Pinkpop 2023

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
https://www.welingelichtekringen.nl/anp/pinkpop-zou-liefst-op-de-rem-trappen-qua-ticketprijs

Pinkpop zou liefst ‘op de rem’ trappen qua ticketprijs​

DOOR ANP 2 FEBRUARI, 2023

Pinkpop zou de prijzen voor toegangskaartjes het liefst onveranderd laten, maar kon dit jaar niet anders dan de entree met enkele tientallen euro's te verhogen. Anders zou het oudste nog bestaande popfestival van Europa "geen financieel gezond" evenement meer zijn, zegt programmadirecteur Rob Trommelen. De kosten voor energie, personeel en alle materialen zijn zo hard gestegen dat dit ook doorberekend moet worden aan de klant.

Trommelen geeft de uitleg een dag na de bekendmaking van de ticketprijzen van Lowlands. Dat een kaartje voor dat festival in Biddinghuizen voor het eerst in de geschiedenis 300 euro kost, maakte veel reacties los bij festivalgangers. Een weekendticket voor concurrent Pinkpop werd vergeleken met vorig jaar 30 euro duurder.

"Dat zit vooral in energie, personeel, vervoer. Security alleen is al 40 procent duurder geworden in de uurtarieven. Je hebt gewoon geen andere keuze dan het door te berekenen, anders is het ook geen financieel gezond festival meer", zegt Trommelen, die ook uitlegt dat bands meer geld vragen door hun gestegen onkosten.

Rijke bovenlaag

Over de prijzen voor Pinkpop volgend jaar durft hij nog niets te zeggen. "Eerst dit jaar maar draaien. Maar in principe trappen we het liefst op de rem qua ticketprijzen, ook omdat we vinden dat livemuziek voor iedereen bereikbaar moet blijven en niet alleen maar voor de rijke bovenlaag."

Organisatoren van Pinkpop hadden niet alleen door de fikse kostenstijgingen moeite om alles rond te krijgen. Tijdens de coronapandemie zijn ook veel geluids- en lichttechnici vertrokken uit de evenementensector, om bijvoorbeeld in de IT aan de slag te gaan. "Onze mensen hebben daar wel even hoofdpijn van gehad", zegt Trommelen.

Dit jaar komen onder andere de Red Hot Chili Peppers, Robbie Williams en Queens of the Stone Age naar Pinkpop. Het festival duurt van vrijdag 16 juni tot en met zondag 18 juni.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Zijn we het er wel over eens geworden nu dat Beyoncé de komende jaren NOOIT op Pinkpop zal gaan staan.

Onderstaande interview laat toch even zien hoe “graag” Beyonce op het lijstje staat….en hoe ze nu eigenlijk niet alleen Pinkpop misloopt (omdat ze geen festivals doet ) maar ook hoe ze Pinkpop vooral in de weg loopt….

 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
“Heb jij een droomheadliner ….voor Pinkpop?”

“We hadden het net op weg hiernaar toe al erover natuurlijk Beyoncé “ 😂🙈
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Ik ben toch even de geschiedenis ingedoken en het toeval bestaat bijna niet…

Pinkpop 2018 15/16/17 juni- Dinsdag 19 juni 2018 Beyonce show in de arena

Pinkpop 2023 16/17/18 juni - Beyonce show op zaterdag 17 juni in de arena ( wss ook 18e als andere snel verkocht)

Naja het zal wel toeval zijn….. zullen we maar zeggen 😉
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
408
109
Alle respect voor Beyonce een grootheid.. maar dit gaat pinkpop toch niet raken?
Imo is dit een hele andere markt! Als u2, guns a roses, muse, metallica in die trend een concert in het zelfde weekend had was het wat anders geweest...

We hebben hebben het eerder gezien met het drama jaar sugarbabes!
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Alle respect voor Beyonce een grootheid.. maar dit gaat pinkpop toch niet raken?
Imo is dit een hele andere markt! Als u2, guns a roses, muse, metallica in die trend een concert in het zelfde weekend had was het wat anders geweest...

We hebben hebben het eerder gezien met het drama jaar sugarbabes!
Zou de doelgroep voor Pink en RW niet eerder ook geïnteresseerd zijn in Beyoncé dan in Metallica?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Alle respect voor Beyonce een grootheid.. maar dit gaat pinkpop toch niet raken?
Imo is dit een hele andere markt! Als u2, guns a roses, muse, metallica in die trend een concert in het zelfde weekend had was het wat anders geweest...

We hebben hebben het eerder gezien met het drama jaar sugarbabes!
Nou ik denk dat Sugarbabes toch wel een heel andere categorie is dan zo'n beetje de grootste popster van het moment. Die vergelijking gaat echt niet op.

Sugarbabes was toen ook een hele vreemde eend in de bijt voor mijn gevoel. Nu heeft Pinkpop veel meer popmuziek dan pak 'm beet 15-20 jaar geleden. Minder alternatief.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Bassie78

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
408
109
Zou de doelgroep voor Pink en RW niet eerder ook geïnteresseerd zijn in Beyoncé dan in Metallica?
Absoluut eens! Maar ik denk dus niet dat de weekendtickets gebaseerd zijn op RW en Pink! Met een Volbeat en bijv. Florence and the machine als afsluiters had je misschien wel meer tickets verkocht! Maar ach denk dat ik wat van de oude stempel ben..q
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
562
290
Wat zouden we nog kunnen verwachten? Ik zou iets luchtigs als Rowwen Heze, Tenacious-D of zelfs Guus Meeuwis nog wel leuk vinden, maar dat lijkt me allemaal wat te groot voor de overgbleven spots?
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
562
290
https://www.welingelichtekringen.nl/anp/pinkpop-zou-liefst-op-de-rem-trappen-qua-ticketprijs

Pinkpop zou liefst ‘op de rem’ trappen qua ticketprijs​

DOOR ANP 2 FEBRUARI, 2023

Pinkpop zou de prijzen voor toegangskaartjes het liefst onveranderd laten, maar kon dit jaar niet anders dan de entree met enkele tientallen euro's te verhogen. Anders zou het oudste nog bestaande popfestival van Europa "geen financieel gezond" evenement meer zijn, zegt programmadirecteur Rob Trommelen. De kosten voor energie, personeel en alle materialen zijn zo hard gestegen dat dit ook doorberekend moet worden aan de klant.

Trommelen geeft de uitleg een dag na de bekendmaking van de ticketprijzen van Lowlands. Dat een kaartje voor dat festival in Biddinghuizen voor het eerst in de geschiedenis 300 euro kost, maakte veel reacties los bij festivalgangers. Een weekendticket voor concurrent Pinkpop werd vergeleken met vorig jaar 30 euro duurder.

"Dat zit vooral in energie, personeel, vervoer. Security alleen is al 40 procent duurder geworden in de uurtarieven. Je hebt gewoon geen andere keuze dan het door te berekenen, anders is het ook geen financieel gezond festival meer", zegt Trommelen, die ook uitlegt dat bands meer geld vragen door hun gestegen onkosten.

Rijke bovenlaag

Over de prijzen voor Pinkpop volgend jaar durft hij nog niets te zeggen. "Eerst dit jaar maar draaien. Maar in principe trappen we het liefst op de rem qua ticketprijzen, ook omdat we vinden dat livemuziek voor iedereen bereikbaar moet blijven en niet alleen maar voor de rijke bovenlaag."

Organisatoren van Pinkpop hadden niet alleen door de fikse kostenstijgingen moeite om alles rond te krijgen. Tijdens de coronapandemie zijn ook veel geluids- en lichttechnici vertrokken uit de evenementensector, om bijvoorbeeld in de IT aan de slag te gaan. "Onze mensen hebben daar wel even hoofdpijn van gehad", zegt Trommelen.

Dit jaar komen onder andere de Red Hot Chili Peppers, Robbie Williams en Queens of the Stone Age naar Pinkpop. Het festival duurt van vrijdag 16 juni tot en met zondag 18 juni.

Het is ook wel erg hard gegaan, een verdubbeling in prijs in minder dan 15 jaar. Dat kun je niet nog een keer doen zou ik zeggen.
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
467
190
Wat zouden we nog kunnen verwachten? Ik zou iets luchtigs als Rowwen Heze, Tenacious-D of zelfs Guus Meeuwis nog wel leuk vinden, maar dat lijkt me allemaal wat te groot voor de overgbleven spots?
Guus zal uitgesloten zijn door zijn eigen concerten in Eindhoven.
Rowwen heze zou leuk zijn. Verder hoop ik echt nog op een naam als Sam Fender nog nergens aangekondigd in NL
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Wat zouden we nog kunnen verwachten? Ik zou iets luchtigs als Rowwen Heze, Tenacious-D of zelfs Guus Meeuwis nog wel leuk vinden, maar dat lijkt me allemaal wat te groot voor de overgbleven spots?
Er komt sowieso nog een dance act.
Sinds 2015 elk jaar geweest en dat zal komend jaar niet anders zijn. Ik denk dat deze artiest dan op de zaterdag / zondag in de tent staat als afsluiter.

Verder mis ik wel nog een soort classic act. Een naam zoals Nile Rodgers / Lionel Richie maar deze staat er niet perse elk jaar.

De rap namen voldoen al aan de norm van de laatste jaren met op elk dag minimaal een rap act : Frenna op vrijdag , Kevin op zaterdag en Donnie op zondag.

Ik denk dat Mika nog ergens erbij moet komen en een dance act. Suzan en Freek nog erbij…Nog twee gitaar bands…Zoiets?
 
  • Leuk
Waarderingen: bootje76 en DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Je kunt Pinkpop en Alcatraz niet vergelijken.

inderdaad...

6644c3ae1f8c3e9927ad45a87ede3be9.png


Alcatraz-Island-tours-1200x900.jpg


niet te vergelijken...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken