Pinkpop 2023

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.149
3.669
Kun je niet goed lezen of interpreteren? Ik geef juist aan dat de huidige ticketprijzen t.o.v. andere bizarre prijzen nog best te doen zijn. De tering zeg...
 
Laatst bewerkt:
  • Wow
Waarderingen: Nikfestilover

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Ik snap de logica met het vergelijken van de prijzen van losse shows en een festival nooit zo...
Als je bij Pinkpop anders alle drie de headliners los had bezocht, kan het voor jezelf comforting werken ;).

En @NikLN, volgens werd niet bedoeld dat wat je op Pinkpop ziet te vergelijken is met wat je in een riool tegenkomt ;) (GnR is immers niet geboekt).
 
Laatst bewerkt:

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Ik snap de logica met het vergelijken van de prijzen van losse shows en een festival nooit zo...
Ja precies dit.
Nog nooit een festival gezien dat duurder is dan losse concerten van alles dat er komt, dus snap die berekeningen ook nooit.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Ja precies dit.
Nog nooit een festival gezien dat duurder is dan losse concerten van alles dat er komt, dus snap die berekeningen ook nooit.
Wel als van sommige namen de festival shows identiek zijn als hun losse concerten. Kan er zo een hele paar noemen als ik naar Pinkpop kijk.

En ja dan heb ik het niet alleen over de headliners…
 
  • Winning
Waarderingen: DennisvdBr

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Bij Nielson zal er wel weinig verschil inzitten inderdaad. :p (grapje)

Verder wel met Loek en Dave eens. Festivalshows en concerten kun je niet echt vergelijken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
in zo verre, de headliner op Pinkpop heeft wel de volle set en "alleenrecht", dus wat dat betreft is het geen verschil of de act op Malieveld, Goffertpark of Megaland staat.
Vanuit dat oogpunt, kan je het vergelijken.
Alleen krijg je dan een 'hele' dag voorprogramma er bij.
Nou was Goffertpark voor RHCP vanaf 84 euro, dat is uiteraard wel een groot verschil met 135 euro.
Je kan je dus afvragen of 135 een redelijk bedrag is voor de headliner met het dagprogramma, een dagprogramma van respectievelijk 50 a 55 euro naast de headline show.
( Edit: voor de weekendtickets 275 euro is zo'n 91 euro per dag, verschil van circa 7 euro op een los concert Goffertpark )
Maar denk dat dat ook een kwestie van smaak is en ik denk dat het grootste deel van de forumleden hier niet geheel de smaak heeft die past bij Pinkpop, gok ik...

Zelf reken ik ook altijd zo, of moet zeggen rekende... want de dagtickets van Pinkpop zijn tegenwoordig niet meer te vergelijken met kosten van een concertticket voor de headliners.
Wat je wel nog kan zeggen is dat, stel je wil maar 2 dagen gaan en heel sterk twijfelt over een derde dag, dat je dan beter af bent met een weekend ticket dan met 2 dagtickets.
Niet op eerste plaats dat het slechts 5 euro scheelt.
Stel je twijfelt over een overnachting, heb je met het weekend ticket ook nog het recht om op de camping te mogen, wat met dagkaarten dus niet mag.

Brengt mij op een ander punt, ik snap dat Pinkpop vast houdt aan dat de camping in het weekend ticket inclusief is.
Maar stel, ze zouden de weekend tickets 245 euro gelaten hebben en losse camping tickets verkocht hebben a 30 euro, zou dat het nog aantrekkelijker maken? of niet?

Edit: 245 euro was al 82 euro per dag, da's 2 euro minder dan de tickets RHCP op Goffertpark.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Nee man, die heeft qua ervaring nog zo weinig. Laat hem eerst maar eens wat bewijzen in plaats van 1 nummertje dat onverwachts lekker loopt.
dat is precies wat ik op Stage 4 verwacht, acts met 1 nummer dat onverwacht lekker loopt en zich nog moeten bewijzen... 😂

overigens, op 1 december Sziget en Concert at Sea. Misschien wel wat acts die Pinkpop ook mee gaat pakken nog. Begin december hopelijk een nieuwe worp namen. Vorige editie was dat ook de bedoeling vóór Sinterklaas, maar kwam die worp er na (15 december)
 
  • Leuk
Waarderingen: Danielledaan en daily

mart1234

Support act
27 nov 2019
862
349
dat is precies wat ik op Stage 4 verwacht, acts met 1 nummer dat onverwacht lekker loopt en zich nog moeten bewijzen... 😂

overigens, op 1 december Sziget en Concert at Sea. Misschien wel wat acts die Pinkpop ook mee gaat pakken nog. Begin december hopelijk een nieuwe worp namen. Vorige editie was dat ook de bedoeling vóór Sinterklaas, maar kwam die worp er na (15 december)
Verwacht je zo snel al een 2de worp ja?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken