Pinkpop 2023

elo

Headliner
3 dec 2013
5.046
3.739
Ik hoor weinig over DeWolff, lag iedereen toen nog te slapen? Wat een stap hebben die gemaakt vanaf de vorige keer op stage 4. De blazers en zangeressen zijn echt een fijne toevoeging.
Robin Kester overlapte daar mee ja, maar zo te zien stond de tent bij hen voller dan bij Warpaint.
 

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
378
317
Robin Kester overlapte daar mee ja, maar zo te zien stond de tent bij hen voller dan bij Warpaint.
DeWolff overlapte met Kevin en weet vrij zeker dat het in de tent een stuk drukker was dan op het veld bij Kevin.

Robin was een dagje later tijdens Donnie. Bij Robin stonden 5 min voor het optreden zo'n 20 mensen. Werd gelukkig snel daarna wat meer.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.046
3.739
DeWolff overlapte met Kevin en weet vrij zeker dat het in de tent een stuk drukker was dan op het veld bij Kevin.

Robin was een dagje later tijdens Donnie. Bij Robin stonden 5 min voor het optreden zo'n 20 mensen. Werd gelukkig snel daarna wat meer.
Dan was het The Big Moon!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
Ik hoor weinig over DeWolff, lag iedereen toen nog te slapen? Wat een stap hebben die gemaakt vanaf de vorige keer op stage 4. De blazers en zangeressen zijn echt een fijne toevoeging.
Was magisch!

(gedurfd ook om al die vlammenspuwers in te zetten in de al opwarmende tent.)

Ik had ze zelf nog niet live gezien, was de eerste keer en die was raak! Pablo ook mooie interactie met publiek.
Gewoon een stel jongens die nog gewoon muziek maken zoals muziek maken bedoeld is. Kregen de tent ook makkelijk mee had ik het idee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

TBK

Randprogramma
21 dec 2018
101
72
Zo dat was Pinkpop nummertje 8 voor mij! Heerlijke dagen gehad waar indd de popmuziek wel erg de boventoon voerde. Zelf het meest genoten van The War on Drugs, Brutus en QOTSA. En P!nk heeft mij enorm verbaasd, echt een geniale popshow.. wat een energie!

Nu het tweede jaar in de nieuwe opstelling qua stages, doe mij toch maar de omgedraaide North Stage. Ik vind zelf het veld er erg druk door geworden en heb het idee dat de 'Dutch Disease' er door is toegenomen. Ja, je kunt je omdraaien voor de volgende act, dat is handig, maar ik merk echt dat het halve veld uren op dezelfde plek blijft liggen en dat sommigen geen idee hebben wie er optreden. Misschien toch maar eens gaan nadenken over Rock Werchter!
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
956
451
Zo dat was dus editie 2023, moest een dagje bij komen van al het PP aanbod( ja ik word ook een dagje ouder en merk dat het niet zo soepeltjes meer gaat ).Vrijdag maar eens begonnen met Maisie Peters / jeugdig elan maar een blijvertje ?? Ellie Goulding vond ik slaapverwekkend daarna de Duitse mannen van
Electric Callboy was ineens klap wakker / maar ook meer van hetzelfde. The Hu daarentegen vond ik weer interessant / zeker gezien hun deels aparte instrumenten. Nog een stukje van the War on Drugs / heel degelijk. Vervolgens Altin Gün met een super strakke set maar helaas weinig publiek in de tent.
Als uitsmijter dan Pink met ook een degelijke set en de nodige Vegas elementen. Dan de zaterdag met Xavier Rudd / slaapverwekkend. Vervolgens onze IJslandse vriend met de nodige humor best een leuke set vervolgens was er de Festileaks bijeenkomst bij de PP letters, leuk om enkele leden van het forum live te ontmoeten en even bij te praten. Van Ronde te weinig meegekregen , daarna Ramkot ipv Disturbed ( petje af om in zo korte termijn in te vallen ).
Toen was het tijd voor een beetje jeugdsentiment met de Hollywood Vampires en dan voornamelijk Joe Perry. ( weet nog steeds niet wat ik nu moet denken van de rol van Johnny Depp. Vervolgens een beetje Tove Lo gehoord buiten de tent tijdens eet / drink pauze. Toen de klapper voor mij met de QOTSA en als groot contrast voor mij dan nog RW / tsja je kunt niet alles hebben. Tot slot de zondag met voor mij 3 bijzondere dames: Robin Kester had voor mij in de tent gemogen. De Texaanse wervelwind Gayle / zelf tot bloedens toe. Een openbaring was Tash Sultana voor mij, man wat heb ik genoten.
Vervolgens Goldband / was leuk maar ik heb zo het idee dat ze alweer hun hoogtepunt voorbij zijn. Daarna een lange pauze genomen en even naar huis gegaan om bij te tanken / nee dus geen bier. Om af te sluiten met de Peppers, ook een degelijke set , niet helemaal gezien omdat de tank gewoon leeg / op was. Al met al voor mij een geslaagd festival , op naar editie 2024.
 
Laatst bewerkt:

Karin2222

Nieuw lid
19 jun 2023
1
4
Kei blij in de rij voor de kinderboederij!

Wat een mooie, heerlijke dag was het afgelopen zaterdag voor mijn tweede Pinkpop ervaring. Na vorig jaar, heb ik mijn vrienden die vorig jaar mee gingen, thuis gelaten. Want door 'de hitte' van vorig jaar hadden ze een soort van afkeer/slechte ervaring opgedaan. Terwijl ik juist ondanks de hitte van 34/35 graden hier lak aan had en elke minuut van genoot.

Zaterdagmiddag, 12:00 uur. We hadden nog geen parkeerticket en we zouden bij P6 moeten gaan parkeren als we zon ticket zouden regelen. Wat ongeveer 40/45 minuten lopen was naar het terrein. Ik kwam voor: Queens of the Stone age, Black keys en in mindere mate Disturbed. Mijn vrienden kwamen allen voor Disturbed, dus rond 13:30 waren ze erg teleurgesteld met het nieuws dat Disturbed niet ging optreden. Een vriend van mij liep al heel de week moeilijk waardoor we ergens in een achterliggende wijk wouden gaan parkeren. Zodoende vonden wij een straat, ik denk zon 10 minuten lopen t.o.v. camping B, zodoende hoefde we maar 30 minuten te lopen naar het festivalterrein. (eerste overwinning geboekt)

Aangekomen op het festivalterrein, was het al erg druk, beetje 'acclimatiseren' was het nog het eerste uurtje. Beetje rond gelopen, even langs bij de mannen van Studio giftig, want een vriend van mij heeft daarvoor gewerkt. En uiteraard samen op de foto gegaan met 'ons' Anthony Kiedis.

Als allereerst zagen we Hollywood and the Vampires. Iedereen heeft het wel over Johnny Depp.. Maar de echte icon die op het podium stond was voor mij Alice Cooper. Gaaf om hem live te zien hebben spelen! Daarna the Black Keys, ik ben groot fan van ' El Camino'. Maar was ietwat teleurgesteld dat ze (wat ik goed begrijp) wat meer de nieuwere nummers hebben gespeeld. Maar het einde was lekker, met Little Black Submarines en mijn persoonlijke favoriet: Lonely Boy.

Daarna stukje van the Script geluisterd, maar er was een act waar ik heel benieuwd naar was en die ik niet wilde missen. Blij dat ik daar naartoe ben gegaan...

Jongens voor mij de act van dit jaar op zaterdag was: Prins S en de Geit. Heerlijke lyrics, lekkere springmuziek en IEDEREEN deed mee op stage 4. Heerlijk!!! Stapje voor stapje, stapje voor stapje naar de kinderboederij. Wat kon de zanger een fantastische show geven, een echte performer. Voor de gene die er niet bij zijn geweest. In het begin ging iedereen aftasten nog niemand los, maar naar mate de show vordere deed iedereen mee. Aan het einde van de show zag je iedereen nog nagenieten, dat was zon prachtig gevoel! Het gevoel van eenheid, het gevoel van samen deze mooie dag beleven was voor mij persoonlijk iets magisch,

Ik heb wederom genoten van deze editie van Pinkpop. Ik ga volgend jaar sowieso weer. Wat een fantastische dag wederom, eentje voor de boeken!
Helemaal eens. Ook voor ons was Prins S en de geit het hoogtepunt van Pinkpop! En dat terwijl ze tijdens de Script op Podium 4 geprogrammeerd stonden. Iedereen die er was maakte er een compleet gekkenhuis van ! 🥳🐐 . Ik zie ze volgend jaar graag terug op het grote podium of tent.
 

jeroenm

Playlistbediener
10 jun 2023
13
3
Ja klopt camping a! De andere zijn te ver lopen vind ik. Camping a is zo te lopen vanaf het terrein.

Verder was het eten op Pinkpop zelf ook heerlijk! Pff… veel beter dan vorig jaar leek het wel? Aanrader vanuit mijn kant is toch echt de fish en chips die in de kalm aan baan stond! Heerlijk! Weedburger was trouwens ook lekker 😉 op aanraden van jullie toch maar geprobeerd
De fish en chips was idd heel goed. De pizza bij het reuzenrad was ook prima. 4 muntjes voor een hele pizza en ook nog lekker.
 

Descor1995

Campingartiest
21 jun 2022
68
31
Hoe meer naar voren hoe actiever natuurlijk. En Stage 4 miste misschien echte publiekstrekkers, dan wordt het vanzelf meer een hangplek. Het beeld van buurtkermis vind ik heel onterecht. Je ziet op Pinkpop echt dat veel mensen komen voor de muziek of voor een bepaalde artiest.
Als de bandjes op een gegeven moment niet thuisgeven dan verzwakt de aandacht.
Best frappant, ik heb bij Stage 4 gestaan voor Nova Twins, The Big Moon en Hot Milk en geen van alle drie de keren gemerkt dat er veel gepraat werd. Tot zover ik kon zien deed iedereen mee. Vooral Hot Milk spoorde iedereen aan om mee te doen, zeker met op de hurken zitten en omhoog te springen. Met een blik naar achteren bleek ook echt iedereen te zitten om daarna omhoog te springen, op een paar oudere mensen na die rustiger omhoog kwamen dan.
 
  • Leuk
Waarderingen: pinkpopmaastricht

elo

Headliner
3 dec 2013
5.046
3.739
Over de nummer 1 zijn we het allen dus een keer eens, mooi zo. Maar The Script op 8 doet me toch echt zeer. De zorgkosten zullen namelijk weer gaan stijgen, aangezien al die mensen die daarop 'gestemd' hebben een grondig onderzoek bij een audioloog verdienen.
 

Descor1995

Campingartiest
21 jun 2022
68
31
Paar jaar niet geweest, ( toen nog oude opstelling met hoofdpodiums). Ik houd van popmuziek dus ondanks alle negatieve reacties mijn top drie
Di-rect > Marcel is een top zanger en maakt een leuke show. We mogen best trots zijn dat we z n geweldige band hebben in NL
Pink > Tja niet eens allemaal mijn liedjes maar leuke show en knap dat ze tijdens het stunten nog zo goed kon zingen
Robbie Williams > humor, zelfreflectie en een mooie show.


Verder the Jordan gekeken, viel wat tegen, leek wel een boze caro emerald. Leuke liedjes maar niks bijzonder m.i.
Tove lo > heel leuk en vooral hoe ze , ondeugend kijkend, haar borsten liet zien. Op zich kan ik daar redelijk goed tegen maar ze deed het grappig. Verder prima band en zang.
Tom odell > prachtig piano spel, als het stopte met spelen was het even helemaal stil, prachtig. Of het een act is voor Pinkpop vraag ik me af maar muzikaal gezien top.
Goldband > leuk, geen geweldige zangers maar leuk vermaak
Ellie Goulding > begin leek het of ze er weinig zin in had maar gedurende het optreden leek ze wat losser te komen. Ik vind haar muziek leuk dus ik heb best genoten.
Verder nog heel veel leuks gezien en gehoord en eerlijk gezegd door de sfeer op zo n festival vind ik bijna alles wel leuk om naar te luisteren.

Moet zeggen dat het leek of het drukker was dan met de oude opstelling maar dat kan ook lijken. Je kon nergens even zitten of liggen zonder dat je continu mensen over je heen ziet stappen.

Waterpunten super geregeld. Ook geen moeilijk gedoe om een flesje water mee te nemen. Helemaal top(y)(y)

Maar wordt het niet tijd voor Fetiquette? ( festival etiquette)

* Kleine mensen
Ik heb meerdere jonge mensen gezien of kleine mensen die heel lang in de voorste ring stonden te wachten en uiteindelijk enkele jonge mannen naar voren kwamen waardoor het zicht van deze mensen werd beperkt tot een grote rug. Wordt het niet eens tijd dat we voor de mensen tot 170 cm een strook maken vooraan zodat zij ook iets kunnen zien, zeg 5 meter of zo. Als je 180 of groter bent zie je ook van een afstandje best behoorlijk. Ik zag letterlijk een jonge dame van ik schat 155 cm tegen een rug aankijken van een jonge man van 190 cm. En nee ik mag niet in het vak tot 170 cm :) maar van mij mag iedereen voor die kort van stuk is lekker vooraan staan.

* Roken
Ik heb niks tegen roken maar als je in de voorste ring tegen elkaar gepropt staat is het niet echt lekker als ze lekker een peuk opsteken naast je, je kan nergens heen. Niet meer van deze tijd. Ook tussen de stoomwolken van de Vapers gestaan maar dat stinkt gelukkig niet zo erg.
Kijk, iemand die met een idee komt. Ik ben ook vrij klein met mijn 1,64m en kon soms amper iets zien. Vaak gezorgd dat ik ofwel compleet vooraan stond ofwel ergens anders bij het dranghek op het veld om toch enigszins goed zicht te hebben. Het is een ramp om midden in de menigte te staan, en dan vooral als de grotere mensen (met name mannen) zo egoïstisch zijn door zich voor te dringen voor de kleinere mensen en dan doodleuk voor hun neus te gaan staan. Ik heb maar één iemand meegemaakt die me voor liet en dat was een mevrouw die wat groter was en in de gaten had dat ik niks kon zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie en pinkpopper69

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.397
5.113
Kijk, iemand die met een idee komt. Ik ben ook vrij klein met mijn 1,64m en kon soms amper iets zien. Vaak gezorgd dat ik ofwel compleet vooraan stond ofwel ergens anders bij het dranghek op het veld om toch enigszins goed zicht te hebben. Het is een ramp om midden in de menigte te staan, en dan vooral als de grotere mensen (met name mannen) zo egoïstisch zijn door zich voor te dringen voor de kleinere mensen en dan doodleuk voor hun neus te gaan staan. Ik heb maar één iemand meegemaakt die me voor liet en dat was een mevrouw die wat groter was en in de gaten had dat ik niks kon zien.
Groot mens meld zich. Ik zorg altijd dat ik ergens van te voren aanwezig ben, want wij willen soms ook weleens een show van dichtbij zien ook al zijn we lang. Maar dan hebben we soms kleine mensen die op het allerlaatste moment achter je komen te staan en dan bewust hard gaan klagen dat ze niks kunnen zien. Dan blijf ik mooi staan dus.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.305
3.913
Groot mens meld zich. Ik zorg altijd dat ik ergens van te voren aanwezig ben, want wij willen soms ook weleens een show van dichtbij zien ook al zijn we lang. Maar dan hebben we soms kleine mensen die op het allerlaatste moment achter je komen te staan en dan bewust hard gaan klagen dat ze niks kunnen zien. Dan blijf ik mooi staan dus.
Same.
 

Descor1995

Campingartiest
21 jun 2022
68
31
Groot mens meld zich. Ik zorg altijd dat ik ergens van te voren aanwezig ben, want wij willen soms ook weleens een show van dichtbij zien ook al zijn we lang. Maar dan hebben we soms kleine mensen die op het allerlaatste moment achter je komen te staan en dan bewust hard gaan klagen dat ze niks kunnen zien. Dan blijf ik mooi staan dus.
Dat valt te begrijpen, dan hadden ze maar eerder moeten komen. En toch, ook wij kleintjes hebben must-sees die we graag willen zien en soms zijn die vlak achter elkaar. We doen er dan ook iets langer over om het veld over te steken met onze korte benen. Natuurlijk, eerder weggaan en/of middageten/avondeten overslaan en uitstellen kan natuurlijk, maar zelfs dan wil dat nog niet zeggen dat we een goed plekje weten te vinden waar we ook echt iets kunnen zien.
Ik zou overigens nooit als kleintje bewust achter iemand staan waardoor ik niks kan zien. Of ik moet geen keus hebben, anders zoek ik me toch echt een plek waar ik nog iets kan zien wat vaak al kleine kans is. Kortom, ik moet al ergens een aantal uren van tevoren gaan staan. Leuk, want gezien ik altijd alleen ga kan ik me never nooit goed hydrateren. Maar ja, als er dan ineens een moshpit start en een aantal grote jongens die zich van achteren naar voren rammen om mee te doen en gewoon doodleuk daar blijven waardoor het zicht steeds minder en minder wordt, waardoor ik uiteindelijk niks meer kan zien... Sorry, maar heb dan ook het fatsoen om terug naar je plek te gaan. Naar voren komen om mee te doen met de moshpit prima, maar ga daarna dan ook terug naar je plek.
 
  • Leuk
Waarderingen: pinkpopper69

pinkpopper69

Playlistbediener
18 jun 2023
6
1
Groot mens meld zich. Ik zorg altijd dat ik ergens van te voren aanwezig ben, want wij willen soms ook weleens een show van dichtbij zien ook al zijn we lang. Maar dan hebben we soms kleine mensen die op het allerlaatste moment achter je komen te staan en dan bewust hard gaan klagen dat ze niks kunnen zien. Dan blijf ik mooi staan dus.
Jammer dat mensen elkaar niks gunnen, dan blijf ik lekker staan. Beetje zielig als je zo moet denken, ik zou het vervelend vinden als ik iemands beeld continu blokkeer maar goed iedereen is anders. Ik zou iemand lekker voor laten als ik eroverheen kan kijken, waarom niet? Jij kan vooraan staat en je ziet alles, kleine mensen staan vooraan en als ze pech hebben sta jij ervoor en zien ze nog niks daarom het idee om een eerste paar meter voor deze mensen te reserveren. En nee ik hoef er niet te staan maar gun het wel de medemens die wat minder schoppen onder de reet heeft gehad :cool:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken