Pinkpop 2023

Bob105

Support act
18 jun 2021
809
1.012
Naja ik val zelf op mannen. Zeg ik wel eerlijk dus die kwam wel even binnen.

Nee ze had vgm lokale pillen op en ze stonk naar bieren. Ze trok ook aan mijn poncho.

Goed je hebt op elk festival irritaties maar op Pinkpop lopen me soms wel echt mensen rond die echt niet goed zijn. Bij Goldband stond ik tegen de barrière aan vlak bij het voorvak en lag een man op de grond te slapen. Iedereen stond al behalve hij. Gaat zijn vrouw aan de haren van een vriendin van mij zitten. “MOOIE HAREN MEID” . Dat waren drie Belgen van net over de grens.

Wat een nare ervaring Nik :(. Knap van je dat je het ergens ook wel weer probeert weg te lachen met vrienden, maar dit soort onzin hoort niet thuis op een festival waar je het hele jaar naar uitkijkt.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
608
280
Ik doe een ruwe gok maar ik denk dat mininaam 50% van het publiek werkelijk geen act aandacht bekijkt tijdens die 3 dagen. Zuipen en 's avonds zo zat mogelijk zijn, zo moet het. Het is werkelijk schrijnend hoe weinig mensen de oversteek naar de tent maken voor goede acts als Warpaint, Zwangere Guy of Altin Gun. Ja, er stonden grote namen tegenover, maar er lagen ook nog 20.000 dikke bierbuiken op het veld met een halve liter.

Op camping B zijn onze buren op zaterdag de gehele dag op de camping gebleven. Andere buren hebben geen enkele headliner gezien om de drukte voor te zijn. Vond ik vrij bizar allemaal.
 
  • Haha
  • Wow
Waarderingen: Timmetje, elo en Bob105

pinkpopmaastricht

Playlistbediener
19 feb 2018
21
14
Het is ook wel een beetje kip-ei. Want als zo een band als DMA’s staat te spelen, ja dan ga je wel wat auwehoeren ondertussen. Maar andere bands speelden het veld best wel eens stil of volledig in de ban. Ligt ook een beetje eraan waar je gaat staan. Hoe meer naar voren hoe actiever natuurlijk. En Stage 4 miste misschien echte publiekstrekkers, dan wordt het vanzelf meer een hangplek. Het beeld van buurtkermis vind ik heel onterecht. Je ziet op Pinkpop echt dat veel mensen komen voor de muziek of voor een bepaalde artiest.
Als de bandjes op een gegeven moment niet thuisgeven dan verzwakt de aandacht. Plus biij zo n brede programmering zul je bij elk optreden fans en mindere fans hebben..en ja dan pak ik me ook n pils en zet ik me op het veld als ik wat covertjes van One Republic voorbij hoor komen- hoe dan ook vond ik het een geslaagde editie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ilsedanst

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Enige nare wat ik zag was iemand die van een vreemde totaal vanuit het niets een halflege beker bier naar het hoofd geslingerd kreeg. Verder eigenlijk alleen aan het gepraat en voordringen bij de standjes gestoord. De sfeer was niet perse heel gemoedelijk of warm ofzo (nul idee hoe dit te omschrijven) maar heb me nooit onveilig gevoeld. Heel jammer en verdrietig om te lezen dat dit voor anderen wel zo was. Dat hoort niet te kunnen.
Ik zie werelden van verschil act per act. Vooraan bij P!nk staan de echte fans. Bij Machine Gun Kelly was echt een top sfeertje. Bij Goldband ongure types om me heen. Hollywood Vampires voelde ook niet fijn. Denk dat het puur geluk is waar je staat.

Maar gisteravond drankje gedaan met een vriend die ik al lang niet meer had gezien. En eerst ging ze aardig met me praten en daarna sloeg het om. Maar goed. Ze was jaloers op onze poncho’s en misschien zag ze inderdaad dat ik op mannen viel idk.

Wat verder naar voren lopen en je bent van dat soort mensen af. Doet me niet veel.
 

psvsupp1913

Playlistbediener
19 jun 2018
12
4
Vooral bij stage 4 was het heftig. Bij the Lathums leek het wel alsof ik in een kroeg stond met dronken, praten en schreeuwende mensen. Ben toen maar een stukje naar voren gegaan, want de band zelf was gewoon goed.

Heb me zelden denk ik zo geïrriteerd aan pratende, schreeuwende en dronken mensen op een festival als afgelopen weekend.
Dit jaar vond ik de sfeer ook anders dan anders, minder relaxt ofzo. Kon de vinger er niet zo goed op leggen, maar inderdaad, veel ons-kent-ons volk. Wat ook nieuw was: Wachten in de vakken, dan gaan mensen lekker zitten. Helemaal prima, dat is ook niet wat er nieuw aan was. Maar: Als 1 groepje mensen op staat, maakt niet uit waar, staat plotseling iedereen op en wordt er naar voren gerend! Waarom?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

elo

Headliner
3 dec 2013
5.023
3.706
ja, kan ook liggen aan dat weinig mensen getrokken werden door Warpaint, Zwangere Guy of Altin Gun...

Kan me voorstellen dat de alternatieve acts op North op dat moment meer publiek trekken
Klopt, maar alsnog is er voldoende volk om ook de tent te vullen. De conclusie is dat mensen eerder voor géén muziek kiezen. Dat is een fout iets op een festival.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Wat een nare ervaring Nik :(. Knap van je dat je het ergens ook wel weer probeert weg te lachen met vrienden, maar dit soort onzin hoort niet thuis op een festival waar je het hele jaar naar uitkijkt.
Dankjewel maar we zijn hier wat gewend. Ik wil het nu niet stoer weg praten. Maar als je twee weken na Pinkpop de lokale supermarkt hier binnen loopt kom je dat soort mensen vaker tegen.

Hier wonen gewoon veel asociale mensen. Klaar.

Maar goed.
 
  • Winning
Waarderingen: Bob105

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Ik denk niet dat je Pinkpop hierin veel kan kwalijk nemen. Het festival ligt in een gebied waar verschillende soorten mensen wonen. En door de mix van zoete pop , harde rock en muziek zoals Goldband en Donnie trek je veel verschillende type mensen aan. Uitdaging voor Pinkpop.

Leukste publiek ooit was grappig genoeg bij het voorvak van Rammstein vorig jaar in Goffertpark. Zo’n lieve mensen daar en zoveel respect voor elkaar.
 
  • Winning
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78 en bcmrmaybe

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Echt wtf
Waarom betaal je dan zoveel geld. Zet de stream op en breek een krat Schultenbrau aan.
Verbaast dit je? Oude klasgenoten van mij gaan het hele weekend alleen naar de camping. Dit doen heel veel mensen uit de buurt. Zag op insta story dat ze alleen maar P!nk, stukje van The Script en Robbie hadden gezien.
 
  • Leuk
  • Wow
Waarderingen: Joslittel en elo

Mieknok

Campingartiest
15 jun 2022
59
73
Het is ook wel een beetje kip-ei. Want als zo een band als DMA’s staat te spelen, ja dan ga je wel wat auwehoeren ondertussen. Maar andere bands speelden het veld best wel eens stil of volledig in de ban. Ligt ook een beetje eraan waar je gaat staan. Hoe meer naar voren hoe actiever natuurlijk. En Stage 4 miste misschien echte publiekstrekkers, dan wordt het vanzelf meer een hangplek. Het beeld van buurtkermis vind ik heel onterecht. Je ziet op Pinkpop echt dat veel mensen komen voor de muziek of voor een bepaalde artiest.
Als de bandjes op een gegeven moment niet thuisgeven dan verzwakt de aandacht. Plus biij zo n brede programmering zul je bij elk optreden fans en mindere fans hebben..en ja dan pak ik me ook n pils en zet ik me op het veld als ik wat covertjes van One Republic voorbij hoor komen- hoe dan ook vond ik het een geslaagde editie.
Dit vind ik wel wat vreemd hoor, waarom ouwehoeren als de DMA's staan te spelen? Doe je dat vooraan, nee toch? Wij vonden de band niks, dus gingen lekker ergens anders heen.

En stage 4 geen publieks trekkers? Klopt misschien voor Pinkpop begrippen... Maar ik ben er vaak geweest. En het werd echt een braderie ontmoetingsplek.
Ik heb juist weinig gezien op mainstage, alleen TWOD.

Misschien begrijp ik je nu gewoon helemaal verkeerd hoor 😅❤️
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd, elo en Timmetje

tom93

Dagopener
24 apr 2019
608
280
Soms was dat gepraat inderdaad wel erg vervelend. Als je daar dan mensen op aanspreekt, dan gaan ze ook nog heel verbaasd lopen doen. De hele tijd ouwehoeren is prima, maar doe dan verder naar achter. Veel mensen hadden dat gelukkig ook wel begrepen, want het middenstuk van het veld lag bomvol met kleedjes.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Nikfestilover

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Voor mensen die toch volgend jaar weer gaan. Sinds dit jaar voor het eerst op de camping gegeten. Ik dacht eerst huh? Maar een vriendin zei dat het het echt waard was! En ja dat was ook…

Je krijgt voor minder geld veel meer eten. Het smaakt prima. En je kunt er rustiger zitten dan op Pinkpop. Zelf sliep ik niet op de camping maar wel gewoon daar twee keer gegeten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken