Pinkpop 2023

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.562
4.485
Ik vond de manier waarop Durbuy Rock het deed wel goed
een beker = bon (waarde 1,5 euro)
Daarna was het beker inwisselen voor nieuwe beker en gewoon de prijs betalen van het bestelde drankje. Het was er altijd zeer schoon en als je toch een beker vond, kon je die gebruiken als bonnetje. Op het einde van het festival gaven ze opeens wegwerpbekers (geen idee waarom) en het was meteen een stort
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Gewoon wat bekertjes oprapen en inruilen voor tokens of bekers dan toch?
maar... leuke theorie, mits uiteraard niet iedereen zijn bekertkje bij zich houdt of inlevert bij de bar
als het goed is, is de kans op bekertjes oprapen kleiner geworden...

toch?
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
Denk eerder soft cups, hard cups moeten ze ook weer schoonmaken. Dus ook niet echt gunstig.
als het softcups zijn neem je gewoon een hele lading mee de camping op dan heb je genoeg wissel tokens haha hebben wij ook al vaker op festivals gedaan
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
580
298
Hoe zouden ze het doen met de gratis water bekertjes? Die kon je al niet inleveren voor munten (natuurlijk). Lijkt me iritant dat het daar ook voor ged want die neem je bij heet weer altijd 2-3 mee.
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
Hoe zouden ze het doen met de gratis water bekertjes? Die kon je al niet inleveren voor munten (natuurlijk). Lijkt me iritant dat het daar ook voor ged want die neem je bij heet weer altijd 2-3 mee.
alleen nog maar waterzakjes voor een halve munt
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.992
2.040
als het softcups zijn neem je gewoon een hele lading mee de camping op dan heb je genoeg wissel tokens haha hebben wij ook al vaker op festivals gedaan
Geen idee hoe dat op Pinkpop is maar vaak is het bekertje bedrukt met de naam van het festival.
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
Dat zullen nog wel wat knokpartijtjes gaan worden. Enkele mensen zetten hun bekertje op de grond, iemand anders raapt die beker op.. discussie, knokken, rellen, fakkels, hooligans, ME, man man man... 😂

Dat wordt bier omkiepen in de waterzakken dan als je meer dan 1 bier tegelijk wilt pakken voor jezelf 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.177
10.521
Of je wacht tot je een aantal extra bekertjes op de grond gevonden hebt, zodat je gratis meer tokens hebt en meer drankjes tegelijk kunt halen? Je krijgt er geen munten voor maar je kunt wel beker tokens opsparen voor dit soort situaties natuurlijk.
Dit werkt inderdaad prima. Vorig jaar bij Alcatraz ook dit systeem gebruikt en was perfect. Erg schoon festival terrein maar er liggen altijd wel ergens bekers. Als je wilt heb je er zonder moeite een paar om in te wisselen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
Dat verandert toch in feite helemaal niks?
Als ik het goed begrijp wel:

Lege bekertjes worden namelijk 1/2 munt waard. Je kunt dus X aantal drankjes halen en ook X keer een half muntje extra betalen, ze leegdrinken, en ze later weer inleveren tegen 1/2 munt per lege beker. Je verliest daar dus niets op.

Nu bepaalt het gegeven dat je bij aanvang 1 token krijgt, dat je ook maar 1 drankje tegelijk kan halen, want anders betaal je meteen per extra beker 1/2 munt en dat geldt krijg je niet meer terug. Je kunt na afloop wel een hele lading bekers inleveren, maar daar krijg je alleen tokens voor, nooit meer halve muntjes met waarde.

Verbeter me vooral als ik iets over het hoofd zie...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.179
Maar als je met een groep bent, dan heeft iedereen toch een beker, en kun je die gewoon als ze leeg zijn mee nemen en omruilen? Of er 1 van de grond plukken als iemand langzaam drinkt? Of denk ik te makkelijk?

Ik vind dit nieuwe systeem gewoon prima eigenlijk haha. Enige verbeterpunt is voor mij kappen met die munten en overal pinautomaatjes neerzetten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken