Pinkpop 2023

Bob105

Support act
18 jun 2021
809
1.012
Maar zonder gekheid, zouden Pinkpop en Glastonbury dan wellicht inderdaad de Foo's delen?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.024
3.706
korte samenvatting: het beste van vandaag kwam van eigen bodem. Brutus, Robin Kester en Jungle By Night waren veruit het beste. Warpaint was ook aardig. Gayle ook onderhoudend en de rest niet echt meegekregen buiten Tash Sultane en One Republic, wat beide ook prima Pinkpop acts zijn.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.267
3.843
korte samenvatting: het beste van vandaag kwam van eigen bodem. Brutus, Robin Kester en Jungle By Night waren veruit het beste. Warpaint was ook aardig. Gayle ook onderhoudend en de rest niet echt meegekregen buiten Tash Sultane en One Republic, wat beide ook prima Pinkpop acts zijn.
Zag bij een aantal vrienden wat filmpjes van Brutus. Ik hoorde amper de muziek door het onnodig gezwets. Hopelijk een mooie show in de Nieuwe Nor of Muziekgieterij in het najaar. Dan drinken we eentje.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
beste forumleden,

Toch even een berichtje vanuit mijn kant. Ik heb misschien een hele positieve bril op gehad dit weekend betreffende de acts. Maar goed ik heb oude vriendschappen opgehaald en zelfs een hele lange breuk met een goede vriend weer goed gemaakt. Voor mij was dit weekend een emotionele rollercoaster en ik heb net ook even een traantje gepikt bij het vuurwerk puur omdat er meer om draaide bij mij dan de muziek.
Voelde een beetje als ik mijn negatieve gedachtes dit weekend heb kunnen oplossen. Ik kijk nu al op toch de maandag want wat ga ik dit missen.

Grote verrassing voor mij was Machine Gun Kelly en de Peppers had ze veel slechter verwacht en waren allebei retegoed. Verder heeft Maisie Peters mij verrast.

Ik ga nu enigszins emotioneel en met een lach proberen te slapen. Maar heb me lange tijd niet meer Zo gelukkig gevoeld. Alles kwam dit weekend samen.

morgen nog wat fotos en verslagen!
 

PattvD

Randprogramma
21 apr 2022
172
198
Hey Pinkpop-gangers!
Het festival loopt bijna op zijn eind en we zijn benieuwd: wat was jouw muzikale top-3 van afgelopen weekend? Drop je lijstje als reactie op deze post en we nemen hem mee in de Festileaks Top 25 van Pinkpop 2023!
1. QOTSA
2. RHCP
3. Electric Callboy
 
  • Leuk
Waarderingen: SmittyBacall

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.253
2.195
Goed om te zien dat dat RHCP boven verwachting was! Hopelijk hebben jullie een mooi weekend gehad. Benieuwd naar de verhalen.
 

Matjes

Campingartiest
20 okt 2015
72
65
Vond de RHCP vanaf de stream ook prima klinken. Vorig jaar keek ik er op Werchter erg naar uit. Band dat ik vroeger grijs gedraaid hebt, toen viel het wat tegen. Vanavond echt beter
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
608
280
Ik heb een top weekend gehad. Wat zo fijn is aan Pinkpop is toch wel de vriendelijkheid van de mensen. Het is overal gezellig, vrijwel nooit incidenten en iedereen helpt elkaar indien nodig. Hoewel het met 60.000 bezoekers per dag vrij druk was, heb ik nergens lang moeten wachten op eten/drinken/wc. Wel ben ik van mening dat je echt nooit naar 80.000 mensen toe zou moeten willen.

De drie headliners had ik allemaal nog nooit live gezien. Ik heb van ze alle drie genoten, hoewel P!NK na een uur de meeste hits wel gespeeld had en het een beetje saai en eentonig werd in het middenstuk. En ja, ik heb ook van Robbie Williams genoten, ook al zong hij alles zelf. Een show doorspekt met veel humor, zijn levensverhaal, genoeg hits (een aantal zelfs niet gespeeld) en een paar leuke covers.

Hoogtepunt voor mij persoonlijk was The War On Drugs vanuit het voorvak. Helemaal op kunnen gaan in de muziek, allemaal fans om je heen die doodstil zijn. Hollywood Vampires is een unieke act en veel respect voor wat Alice Cooper op die leeftijd nog laat zien.

The Script vond ik live vermakelijk, maar na het commentaar hier heb ik de stream gekeken en dat was inderdaad niet om aan te horen. Wellicht al genoeg bier op of een zonnesteek, want het was toch wel erg warm zo nu en dan. Voor mij iets te, een graad of 4/5 minder was toch nog wat idealer.

Verder nog genoeg leuks gezien, maar dit verslag is al lang zat. Ook vaak gewoon lekker in het gras gelegen en dan hoef je je alleen even om te draaien voor het volgende optreden, dat is wel fijn aan de nieuwe indeling. Links voorin blijft toch wel de beste spot bij de South Stage, daar kun je vaak op het laatste moment nog een hele goede plek scoren.

Ben er wel achter dat een tentje niet iets meer voor mij is, hoe gezellig het ook is op de camping. Bij een goede line-up volgend jaar die Glampink maar eens uitproberen. Ook jammer dat de appelsap (lees: whisky) werd ingenomen. Nog nooit zo uitgebreid gecontroleerd daar. Het meisje sloeg bijna achterover van de lucht toen ze de fles opende..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken