Pinkpop 2023

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
mensen gaan mij hier volledig afschieten nu.
Maar ik vind de line up van Pinkpop tot nu toe een stuk verfrissender dan die van Werchter. Werchter valt zo wel heel erg in een herhaling rijtje van namen die er nog heel recent stonden….

Stromae vorig jaar Boutique, Muse 2019, RHCP 2022(!!)

Geef mij dan maar Robbie (2015), P!nk(2010) en RHCP (2016). Zit tenminste nog wat vertraging in….
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
zo zo, 10 van de 29 namen deelt Pinkpop op dit Affiche van Mad Cool.

Paar namen die al afvallen voor Pinkpop, maar ook namen die nog kunnen.
Puscifer of Bombay Bicycle Club zijn imo wel welkom

(hopelijk blijft Years & Years bespaard... dat die uberhaupt nog zo vaak zo hoog op affiches staan, bizar gezien de live-reputatie)
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Beide lineups zijn totaal niet verfrissend te noemen.

Vind RW persoonlijk sterker met AM, Stromae, Muse. Nog een keer RHCP is wel echt een zwaktebod.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Beide lineups zijn totaal niet verfrissend te noemen.

Vind RW persoonlijk sterker met AM, Stromae, Muse. Nog een keer RHCP is wel echt een zwaktebod.
Pinkpop is verfrissender dan Werchter. Maar goed is persoonlijk. Gekeken naar hoe vaak deze acts eerder stonden op festivals in de buurt.

Heb veel festivals bezocht de afgelopen jaren. Maar een one republic, Ellie Goulding, P!nk, Hollywood Vampires, Black Keys op een festival is toch al flink wat jaren geleden voor mij dan…
 
  • Leuk
Waarderingen: D02

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
zo zo, 10 van de 29 namen deelt Pinkpop op dit Affiche van Mad Cool.

Paar namen die al afvallen voor Pinkpop, maar ook namen die nog kunnen.
Puscifer of Bombay Bicycle Club zijn imo wel welkom

(hopelijk blijft Years & Years bespaard... dat die uberhaupt nog zo vaak zo hoog op affiches staan, bizar gezien de live-reputatie)
Lil Nas wat een zet zou dat zijn van Pinkpop…
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Pinkpop is verfrissender dan Werchter. Maar goed is persoonlijk. Gekeken naar hoe vaak deze acts eerder stonden op festivals in de buurt.

Heb veel festivals bezocht de afgelopen jaren. Maar een one republic, Ellie Goulding, P!nk, Hollywood Vampires, Black Keys op een festival is toch al flink wat jaren geleden voor mij dan…
Beiden zijn gwn niet verfrissend
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Pinkpop is verfrissender dan Werchter. Maar goed is persoonlijk. Gekeken naar hoe vaak deze acts eerder stonden op festivals in de buurt.

Heb veel festivals bezocht de afgelopen jaren. Maar een one republic, Ellie Goulding, P!nk, Hollywood Vampires, Black Keys op een festival is toch al flink wat jaren geleden voor mij dan…
Dat een act er langer geleden heeft gestaan betekent niet per definitie dat ze verfrissend zijn. Acts als Williams, P!nk, Hollywood Vampires, Black Keys kun je imo moeilijk verfrissende acts noemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bartjuh1981

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
op basis van hoe vaak een act op Pinkpop stond en in de tijdspanne tussen de komst van de headliners...
snap ik helemaal wat @NikLN bedoeld, ik sluit me daar ook bij aan

(maar goed, je wist zelf al met die opmerking dat er uiteraard reactie zou volgen 😂 )
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
op basis van hoe vaak een act op Pinkpop stond en in de tijdspanne tussen de komst van de headliners...
snap ik helemaal wat @NikLN bedoeld, ik sluit me daar ook bij aan

(maar goed, je wist zelf al met die opmerking dat er uiteraard reactie zou volgen 😂 )
Ik wil niet perse gelijk krijgen . Deel alleen mijn mening hier. Snap gewoon niet zo goed waarom mensen zo blij worden van weer een Muse en Arctic Monkeys. Heb Arctic monkeys dit jaar op SZiget gezien. Vond het echt slaapverwekkend maar goed ligt misschien aan mij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Danielledaan

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Wat zie jij als verfrissend? Dat heb je nog niet echt laten weten.

Ben nu heel benieuwd .
Nieuwe headliners. Harry Styles op Pinkpop was verfrissend geweest. Billie Eilish. Etc.

Of een naam zoals Fred Again, om maar iets te noemen.

Een headliner waarvan het een tijd geleden is dat deze er gestaan heeft maar die eigenlijk al een oudgediende is is imo nooit ''verfrissend''.
 
  • Haha
Waarderingen: DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
om even te duiden wat ik zelf bedoel...

De headliners zijn voor Pinkpop niet nieuw, maar staat Pink de 1e keer als headliner in haar 2e x Pinkpop, wat al 13 jaar geleden is in 2023.
Williams stond er 2015 de laatste keer en RHCP 2016 de laatste keer, dat is wel een een redelijke tijdspanne (die van mij persoonlijk ruimer had gemogen)

Acts 2023 eerste keer Pinkpop:
The War on Drugs, The Black Keys, Niall Horan, Goldband, The Lumineers, Tash Sulltana, Hollywood Vampires, Ronde, Electric Callboy, Disturbed, I Prevail, The Hu, Nathaniel Rateliff, Frenna, Nielson, Nova Twins, Only the Poets en Madoux.
Dat zijn in totaal nu 18 van de 29 als debutant op Pinkpop.

Aantal Nederlandse acts in 2023 op Pinkpop:
Goldband, Di-rect, Ronde, Frenna, Nielson, Donnie en Madoux.
Dus dat zijn er 7 van de 29. In 2022 waren het 21 NL acts.

Herbevestiging van de 2020 cancel lineup:
Red Hot Chili Peppers, Ellie Goulding, Frenna, Distrubed
dat zijn in 2023 zo'n 4 acts uit de 2020 lineup

2023, pas 29 acts aangekondigd, waarvan dus 18 acts debuteren op Pinkpop lineup.
ter vergelijk 2022, totaal 62 acts, waarvan 44 acts het debuut maakte op Pinkpop.

Goed en dan is "verfrissend" heel lastig met 1001 acts die touren.
Maar los van alle acts die touren, is een act die voor de eerste keer op het affiche staat in mijn ogen al "verfrissend" voor het affiche van het festival.
Dat het een act is die al decennia mee gaat, of net met een album uit het ei komt, dat is een ander verhaal.
Ik denk dat het ook lastig boeken is om op festivals "verfrissend" te boeken, met wat er tourt en rond een festival?
Qua interpretatie "verfrissend" is een act die net uit het ei komt en al headlinertje mag spelen niet altijd een goed idee?... maar da's mijn mening....

dan te bedenken, dat wellicht Rage Against The Machine op affiches gestaan had, om "verfrissend" maar eens even te onderstrepen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Danielledaan

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Qua interpretatie "verfrissend" is een act die net uit het ei komt en al headlinertje mag spelen... maar da's mijn mening....
Dat is het andere uiterste natuurlijk. Maar een Robbie Williams, die al 25 jaar tourt, 3x Ziggo staat en al een paar jaar niet met echt nieuw werk (die Metropole Best Of tel ik niet mee) uitgekomen is, die kun je imo toch echt op geen enkele manier een verfrissende headliner noemen. Enkel het feit dat het een paar jaar geleden was dat hij er voor het laatst stond is voor mij iig niet voldoende om het een verfrissende headliner of boeking te vinden. Het is gewoon weer een oude popact die van stal wordt gehaald.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Dat is het andere uiterste natuurlijk. Maar een Robbie Williams, die al 25 jaar tourt, 3x Ziggo staat en al een paar jaar niet met echt nieuw werk (die Metropole Best Of tel ik niet mee) uitgekomen is, die kun je imo toch echt op geen enkele manier een verfrissende headliner noemen. Enkel het feit dat het een paar jaar geleden was dat hij er voor het laatst stond is voor mij iig niet voldoende om het een verfrissende headliner of boeking te vinden. Het is gewoon weer een oude popact die van stal wordt gehaald.
ja, ik had mijn zinnetje iets aangepast btw...

en ik ben van mening dat er wel iets meer edities tussen headliners mag zitten ja...
Qua hoe lang Williams mee gaat, niet verfrissend en qua hoeveel x in NL in 2023 niet verfrissend, ook al vaker op Pinkpop gestaan.
Je kan alleen zeggen dat hij er 2015 stond wat slechts 8 jaar terug is / 6 editie's terug is

zelfde voor RHCP
Qua hoe lang RHCP mee gaat, niet verfrissend en qua 2022 in Goffertpark niet verfrissend, ook al veel vaker op Pinkpop gestaan.
Je kan alleen zeggen dat ze er 2016 stond wat slechts 7 jaar terug is / 5 editie's terug is

ik denk dat "verfrissend" een interpretatie is die niet zo nauw gezet voor festival affiches gezien moet worden, want dan kom je een zware sigaar te roken elk jaar als de affiche's van de festivals opduiken. Als je echt VERFRISSEND wil zien, dan moet je denk ik niet op de festivals zijn, maar naar de losse concerten gaan...

Daarbij, voorbeeld van mijn zienswijze, ik had Guns N' Roses dus 'verfrissend' gevonden op het Pinkpop affiche, puur op basis dat ze nog nooit op Pinkpop stonden. Niet op basis van hoe lang de act mee gaat, niet op basis van hoe vaak ze in NL stonden afgelopen jaren, of geen nieuw album te laten horen en niet op basis van Axl z'n vocalen... maar enkel op dat ze specifiek voor dit affiche 'verfrissend' waren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Nieuwe headliners. Harry Styles op Pinkpop was verfrissend geweest. Billie Eilish. Etc.

Of een naam zoals Fred Again, om maar iets te noemen.

Een headliner waarvan het een tijd geleden is dat deze er gestaan heeft maar die eigenlijk al een oudgediende is is imo nooit ''verfrissend''.
hoe graag ik ook met je mee hoop en hoe erg ik het hiermee eens ben…

Harry Styles te groot momenteel en te duur denk ik. Doet alleen arena tour dus lastig.

Billie Eilish ook heel duur. SZiget weet haar te boeken maar goed die hebben vaker een exclusieve namens weten te strikken.


Fred Again zou leuk zijn.

Als je dit soort “verfrissingen” zoekt denk ik dat Pukkelpop een festival is waar dit heel erg terug komt. Dit is mijn ervaring dan.

Post Malone heeft er gestaan toen die nog klein was, net zoals Coldplay maar ook Billie. Ga daarom ook altiid graag naar Pukkelpop.

De vraag is gewoon wanneer is iets niet meer vernieuwend ? Dat is voor iedereen anders denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Danielledaan

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Wat een armoede van RW zeg. Weinig alternatieven blijkbaar voor RATM.
En dat na de corona jaren.
Grote bands die festivals willen spelen neemt af vind ik, minder keuzes, worden dagje ouder en het kaliber pearl jam, metallica zie ik nog niet echt opstaan hoor. Wel in de pop scene. Harry styles etc. Ben toch heel benieuwd hoe dat over een jaar of 5-10 is.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken