munten ook veel makkelijker en sneller om drinken te halen voor andere. Munten van elkaar en naar de bar. Afgelopen jaar op Werchter minder gedronken omdat je toch minder vaak gaat halen.

Eens zullen ze wel overstappen maar als ‘t aan mij ligt duurt dat nog heel lang
Over het gemak van het digitale bandje zullen de meningen wel blijven verschillen (ik vind het super makkelijk). Voor groepen heeft Rock Werchter dit jaar dit bedacht:

Leg je graag met je vrienden een ‘potje’? Kies dan voor de groupie card! In plaats van elk afzonderlijk Coins op het polsbandje in te laden, worden gezamenlijk aangekochte Coins verzameld op een kaart die jullie delen. De groupie card is beschikbaar aan elke top-up kassa. Een minimum top-up van 10 Coins is vereist voor het verkrijgen van deze card. Nu enkel nog bepalen wie de drank gaat halen
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.165
4.304
Over het gemak van het digitale bandje zullen de meningen wel blijven verschillen (ik vind het super makkelijk). Voor groepen heeft Rock Werchter dit jaar dit bedacht:

Leg je graag met je vrienden een ‘potje’? Kies dan voor de groupie card! In plaats van elk afzonderlijk Coins op het polsbandje in te laden, worden gezamenlijk aangekochte Coins verzameld op een kaart die jullie delen. De groupie card is beschikbaar aan elke top-up kassa. Een minimum top-up van 10 Coins is vereist voor het verkrijgen van deze card. Nu enkel nog bepalen wie de drank gaat halen
Groupie card was er vorig jaar ook al. Ben wel blij dat teveel aan bonnen terugbetaald wordt. Dat daar een kleine vergoeding (half muntje) tegen over staat, vind ik wel begrijpelijk. Liever dat dan niks terugkrijgen!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken