Pinkpop 2023

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Na een heel duurbetaald dagje Pinkpop kan ik concluderen dat:
- The Haunted Youth alweer bewijst een potentiële subheadliner te kunnen zijn
- The War On Drugs fantastisch was, maar op het verkeerde festival stond
- Editors redelijk steady was dankzij hun hitjes, nieuwe nummers waren pudding
- P!nk werkelijk één groot drama was... geen woorden voor hoe slecht dat was. Echt onvoorstelbaar kut. Slechtste headliner ooit, na Bieber.
Vanwaar dat laatste? Puur omdat het je muziek niet was?

Zat muzikaal dik in orde imo. Goed bij stem, fijne band. Toffe show ook met veel spektakel. Alleen na een uur vond ik het ook wel best.

War on Drugs speelde goed maar was imo gewoon wat te saai en gezapig. Ook niet de fijnste setlist helaas.
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.225
822
Vanwaar dat laatste? Puur omdat het je muziek niet was?

Zat muzikaal dik in orde imo. Goed bij stem, fijne band. Toffe show ook met veel spektakel. Alleen na een uur vond ik het ook wel best.

War on Drugs speelde goed maar was imo gewoon wat te saai en gezapig. Ook niet de fijnste setlist helaas.
Dat laatste? Nou ... Ik ben muzikant genoeg om een goede show die ik niet interessant vind wél te kunnen waarderen. Maar dus ook te onderscheiden van totale waardeloze prut waar echt niks muzikaals in zat. Klinkt vast arrogant, en nu krijg ik vast het halve forum over me heen. Die klappen pak ik dan wel. Maar dit was diep, diep, diep triest. Sorry, not sorry.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.301
3.900
Dat laatste? Nou ... Ik ben muzikant genoeg om een goede show die ik niet interessant vind wél te kunnen waarderen. Maar dus ook te onderscheiden van totale waardeloze prut waar echt niks muzikaals in zat. Klinkt vast arrogant, en nu krijg ik vast het halve forum over me heen. Die klappen pak ik dan wel. Maar dit was diep, diep, diep triest. Sorry, not sorry.
Heb je het over The Lumineers?
 

PattvD

Randprogramma
21 apr 2022
172
198
Beste optredens van vandaag voor mij:
1. Electric Callboy
2. Editors
3. TWOD
4. The HU


5. Pink
6. Maisie Peters


Goeie eerste dag geweest zo! Uitgebreider verslag volgt later, maar de voorvakken bij Electric Callboy en TWOD waren complete contrasten van elkaar, en toch allebei fantastisch op hun eigen manier.
 
  • Leuk
Waarderingen: TBK

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
De meningen zullen behoorlijk verschillen over:

- The Haunted Youth potentiële sub. Zover is het na 1 album en een leuk optreden nog lang niet.
- TWOD op het verkeerde festival. Volgens mij is Pinkpop bij uitstek het festival waar zulke bands geboekt worden. Je kunt hoogstens zeggen dat het blokkenschema eromheen niet klopt.
- The Editors is hier al veel besproken, maar waar jij het omschrijft als steady zullen velen het hier vooral saai en als de zoveelste Editorspassage ervaren.
- Dat P!nk slecht was. Lees de reacties omtrent P!nk op social media zou ik zeggen.

Lijkt me behoorlijk wat controverse, toch?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.301
3.900
Pinkpop heeft iig de mazzel dat ze een erbarmelijk optreden van GN'R bespaard is gebleven, maar zondag komt nog.
Morgen maar 'ns de shows van Electric Callboy, TWOD, The Hu en Editors terugkijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.225
822
De meningen zullen behoorlijk verschillen over:

- The Haunted Youth potentiële sub. Zover is het na 1 album en een leuk optreden nog lang niet.
- TWOD op het verkeerde festival. Volgens mij is Pinkpop bij uitstek het festival waar zulke bands geboekt worden. Je kunt hoogstens zeggen dat het blokkenschema eromheen niet klopt.
- The Editors is hier al veel besproken, maar waar jij het omschrijft als steady zullen velen het hier vooral saai en als de zoveelste Editorspassage ervaren.
- Dat P!nk slecht was. Lees de reacties omtrent P!nk op social media zou ik zeggen.

Lijkt me behoorlijk wat controverse, toch?
Haha... Oke. Here we go

- Haunted Youth staat dit jaar op elk major festival nadat ze vorig jaar ELKE zaal hebben platgespeeld. Die staan in 2025 gewoon heel hoog op de poster van BKS, DTRH, Pukkelpop, Lowlands en als het kwartje goed valt ook Pinkpop
- TWOD heeft de laatste 6 jaar op elk festival gestaan waar de boekers wél doorhadden dat het de band was die ze moesten hebben. Dat ze nu op Pinkpop stonden is a) veel te laat en b) voor een publiek dat er totaal geen interesse in had. Behalve wat uitzonderingen waaronder ik. Zoals als gezegd: geweldige gig, maar de dagjesmensen van Pinkpop snapten er niks van
- Over Editors schreef ik dat ze steady waren met de hitjes, en de rest pudding was... Lezen dus.
- P!nk was gewoon kut. Daar zal nog lang over gediscussieerd worden. Vliegen, acrobaten, vuurwerk en verkleedpartijen maakt nog geen goeie headliner. Die klappen pak ik -nogmaals- wel

Ik zie nog steeds de controverse niet
 
  • Leuk
Waarderingen: DanielNedelko

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Haha... Oke. Here we go

- Haunted Youth staat dit jaar op elk major festival nadat ze vorig jaar ELKE zaal hebben platgespeeld. Die staan in 2025 gewoon heel hoog op de poster van BKS, DTRH, Pukkelpop, Lowlands en als het kwartje goed valt ook Pinkpop
- TWOD heeft de laatste 6 jaar op elk festival gestaan waar de boekers wél doorhadden dat het de band was die ze moesten hebben. Dat ze nu op Pinkpop stonden is a) veel te laat en b) voor een publiek dat er totaal geen interesse in had. Behalve wat uitzonderingen waaronder ik. Zoals als gezegd: geweldige gig, maar de dagjesmensen van Pinkpop snapten er niks van
- Over Editors schreef ik dat ze steady waren met de hitjes, en de rest pudding was... Lezen dus.
- P!nk was gewoon kut. Daar zal nog lang over gediscussieerd worden. Vliegen, acrobaten, vuurwerk en verkleedpartijen maakt nog geen goeie headliner. Die klappen pak ik -nogmaals- wel

Ik zie nog steeds de controverse niet
Je schrijft dat ze steady zijn ''dankzij'' hun hitjes, terwijl je hier insinueert dat alleen de hits het aanhoren waard waren en de rest niet. Allicht zelf de leesbril er even bijpakken. Verder schrijf je dat P!nk gewoon kut was, en dat er ondanks dat nog veel discussie zal volgen? Als je dan de controverse niet ziet, zou ik de betekenis van het woord nog even nazoeken;)
 
  • Leuk
Waarderingen: RimkoW

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.225
822
Je schrijft dat ze steady zijn ''dankzij'' hun hitjes, terwijl je hier insinueert dat alleen de hits het aanhoren waard waren en de rest niet. Allicht zelf de leesbril er even bijpakken. Verder schrijf je dat P!nk gewoon kut was, en dat er ondanks dat nog veel discussie zal volgen? Als je dan de controverse niet ziet, zou ik de betekenis van het woord nog even nazoeken;)
Is goed!
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.301
3.900
Picture This, Frenna en Ellie Goulding waren wel de dieptepunten vandaag ja. Daardoor wel fijn Maisie Peters per ongeluk meegepakt.
Maisie is wereldklasse tov die andere drie. Mag wel iets overtuiging bij, want ze raffelt het wel een beetje af.
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.174
2.424
Hey een vraagje, is er iemand die toevallig cover me in sunshine heeft opgenomen?
Ik dacht dit dus gedaan te hebben, echter heb ik dus eigenlijk helemaal niks van dat nummer opgenomen😅. Had het mijn dochtertje namelijk belooft😞 aangezien ze het leuk vindt om dat lied altijd samen in de auto te zingen.☺️
Ik heb deze opgenomen
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: colette283 en F-JЩ

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.174
2.424
Morgen een verslagje als ik het red.
Voor mij een van de beste Pinkpop dagen ooit. Maar goed had beste festival maatje mee, leukste mensen leren kennen en flink wat mazzel gehad met de plekken waar ik de optredens heb bewondert.

Grote verrassing voor mij: Maisie Peters!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken