Ik denk dat dit echt de belangrijkste reden is dat het niet uitverkoopt. Als je van rock houdt ga je met deze line-up niet zo snel naar Pinkpop. Als je van hippe trending artiesten houd, ga je met deze line-up ook niet zo snel naar Pinkpop en als je van wat meer alternatieve muziek houdt ga je al helemaal niet met deze line-up snel naar Pinkpop. Daarnaast denk ik ook dat mensen die van pop-muziek (zoals Ed Sheeran en Calvin Harris) houden iets minder snel naar een weekendfestival gaan, maar misschien is dat een verkeerd vooroordeel.Ik denk dat dit inderdaad onderdeel is van t "probleem", dat festivals zoals Sziget, Lowlands, en DTRH wel een volledig, hipper, programma bieden.
Het voelt nu alsof Pinkpop 50% op nostalgie en 50% op moderne popmuziek boekt, en daarmee net buiten de boot valt voor beide doelgroepen. Te poppy en jong voor de oude rockers, en teveel gedateerde rockbands en geen randprogramma voor de jonge mensen.
Daarnaast is een nacht en randprogramma zoals op een festival als Sziget en Lowlands ook iets wat jongeren aanspreekt.