Pinkpop 2024

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.315
9.038
LL check, DTRH check, BKS check, ik zie Nick Cave & the Bad Seeds eigenlijk best eens Pinkpop doen de volgende keer dan hij tourt.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.803
1.936
Cave zou de beste headliner in járen zijn.
Ik denk dat niet iedereen het daarmee eens is. En nu ik het een beetje heb laten indalen denk ik ook niet dat PP dat aandurft. Een beetje vreemdere pop headliner durven ze nog wel aan. Maar iets ala Cave zie ik niet snel gebeuren. Als ze bv kunnen kiezen tussen bv Pearl Jam of Cave zullen ze altijd voor die eerste gaan denk ik. Ook al stonden die er al diverse malen...
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

elo

Headliner
3 dec 2013
5.370
4.335
Ik denk dat niet iedereen het daarmee eens is. En nu ik het een beetje heb laten indalen denk ik ook niet dat PP dat aandurft. Een beetje vreemdere pop headliner durven ze nog wel aan. Maar iets ala Cave zie ik niet snel gebeuren. Als ze bv kunnen kiezen tussen bv Pearl Jam of Cave zullen ze altijd voor die eerste gaan denk ik. Ook al stonden die er al diverse malen...
Ik weet ook niet wat Cave moet kosten hoor. Maar ik krijg een beetje het idee dat Pinkpop denk te weten waar ze hun publiek mee dienen, maar dat dat beeld eigenlijk totaal niet klopt. Tuurlijk is Pink een grote naam, maar als je stopt met alternatieve headliners boeken dan stopt dat publiek ook met komen, en sterker nog: je veranderd zelf je doelgroep.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd en Timmetje

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.356
4.723
Nick Cave iets voor Bospop, dit topic never fails to amaze..

Hoe passend het tegenwoordig op Pinkpop is, vraag ik mij wel ook af. Ik durf er bijna niet voor uit te komen maar in 2012 luisterde ik nog niet zo gek veel muziek, maar vond ik festivals wel geinig. Op Sziget vond ik Nick Cave toen maar iets geks dat ik niet kende en vroeg me af wat die daar deed. Denk dat Nick Cave in de periode daarna wel ook (nog) grootser is geworden, maar ik vrees toch dat op Pinkpop het gros is zoals die clown die ik in 2012 was.

Nick Cave op DTRH of gewoon in een zaal lijkt me toch magischer. Verder wel ermee eens dat het kwalitatief (ik durf het er toch in te gooien) de beste headliner in tijden zou zijn.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.803
1.936
Nick Cave op DTRH of gewoon in een zaal lijkt me toch magischer. Verder wel ermee eens dat het kwalitatief (ik durf het er toch in te gooien) de beste headliner in tijden zou zijn.
Kwaliteit is denk ik niet waar PP naar kijkt. Het moet verkopen. Dat is het grootste belang..
 
  • Winning
Waarderingen: elo en DennisvdBr

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.356
4.723
True, maar waag te betwijfelen dat Green Day meer kaarten verzet dan Nick Cave. Maar goed, punt was dus dat ik het ook niet zie gebeuren op Pinkpop, en dat dat maybe ook maar for the best is..
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en DennisvdBr

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.315
9.038
True, maar waag te betwijfelen dat Green Day meer kaarten verzet dan Nick Cave.
Nick Cave verkoopt toch 100% zeker meer tickets dan Green Day? Of toch in België in ieder geval.

Zijn vorige Sportpaleis show (die niet door ging trouwens) zat binnen een paar minuten vol.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.518
1.708
Ik ben ervan overtuigd dat hij bij een volgende passage makkelijk twee Ziggodome's weet uit te verkopen.
 

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
453
399
Nick Cave op main, harde gitaaract op tweede stage en Kylie Minogue als sub op een dag zou PP toch voor (moeten) tekenen? En ja, ik wil Where the Wild Roses Grow gewoon een keertje live zien :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.771
6.515
Nick Cave verkoopt toch 100% zeker meer tickets dan Green Day? Of toch in België in ieder geval.

Zijn vorige Sportpaleis show (die niet door ging trouwens) zat binnen een paar minuten vol.
Green Day kreeg met Fall Out Boy en Weezer als ''voorprogramma' iig het Stadspark niet vol.
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie

Gebruikers die dit onderwerp bekijken