Pinkpop 2023

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Dat kan ook net zo goed gaan om wat Nederlands gebrabbel.... Al reken ik daar wel op Roger Waters en Depeche Mode. Ook schijnt Peter Gabriel binnenkort een tour bekend te maken...
Tweede concert van Matthijs Gaat Door zou wel gaaf zijn en verwacht ik ook een beetje.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
563
290
Waarom zijn jullie eigenlijk zo overtuigd van een popnaam? De keren dat dit gedaan is was dit zelden echt een groot succes (Bieber, Pharrell Williams, Robby WIlliams). Ook Imagine dragons, als pop-achtige rockband, verkocht weer een stuk minder dit jaar dan de andere dagen (Ondanks sterke sub).

Ik snap dat als ze Beyonce kunnen krijgen dat het een ander verhaal is, maar een subtopper in het pop-genre lijkt me nou niet echt een garantie tot succes.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Waarom zijn jullie eigenlijk zo overtuigd van een popnaam? De keren dat dit gedaan is was dit zelden echt een groot succes (Bieber, Pharrell Williams, Robby WIlliams). Ook Imagine dragons, als pop-achtige rockband, verkocht weer een stuk minder dit jaar dan de andere dagen (Ondanks sterke sub).

Ik snap dat als ze Beyonce kunnen krijgen dat het een ander verhaal is, maar een subtopper in het pop-genre lijkt me nou niet echt een garantie tot succes.
Pharell was natuurlijk eigenlijk niet de bedoeling. Volgens mij verkocht Robbie Williams prima en waren de recensies ook in orde. Bieber verkocht denk ik prima, was waardeloos, maar dezelfde mensen die toen een kaartje kochten, zouden dat nu weer doen.

Je kunt verder natuurlijk niet eeuwig Metallica, Pearl Jam en RHCP als headliner blijven boeken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Waarom zijn jullie eigenlijk zo overtuigd van een popnaam? De keren dat dit gedaan is was dit zelden echt een groot succes (Bieber, Pharrell Williams, Robby WIlliams). Ook Imagine dragons, als pop-achtige rockband, verkocht weer een stuk minder dit jaar dan de andere dagen (Ondanks sterke sub).

Ik snap dat als ze Beyonce kunnen krijgen dat het een ander verhaal is, maar een subtopper in het pop-genre lijkt me nou niet echt een garantie tot succes.
los van dat Bieber over algemeen niet heel denderend was (behalve voor de Bieber fans) en dat Williams (voor mij) ook behoorlijk tegenviel. Was Bruno Mars toch best een enorm succes. Daarbij was Imagine Dragons ook best een succes hoor. Maar van allemaal is te zeggen dat ze de kaartverkoop een dusdanige boost gaven, dat het voor de organisatie als succes gezien kan worden.

Pinkpop zal nog best de poging pakken als het kan, om de grote stadion acts binnen te halen. Met het gegeven dat ze alleen spelen op dat moment, als afsluitconcert en de eigen tour-setlist kunnen geven, voor een aantrekkelijk gage dat niet afhankelijk is van ticketverkoop, wat Pinkpop/Mojo ze kan aanbieden. Los van of dat de Pop-acts zijn, of Springsteen, Rolling Stones of Bieber...

Neem in gedachten mee, dat Pinkpop openlijk toegegeven achter Beyonce aan zit, al een tijd. Mocht Beyonce niet lukken, denk ik dat die dag alsnog rond een Pop-headliner gebouwd zal worden.
(zie bijvoorbeeld QOTSA zeer aannemelijk om die dag Noord af te sluiten, als second headliner en genre tegenhanger op 2e podium)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Pharell was natuurlijk eigenlijk niet de bedoeling. Volgens mij verkocht Robbie Williams prima en waren de recensies ook in orde. Bieber verkocht denk ik prima, was waardeloos, maar dezelfde mensen die toen een kaartje kochten, zouden dat nu weer doen.

Je kunt verder natuurlijk niet eeuwig Metallica, Pearl Jam en RHCP als headliner blijven boeken.
Bieber verkocht niet ‘prima’ hoor, maar aan een recordtempo die we alleen de Stones hebben zien evenaren. En je vergeet Bruno Mars, wat een groot succes was.

En vooral eens met die laatste paragraaf. ☺️
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Ik vraag me dan weer af of QOTSA genoegen neemt met minder dan een headliner spot.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Ik vraag me dan weer af of QOTSA genoegen neemt met minder dan een headliner spot.
als ik even in gedachten houdt, de posities in 2022 op oa Pinkpop, Rock Wercher of Mad Cool om een paar te noemen... Met dan nog de plotselinge cancel met niet al te veel communicatie daar over... Moeten ze blij zijn met een spot onder de headliner in 2023, imo...
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Beyonce mogelijk in Italie rond of tijdens Pinkpop, of in ieder geval eind juni omdat de exacte datum nog niet bekend is.
Volgens de geruchten, wordt de touraankondiging in de komende 3 weken verwacht.
tag24.it/370424-beyonce-tour-2023-italia-roma-milano/



edit 1: kortom, in voor Pinkpop gunstig geval speelt ze niet tijdens Pinkpop, in het ongunstige geval loopt Pinkpop haar mis en speelt ze het Pinkpop-weekend in Italie...



edit 2:
Bekijk bijlage 2517
misschien nog opvallend, in dat Italiaanse artikel is dat Beyonce dus eigenlijk dit jaar zou touren, maar door de uitstel plek over liet in San Siro voor Rolling Stones op dinsdag 21 juni 2022?

1663918360296.png

komt wel overeen met de paar geruchten die er vorig jaar waren over een tour van Beyonce in 2022, ik bedoel maar...
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Bieber verkocht niet ‘prima’ hoor, maar aan een recordtempo die we alleen de Stones hebben zien evenaren. En je vergeet Bruno Mars, wat een groot succes was.

En vooral eens met die laatste paragraaf. ☺️
Prima is dan inderdaad wel een understatement, wist even niet meer dat die zo rap gingen toen.
Bruno Mars was inderdaad ook een succes, en zelf vond ik jongere headliners als Mumford & Sons en ID ook niet verkeerd. Maar de kaartverkoop daarvan liep misschien wel wat achter.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
misschien nog opvallend, in dat Italiaanse artikel is dat Beyonce dus eigenlijk dit jaar zou touren, maar door de uitstel plek over liet in San Siro voor Rolling Stones op dinsdag 21 juni 2022?

Bekijk bijlage 2522

komt wel overeen met de paar geruchten die er vorig jaar waren over een tour van Beyonce in 2022, ik bedoel maar...

Bevestigd ook wel dat ze een stadiontour gaat doen. Ik verwacht geen festivals.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Toen Tom er nog bij was, waren ze live zeer sterk nochtans, vroeger meermaals gezien en was er elke keer boenk op. RW 2019 was inderdaad een dieptepuntje.

Maar toch is je redenering nogal kort door de bocht vind ik want dan zou een Lana Del Rey bvb nooit op een festival mogen geprogrammeerd worden eh, ook al enkele keren fameus de mist in gegaan live. En toch blijft deze best hoog in vele verlanglijstjes staan...

Het is allemaal wat genuanceerder dan dit. 1 zwaluw maakt de zomer niet, maar andersom geldt dit uiteraard ook...
1 zomer maakt de zwaluw niet? 🤔

Tim And Eric Sunglasses GIF
 
  • Haha
Waarderingen: Cisseman en TNFke

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Ik vind de popheadliner vaak wel interessant hoor. Zo ben ik naar Bieber, Williams en Mars geweest. Allemaal acts waar ik misschien geen los concert kaartje voor koop. Maar juist in een festival omgeving (zeker met een goed dagprogramma), maakt het voor mij juist interessant om dat soort acts wel eens live te zien. Meeste “rock” headliners heb ik wel meermaals live gezien.

De enige die ik dan kader nog eens zou willen zien is R.EM. maar dat zie ik nog niet gebeuren.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken