Pinkpop 2023

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.529
10.941
De invloed die TikTok op deze lineup heeft gehad valt me echt heel erg tegen... Het wordt wel wat meer gericht op de 'jongeren' denk ik? Maar er staan wel een aantal leuke namen tussen! Go_A daar ga je mij zeker vinden😉
Is dat niet alleen Gayle? En misschien Odell?
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Die twee zeker. Ik kijk verder geen TikTok dus zou niet weten wat daar verder 'in' is😆 Toch wel jammer op de zondag naast de peppers?
Waarom maak je dan de opmerking?

Niet alle nieuwe namen komen via Tiktok en niet alles wat via Tiktok gekend geworden is, is per se slecht.
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
464
810
Matige lichting, er staan drie leuke namen voor mij tussen: The Haunted Youth, the Lathums en Go_A.
Zeker bij die laatste ga ik een kijkje nemen, was op Lowlands vorig jaar een fijn alternatief voor the Opposites

De rest van de namen ken ik eigenlijk niet of heb ik niks mee.
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
479
194
Sam fender lijkt me uitgesloten nu hij niet bij deze worp zit? Of hebben we nog kans
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.008
3.695
Matige lichting, er staan drie leuke namen voor mij tussen: The Haunted Youth, the Lathums en Go_A.
Zeker bij die laatste ga ik een kijkje nemen, was op Lowlands vorig jaar een fijn alternatief voor the Opposites

De rest van de namen ken ik eigenlijk niet of heb ik niks mee.
Voeg daar Brutus en Warpaint aan toe, tips.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.154
2.398
Ja? Dat zeg ik ook lol, nu probeer je leuk te doen, maar het is heel kinderachtig
Niks van aantrekken sommige mensen in deze groep begrijpen niet zo goed welke muziek er veel geluisterd wordt door de jeugd. Tom Odell is bijv een ijzersterke boeking voor veel jeugd. Puur en alleen door Tik Tok.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
Niks van aantrekken sommige mensen in deze groep begrijpen niet zo goed welke muziek er veel geluisterd wordt door de jeugd. Tom Odell is bijv een ijzersterke boeking voor veel jeugd. Puur en alleen door Tik Tok.
Nou, dat valt nogal mee hoor, al ik de reacties op facebook bekijk onder het bericht van Pinkpop kom ik op 26 reacties in totaal, dat is echt 3x niks, en zellfs op Instagram zijn er niet heel veel reacties, en al al helemaal weinig positieve.
Zoals ik het zie is deze line-up, weer een typische Pinkpop line-up, hom noch kuit
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.008
3.695
Niks van aantrekken sommige mensen in deze groep begrijpen niet zo goed welke muziek er veel geluisterd wordt door de jeugd. Tom Odell is bijv een ijzersterke boeking voor veel jeugd. Puur en alleen door Tik Tok.
en Pinkpop is een festival voor 'de jeugd'. Gast boek dan ook headliners die nieuw en relevant zijn in plaats van boomer headliners zoals nu. Pleur Billie Eillish of Stromae neer met daaronder Lizzo en The 1975, Girl in Red en de door jouw benoemde TikTokhits, dan houdt je redenering stand. Nu boeken ze aan de bovenkant gedateerde headliners en subheadlinere om vervolgens aan de onderkant wat alternatiever grut en veredelde boybands neer te knallen. Er zit geen lijn in, en dat maakt Pinkpop goud. Tot in juni 👌🏽
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.318
5.791
Niks van aantrekken sommige mensen in deze groep begrijpen niet zo goed welke muziek er veel geluisterd wordt door de jeugd. Tom Odell is bijv een ijzersterke boeking voor veel jeugd. Puur en alleen door Tik Tok.
Ik vond Tom Odell op mijn eerste en enige Pinkpop (2013) ook best een goede show geven. Moet wel zeggen dat ik er sindsdien weinig van gehoord heb, maar ik zit dan ook niet op TikTok. Als hij met zijn bekendheid daar genoeg kaarten verkoopt, en nog steeds de performer is die hij toen was, lijkt het me inderdaad een prima boeking. Snap niet zo goed waar de negativiteit rond specifiek zijn naam vandaan komt.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.318
5.791
Nou, dat valt nogal mee hoor, al ik de reacties op facebook bekijk onder het bericht van Pinkpop kom ik op 26 reacties in totaal, dat is echt 3x niks, en zellfs op Instagram zijn er niet heel veel reacties, en al al helemaal weinig positieve.
Zoals ik het zie is deze line-up, weer een typische Pinkpop line-up, hom noch kuit
TikTok is wel echt een wereld van verschil met Facebook lol, ook met Instagram niet te vergelijken eigenlijk, zeker niet als het om muziek gaat
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.444
6.110
Staat er zoveel muziek voor de jeugd op Pinkpop dan? Lijkt meer een mengelmoesje van vanalles met, zoals @eloelo al zegt, ook niet echt headliners die op de jeugd zijn gericht.

En is Pinkpop überhaupt een festival dat zich op de jeugd richt?
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
TikTok is wel echt een wereld van verschil met Facebook lol, ook met Instagram niet te vergelijken eigenlijk, zeker niet als het om muziek gaat
Dat weet ik, ik bdoelde meer dat de jeugd helemala niet zo enthousiast is over deze line up, los misschien van de Tik tokkers, maar volgens mij zijn de meeste daarvan te jong om een festival te bezoeken
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.318
5.791
Dat weet ik, ik bdoelde meer dat de jeugd helemala niet zo enthousiast is over deze line up, los misschien van de Tik tokkers, maar volgens mij zijn de meeste daarvan te jong om een festival te bezoeken
Dat laatste zit zeker wat in ja. Hoofdpubliek van de meeste festivals blijft toch 20ers tot 40ers denk ik.
 

timvn

Playlistbediener
3 mrt 2020
32
4
Niks van aantrekken sommige mensen in deze groep begrijpen niet zo goed welke muziek er veel geluisterd wordt door de jeugd. Tom Odell is bijv een ijzersterke boeking voor veel jeugd. Puur en alleen door Tik Tok.
Maar is Tom Odell een ijzersterke boeking met 1 bekend liedje? Hetzelfde geldt voor Gayle. Misschien boeken ze deze acts omdat de jeugd er over het algemeen veel naar luistert. Maar ik vraag ik af hoe ze een hele set vullen (en interessant houden) met 1, misschien 2 bekende liedjes. Ik val zelf onder 'jeugd' maar zou niet speciaal voor die artiesten naar Pinkpop komen. De rest van de aangekondigde namen ken ik grotendeels ook niet eens.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockgirl72

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik ga Pinkpop lekker vanaf de bank volgen dit jaar. Het is het allemaal voor mij net niet. Vorig jaar was de vrijdag echt een leuke dag maar ik kan merken dat het lichamelijk gewoon echt zwaar voor me is als de temperaturen te hoog worden. Zo een hele dag, laat staan een weekend vreet energie.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken