Pinkpop 2023

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Robbie en de Peppers trekken natuurlijk ook een nog ouder publiek uit de 90s, maar die waren ook in de 00s heel groot.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Hoe vinden jullie deze affiche tot heden? Ik zou hier toch wat op mijn honger blijven zitten...
Nou wij hadden voor de eerste aankondiging een chalet voor 10 personen geboekt en hopen dat er wat moois zou komen.

Met vrijdag TWOD top en Editors oke, zaterdag Qotsa en Black Keys top en zondag... nja niks eigenlijk.
Dan wel wat kleiner spul wat ik wel leuk vindt, maar vind het dus wel heel karig allemaal
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Je tijden kloppen al niet ? Of kijk je met vertraging?

Angela Groothuizen , golden Earring Drummer en gitarist van Direct. Heb veel slechtere jury leden gezien bij een talentenjacht.

Vorig jaar naar het concert gegaan van Tribute in de Ziggo was gewoon geweldig! Van mij mag Pinkpop gerust zo’n geweldige coverband boeken voor zo’n stage 4 of tent.
Dan was het wellicht een herhaling. En Cesar en Spike zijn hartstikke toffe gasten. Ik benoemde dan ook alleen de minpunten…

Een coverband op Pinkpop, van mij hoeft het niet zo. Geen idee van welke artiest ik dat zou willen zien trouwens. David Bowie misschien…
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Vrijdag wordt voor mij helemaal gemaakt met The War On Drugs en Editors, dat zijn met P!nk de 3 must see's voor die dag. Ga ook wel kijken naar Niall Horan, The Hu, Maisie Peters en Picture This...

Zaterdag op Robbie Williams na, bijna alles naar mijn zin! Met dikke must see's Disturbed, The Hollywood Vampires, The Black Keys, The Script en Queens of the Stone Age!! Met ook nog RONDÉ en The Jordan, maakt voor mij de zaterdag de beste dag!

Zondag met Red Hot Chili Peppers wel oke dagje. Leuke namen als Tom Odell, Warpaint, Tash Sultana, Nathaniel Rateliff, OneRepublic, Goldband , DI-RECT, Nielson, Donnie en I Prevail.

Van de nieuwe namen zitten er nog te veel tussen waar ik me in zou moeten verdiepen nog...
Zou ook zeker Electric Callboy gaan kijken, is echt een fantastische live band. Zelfs voor de mensen die het op album niets vinden zou ik aanraden om live even een kijkje te nemen, hun energie is echt aanstekelijk en zorgt voor een leuk feest
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.022
nee, in deze post haalde je inderdaad niet Suzan & Freek aan, die ik aanhaalde als veelgenoemd voorbeeld.
Ik denk alleen dat je al op voorhand een conclusie trekt over het kaliber act dat mee doet aan deze talentenjacht, tegenover een act voor jouw bekender is al. Ik zie het meer dat er een springplank word geboden, waarschijnlijk op een spot die voor de organisatie waarschijnlijk weinig pijn doet (maar wel aanzienlijke populariteit vergaard door het tv programma)


ik ben zelf ook niet zo'n voorstander van zomaar winnaars van talenten jachten of mensen die populair zijn geworden via tv programma's op Pinkpop zetten.
Maar, het pakt ook goed uit. Dauwe Bob stond ooit op het podium na winst bij 3FM. Waar overigens Nielson ook aan mee deed destijdes en aankomende editie op Pinkpop staat. Navarone was afgelopen jaar een prima tent opener. Davina Michelle deed het imo prima uit beste zangers/Youtube. En ook Floor Jansen was door "beste zangers" veel populairder dan ooit te voren. Of 2 acts die het Songfestival hebben gewonnen en op Pinkpop stonden, Duncan en Maneskin.

Dan is beste zangers volgens mij een programma waar voor de onbekendere artiesten een springplank wordt geboden. Voor mijn gevoel toch altijd wel een paar deelnemers die flink aan de weg timmeren, maar gewoon nog niet bekend zijn.

Maar de namen die je noemt, zijn dan niet echt de meest geschikte voorbeelden:

Dauwe Bob is alleen maar in het nieuws, omdat ie vader is geworden van drie kinderen bij drie vrouwen in ongeveer een halfjaar tijd.

Nielson en Navarone staan niet een maand na deelname van een talentenjacht meteen op Pinkpop. Navarone deed in 2018 al mee aan The Voice, maar daarvoor al vier albums uitgebracht, in het voorprogramma van Golden Earring gespeeld en op verschillende kleine festivals (en Sziget) gespeeld. Dat is dan een programma gebruiken als springplank na jaren aan de weg timmeren om vervolgens dan pas jaren later op Pinkpop te staan. Een voorbeeld van hoe de rest het zou willen zien denk ik?

Davina Michelle weet ik te weinig van, maar Beste Zangers kiest niet een willekeurig iemand om deel te nemen, dus zal ongetwijfeld een vorm van aan de weg timmeren in zitten.

En Floor Jansen was alleen niet populair in Nederland onder de mainstream mensen, maar elke metalfan kende haar wel (neem ik aan)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Zou ook zeker Electric Callboy gaan kijken, is echt een fantastische live band. Zelfs voor de mensen die het op album niets vinden zou ik aanraden om live even een kijkje te nemen, hun energie is echt aanstekelijk en zorgt voor een leuk feest
ja, wellicht ga ik Electric Callboy ook mee pakken, maar dat wisselt per luisterbeurt merk ik.
de ene keer skip ik ze door en de andere keer is het wel te pruimen, ben nog niet heel overtuigd eigenlijk dus.

van de nieuwe namen van gisteren, had ik al een ✅ bij : Tom Odell, Picture This, Maisie Peters, Warpaint en The Jordan (de laatste is must see).
van de (voor mij) onbekende namen, heb ik al wat luisterbeurten besteed en al concusies,
gaat een no go worden : Go_A
en in het JA bakje, heb ik nu gelegd : Gayle en The Lathums

The Haunted Youth, Lauren Sanderson, Xavier Rudd, The Driver Era, Dylan, Brutus en Upsahl ga ik me nog beter in verdiepen voordat ik een oordeel kan hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Stiekem is Nik een veertiger en wil die zich gewoon nog 'jong' voelen.

Maar nee,ik zie ik ook niet hoe deze line-up op jongeren gericht zou zijn. Integendeel eigenlijk.
😂😂nee ik ben ver onder de 30

Werk veel met jongeren en er willen er meer naar Pinkpop dan vorig jaar
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
in die discussie over "jongeren line-up", wil ik wel even aanhaken.

ik mis dit jaar toch wel de Pinkpop-classics in de lineup.
Het zijn dan wel headliners die al wat jaartjes mee gaan, Peppers natuurlijk het langst.
Misschien dat je Hollywood Vampires onder "oudjes" kan schalen, door de bandleden en het repertoire.
Natuurlijk staan er ook wel acts die een "oudere generatie" kunnen aanspreken.
Maar ik bedoel dan, ik mis de 'echte classics', zoals in 2019/2022 Crowded House, Nile Rodgers, Lenny Kravitz, The Pretenders?
en dan denk ik, tja Pinkpop is veel meer gericht op een veel jongere doelgroep en MOJO laat de "leuke classics" aan Bospop (bijvoorbeeld), dat beeld krijg ik bij deze lineup
 
  • Leuk
Waarderingen: neus en Rockgirl72

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
in die discussie over "jongeren line-up", wil ik wel even aanhaken.

ik mis dit jaar toch wel de Pinkpop-classics in de lineup.
Het zijn dan wel headliners die al wat jaartjes mee gaan, Peppers natuurlijk het langst.
Misschien dat je Hollywood Vampires onder "oudjes" kan schalen, door de bandleden en het repertoire.
Natuurlijk staan er ook wel acts die een "oudere generatie" kunnen aanspreken.
Maar ik bedoel dan, ik mis de 'echte classics', zoals in 2019/2022 Crowded House, Nile Rodgers, Lenny Kravitz, The Pretenders?
Disturbed valt daar ook wel onder toch? Niet zo zeer echte classic maar die band gaat ook wel al bijna 30 jaar mee.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Disturbed valt daar ook wel onder toch? Niet zo zeer echte classic maar die band gaat ook wel al bijna 30 jaar mee.
voor mijn gevoel is Disturbed een 00's act 😅, die eigenlijk op Pinkpop 'verdwaald' raakt door "Sound of Silence" (imo terecht overigens)
vind ik niet echt een 'classic'
mis ik nog wel acts die meer rond 80's zijn (of misschien zelfs ouder) in de Pinkpop lineup
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Zoals Iggy Pop op RW bijvoorbeeld.
Is eigenlijk ook voor het eerst dat RW meer classic acts heeft. 1 tegen 0. Vind ik normaal gesproken juist erg goed van Pinkpop dat je er acts tegen het lijf kunt lopen waarvoor je nooit een ticket haalt maar toch eens wilt afstrepen
 
  • Winning
Waarderingen: DennisvdBr

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.623
Is eigenlijk ook voor het eerst dat RW meer classic acts heeft. 1 tegen 0. Vind ik normaal gesproken juist erg goed van Pinkpop dat je er acts tegen het lijf kunt lopen waarvoor je nooit een ticket haalt maar toch eens wilt afstrepen
Robbie Williams loopt ook niet meer lang zonder rollator hoor, net als Kiedis. Maar je hebt gelijk, zo'n Iggy kan prima op Pinkpop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655

Succes :ROFLMAO:
Godsallechristus....weer een fokkin talentenjacht. Het hele concept is doodgeproduceerd. Gadverdamme.

Ik wil gewoon Moordspel weer terug of de Showbizzquiz of de Honeymoonquiz. Fred Oster met zijn marmotten (mag natuurlijk niet meer want zielige diertjes etcetc). Maak een leuke show of quiz of zo ipv de volgende autotune Ben Saunders/Keep the Soul Alive Sjonnie.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken