Pinkpop 2023

tom93

Dagopener
24 apr 2019
608
280
Voor mensen die toch volgend jaar weer gaan. Sinds dit jaar voor het eerst op de camping gegeten. Ik dacht eerst huh? Maar een vriendin zei dat het het echt waard was! En ja dat was ook…

Je krijgt voor minder geld veel meer eten. Het smaakt prima. En je kunt er rustiger zitten dan op Pinkpop. Zelf sliep ik niet op de camping maar wel gewoon daar twee keer gegeten.

Sixpack blikjes Brand bier voor 5 muntjes was ook prima, net als de koffie
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
474
819
Voor mensen die toch volgend jaar weer gaan. Sinds dit jaar voor het eerst op de camping gegeten. Ik dacht eerst huh? Maar een vriendin zei dat het het echt waard was! En ja dat was ook…

Je krijgt voor minder geld veel meer eten. Het smaakt prima. En je kunt er rustiger zitten dan op Pinkpop. Zelf sliep ik niet op de camping maar wel gewoon daar twee keer gegeten.
Bedoel je dan gewoon tijdens Pinkpop op camping A?

Moet wel zeggen dat het eten op Pinkpop een stuk voor uit is gegaan ten opzichte van 5 jaar geleden.
 

Mieknok

Campingartiest
15 jun 2022
59
73
Misschien toch een idee dat ze die campingtickets dan los verkopen haha.
Aantal jaar geleden, bij Rock Werchter. Kerel die alleen op de camping bleef voor de sfeer (met Indianen hoofdtooi, misschien herkennen meer mensen dit 😄) had geen festival ticket.

Camping kaartje kostte destijds rond de 20 euro, was langs de weg heel gezellig ivm alle verenigingen en je kreeg ook nog iets mee van de muziek. Ik begreep het wel 😄

Voor €275 begrijp ik niet dat je alleen op de camping blijft...
 
  • Haha
Waarderingen: Islaaa

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Bedoel je dan gewoon tijdens Pinkpop op camping A?

Moet wel zeggen dat het eten op Pinkpop een stuk voor uit is gegaan ten opzichte van 5 jaar geleden.
Ja klopt camping a! De andere zijn te ver lopen vind ik. Camping a is zo te lopen vanaf het terrein.

Verder was het eten op Pinkpop zelf ook heerlijk! Pff… veel beter dan vorig jaar leek het wel? Aanrader vanuit mijn kant is toch echt de fish en chips die in de kalm aan baan stond! Heerlijk! Weedburger was trouwens ook lekker 😉 op aanraden van jullie toch maar geprobeerd
 

Islaaa

Randprogramma
20 jan 2015
191
98
Aantal jaar geleden, bij Rock Werchter. Kerel die alleen op de camping bleef voor de sfeer (met Indianen hoofdtooi, misschien herkennen meer mensen dit 😄) had geen festival ticket.

Camping kaartje kostte destijds rond de 20 euro, was langs de weg heel gezellig ivm alle verenigingen en je kreeg ook nog iets mee van de muziek. Ik begreep het wel 😄

Voor €275 begrijp ik niet dat je alleen op de camping blijft...
Haha die heb ik ook gezien;) waren 2 kerels dacht ik? en haalde regelmatig een dame de tent binnen om er bezweet weer uit te komen😂…die hadden maar 1 doel haha
 
  • Haha
Waarderingen: Joe en Mieknok

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.782
3.732
Haha die heb ik ook gezien;) waren 2 kerels dacht ik? en haalde regelmatig een dame de tent binnen om er bezweet weer uit te komen😂…die hadden maar 1 doel haha
Misschien hadden ze een lek luchtbed en hadden ze wat hulp nodig om hem weer op te pompen en dat in combinatie met het warme weer dan ga je wel zweten...

Je weet het niet he!
 

Islaaa

Randprogramma
20 jan 2015
191
98
Misschien hadden ze een lek luchtbed en hadden ze wat hulp nodig om hem weer op te pompen en dat in combinatie met het warme weer dan ga je wel zweten...

Je weet het niet he!
Ik weet wel wat hun oppompte…haha, dat was geen luchtbed😵‍💫
 

pinkpopper69

Playlistbediener
18 jun 2023
6
1
Paar jaar niet geweest, ( toen nog oude opstelling met hoofdpodiums). Ik houd van popmuziek dus ondanks alle negatieve reacties mijn top drie
Di-rect > Marcel is een top zanger en maakt een leuke show. We mogen best trots zijn dat we z n geweldige band hebben in NL
Pink > Tja niet eens allemaal mijn liedjes maar leuke show en knap dat ze tijdens het stunten nog zo goed kon zingen
Robbie Williams > humor, zelfreflectie en een mooie show.


Verder the Jordan gekeken, viel wat tegen, leek wel een boze caro emerald. Leuke liedjes maar niks bijzonder m.i.
Tove lo > heel leuk en vooral hoe ze , ondeugend kijkend, haar borsten liet zien. Op zich kan ik daar redelijk goed tegen maar ze deed het grappig. Verder prima band en zang.
Tom odell > prachtig piano spel, als het stopte met spelen was het even helemaal stil, prachtig. Of het een act is voor Pinkpop vraag ik me af maar muzikaal gezien top.
Goldband > leuk, geen geweldige zangers maar leuk vermaak
Ellie Goulding > begin leek het of ze er weinig zin in had maar gedurende het optreden leek ze wat losser te komen. Ik vind haar muziek leuk dus ik heb best genoten.
Verder nog heel veel leuks gezien en gehoord en eerlijk gezegd door de sfeer op zo n festival vind ik bijna alles wel leuk om naar te luisteren.

Moet zeggen dat het leek of het drukker was dan met de oude opstelling maar dat kan ook lijken. Je kon nergens even zitten of liggen zonder dat je continu mensen over je heen ziet stappen.

Waterpunten super geregeld. Ook geen moeilijk gedoe om een flesje water mee te nemen. Helemaal top(y)(y)

Maar wordt het niet tijd voor Fetiquette? ( festival etiquette)

* Kleine mensen
Ik heb meerdere jonge mensen gezien of kleine mensen die heel lang in de voorste ring stonden te wachten en uiteindelijk enkele jonge mannen naar voren kwamen waardoor het zicht van deze mensen werd beperkt tot een grote rug. Wordt het niet eens tijd dat we voor de mensen tot 170 cm een strook maken vooraan zodat zij ook iets kunnen zien, zeg 5 meter of zo. Als je 180 of groter bent zie je ook van een afstandje best behoorlijk. Ik zag letterlijk een jonge dame van ik schat 155 cm tegen een rug aankijken van een jonge man van 190 cm. En nee ik mag niet in het vak tot 170 cm :) maar van mij mag iedereen voor die kort van stuk is lekker vooraan staan.

* Roken
Ik heb niks tegen roken maar als je in de voorste ring tegen elkaar gepropt staat is het niet echt lekker als ze lekker een peuk opsteken naast je, je kan nergens heen. Niet meer van deze tijd. Ook tussen de stoomwolken van de Vapers gestaan maar dat stinkt gelukkig niet zo erg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
568
534
Echt die reacties over het publiek hier .. als jullie hadden gezegd dat dit over Appelpop ging had ik het ook meteen geloofd.

Blij dat ik gewoon naar Werchter ga. Publiek daar bevalt me een pak beter (en ja ik ben zelf op PP geweest in 2015 en 2019).

Vind juist wel dat je als organisatie hier op in kan spelen. Lineup + hoe je je festival promoot maakt een groot verschil.

Neem alleen al het verschil in promotie op facebook tussen Pinkpop en Werchter. Pinkpop presenteert zichzelf als "dat gezellige festival" terwijl Werchter op voorhand al veel meer inzet op artiesten uitlichten en de muziek op de voorgrond zetten.

Als je inzet op "dat gezellige festival" dan is het aantrekken van braderie publiek die bijvoorbeeld P!nk of Robbie wel tof vinden een vrij logisch gevolg toch.
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.108
941
Naja ik val zelf op mannen. Zeg ik wel eerlijk dus die kwam wel even binnen.

Nee ze had vgm lokale pillen op en ze stonk naar bieren. Ze trok ook aan mijn poncho.

Goed je hebt op elk festival irritaties maar op Pinkpop lopen me soms wel echt mensen rond die echt niet goed zijn. Bij Goldband stond ik tegen de barrière aan vlak bij het voorvak en lag een man op de grond te slapen. Iedereen stond al behalve hij. Gaat zijn vrouw aan de haren van een vriendin van mij zitten. “MOOIE HAREN MEID” . Dat waren drie Belgen van net over de grens.
Ik excuseer me voor mijn marginale landgenoten
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Echt die reacties over het publiek hier .. .
Het is natuurlijk niet allemaal kommer en kwel?
het is niet zo dat mensen alleen maar irritante mensen tegenkomen, toch.

Ik kan (gelukkig) niet zeggen dat ik zo'n irritante mensen tegenkom. Vermaak me overigens altijd wel om te zien hoe het publiek zich vermaakt, zoals bijvoorbeeld van de excentrieke types die op de blote voeten dansen, heerlijk. Vond zondag overigens veel kleedjes mensen tov vrijdag en zaterdag. Gingen zelfs rechts voor Noord op het asfalt zitten, kon je daar ook al niet meer fatsoenlijk door lopen of staan kijken zonder dat je tussen de kleedjes door moest slalommen of een plek te vinden om het podium nog prima te zien. (en ik denk, dat er op het veld idd een paar plekken zijn waar groepjes een stuk veld toe eigenen en dan met irritante gedoe zorgen dat mensen ook uit de buurt blijven, maar dan vul ik even in voor een ander).

Meeste mensen komen toch voor de muziek.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
396
302
Zo dat was mijn 23e Pinkpop! Weer zo onwijs genoten, voelt elke keer als thuiskomen en als een grote familie. De sfeer en gezelligheid is en blijft super.

Een top 3 samenstellen is erg lastig, maar als ik er een moet maken wordt het.
1. Pink
2. The Script
3. Hollywood Vampires

Ook The Hu was geweldig, en ben erg verast door Brutus, Dylan en Lauren Sandersen. Op stage 4 zie je echt leuke soms onbekende bands.

Het was lekker dat er weer wat meer ruimte was bij stage 4 en de kalm aan baan was ook prima. Genoeg ruimte bij tent, al hadden er misschien wel nog wat tafels onder schaduw tent mogen staan.

Het token systeem werkte goed, veld zag er daardoor ook schoner uit met ander afval.

Volgend jaar ben ik er gewoon weer bij op de 53e Pinkpop en mij 24e 😊🤘
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
580
298
Weer van een heerlijk weekend genoten. Wilde hier mijn mening over het muzikale deel geven maar oor neemt me de woorden uit de mond met de recensie van de Peppers:


Zelf het meeste genoten Van de Peppers, Queens of the stone age, editors en I prevail. Maar ook lekker de polonaise gelopen bij Donnie en meegezongen met de script, en black keys. Vind het wel heel jammer dat ik de war on drugs moest missen om vooraan te staan bij Editors.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mieknok

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.359
5.930
Leukste publiek ooit was grappig genoeg bij het voorvak van Rammstein vorig jaar in Goffertpark. Zo’n lieve mensen daar en zoveel respect voor elkaar.
Kom volgend jaar gezellig naar Graspop dan, gegarandeerd dat je daar alleen maar die sfeer en beter tegenkomt!

Nee flauw, weet ook wel dat Pinkpop veel meer jouw muziek boekt. Heel vervelend om te lezen dat men zich daar dan zo bij gedraagt. Zeker na dagenlang op Graspop juist het gevoel te hebben dat iedereen zo perfect zichzelf kan zijn daar, en ontzettend sociaal is naar elkaar toe. Zo’n publiek wens ik elke festivalganger toe.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Kom volgend jaar gezellig naar Graspop dan, gegarandeerd dat je daar alleen maar die sfeer en beter tegenkomt!

Nee flauw, weet ook wel dat Pinkpop veel meer jouw muziek boekt. Heel vervelend om te lezen dat men zich daar dan zo bij gedraagt. Zeker na dagenlang op Graspop juist het gevoel te hebben dat iedereen zo perfect zichzelf kan zijn daar, en ontzettend sociaal is naar elkaar toe. Zo’n publiek wens ik elke festivalganger toe.
😌Wie weet… ik ben in de rock scène het groeien. Begin het toch steeds leuker en leuker te vinden.

Rammstein , Machine Gun Kelly, Editors, Inhaler, Ghost , RHCP, Green Day , My Chemical Romance, Muse en Foo Fighters vind ik zelf eigenlijk heel leuk. Maar dat past inderdaad meer bij Pinkpop.

Slipknot …I tried. Toch wat te heftig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
😌Wie weet… ik ben in de rock scène het groeien. Begin het toch steeds leuker en leuker te vinden.

Rammstein , Machine Gun Kelly, Editors, Inhaler, Ghost , RHCP, Green Day , My Chemical Romance, Muse en Foo Fighters vind ik zelf eigenlijk heel leuk. Maar dat past inderdaad meer bij Pinkpop.

Slipknot …I tried. Toch wat te heftig.
Al denk ik dat Ghost eerder op een Graspop staat.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken