Pinkpop 2023

neus

Dagopener
16 mrt 2019
563
290
Ik ken er weinig van dus kan nog niet echt oordelen. Het leuke is dat ik op ontdekking kan. Hopelijk zit er wat voor me tussen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Hoeveel geld krijgt Pinkpop hier in godsnaam voor? Die Limburgse popprijs wordt zo niks waard...
De Limburgse Popprijs is toch al een jury prijs geworden en geen Limburgse talentenjacht meer.

Madoux is de eerste en Elle Hollis was de laatste.

Ach, zo'n act die die prijs op SBS6 wint kan je makkelijk als dagopener in de tent kwijt toch?
En als het als een succes uitpakt als opener Noord.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
893
423
De Limburgse Popprijs is toch al een jury prijs geworden en geen Limburgse talentenjacht meer.

Madoux is de eerste en Elle Hollis was de laatste.

Ach, zo'n act die die prijs op SBS6 wint kan je makkelijk als dagopener in de tent kwijt toch?
En als het als een succes uitpakt als opener Noord.
Misschien moet John de Mol zich maar inkopen , paar stoelen op het podia en draaien maar!!
"talenten" genoeg in Nederland.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.958
3.625
De Limburgse Popprijs is toch al een jury prijs geworden en geen Limburgse talentenjacht meer.

Madoux is de eerste en Elle Hollis was de laatste.

Ach, zo'n act die die prijs op SBS6 wint kan je makkelijk als dagopener in de tent kwijt toch?
En als het als een succes uitpakt als opener Noord.
Maar dat is dus precies wat er mis met het hedendaagse Pinkpop. Ze (MOJO) kiezen ervoor om dit soort totaal gestoorde shit neer te zetten i.p.v. hardwerkende (jonge) muzikanten te belonen voor hun harde werk en passie. In plaats daarvan zetten ze een zoveelste commerciele industry plant neer. Tegelijk ook direct wat er mis is met de hele samenleving, de zakken van de mannen in pakken worden steeds voller, terwijl de working class het zich kan uitzoeken. We hadden het laatst over kapitalisme toch? Enfin, het stoort me.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Maar dat is dus precies wat er mis met het hedendaagse Pinkpop. Ze (MOJO) kiezen ervoor om dit soort totaal gestoorde shit neer te zetten i.p.v. hardwerkende (jonge) muzikanten te belonen voor hun harde werk en passie. In plaats daarvan zetten ze een zoveelste commerciele industry plant neer. Tegelijk ook direct wat er mis is met de hele samenleving, de zakken van de mannen in pakken worden steeds voller, terwijl de working class het zich kan uitzoeken. We hadden het laatst over kapitalisme toch? Enfin, het stoort me.
Snoop Dogg GIF by BMF
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
The Jordan vind ik zelf dan de leukste verrassing bij de nieuwe namen...
Tom Odell en Tove Lo, had ik niet meer verwacht, benieuwd hoe die in mijn spoorboekje gaan passen?
Xavier Rudd , Warpaint, Maisie Peters, The Haunted Youth lijken me wel aardige namen waar ik me meer in ga verdiepen.
Xavier Rudd kan ik je aanraden. Op RW in de barn mooie, leuke optredens van gezien.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Maar dat is dus precies wat er mis met het hedendaagse Pinkpop. Ze (MOJO) kiezen ervoor om dit soort totaal gestoorde shit neer te zetten i.p.v. hardwerkende (jonge) muzikanten te belonen voor hun harde werk en passie. In plaats daarvan zetten ze een zoveelste commerciele industry plant neer. Tegelijk ook direct wat er mis is met de hele samenleving, de zakken van de mannen in pakken worden steeds voller, terwijl de working class het zich kan uitzoeken. We hadden het laatst over kapitalisme toch? Enfin, het stoort me.
en wie bepaalt dat dit geen hardwerkende muzikanten zijn die beloond worden voor hun harde werk en passie?
dit vind ik wel een beetje uit de bocht vliegen qua reactie als geheel! als ik daar heel eerlijk over ben.

ik wil daar dan ook op reageren
of is dit een mening die jij plaatst op basis van je muziekale voorkeur?
Ik vind het leuk dat je zelf met The Haunted Youth komt (inmiddels al veelvuldig), maar dat wil niet zeggen dat Haunted Youth wel een hardwerkende muzikant is die beloond word voor harde werk en passie, maar (bijvoorbeeld) Suzan & Freek waar je je afkeur duidelijk voor aangeeft geen hardwerkende muzikanten zijn die beloond word voor harde werk en passie. Laat staan een artiest die met een talentenjacht als beste uit de race komt? of zie ik dat scheef
 

PattvD

Randprogramma
21 apr 2022
173
199
Niks van aantrekken sommige mensen in deze groep begrijpen niet zo goed welke muziek er veel geluisterd wordt door de jeugd. Tom Odell is bijv een ijzersterke boeking voor veel jeugd. Puur en alleen door Tik Tok.
De gemiddelde leeftijd op Pinkpop ligt toch altijd vele malen hoger dan andere festivals die ik bezocht heb... Snap niet helemaal waarom ze dan nu boekingen voor de jeugd neer moeten zetten, terwijl je headliners uit het jaar 0 neerzet...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
en wie bepaalt dat dit geen hardwerkende muzikanten zijn die beloond worden voor hun harde werk en passie?
Ik kan me niet voorstellen dat die mee willen doen aan een SBS6 talentenjacht. Leuk dat die er zijn voor de mensen die er graag naar kijken maar zonde dat dit dan nu ook al spots op festivals moet gaan innemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss en Dr. Hannibal

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Ik kan me niet voorstellen dat die mee willen doen aan een SBS6 talentenjacht. Leuk dat die er zijn voor de mensen die er graag naar kijken maar zonde dat dit dan nu ook al spots op festivals moet gaan innemen.

Daar ga je dan de mist in.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Daar ga je dan de mist in.
Kan best hoor. Ik kijk ze niet. Het zou me gewoon verbazen als er veel zichzelf serieusnemende beroepsmuzikanten deelnemen aan de zoveelste talentenjacht op SBS. Van de meeste deelnemers aan dat soort wedstrijden hoor je daarna vrij weinig meer.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.958
3.625
en wie bepaalt dat dit geen hardwerkende muzikanten zijn die beloond worden voor hun harde werk en passie?
dit vind ik wel een beetje uit de bocht vliegen qua reactie als geheel! als ik daar heel eerlijk over ben.

ik wil daar dan ook op reageren
of is dit een mening die jij plaatst op basis van je muziekale voorkeur?
Ik vind het leuk dat je zelf met The Haunted Youth komt (inmiddels al veelvuldig), maar dat wil niet zeggen dat Haunted Youth wel een hardwerkende muzikant is die beloond word voor harde werk en passie, maar (bijvoorbeeld) Suzan & Freek waar je je afkeur duidelijk voor aangeeft geen hardwerkende muzikanten zijn die beloond word voor harde werk en passie. Laat staan een artiest die met een talentenjacht als beste uit de race komt? of zie ik dat scheef
Ik haal even geen Suzan en Freek aan in mijn post daarboven Dennis. Maar je kan geen winnaar van een talentenjacht (bij uitstek dé manier om zonder alle tegenstribbelingen van platenmaatschappijen, boekers, de kosten (!!)) vergelijken met een band die al jaren aan de weg timmert, kleine zaaltjes heeft moeten spelen, etc etc. Tuurlijk zijn er ook competities als de Nieuwe Lichting in België of voorheen Nu of Nooit in Nederland, maar dat is echt van andere statuur. Dit gaat om een talentenjacht voor TV (Fucking John de M*l) die alleen maar gebaseerd is op €€€.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken