Pinkpop 2023

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.994
3.677
Laat ik daarnaast even stellen dat het prima is dat zo'n talentenjachten er zijn hoor. Maar ze belonen met een plek op Nederlands grootste festival voelt heel fout. Tekenend voor de samenleving waarin we leven: lang, hard werken wordt steeds minder beloond terwijl de jeugd overal ziet dat "snel" geld verdiend kan worden via totaal niet levensloopbestendige manieren als dropshipping, instagram, talentenjachten, noem maar op. Wil ik daarmee zeggen dat "hard werken" loont? Nee, zeker niet. Maar het is in mijn ogen een stelselmatige fout dat we de foute mensen belonen voor zaken die anderen meer verdienen.

Maak ik me er te druk over? Zeker. Tuurlijk kun je denken, ach joh, fijn voor diegene, maar ergens stoort het dat we blijkbaar op het punt zijn belandt dat we mensen die niks gepresteerd hebben, talentloos zijn of nog erger: totale eikels zijn (ik behoed me even van voorbeelden, politieke discussies gaan we nu niet voeren) sneller de kans geven om naamsbekendheid te vergaren dan mensen die daadwerkelijk iets te zeggen hebben en hard werken voor hun plek.
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
864
349
Tom Odell staat als 4de grootste naam die dag. Dat gaat voorlaatste zijn van de 2de stage lijkt me.
Vorig jaar kon je weinig logica zien in de indeling van de podia en waar ze op de site staat tuurlijk een hoge plek op de site is geen tent opener maar zegt niet direct alles waar die staat
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.994
3.677
Vorig jaar kon je weinig logica zien in de indeling van de podia en waar ze op de site staat tuurlijk een hoge plek op de site is geen tent opener maar zegt niet direct alles waar die staat
Een clashfinder zou fijn zijn, het overzicht op de site is niet fijn.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.949
1.728
Laat ik daarnaast even stellen dat het prima is dat zo'n talentenjachten er zijn hoor. Maar ze belonen met een plek op Nederlands grootste festival voelt heel fout. Tekenend voor de samenleving waarin we leven: lang, hard werken wordt steeds minder beloond terwijl de jeugd overal ziet dat "snel" geld verdiend kan worden via totaal niet levensloopbestendige manieren als dropshipping, instagram, talentenjachten, noem maar op. Wil ik daarmee zeggen dat "hard werken" loont? Nee, zeker niet. Maar het is in mijn ogen een stelselmatige fout dat we de foute mensen belonen voor zaken die anderen meer verdienen.

Maak ik me er te druk over? Zeker. Tuurlijk kun je denken, ach joh, fijn voor diegene, maar ergens stoort het dat we blijkbaar op het punt zijn belandt dat we mensen die niks gepresteerd hebben, talentloos zijn of nog erger: totale eikels zijn (ik behoed me even van voorbeelden, politieke discussies gaan we nu niet voeren) sneller de kans geven om naamsbekendheid te vergaren dan mensen die daadwerkelijk iets te zeggen hebben en hard werken voor hun plek.
Wauw. Ik ben het zo waanzinnig met je eens. Chapeau voor dit stukje...!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.394
Laat ik daarnaast even stellen dat het prima is dat zo'n talentenjachten er zijn hoor. Maar ze belonen met een plek op Nederlands grootste festival voelt heel fout. Tekenend voor de samenleving waarin we leven: lang, hard werken wordt steeds minder beloond terwijl de jeugd overal ziet dat "snel" geld verdiend kan worden via totaal niet levensloopbestendige manieren als dropshipping, instagram, talentenjachten, noem maar op. Wil ik daarmee zeggen dat "hard werken" loont? Nee, zeker niet. Maar het is in mijn ogen een stelselmatige fout dat we de foute mensen belonen voor zaken die anderen meer verdienen.

Maak ik me er te druk over? Zeker. Tuurlijk kun je denken, ach joh, fijn voor diegene, maar ergens stoort het dat we blijkbaar op het punt zijn belandt dat we mensen die niks gepresteerd hebben, talentloos zijn of nog erger: totale eikels zijn (ik behoed me even van voorbeelden, politieke discussies gaan we nu niet voeren) sneller de kans geven om naamsbekendheid te vergaren dan mensen die daadwerkelijk iets te zeggen hebben en hard werken voor hun plek.
Ook hier grote steun voor dit stukje! Ik vind dit een stuitende ontwikkeling en heel jammer dat ons grootste en oudste festival hieraan meewerkt. Als het nou om de kleine tent op Paaspop zou gaan ofzo had ik er meer vrede mee kunnen hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.141
2.389
De gemiddelde leeftijd op Pinkpop ligt toch altijd vele malen hoger dan andere festivals die ik bezocht heb... Snap niet helemaal waarom ze dan nu boekingen voor de jeugd neer moeten zetten, terwijl je headliners uit het jaar 0 neerzet...
😂p!nk en de Peppers zijn erg populair bij de jeugd. Kijk gewoon naar de Q-Music top 50 van de afgelopen twee jaar en de meeste van deze geboekte namen zijn vrij logisch.

Ben zelf erg blij met Lauren Sanderson…Sziget optreden was gecancelld.

Verder blij met Tove Lo, Xavier Rudd en Dylan…

En dan mooi Maisie Peters erbij op de vrijdag top!

Gewoon prima Pinkpop namen met genoeg vernieuwing!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
Ik haal even geen Suzan en Freek aan in mijn post daarboven Dennis. Maar je kan geen winnaar van een talentenjacht (bij uitstek dé manier om zonder alle tegenstribbelingen van platenmaatschappijen, boekers, de kosten (!!)) vergelijken met een band die al jaren aan de weg timmert, kleine zaaltjes heeft moeten spelen, etc etc. Tuurlijk zijn er ook competities als de Nieuwe Lichting in België of voorheen Nu of Nooit in Nederland, maar dat is echt van andere statuur. Dit gaat om een talentenjacht voor TV (Fucking John de M*l) die alleen maar gebaseerd is op €€€.
nee, in deze post haalde je inderdaad niet Suzan & Freek aan, die ik aanhaalde als veelgenoemd voorbeeld.
Ik denk alleen dat je al op voorhand een conclusie trekt over het kaliber act dat mee doet aan deze talentenjacht, tegenover een act voor jouw bekender is al. Ik zie het meer dat er een springplank word geboden, waarschijnlijk op een spot die voor de organisatie waarschijnlijk weinig pijn doet (maar wel aanzienlijke populariteit vergaard door het tv programma)

Laat ik daarnaast even stellen dat het prima is dat zo'n talentenjachten er zijn hoor. Maar ze belonen met een plek op Nederlands grootste festival voelt heel fout. Tekenend voor de samenleving waarin we leven: lang, hard werken wordt steeds minder beloond terwijl de jeugd overal ziet dat "snel" geld verdiend kan worden via totaal niet levensloopbestendige manieren als dropshipping, instagram, talentenjachten, noem maar op. Wil ik daarmee zeggen dat "hard werken" loont? Nee, zeker niet. Maar het is in mijn ogen een stelselmatige fout dat we de foute mensen belonen voor zaken die anderen meer verdienen.
ik ben zelf ook niet zo'n voorstander van zomaar winnaars van talenten jachten of mensen die populair zijn geworden via tv programma's op Pinkpop zetten.
Maar, het pakt ook goed uit. Dauwe Bob stond ooit op het podium na winst bij 3FM. Waar overigens Nielson ook aan mee deed destijdes en aankomende editie op Pinkpop staat. Navarone was afgelopen jaar een prima tent opener. Davina Michelle deed het imo prima uit beste zangers/Youtube. En ook Floor Jansen was door "beste zangers" veel populairder dan ooit te voren. Of 2 acts die het Songfestival hebben gewonnen en op Pinkpop stonden, Duncan en Maneskin.

Maak ik me er te druk over? Zeker. Tuurlijk kun je denken, ach joh, fijn voor diegene, maar ergens stoort het dat we blijkbaar op het punt zijn belandt dat we mensen die niks gepresteerd hebben, talentloos zijn of nog erger: totale eikels zijn (ik behoed me even van voorbeelden, politieke discussies gaan we nu niet voeren) sneller de kans geven om naamsbekendheid te vergaren dan mensen die daadwerkelijk iets te zeggen hebben en hard werken voor hun plek.
vind een beetje overdreven om nu al uit te gaan van 'niks gepresteerd hebben, talentloos zijn of nog erger: totale eikels zijn' nog voor het hele talentprogramma uberhaupt op tv is geweest en over de deelnemers uberhaupt iets bekend is?
 
  • Leuk
Waarderingen: Querulante Partij

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.141
2.389
niet om het een of het ander maar is die Oekrainse festival band nu geboekt vanwege de oorlog in Oekraïne?😅😅

Dat vraag ik me wel altijd af bij zo’n naam als deze….
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.425
6.088
ik ben zelf ook niet zo'n voorstander van zomaar winnaars van talenten jachten of mensen die populair zijn geworden via tv programma's op Pinkpop zetten.
Maar, het pakt ook goed uit. Dauwe Bob stond ooit op het podium na winst bij 3FM. Waar overigens Nielson ook aan mee deed destijdes en aankomende editie op Pinkpop staat. Navarone was afgelopen jaar een prima tent opener. Davina Michelle deed het imo prima uit beste zangers/Youtube. En ook Floor Jansen was door "beste zangers" veel populairder dan ooit te voren. Of 2 acts die het Songfestival hebben gewonnen en op Pinkpop stonden, Duncan en Maneskin.
Ik vind dat je Floor niet echt in dit rijtje kan plaatsen. Die was al immens populair met Nightwish en werd nog populairder door Beste Zangers. Dat kun je niet vergelijken met iemand die een spot wint tijdens een talentenjacht.
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
niet om het een of het ander maar is die Oekrainse festival band nu geboekt vanwege de oorlog in Oekraïne?😅😅

Dat vraag ik me wel altijd af bij zo’n naam als deze….
Omdat ze gewoon een heerlijk feestje kunnen bouwen.
Was op Lowlands een van de leukste shows van het weekend!
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.141
2.389
over het talentenjacht gedoe…

Ben ik vrij simpel.

Don’t judge a book by its cover.
DUs ik heb nog geen mening of dit slim en leuk is of niet. Ik zie er de voordelen van in en ook de nadelen.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.994
3.677
over het talentenjacht gedoe…

Ben ik vrij simpel.

Don’t judge a book by its cover.
DUs ik heb nog geen mening of dit slim en leuk is of niet. Ik zie er de voordelen van in en ook de nadelen.
Ik reageer nog even hierop, want ook Dennis maakt deze denkfout. Het gaat niet om specifieke voorbeelden, tuurlijk zul je zien dat er een goede artiest of band uit voortkomt. Dat kán. Het is echter de gedachte erachter, het hoéft namelijk niet he. Op deze manier kun je alles goedpraten vind ik. Probeer dan eens verder te kijken dan het feit of een artiest die er staat 'leuk' is of niet. Zal ik dan ook een voorbeeld aanhalen: S10, al 4 of 5 albums uit intussen, zware periodes meegemaakt, songfestival deelname, lovende kritieken in binnen en buitenland, goed laatste album. Waar is zij? Waarom zij niet en dalijk wel Jubi-Lua (of een andere vinex naam) die met haar Ukelele coverliedjes komt spelen?
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
864
349
Nog 5 acts op de vrijdag, 8 op de zondag en 3 op de zondag als ze de zelfde hoeveelheid acts hebben als 2023 en dat zullen eigen alleen maar tent en stage 4 namen zijn
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.509
4.347
niet om het een of het ander maar is die Oekrainse festival band nu geboekt vanwege de oorlog in Oekraïne?😅😅

Dat vraag ik me wel altijd af bij zo’n naam als deze….
Werden al geboekt op veel plaatsen voor de oorlog en ook bekend bij de jeugd zoals jij zo graag hebt ;)
Daarnaast wil ik iedereen Brutus aanraden, live echt nog vele malen beter dan op plaat trouwens
 
  • Geweldig
Waarderingen: Nikfestilover

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.141
2.389
Ik reageer nog even hierop, want ook Dennis maakt deze denkfout. Het gaat niet om specifieke voorbeelden, tuurlijk zul je zien dat er een goede artiest of band uit voortkomt. Dat kán. Het is echter de gedachte erachter, het hoéft namelijk niet he. Op deze manier kun je alles goedpraten vind ik. Probeer dan eens verder te kijken dan het feit of een artiest die er staat 'leuk' is of niet. Zal ik dan ook een voorbeeld aanhalen: S10, al 4 of 5 albums uit intussen, zware periodes meegemaakt, songfestival deelname, lovende kritieken in binnen en buitenland, goed laatste album. Waar is zij? Waarom zij niet en dalijk wel Jubi-Lua (of een andere vinex naam) die met haar Ukelele coverliedjes komt spelen?
Je bedoelt eigenlijk dat er dus een marketing wordt ingezet en indirect reclame voor Pinkpop terwijl er ook een relevantere bekendere naam had kunnen staan?

Komt bij mij de volgende vraag ….Pinkpop had altijd al een wedstrijd..Madoux is daar dit jaar de winnares van.

Is dit ook nog steeds voor de komende jaren of vervangt dit programma die andere wedstrijd? Want dan is het naar mijn idee gewoon hetzelfde. Maar als dit niet de vervanger is van de andere wedstrijd vind ik het inderdaad wel wat veel van het goede
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken