Pinkpop 2024

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
379
209
pak eens wat fragmenten vanaf de Lollapalooza's er bij zou ik zeggen, Werelds 👌
( met name de opening in Argentinie / Break Stuff )
100%! Iedere keer als ik die voorbij zie komen wordt ik echt helemaal hyped! Mij doel is om daar echt vooraan te staan. Kijk ik stiekem wel het meest naar uit eigenlijk...
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Jep, op alle festivals zijn het uiteindelijke de grote namen op de grote podia die de meeste mensen trekken. Toch heb ik de indruk dat dit op Pinkpop extremer is wegens de programmering op de mainstages en de praktische indeling van het terrein. Je wordt wel erg ontmoedigd om op "ontdekking" te gaan is mijn indruk. Daarom heb ik zelf de indruk dat de tent en stage 4 vaker leger zijn op Pinkpop dan vergelijkbare podia op andere festivals.

(onderbuikgevoel)
Dat ben ik dan weer met je eens. De terreinindeling maakt het eventjes hoppen er niet gemakkelijker op...
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
939
444
Stage 4 is ticketverkooptechnisch ook totaal overbodig. Leuk hoor voor de mensen die er toch zijn en die ene bent op de main niet willen zien. Maar uiteindelijk koopt niemand er kaartjes vanwege Stage 4.
Zeker,ik zie het toch als een mooie aanvulling / is toch een soort kraamkamer maar ja het "grote" publiek komt toch voor de gevestigde namen ook niks mis mee maar er is meer te ontdekken.
 
Laatst bewerkt:

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
474
696
Als ik naar PP zou gaan zou ik 2x naar de Tent gaan (Tinlicker en Jane's Addiction) maar Stage 4 zou ik ook niet komen denk ik.
 

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
174
80
Moet heel voorzichtig zijn weet ik, zat net te denken dat RW het veel beter georganiseerd heeft qua indeling van type acts dan Pinkpop. Niet 100% maar in grote lijnen dus niet alles letterlijk nemen.

Klub C voor elektronische, rap enz.
Barn voor ‘oudere’ en meer niche acts
Slope voor nieuwe en up en coming acts
Main voor de populaire acts (uit alle genres)

Hierdoor zijn al de verschillende type fans (redelijk) gelukkig. Bijvoorbeeld in al de jaren die ik bij RW ben geweest ben ik nooit in Klub C geweest, maar er zijn duizenden die alleen in Klub C te vinden zijn en dat is prima.

Uiteraard zijn er ook missers door Werchter, het is altijd een ‘struggle’ on iedereen gelukkig te houden maar op die manier heb je een feite een volle dagprogramma voor iedereen ongeacht hun genre(s). Zelfs voor de muzikale ‘elite fans’ die vooral niet voor de ‘grote namen’ gaan maar voor de minder bekende ‘interessante namen’ is er meer dan genoeg. Geeft ook meer ruimte voor experimenteren en de mogelijkheid voor een bredere programma.

Dit is alleen mij gedachten/hersenspinsel (mening).
 
Laatst bewerkt:

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.226
4.493
Dit is alleen mij gedachten/hersenspinsel (mening) dus ik heb geen moeite (Timmetje, elo, mattman en co) dat jullie uiteraard helemaal niet mee eens zullen zijn.
Ben je je ervan bewust dat dit enorm hinderlijk en kinderachtig is?
 
  • Winning
Waarderingen: DennisvdBr

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
174
80
Ben je je ervan bewust dat dit enorm hinderlijk en kinderachtig is?
Ja dat weet ik al te goed. Maar zo gaat het nu op dit moment, toch. Precies op dat moment heb ik het toch gewist :cool: omdat ik dacht ik wil eigenlijk niet zelf tot dat niveau zakken.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

elo

Headliner
3 dec 2013
5.017
3.700
pak eens wat fragmenten vanaf de Lollapalooza's er bij zou ik zeggen, Werelds 👌
( met name de opening in Argentinie / Break Stuff )
Ja die beelden zijn leip! Maar dat publiek daar zou nog los gaan als Jake Bugg 'Lightning Bolt' inzet. Maargoed, ik geef ze graag een nieuwe kans hoor!
 
  • Haha
Waarderingen: MadMandra27

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.036
6.076
Ja die beelden zijn leip! Maar dat publiek daar zou nog los gaan als Jake Bugg 'Lightning Bolt' inzet. Maargoed, ik geef ze graag een nieuwe kans hoor!
misschien gaan ze zelfs nog los op Douwe Bob ‘This World Is Our Home’ of AC/DM met "Morgen wordt fantastisch"
 
  • Haha
Waarderingen: elo

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.036
6.076
Ho ho, laten we ook gewoon lekker in Landgraaf Acda en de Munnik waarderen ;).
Ik waardeer in ieder geval dat Pinkpop ze op de lineup niet 'te hoog' heeft gezet... Als Pinkpop nou een exclusieve boeking was geweest had ik een hogere spot misschien ook kunnen waarderen...

Vind overigens de NL acts wel op aannemelijke spots terecht gekomen op de Zuid en Noord stage. Al is de zaterdag een aantal acts 'te veel'.
De zondag is met enkel Ilse en Davina op zeer vroege tijdslots imo in balans.
De vrijdag heeft enkel Acda en De Munnik als 2e op Zuid.
De tent valt me ook enigszins mee, hier valt overigens op dat de zondag slechts 1 NL act in de tent heeft. Daar springt de vrijdag dan weer uit de toon met 3 NL acts (en dan tel ik op zaterdag John Coffey even los mee, maar daar hieronder nog iets over toegevoegd)

nou moet ik wel zeggen dat ik de balans NL acts versus Internationale acts op Pinkpop wel oke vind ook weer dit jaar. En dan kijk ik ook naar de 'grote' van de acts in NL en de positie in het tijdschema. Dan betrek ik daar ook de prominente spot van John Coffey bij TIJDENS de headliner in de tent, waar ik zeer benieuwd naar ben hoe dat uitpakt!!!
(wat Pinkpop echter niet meer moet doen is zo'n SBS programma winnaar toelaten, dat blijkt mij inmiddels een mislukte poging voor 2024)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Itisme1

Playlistbediener
12 jul 2023
30
4
DIe beroerde tv-commercial helpt ook niet mee he. Kan die gozer geen namen uitspreken ofzo (eric corton). Kost flink die reclames op nationale tv dus ze moeten wel erg desperate worden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.958
8.602
DIe beroerde tv-commercial helpt ook niet mee he. Kan die gozer geen namen uitspreken ofzo (eric corton). Kost flink die reclames op nationale tv dus ze moeten wel erg desperate worden.
Nu wel benieuwd naar eigenlijk. 😅
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.257
3.826
DIe beroerde tv-commercial helpt ook niet mee he. Kan die gozer geen namen uitspreken ofzo (eric corton). Kost flink die reclames op nationale tv dus ze moeten wel erg desperate worden.
Eventjes team halfvol (ondanks de regen nu en een zwak PP 24): 30 jaar geleden werden we opgescheept met Mart Smeets en Douwe Kroeske...
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
803
990
Dat het de laatste jaren wat beter loopt met Limp Bizkit is niet zo héél gek, want het was een tijdje heel droevig. Ze werken nu live gewoon weer daadwerkelijk hun nummers af en Wes Borland is naar mijn mening nog steeds een ondergewaardeerde gitarist. Zijn spel zit hem juist in de simpliciteit en dat is óók knap.

Verder getuigd de act van weinig echte kwaliteit, maar als je al ruim 25 jaar zo'n feestje kunt bouwen hoor je nog steeds op zo'n spot thuis op Pinkpop imo.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

mart1234

Support act
27 nov 2019
865
349
DIe beroerde tv-commercial helpt ook niet mee he. Kan die gozer geen namen uitspreken ofzo (eric corton). Kost flink die reclames op nationale tv dus ze moeten wel erg desperate worden.
Dat doen ze echt al jaren dus dat zegt zeer weinig want ook in 2022 gebeurde dit terwijl ze dus 2 dagen hadden uitverkocht
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.036
6.076
DIe beroerde tv-commercial helpt ook niet mee he. Kan die gozer geen namen uitspreken ofzo (eric corton). Kost flink die reclames op nationale tv dus ze moeten wel erg desperate worden.
ho ho, Corton is een held... en een prima presentator met (inmiddels) een iconisch stemgeluid!

(vind het overigens jammer dat hij op Pinkpop uit het podium presentatie team was. Maar denk dat de beste man inmiddels druk is met genoeg andere dingen)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken