Pinkpop 2023

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.174
2.424
Haha... Oke. Here we go

- Haunted Youth staat dit jaar op elk major festival nadat ze vorig jaar ELKE zaal hebben platgespeeld. Die staan in 2025 gewoon heel hoog op de poster van BKS, DTRH, Pukkelpop, Lowlands en als het kwartje goed valt ook Pinkpop
- TWOD heeft de laatste 6 jaar op elk festival gestaan waar de boekers wél doorhadden dat het de band was die ze moesten hebben. Dat ze nu op Pinkpop stonden is a) veel te laat en b) voor een publiek dat er totaal geen interesse in had. Behalve wat uitzonderingen waaronder ik. Zoals als gezegd: geweldige gig, maar de dagjesmensen van Pinkpop snapten er niks van
- Over Editors schreef ik dat ze steady waren met de hitjes, en de rest pudding was... Lezen dus.
- P!nk was gewoon kut. Daar zal nog lang over gediscussieerd worden. Vliegen, acrobaten, vuurwerk en verkleedpartijen maakt nog geen goeie headliner. Die klappen pak ik -nogmaals- wel

Ik zie nog steeds de controverse niet
Naja . Iedereen mag natuurlijk zijn mening delen daar is dit forum voor. Maar lijkt er bijna op alsof een Pinkpop frietje niet lekker is gevallen….of ik heb in een andere dimensie geleefd.
 
  • Leuk
Waarderingen: RimkoW

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.174
2.424
En voor de mensen die de hele tijd TWOD argument gebruiken met P!nk fans. Ik stond in het voorvak van TWOD en uiteindelijk na het optreden bleef amper 1/10 als het niet minder was van het publiek in het voorvak voor P!nk. Het is dus niet waar dat er alleen maar P!nk fans vooraan stonden. Verre van zelfs.

Daarnaast was TWOD magisch, top, geweldig. Als dat niet goed was dan weet ik niet waar je het moet zoeken.
 
  • On fire
  • Leuk
  • Winning
Waarderingen: mees, Mark's Kal en TBK

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.225
822
Naja . Iedereen mag natuurlijk zijn mening delen daar is dit forum voor. Maar lijkt er bijna op alsof een Pinkpop frietje niet lekker is gevallen….of ik heb in een andere dimensie geleefd.
Geen Pinkpop frietje gehad. Gewoon een kritische toehoorder met wat muzikale achtergrond. That's it.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Dat laatste? Nou ... Ik ben muzikant genoeg om een goede show die ik niet interessant vind wél te kunnen waarderen. Maar dus ook te onderscheiden van totale waardeloze prut waar echt niks muzikaals in zat. Klinkt vast arrogant, en nu krijg ik vast het halve forum over me heen. Die klappen pak ik dan wel. Maar dit was diep, diep, diep triest. Sorry, not sorry.
Ieder zn mening, maar wat exact vond je er waardeloze prut aan dan? Vond je de muzikanten niet goed? Of P!nk slecht bij stem?
 

erikiejberg

Nieuw lid
13 jun 2023
1
7
P!NK laat zien waar de popdivas van de 00s en de 10s van gemaakt zijn. Goed show. Lekker tempo erin. Hits en wat bekendere nummers. Gebruik van decor en licht waar je U tegen kan zeggen. Flink uithoudingsvermogen voor een vrouw van toch denk ik in de 40. Super gezongen. En dan ook nog humor erin weette te verwerken. Misschien als je andere headliners gewend bent of niet zo van de popmuziek houd kan het tegenvallen, maar dit was echt een topconcert bijna op niveau qua shows zoals Lady Gaga en Boyonce. I was very impressed
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.046
3.739
Maisie Peters: vermakelijke popshow, kreeg een beetje het idee in een Amerikaans High School beland te zijn. Eigenlijk niet zo spannend of diepgaand, maar om de te beginnen eigenlijk helemaal niks mis mee.
Ellie Goulding: even gekeken op een afstand, kattengejank.
Haunted Youth: been there done that. Ze zetten elk festival naar hun hand en ook de nieuwe nummers die ze spelen zijn haarfijn. Dit wordt een band die dit jaar nog in Paradiso staat, volgend jaar al in AFAS en wie weet waar het eindigd.
Lumineers: muziek waar je jeuk van krijgt. Een beetje het type muziek wat in commercials voorkomt.
Niall Horan: eigenlijk weinig mis mee, maar ook n beetje saai hoor. Prima voor Pinkpop, dat wel.
The War On Drugs: heerlijke band, heerlijk geluid. Wat ontbrak? Het publiek. Dit was parels voor de zwijnen. Ongelofelijk dat zelfs mensen in het voorvak er met de rug naar toe stonden. Dat soort publiek verdiend echt een zonnesteek vandaag.
Altin Gun: de tent was halfvol, maar degene die er waren zagen de show van de dag. F*ck Editors, in de tent was het te doen.
Pink: alle registers werden opengetrokken. Slechter dan Bieber? Nee. Leuk? N beetje. Sympathiek? Mwah, hield voor mij het midden tussen nep en semi-nep. Al met al prima voor Pinkpop.

Top 3:
1. Altin Gun
2. Haunted Youth
3. TWOD


Tot morrige.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
Haha... Oke. Here we go

- Haunted Youth staat dit jaar op elk major festival nadat ze vorig jaar ELKE zaal hebben platgespeeld. Die staan in 2025 gewoon heel hoog op de poster van BKS, DTRH, Pukkelpop, Lowlands en als het kwartje goed valt ook Pinkpop
- TWOD heeft de laatste 6 jaar op elk festival gestaan waar de boekers wél doorhadden dat het de band was die ze moesten hebben. Dat ze nu op Pinkpop stonden is a) veel te laat en b) voor een publiek dat er totaal geen interesse in had. Behalve wat uitzonderingen waaronder ik. Zoals als gezegd: geweldige gig, maar de dagjesmensen van Pinkpop snapten er niks van
- Over Editors schreef ik dat ze steady waren met de hitjes, en de rest pudding was... Lezen dus.
- P!nk was gewoon kut. Daar zal nog lang over gediscussieerd worden. Vliegen, acrobaten, vuurwerk en verkleedpartijen maakt nog geen goeie headliner. Die klappen pak ik -nogmaals- wel

Ik zie nog steeds de controverse niet
Ik vind The Haunted Youth net zoiets als Lianne La Havas...slaapverwekkend. Als je dat potentieel headlinersmateriaal vindt. Rammstein, Kiss, FF, Styles, Eilish en ja zelfs Muse nog..dat zijn headliners. THY gaat de roem niet trekken verwacht ik en klapt binnen een jaarvof 2 vanwege te grote ego's uit elkaar.
Niall Horan is eerder een headliner dan THY.
Pink is ook mij smaak niet maar is een goede show.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.046
3.739
Ik vind The Haunted Youth net zoiets als Lianne La Havas...slaapverwekkend. Als je dat potentieel headlinersmateriaal vindt. Rammstein, Kiss, FF, Styles, Eilish en ja zelfs Muse nog..dat zijn headliners. THY gaat de roem niet trekken verwacht ik en klapt binnen een jaarvof 2 vanwege te grote ego's uit elkaar.
Niall Horan is eerder een headliner dan THY.
Pink is ook mij smaak niet maar is een goede show.
Ook geen headliner op Pinkpop hoor. BKS kan.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.046
3.739
Trouwens, 60.000 is de max. Alles is perfect geregeld voor dit aantal. Complimenten naar de organisatie, maar meer dan dit moet je niet willen. Wat ik trouwens wel wil (en ik niet alleen) is een extra toiletblok bij de tent én een fucking doorgang daar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Timmetje

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
162
104
Hoe was het water geregeld? Of was de hitte niet van die aard dat die lange rijen er niet waren omdat de behoefte lager lag?
 

PattvD

Randprogramma
21 apr 2022
172
198
Hoe was het water geregeld? Of was de hitte niet van die aard dat die lange rijen er niet waren omdat de behoefte lager lag?
Het water was prima geregeld, heel veel extra kraantjes ten opzichte van vorig jaar. De waterdruk was alleen wel erg laag. Daarnaast inderdaad eens met hierboven: een extra wc blok achterop het veld had perfect geweest.
 

colette283

Gouden Tip
13 sep 2022
384
196
Dat laatste? Nou ... Ik ben muzikant genoeg om een goede show die ik niet interessant vind wél te kunnen waarderen. Maar dus ook te onderscheiden van totale waardeloze prut waar echt niks muzikaals in zat. Klinkt vast arrogant, en nu krijg ik vast het halve forum over me heen. Die klappen pak ik dan wel. Maar dit was diep, diep, diep triest. Sorry, not sorry.
Ik begrijp denk ik wel wat je bedoeld, in het begin was het geluid slecht, hoorde je haar niet goed, momenten dat het leek haar helemaal niet meer te horen.
Maar leek op playback (zeg niet dat dit zo is hoor) er waren wel wat aandachtspunten maar goed, dat is wel vaker zo toch, ik bedoel niet alleen bij pink.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.046
3.739
Ik begrijp denk ik wel wat je bedoeld, in het begin was het geluid slecht, hoorde je haar niet goed, momenten dat het leek haar helemaal niet meer te horen.
Maar leek op playback (zeg niet dat dit zo is hoor) er waren wel wat aandachtspunten maar goed, dat is wel vaker zo toch, ik bedoel niet alleen bij pink.
volledige playback is het niet, maar letterlijk alles liep mee op tape. Plastic show.
 
  • Winning
Waarderingen: Bartjuh1981

Jos

Randprogramma
16 mrt 2019
151
125
Op de stream bij Editors viel het mij op dat er net achter het voorvak wat hoogteverschil is. Merkte het vorige week ook al toen ik daar liep. Iemand die dit als storend heeft ervaren ivm zicht etc?
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
611
283
P!NK was goed hoor, vooral het eerste uur. De een na de andere hit. Uiteraard ken ik veel van haar nummers, maar het valt toch op hoeveel hits ze eigenlijk heeft. Met een paar nummers had ze wat moeite, dat gaf ze zelf ook toe, maar wat een show. Headlinerwaardig en het hele veld stond vol en deed enthousiast mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken