Pinkpop 2023

elo

Headliner
3 dec 2013
5.023
3.706
Veld is leeg nu. Regen doet z'n ding. Ze spelen verder strak en de setlist is goed! Fijne set maar m'n ding zal het nooit worden.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.161
Ik krijg het bijna niet uit mijn strot, maar ze maken de headlinerspot waar. Al blijf ik de latere albums erg zwak vinden. Flea en Frusciante wel echt topfit en op dreef. Kiedis minder vals dan voorheen, dus ook dat is positief.
Echt een waardige afsluiter. Heel tof.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.023
3.706
En toch, het is mooi de Peppers. Maar: wederom een half aandachtig veld. Dit moet toch beter kunnen..
 

thoom

Playlistbediener
12 mrt 2023
11
17
Hey Pinkpop-gangers!
Het festival loopt bijna op zijn eind en we zijn benieuwd: wat was jouw muzikale top-3 van afgelopen weekend? Drop je lijstje als reactie op deze post en we nemen hem mee in de Festileaks Top 25 van Pinkpop 2023!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.585
11.164
En toch, het is mooi de Peppers. Maar: wederom een half aandachtig veld. Dit moet toch beter kunnen..
Ik heb de laatste jaren een beetje het idee gekregen dat dat Pinkpop-eigen is. Nou helpt de regen nu ook niet mee... Op PP gaat dat gewoon nooit lukken, wie je er ook neerzet.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.023
3.706
Ik heb de laatste jaren een beetje het idee gekregen dat dat Pinkpop-eigen is. Nou helpt de regen nu ook niet mee... Op PP gaat dat gewoon nooit lukken, wie je er ook neerzet.
De juiste conclusie lijkt het. Ik sta te veraf hoor, maar het veld is echt enorm leeg en de mensen die nog om me heen staan zijn bezig met onzin. Maargoed, nogmaals: fijne set.
 

legenden

Playlistbediener
1 jun 2023
46
31
Vast een kleine recensie van mijn kant van pinkpop 2023. Voor de duidelijkheid, dit doe ik vanaf de bank, ben er niet live bijgeweest (gisteren dagje hurricane festival gedaan met Muse als afsluiter wat top was)
Wat mij ten eerste opvalt is dat de tendens van pinkpop 2023 is dat veel acts tegenvallen / door de mand vallen. Een handvol kleinere acts presteert boven verwachting maar dat is het dan. Daarbij oogt het voor mij op de livestreams niet zo druk als vorig jaar qua bezoekersaantallen? Indeling nog steeds geen fan van de 2 podiums tegenover elkaar. Wel tof dat ze wat extra speakers in het veld gezet hebben, geluid verderop was een ramp vorig jaar iig.

Heb een paar acts (gedeeltelijk) live bekeken:

VRIJDAG

Ellie Goulding
Klonk oke, ze heeft aardig wat hits. publiek zat er ook redelijk in. toch voelde ik m niet echt (vanaf de bank iig). geen connectie met het publiek? had ze er geen zin in? vergelijk t eens met een glastonbury optreden van pakweg paar jaar terug en je ziet wel een verschil, vroeger was ze energieker imo.

Niall Horan
Positief verrast! Mijn vriendin is zeer fan van m (om zn uiterlijk alleen al uiteraard haha). maar ook zn set was erg goed. Het is niet helemaal mn smaak, wat soft soms. maar hij doet het leuk. goede connectie met t publiek, heeft een paar hits al wel te pakken. The show is een goed nummer net als heaven: hij heeft ook het charisma om een toekomstige (sub) headliner te worden.

Editors
Vond ze in het begin tegenvallen. Later trok de set wat bij, maar miste net als bij ellie goulding hier een klik met het publiek, of lag het aan de north stage? vind de optredens op die stage sowieso wat tegenvallen vaker dan de south stage. Heart attack is een goed nummer (heb m live op dauwpop mogen horen vorig jaar), maar je ziet dat de classics zoals munich en racing rats nog steeds t beste doen.

Pink
Je moet er van houden. het was zeker niet slecht, maar vond het ook niet perse geweldig oid. voorspelbaar, prima gezongen, leuke (circus) act, prima afsluiter maar meer de show dan de muziek wat t m deed.

ZATERDAG

The Script
Ja, het was vals, vooral hall of fame. Ja het was ook grappig met het opbellen van die ex (nothing als nummer klonk wel goed trouwens tijdens dat belletje). ja het was ook beladen door de dood van de gitarist. Ze hebben wel een gunfactor voor mij, qua stem live is het wel jaren al duidelijk dat the script daar niet helemaal in slaagt altijd

Prins S en de Geit
Zet deze aub een keer op de mainstage over pakweg 3 jaar. Heerlijke muziek, keer wat anders dan die standaardmeuk haha! blij blij in de rij voor de kinderboerderij mainstage !

Robbie Williams
Vond dat 3voor12 het al goed verwoorde, lijkt op vergane glorie aan het worden?

ZONDAG

Nielson
Leuk voor het plaatselijke popfestival in Ermelo, maar geen pinkpop materiaal. Te soft, saai. Kan ook aan mn smaak liggen.

DI-RECT

Zijn flink doorgegroeid. gooien veel energie in hun show! paar lekkere nummers erbij (how my heart has won is live steengoed, recent gezien in Zwolle). Wat mij betreft nog wel een kandidaat als we een hollandse sub headliner willen hebben in de toekomst!

One Republic

Haha, heeft die zanger zn haar witgeverfd? anyway zoals ze zeiden, een festival - greatest hit show met daarin een 10min lang showtje van de covers van ryan tedder (zanger). Prima show wat mij betreft, valt me ook op dat je eig bijna elk nummer wel kent van ze en dat zie je aan het publiek ook. Jammer dat ze all the right moves niet gespeeld hebben. Solide show, mogen vaker terugkomen. Ook een fijne vibe en energie.

Machine Gun Kelly
Had deze als 1 van de mogelijke verrassingen aangegeven itt waar de meeste hem als de waarschijnlijke flop zagen. eerste nummers was het even inkomen, maar wat een lekkere show. Gewoon rap, rock, hip hop, alles door elkaar heen. Chaotisch en niet binnen de lijntjes, sfeer was top. de banana man grapjes waren geinig, zijn attitude bevalt me juist wel. MGK krijgt veel haat, imo is hij veelzijdig door verschillende genres te (durven) mixen. Kwam live goed uit de voeten op pinkpop! 1 van de betere acts


Red Hot Chili Peppers
Heb deze op de achtergrond al een tijdje aanstaan. Prima show zover, al t is niet helemaal mn smaak vooraf al. ken ze ook niet goed genoeg daarvoor. Gewoon gemiddeld, niet uitzonderlijk goed maar ook zeker niet slecht. van de 3 headliners iig wel de beste.


Excuus als dit alvast in een verkeerd topic is, maar bij deze mijn bijdrage van pinkpop 2023.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

pinkpopmaastricht

Playlistbediener
19 feb 2018
21
14
Ja toch fijne Pinkpopdag. Tom Odell wel echt n slaappil maar verder wel vermaakt. Muzikaal vond ik de zaterdag beter.
Qua voorzieningen goed geregeld dit jaar. Genoeg waterpunten, geen lange wachttijden waar dan ook.
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken