Pinkpop 2023

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Robbie Williams loopt ook niet meer lang zonder rollator hoor, net als Kiedis. Maar je hebt gelijk, zo'n Iggy kan prima op Pinkpop.
Denk dat als je het ouder gaat zoeken dan RHCP, je echt richting het bejaardensoos gaat. En dan wordt de groep nog actieve artiesten natuurlijk steeds kleiner.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Godsallechristus....weer een fokkin talentenjacht. Het hele concept is doodgeproduceerd. Gadverdamme.

Ik wil gewoon Moordspel weer terug of de Showbizzquiz of de Honeymoonquiz. Fred Oster met zijn marmotten (mag natuurlijk niet meer want zielige diertjes etcetc). Maak een leuke show of quiz of zo ipv de volgende autotune Ben Saunders/Keep the Soul Alive Sjonnie.
Misschien mag de winnaar gewoon met Donnie mee naar Pinkpop.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Maar dat is dus precies wat er mis met het hedendaagse Pinkpop. Ze (MOJO) kiezen ervoor om dit soort totaal gestoorde shit neer te zetten i.p.v. hardwerkende (jonge) muzikanten te belonen voor hun harde werk en passie. In plaats daarvan zetten ze een zoveelste commerciele industry plant neer. Tegelijk ook direct wat er mis is met de hele samenleving, de zakken van de mannen in pakken worden steeds voller, terwijl de working class het zich kan uitzoeken. We hadden het laatst over kapitalisme toch? Enfin, het stoort me.
Hoho Karl Marx...het komt vastgoed (pun intended). Maar ik ben het met je eens dat dit soort show een bepaald soort artiest produceert en gedrag uitlokt. Ik vind het ook blegh. Vol met wurgcontracten en nog meer van die uitbuiting.
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zo goed zie wat aan het programma van Pinkpop nou juist jeugdiger publiek zou aanspreken. Met headliners die respectievelijk 20, 25 en 35 jaar actief zijn.

Misschien Niall Horan? En wat Nederlandse acts? Donnie en Kevin vast wel. Ronde misschien?

Verder is het wel een degelijk gitaargeoriënteerd programma, denk dat veel vaste bezoekers van het festival tevreden zijn met het rockgehalte.
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
862
349
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zo goed zie wat aan het programma van Pinkpop nou juist jeugdiger publiek zou aanspreken. Met headliners die respectievelijk 20, 25 en 35 jaar actief zijn.

Misschien Niall Horan? En wat Nederlandse acts? Donnie en Kevin vast wel. Ronde misschien?

Verder is het wel een degelijk gitaargeoriënteerd programma, denk dat veel vaste bezoekers van het festival tevreden zijn met het rockgehalte.
Dat laatste zie ik nou niet bepaald in de reacties overal hier op het forum en op Facebook en instagram
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockgirl72

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Dat laatste zie ik nou niet bepaald in de reacties overal hier op het forum en op Facebook en instagram
Ik ben persoonlijk ook niet enthousiast over de namen hoor. Maar met RHCP, Editors, QOTSA, Black keys, The War On Drugs. Disturbed staan er toch typische Pinkpop gitaaracts. Denk dat alternatievere festivals ook graag Black keys en War On Drugs hadden willen hebben. Tash Sultana sluit daar ook wel bij aan. Warpaint ook.

Ook Hollywood Vampires, Machine Gun Kelly en One republic passen in het profiel van het huidige Pinkpop. Lumineers ook.

Ben al tijden geen fan meer van hoe Pinkpop programmeert, maar met een line up als deze kun je toch niet heel negatief verrast zijn als je het festival volgt?
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
862
349
Om nou onerepublic en lumineers te noemen vind ik wat vergaan maar ja de eerste namen en hollywood vampires en mgk zijn wel rock/ rockachtige acts maar dat zijn er 8 op 3 dagen die je opnoemt
 

bootje76

Randprogramma
17 feb 2019
187
154
Dat laatste zit zeker wat in ja. Hoofdpubliek van de meeste festivals blijft toch 20ers tot 40ers denk ik.
Ook veel volk boven de 40 (ook ik🙄) zie ik vaak rondlopen, de tickets en horeca voor de grote festivals zijn voor de jeugd vaak niet te betalen.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.426
1.850
Ik ben persoonlijk ook niet enthousiast over de namen hoor. Maar met RHCP, Editors, QOTSA, Black keys, The War On Drugs. Disturbed staan er toch typische Pinkpop gitaaracts. Denk dat alternatievere festivals ook graag Black keys en War On Drugs hadden willen hebben. Tash Sultana sluit daar ook wel bij aan. Warpaint ook.

Ook Hollywood Vampires, Machine Gun Kelly en One republic passen in het profiel van het huidige Pinkpop. Lumineers ook.

Ben al tijden geen fan meer van hoe Pinkpop programmeert, maar met een line up als deze kun je toch niet heel negatief verrast zijn als je het festival volgt?
Als bezoeker van die alternatievere festivals, baal ik nog altijd dat ze op de Pinkpop lineup staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.619
Om nou onerepublic en lumineers te noemen vind ik wat vergaan maar ja de eerste namen en hollywood vampires en mgk zijn wel rock/ rockachtige acts maar dat zijn er 8 op 3 dagen die je opnoemt
Het punt is toch duidelijk? Je kan ook Brutus, Haunted Youth, The Lathums, Nova Twins nog noemen, ook allen gitaarminded
 
  • Leuk
Waarderingen: mart1234

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Om nou onerepublic en lumineers te noemen vind ik wat vergaan maar ja de eerste namen en hollywood vampires en mgk zijn wel rock/ rockachtige acts maar dat zijn er 8 op 3 dagen die je opnoemt
Ik noemde die niet zozeer als rockacts, maar als typische Pinkpopboekingen. Ter verduidelijking.

The Haunted Youth overigens ook een naam die andere alternatieve festivals graag zullen boeken. Die zie ik ook nog wel Lowlands of DTRH verschijnen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Hoe staat / gaat het met de ticketverkoop ??
best interressante vraag inderdaad.
@Pinokkio ? jij een idee?

op ticketmaster staat nog niets op uitverkocht.
voor de organisatie uiteraard geen goed vooruitzicht
voor de bezoekers daarentegen, als ik voor mezelf spreek, zou een 10.000 a 15.000 bezoekers minder per dag op het veld niet heel erg vinden
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
best interressante vraag inderdaad.
@Pinokkio ? jij een idee?

op ticketmaster staat nog niets op uitverkocht.
voor de organisatie uiteraard geen goed vooruitzicht
voor de bezoekers daarentegen, als ik voor mezelf spreek, zou een 10.000 a 15.000 bezoekers minder per dag op het veld niet heel erg vinden
Kan me ook moeilijk voorstellen dat iets gaat uitverkopen (of missen wij geluiden van de jeugd @NikLN ;)).

Overigens is dat voor de bezoekers inderdaad zo vervelend niet.

Verder ook helemaal eens met @Raskolnikov, als je Pinkpop een beetje volgt door de jaren, is dit lang geen gekke lineup.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
best interressante vraag inderdaad.
@Pinokkio ? jij een idee?

op ticketmaster staat nog niets op uitverkocht.
voor de organisatie uiteraard geen goed vooruitzicht
voor de bezoekers daarentegen, als ik voor mezelf spreek, zou een 10.000 a 15.000 bezoekers minder per dag op het veld niet heel erg vinden
ik snap die gedachte wel als bezoeker, maar voor Pinkpop zou 10.000 mensen minder een strop van circa 4 tot 5 miljoen kunnen betekenen. Stel dat dat structureel wordt, dan gaat er onherroepelijk bezuinigd worden op het programma.

Of dat een slechte zaak is, is een tweede.
Maar voor een festival dat drijft op dure headliners zou dat wel impact hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockgirl72

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Verder is het wel een degelijk gitaargeoriënteerd programma, denk dat veel vaste bezoekers van het festival tevreden zijn met het rockgehalte.

Nope. (voor mij althans)

Dit affiche ademt in mijn optiek 'pop' en dat heb ik nog niet eerder gehad bij Pinkpop de afgelopen 12 jaar. Ik keur het echt niet af, en ik ben ook wel nieuwsgierig, maar als ik een vinger in de pap zou hebben had ik zeker geopperd dat er nog wel wat Rock bij mag...
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockgirl72

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.619
Nope. (voor mij althans)

Dit affiche ademt in mijn optiek 'pop' en dat heb ik nog niet eerder gehad bij Pinkpop de afgelopen 12 jaar. Ik keur het echt niet af, en ik ben ook wel nieuwsgierig, maar als ik een vinger in de pap zou hebben had ik zeker geopperd dat er nog wel wat Rock bij mag...
Dit hoor ik vaker en dat is echt de reinste bullsh*t. Ik deel voor het gemak even deze line up met je: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Pinkpop_2015
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

Landgraver

Support act
13 apr 2021
893
423
best interressante vraag inderdaad.
@Pinokkio ? jij een idee?

op ticketmaster staat nog niets op uitverkocht.
voor de organisatie uiteraard geen goed vooruitzicht
voor de bezoekers daarentegen, als ik voor mezelf spreek, zou een 10.000 a 15.000 bezoekers minder per dag op het veld niet heel erg vinden
Daar sluit ik me volledig bij aan, was bomvol die vrijdag/zaterdag en dat in combinatie met de tropische temperaturen was het best afzien.
Voor PP telt natuurlijk elke bezoeker meer €€. Denk toch dat de komende editie niet gaat uitverkopen daarvoor is de line up niet echt top.
Maar ja het ene jaar is niet het andere.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken