Jongens, meisjes toch. Meisjes, jongens toch. Pinkpop en Graspop zijn beide fantastische festivals. In dit topic mogen we een voorbeeld nemen aan Graspop. Laten we het hier a.u.b. ook gemoedelijk houden.
Overigens een serieuze vraag van mij: als je naar Pinkpop gaat met de intentie om te meeten met vrienden met leuke muziek op de achtergrond. Wat is dan de reden om vooraan te gaan staan? Je kunt toch ook ergens halverwege het veld uitgebreid met elkaar spreken over koetjes, kalfjes, het weer en friet/patat?
Ik zie dus echt de meerwaarde er niet van in om in de gigantische drukte te staan en dan ook nog met elkaar te praten alsof je in de kroeg bent. De muziek blijft hetzelfde, of je nou van voren staat of ergens in het midden/achteraan. Het verschil is dat je minder hard hoeft te praten tegen je maten en dat je de echte fans niet afleidt.
Ik vind het ook weleens leuk om gewoon verhalen van vroeger met elkaar te delen. Maar dat ga ik toch niet vooraan doen waar mensen van een optreden proberen te genieten? Of is er echt iets wat het leuker maakt om met vrienden te praten zover mogelijk van voren?