Pinkpop 2023

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.174
2.424
Met wie doel je "met z'n allen" ?

Er zijn imo genoeg 'rock' bands die goed aan de weg timmeren, qua live ervaring en de regelmaat waarmee ze nieuwe goede platen brengen. Royal Blood, Greta van Fleet, Cleopatrick(in NL wat minder volgens mij), uiteraard een paar vergeten maar dit topic kennende zal het snel aangevuld worden.
Hopelijk toekomstige headliners
Het is niet zo dat we snel tevreden zijn met een programma van Pinkpop.

Ik weet dat ze in Amerika vaak hun ogen uitkijken op de line ups van Werchter en Pinkpop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cooklu

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.174
2.424
Dan moet Pinkpop misschien af van de kwetsbaarheid op het gebied van headliners en anders gaan programmeren?

Ik bedoel: als ze zelf het gevaar al zien van steeds minder beschikbare headliners, dan is het toch verstandiger daar nu op te anticiperen?
Totally agree! Frustreert me dat het niet gebeurt.

Merk dat dance namen toch altijd erg aanslaan bij de jeugd. Don Diablo in de tent in 2018 was propvol. Alan Walker was ook vol. Lost Frequencies vorig jaar ook een propvolle tent. Martin Garrix een succes.

En dit jaar boekt Pinkpop geen een dance naam. Onbegrijpelijk eigenlijk hahaha.

Moet natuurlijk geen EDM festival worden maar minstens een dance naam had ik toch wel opgehoopt? Werchter heeft dit wel weer. Pinkpop had het sinds 2015 standaard.

Dat soort kleine dingen storen me wel ook in het programma.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.174
2.424
De programmacomissie mist creativiteit naar mijn idee. Misschien is er soms minder beschikbaar ja maar alsnog kan je het programma veel leuker maken en al helemaal beter presenteren.

Had gewoon eens die David Bowie tribute geboekt en in de tent gezet? Een dance naam in de tent in de avond. Allemaal kleine dingen die het leuker maken. Iets wat Paaspop en Lowlands veel beter doen.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.043
3.735
Totally agree! Frustreert me dat het niet gebeurt.

Merk dat dance namen toch altijd erg aanslaan bij de jeugd. Don Diablo in de tent in 2018 was propvol. Alan Walker was ook vol. Lost Frequencies vorig jaar ook een propvolle tent. Martin Garrix een succes.

En dit jaar boekt Pinkpop geen een dance naam. Onbegrijpelijk eigenlijk hahaha.

Moet natuurlijk geen EDM festival worden maar minstens een dance naam had ik toch wel opgehoopt? Werchter heeft dit wel weer. Pinkpop had het sinds 2015 standaard.

Dat soort kleine dingen storen me wel ook in het programma.
Best bijzonder ja. Je kan veel jeugd uit de regio overtuigen als je van Stage 4 bijv een elektronisch ingericht podium zou maken.
 

Roy Dykstra

Playlistbediener
27 apr 2014
43
15
het idee van het omdraaien van het Noord Podium was een idee van Trommelen (mojo)
hierdoor staan de twee grootste podia tegenover elkaar over het hoofdveld weerszijde.
ze spelen dan om en om over een publiek capaciteit van >60.000 a 70.000
daarbij is het noord podium qua productie tegenwoordig even groot als ook het hoofdpodium.
waar voorheen het podium iets kleiner was en het publiek dat op dat gedeelte terrein kon ook beperkter.
nu is het in feite inderdaad een dubbele mainstage opstelling, maar dan niet naast elkaar maar tegenover elkaar

en idd wat eloelo zegt, naast elkaar past waarschijnlijk niet
Door het noordpodium te draaien kunnen de mensen op het sky deck naar beide podiums kijken. Denk dat dit de voornaamste reden.
 

colette283

Gouden Tip
13 sep 2022
384
196
Tikkie offtopic, maar over AM gesproken: het verbaast me wel hoe, gezien oa Blur, Arctic Monkeys, Rosalia, Depeche Mode, Pet Shop Boys, Kendrick, Halsey, Lorde en Lana Del Rey touren we hier op de festivals in Nederland Oscar and the Wolf, Paolo Nutini, Fred Again, Nothing But Thieves, Charlotte de Witte en the Chemical Brothers als headliners voorgeschoten krijgen. Acts gaan of naar zalen, of skippen Nederland. Zonde.
Dat is zeker zonde, deze namen zouden echt niet misselijk staan op pp indd een Lorde, Lana del Rey AM enz.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

colette283

Gouden Tip
13 sep 2022
384
196
Totally agree! Frustreert me dat het niet gebeurt.

Merk dat dance namen toch altijd erg aanslaan bij de jeugd. Don Diablo in de tent in 2018 was propvol. Alan Walker was ook vol. Lost Frequencies vorig jaar ook een propvolle tent. Martin Garrix een succes.

En dit jaar boekt Pinkpop geen een dance naam. Onbegrijpelijk eigenlijk hahaha.

Moet natuurlijk geen EDM festival worden maar minstens een dance naam had ik toch wel opgehoopt? Werchter heeft dit wel weer. Pinkpop had het sinds 2015 standaard.

Dat soort kleine dingen storen me wel ook in het programma.
Klopt, walker was wel erg leuk. En voor de afwisseling even iets anders.
Was indd verbaasd dat er geen dance act op de line-up stond dit jaar.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
956
451
Denk dat ze dat indd niet meer gaan doen. Weet niet of het klopt hoor, maar volgens mij ook laatst op de radio gehoord dat ze zouden stoppen. Omdat Chris iets anders wil gaan doen 🤷.
Heb het ook gehoord,afwachtten eerst nog hun concert in de Arena beleven.
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
Een dedicated dance stage hoeft van mij niet per se, maar op elke dag 1 of 2 EDM/techno/d&b acts verdeeld over stage 4, tent en Noord is toch zeker niet te veel gevraagd.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Nikfestilover

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.174
2.424
Een dedicated dance stage hoeft van mij niet per se, maar op elke dag 1 of 2 EDM/techno/d&b acts verdeeld over stage 4, tent en Noord is toch zeker niet te veel gevraagd.
Vind het super raar dat deze er dit jaar niet staan. Omdat het sinds 2015 elk jaar wel zo was.

En in 2018 elke dag eentje in de tent dat werkte heel goed.
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
Het gaat nog verder terug.
2010 - The Prodigy
2011 - Deadmau5
2012 - Chase & Status - Paul Kalkbrenner
2013 - Netsky
2014 - Dj Gomes - Rudimental - Joost van Bellen (ging niet door, strompje)
2015 - Above & Beyond - Avicii
2016 - Major Lazer - Noisia
2017 - Martin Garrix
2018 - Oliver Heldens - Don Diablo
2019 - San Hilo - Armin - Major Lazer
2022 - Lost Frequencies
2023 - niks, Noppes, nada, zero, nul!
 
  • Geweldig
Waarderingen: Nikfestilover

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.174
2.424
Het gaat nog verder terug.
2010 - The Prodigy
2011 - Deadmau5
2012 - Chase & Status - Paul Kalkbrenner
2013 - Netsky
2014 - Dj Gomes - Rudimental - Joost van Bellen (ging niet door, strompje)
2015 - Above & Beyond - Avicii
2016 - Major Lazer - Noisia
2017 - Martin Garrix
2018 - Oliver Heldens - Don Diablo
2019 - San Hilo - Armin - Major Lazer
2022 - Lost Frequencies
2023 - niks, Noppes, nada, zero, nul!
Mooi om dit lijstje te zien! Ik zelf bezoek Pinkpop sinds 2015 maar leuk om te dit te zien.

Dit betekent dus…geen doordachtheid over het randprogramma! Betekent niet dat dance nu voor mega meer verkochte kaarten had gezorgd maar mij stoort het wel
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken