Pinkpop 2024

Misschien is er echt een verschil tussen BE en NL dan. In mijn opzicht is DM echt een pak bekender bij de gemiddelde mens (die dus ook niet per se veel met muziek bezig is).

Herinner me nog van m'n ex, dat Muse naar RW kwam. 'Ja, daar wel eens van gehoord'. Maar vervolgens kende ze echt niets wat ik op Spotify aanklikte. Was daar zelf ook wat verbaasd over. Uprising zou hun grootste zogenaamde hit moeten zijn, maar die kende ze niet. En mijn ouders vast ook niet. Maar reken maar dat ze Just Can't Get Enough na 2 seconden herkennen, net zoals Enjoy The Silence en waarschijnlijk (zeker in het geval van mijn ouders) People Are People en Everything Counts.

Maar ik denk dat we een andere definitie hebben van wat mainstream is. Ik zie het als: ga nu de straat op en laat aan 100 willekeurige mensen van alle leeftijden de bekendste nummers (Uprising en Just Can't Get Enough) horen. En dan zien wat het meest een belletje doet rinkelen.
DM is net als Editors groter in BE dan in NL..gemiddelde pp bezoeker kan Just Can't get Enough meelallen en dan houdt het wel op.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
DM is net als Editors groter in BE dan in NL..gemiddelde pp bezoeker kan Just Can't get Enough meelallen en dan houdt het wel op.
Wat weer nutteloze vooroordelen! De line-up trekt het publiek.. er zullen er inderdaad genoeg zijn die alleen dit kennen maar omdat gemiddeld te noemen 🤣

Ik vind het wel echt intrigerend. Er komen hier suggesties voorbij als headliner of afsluiter (Green Day, NBT, Volbeat, Iron Maiden, The Prodigy, The Who, AC/DC, Kings of Leon, Acda En de Munnik, Rammstein godbetert). Noem het maar op.

Bands die ofwel totaal niet realistisch zijn, al talloze malen op Pinkpop hebben gestaan, niet op Pinkpop zouden moeten staan (naar mijn mening dan voor wat het waard is haha), al jaren over de top zijn.

En over Depeche Mode ( toch gewoon alom gerespecteerde act, die nog steeds albums maken die de moeite zijn, super goede livereputatie hebben, elders headlinen op festivals, in het verleden al eerder geboekt als headliner) bestaat blijkbaar zoveel discussie. Waar zit dat dan in? Ik vind het echt oprecht bijzonder en ik bedoel het helemaal niet lullig. Maar hoe zit dit dan? Waarom zou DM niet geschikt zijn?

En begrijp me niet verkeerd: ik ben niet eens een echte fanboy. Fijne band, maar voor mij geen heilige graal.
DM = Niche best wel een grote fanbase maar dan niet genoeg Middle of the Road

Dan is er wel serieus iets mis gegaan 😅

Enjoy the Silence herken ik wel, Just Can't Get Enough alleen dat intro riedeltje, maar Personal Jesus geen idee.
Maar kennen is dan weer een groot woord voor Enjoy the Silence. Ik zou het niet op de radio kunnen aanvragen. Neem aan dat ik daar niet de enige in ga zijn. Maar geen idee of je 'herkennen' ook meetelt onder 'iedereen kent het'.

Enjoy the Silence herken ik wel, Just Can't Get Enough alleen dat intro riedeltje, maar Personal Jesus geen idee.
Maar kennen is dan weer een groot woord voor Enjoy the Silence. Ik zou het niet op de radio kunnen aanvragen. Neem aan dat ik daar niet de enige in ga zijn. Maar geen idee of je 'herkennen' ook meetelt onder 'iedereen kent het'.
Versie van Marilyn Manson ook niet?

Wat weer nutteloze vooroordelen! De line-up trekt het publiek.. er zullen er inderdaad genoeg zijn die alleen dit kennen maar omdat gemiddeld te noemen 🤣
Dat zijn geen vooroordelen. Hier op het forum is de algemene muziekkennis breder en anders dan op Pinkpop. PP meer mainstream, hier wat meer alternatief, indie.

Depeche Mode - Florence And The Machine - Foo Fighters

Gooi daar een goed dag progamma bij... en pinkpop is weer terug van weggeweest
DM en FATM gaat PP niet doen. Wie kent er nu een kneiter van een hit van FATM. De gemiddelde PP ganger vraagt zich af of Florence het zusje van Rage is.

Rammstein gaat nog braaf hun tour van dit jaar uitzitten en daarna een hele tijd stil zijn gok ik, na recente gebeurtenissen. Vind het trouwens al opmerkelijk dat die tour nog doorgaat maar dat deed de tour van Arcade Fire vorig jaar ook natuurlijk.
Mwoah. Opmerkelijk. Dat valt ook nog wel mee. Rammstein is sowieso niet in de picture want Greenhouse. Idem voor Tay-Tay

Users who are viewing this thread