Pinkpop 2024

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.082
8.734
En het Sportpaleis was zo uitverkocht, die band heeft fans van elke leeftijd. Juist een perfecte band voor op RW.
Maar ja, die Hella Mega Tour voelt ook een beetje aan als iets wat 3 bands op retour doen om nog eens wat hype te creëren. Vergeet ook niet dat dat wereldwijd een stadion tour was, maar LN deze bands in België (als een van de enige landen) toch in een zaal gezet heeft. Zegt toch wel wat.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.969
1.757
Green Day kreeg met Fall Out Boy en Weezer als ''voorprogramma' iig het Stadspark niet vol.
Kan ook aan Groningen liggen. En daarmee ook aan Landgraaf. Verder kun je niet van centraal Nederland afzitten. Het zou voor sommigen mee kunnen spelen om dan niet te gaan, of een show in België/Duitsland te pakken i.p.v. Groningen...
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.560
6.238
Plus het feit dat Stadspark een capaciteit van 65K heeft. Dat krijgt een Nick Cave hier ook niet vol.
Even voor de zekerheid (en omdat ik het interessant vind om te weten): die capaciteit ligt rond de 50.000 toch? Dat was iig de max bij Rammstein meen ik (op basis van het bestemmingsplan).
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.969
1.757
Maar ja, die Hella Mega Tour voelt ook een beetje aan als iets wat 3 bands op retour doen om nog eens wat hype te creëren. Vergeet ook niet dat dat wereldwijd een stadion tour was, maar LN deze bands in België (als een van de enige landen) toch in een zaal gezet heeft. Zegt toch wel wat.
Klopt, maar dat is een rekbaar fenomeen. Ik zou 2 jaar geleden Blink-182 perfect in dat rijtje 'op retour' namen zien passen bijvoorbeeld, maar ineens zijn ze weer hot and happening...
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.675
11.555
Even voor de zekerheid (en omdat ik het interessant vind om te weten): die capaciteit ligt rond de 50.000 toch? Dat was iig de max bij Rammstein meen ik (op basis van het bestemmingsplan).
Plan vanuit Mojo was in ieder geval wel 65.000, maar wellicht dat dat is afgezwakt naar 50.000.
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.129
947
Plus het feit dat Stadspark een capaciteit van 65K heeft. Dat krijgt een Nick Cave hier ook niet vol.
en sportpaleis was by far de kleinste venue van die tour. en ik had niet het gevoel dat er zeer veel vraag was achter tickets nadien voor Greenday. Cave kan echt wel een 2tal ziggo's sportpaleizen vullen hoor.
De Classic zat ook zeer vol hoor.
Maar ja, die Hella Mega Tour voelt ook een beetje aan als iets wat 3 bands op retour doen om nog eens wat hype te creëren. Vergeet ook niet dat dat wereldwijd een stadion tour was, maar LN deze bands in België (als een van de enige landen) toch in een zaal gezet heeft. Zegt toch wel wat.
enige indoorzaal toch?
nu ik ben toen geweest voor weezer. Greenday was toen echt wel ok net omdat ze een kortere set speelden dan die 2,5 uur voorheen...
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en mattman

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.258
4.534
en sportpaleis was by far de kleinste venue van die tour. en ik had niet het gevoel dat er zeer veel vraag was achter tickets nadien voor Greenday. Cave kan echt wel een 2tal ziggo's sportpaleizen vullen hoor.
De Classic zat ook zeer vol hoor.

enige indoorzaal toch?
nu ik ben toen geweest voor weezer. Greenday was toen echt wel ok net omdat ze een kortere set speelden dan die 2,5 uur voorheen...
Leuke site! Nick Cave is zo waar op Radio 5 voorbij gekomen.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
968
451
Maar als Pinkpop naar 80k wil, misschien gewoon Green Day én Nick Cave op een dag?
Ik denk het niet, moet je toch met 2 andere grote namen komen. En laten we wel wezen waar ga je die 80K proppen toch niet op het huidige terrein / dan geen tent of een kleinere of geen noord podium.Zie het voorlopig niet gebeuren.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.258
4.534
Ik denk het niet, moet je toch met 2 andere grote namen komen. En laten we wel wezen waar ga je die 80K proppen toch niet op het huidige terrein / dan geen tent of een kleinere of geen noord podium.Zie het voorlopig niet gebeuren.
Was ook gekscherend, lijkt me een bijzonder slecht idee om naar 80k te gaan (nog los van de vraag hoe ze moeten programmeren om die aantallen te verkopen).
 

colette283

Gouden Tip
13 sep 2022
389
198
Als je één popact, één rockact en één classic act mocht kiezen als headliner, welk trio zou je dan voor gaan?

Ik zal zelf aftrappen:

Taylor Swift - Foo Fighters - Aerosmith
Eerste keuze
Billie Eilish, Volbeat, Queen

Tweede keuze
Lana del Rey, Coldplay, en Muse

Derde keuze
Ed Sheeran, within Temptation, AC/DC, Bon Jovi, Oasis, Greenday of U2 ofz
 

colette283

Gouden Tip
13 sep 2022
389
198
Op een doordeweekse dag op een plek in Nederland waar alles onder Zwolle al minimaal een uur rijden is. Het is geen Springsteen nee waar half Nederland voor naar zuid-Limburg rijdt.
Nou mensen vanuit het zuiden zouden dan al een dag verlof moeten nemen zeker op een doordeweekse dag. En wijken dan indd sneller uit naar België of Duitsland want ja vanuit Limburg naar Groningen ofz is gewoonweg niet te doen. Naar Amsterdam is al een hoop geregel, mensen zijn dan al vaak laat van het werk en dan nog z'n lange rit. Heel logisch toch dat kaarten dan doordeweeks minder hard gaan dan in het weekend.
 

Davidd

Dagopener
7 jul 2021
502
868
Green Day wordt dagelijks gedraaid op 3FM.

Ook dagelijks op Arrow Classic Rock en KINK, regelmatig op Veronica, Radio 2 en Q-Music en ook 538, Radio 10 en Sky Radio draaien Green Day.
Handige website: https://www.relisten.nl/search
Dankjewel voor de site! Zit nu de rest van de dag op mijn werk bands in te vullen om te kijken hoe de smaak is van de gemiddelde radio stations. Ben er in ieder geval achter gekomen dat ik meer Pinguin radio en 3FM KX moet luisteren i.p.v. Kink.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.749
1.911
en wanneer zou die eerste aankondiging zijn?
Greenday komt de 24e met nieuws, zo hebben ze zelf bevestigd. Ik verwacht dat Ed Sheeran daar nog voor zit. Net voor de start van ticketverkoop komen ze met Rammstein of Pearl Jam...
 
  • Leuk
Waarderingen: b_lars

Gebruikers die dit onderwerp bekijken