Pinkpop 2024

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.439
6.839
Ik snap dat principe van vaste gast plek niet. Is er dan een gedeelte van de camping afgezet voor die mensen? Of gaan ze proberen te monitoren hoeveel mensen bijvoorbeeld camping A betreden en die eerder dan gebruikelijk dichtgooien, om zo (in theorie) ruimte vrij te houden voor vaste gasten die later arriveren?

Klinkt in elk geval als nogal een omslachtig systeem. Een gedeelte van de camping afzetten voor groepsplekken (ook wel friendszones genoemd) en daar extra geld voor vragen, vind ik een prima systeem. Maar dat vaste gasten systeem heb ik nog nooit eerder gehoord.
 

premiumpop

Playlistbediener
5 dec 2023
31
48
Wellicht gaan ze met 2 ingangen werken, vaste-gast vs paupers. Bij vaste-gast weten ze hoeveel erdoor mogen ivm verkoop, en aan de andere rij zullen ze tellen wat er nog bij mag. Waar je plek vindt, is bij beide opties even moeilijk want een plek is niet gereserveerd.

Ieder z'n mening, maar voorheen kon je ook allang bij elkaar staan met een groep, zonder daar 50-100Eur p.p. extra voor te betalen. Dat zal bijna iedereen hier vaak genoeg hebben beleefd. Op een bepaald moment mocht de partytent niet meer mee, want vervelend was want daardoor verdween ook schaduw van 8u - 13u en begon de dag met de tent uitbranden en volle zon. Nu krijg je dan iets van overkapping tegen betaling.
 

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
249
146
Ik snap dat principe van vaste gast plek niet. Is er dan een gedeelte van de camping afgezet voor die mensen? Of gaan ze proberen te monitoren hoeveel mensen bijvoorbeeld camping A betreden en die eerder dan gebruikelijk dichtgooien, om zo (in theorie) ruimte vrij te houden voor vaste gasten die later arriveren?

Klinkt in elk geval als nogal een omslachtig systeem. Een gedeelte van de camping afzetten voor groepsplekken (ook wel friendszones genoemd) en daar extra geld voor vragen, vind ik een prima systeem. Maar dat vaste gasten systeem heb ik nog nooit eerder gehoord.
Nee wordt niks afgezet. Gaan uit van een x aantal bezoekers wat op de camping past of zou koeten passen ..daar gaan de vaste gasten vanaf en dan hou je over wat er nog binnen mag komen.
 

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
249
146
Goed punt. Hoe gaat het nu met mensen die een weekendticket hebben gekocht met vaste gast ticket en overige vrienden die alleen weekendticket hebben gekocht? Dat is lekker vervelend….

Hoe zit het trouwens met campingtainment bezoeken. Kan ik met m’n weekend bandje gewoon naar campingtainment ook als camping vol is? Benieuwd hoe dat gaat lopen….
Camping entertainment is altijd voor iedereen.. als ze dit willen veranderen hadden ze dat wel eerder moeten aangeven. Dan had er wel een run op A geweest zijn. Ook van mensen die normaal op B staan. Dan krijg je een soort RW the hive idee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.439
6.839
Nee wordt niks afgezet. Gaan uit van een x aantal bezoekers wat op de camping past of zou koeten passen ..daar gaan de vaste gasten vanaf en dan hou je over wat er nog binnen mag komen.
Heel raar systeem dan ja. Ik zie daar totaal geen meerwaarde in.
 
  • Leuk
Waarderingen: premiumpop

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
175
80
Ik heb allang gezegd dat het een coachella wordt. Het is 'corporate' now, geen Jan en zijn gedachtegoed. Alles moet rendabel zijn. Camperen moet winst draaien, parkeren moet winst draaien. Zo gaat het ieder jaar verder. Ik zou zeggen 'deal with it' want het gaat over de nieuwe Pinkpop 'ervaring'.
 

Jartz

Randprogramma
19 jun 2023
181
153
Wat een schandalig gedoe.. ben blij dat ik gewoon met de fiets naar Pinkpop kan. Dit is echt een gecreëerd probleem voor winstmaximalisatie, schandalig naar je klanten/festivalgangers toe.
 

Jartz

Randprogramma
19 jun 2023
181
153
What's next, voor 10 euro aan een rad draaien bij de entree of je wel of niet het festivalterrein op mag?
 

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
175
80
Deal with it is te makkelijk. Hier mag best wat reuring over komen. Niet alles hoeft klakkeloos geaccepteerd te worden.
Ben wel met je eens. Uiteraard weet PP dat er wat weerstand zal zijn, alle verandering is moeilijk. Maar wedden dat volgend jaar gaat het niet meer over het principe van hiervoor betalen maar over hoeveel PP het prijs heeft verhoogd ten opzichte van dit jaar. Dan is het idee al geaccepteerd en heeft PP een extra inkomsten bron.

Maar sommige wilde dat PP moest vernieuwen enz. En dat is aan het gebeuren. Be careful what you wish for.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.176
2.425
Wat een schandalig gedoe.. ben blij dat ik gewoon met de fiets naar Pinkpop kan. Dit is echt een gecreëerd probleem voor winstmaximalisatie, schandalig naar je klanten/festivalgangers toe.
Precies dit. Als ik niet op de fiets kon gaan en van ver moest komen parkeren en overnachten was ik al lang niet meer gekomen. Maar dat heb ik al vaker hier gezegd.

De hoeveelheid bands die ik wil zien kan ik nu dichtbij zien voor een goede prijs. Maar als Pinkpop ergens anders had plaatsgevonden was ik niet gegaan wss vanwege de parkeerkosten en campingkosten , etc.

Moet wel zeggen dat Bruce Springsteen echt helemaal top was georganiseerd dit jaar. Dus graag meer grote concerten op Megaland terrein.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jartz

premiumpop

Playlistbediener
5 dec 2023
31
48
Ben wel met je eens. Uiteraard weet PP dat er war weerstand zal zijn, alle verandering is moeilijk. Maar wedden dat volgend jaar gaat het niet meer over het principe van hiervoor betalen maar over hoeveel PP het prijs heeft verhoogd ten opzichte van dit jaar. Dan is het idee al geaccepteerd en heeft PP een extra inkomsten bron.

Maar sommige wilde dat PP moest vernieuwen enz. En dat is aan het gebeuren. Be careful what you wish for.
En dat is juist waarom ik de massa zo tam vind - want je kunt het maar 1x (en zeker ook naïef gedacht) proberen echt de kop in te drukken (door er niet aan toe te geven). Vanaf dit punt is het gewoon een olievlek - alles mag vermarkt worden. Van mij mogen ze dit jaar i.i.g. dik verlies draaien - enkel dan kun je ofwel op programmering of op concept nog aanpassingen verwachten, net als dat ze na 2004 het roer om moesten gooien.
 
  • Leuk
  • Winning
Waarderingen: elo en Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.559
6.238
Maar sommige wilde dat PP moest vernieuwen enz. En dat is aan het gebeuren. Be careful what you wish for.
Ja, nee. Er werd om vernieuwing gevraagd in lineups ed. Dit heeft niks met gewenste vernieuwing te maken.
 

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
175
80
Ja, nee. Er werd om vernieuwing gevraagd in lineups ed. Dit heeft niks met gewenste vernieuwing te maken.
Dit is er onderdeel van. Niets gebeurd in isolatie. Een paar dagen terug wilde mensen hier meer aankleding en randdingen voor PP. Het wordt een brand new PP voor de nieuwe generatie.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

premiumpop

Playlistbediener
5 dec 2023
31
48
ervanuitgaande dat dat door een groot deel geroepen is, komt er nu meer aankleding en randzaken of wordt hier gewoon de consument extra uitgeknepen tot de laatste euro.

Als ze nu hadden aangekondigd dat ze een volledig nieuw totaalconcept zouden neerzetten, zou ik je daar nog in kunnen volgen. Maar daar is toch geen sprake van - er wordt een schijnschaarste gecreëerd voor non-issues en daarmee krijgen ze enkelen bereid om daarvoor te betalen, en zoals je aangeeft, is daarmee de rem eraf en zou het me niks verbazen dat idd volgend jaar het Vaste Gast kaartje 20eur is, want er was zoveel vraag (angst is een goeie verkooptechniek) naar en om daarin te kunnen voorzien, bla di bla
 
  • Winning
Waarderingen: Timmetje en elo

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
175
80
ervanuitgaande dat dat door een groot deel geroepen is, komt er nu meer aankleding en randzaken of wordt hier gewoon de consument extra uitgeknepen tot de laatste euro.

Als ze nu hadden aangekondigd dat ze een volledig nieuw totaalconcept zouden neerzetten, zou ik je daar nog in kunnen volgen. Maar daar is toch geen sprake van - er wordt een schijnschaarste gecreëerd voor non-issues en daarmee krijgen ze enkelen bereid om daarvoor te betalen, en zoals je aangeeft, is daarmee de rem eraf en zou het me niks verbazen dat idd volgend jaar het Vaste Gast kaartje 20eur is, want er was zoveel vraag (angst is een goeie verkooptechniek) naar en om daarin te kunnen voorzien, bla di bla
Jij snapt hoe het werkt 😃
 
  • Leuk
Waarderingen: premiumpop

Gebruikers die dit onderwerp bekijken