Pinkpop 2023

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Denk dat het probleem bij die band is dat hun set wel érg lang duurt. Hebben fijne nummers maar als ik die setlist bekijk gok ik dat ik vaak met m’n duimen zal zitten draaien. Behalve als je een grote fan bent natuurlijk.

Over The Cure kan je hetzelfde zeggen natuurlijk, ook zij gaan soms voorbij de 3 uur. En dan moet je wel fan zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Zie Depeche zeker gewoon weer een Ziggo doen hoor. Maar met die tour én het sterke gerucht dat ze zomerfestivals gaan doen, is het een serieuze kanshebber.

We gaan het op 4 oktober weten. Misschien strepen we een zoveelste Pinkpop headliner van de lijst…
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Ook al ben je er bijna zeker van dat ze stadions gaat doen, kun je dit niet SOWIESO zeker weten totdat het bevestigd is.

Vanuit het perspectief van Pinkpop zullen ze harder werken aan de komst van Beyoncé dan aan die van Billie Eilish. Hoe groot de kans van slagen is, daar kunnen wij alleen maar naar gokken...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Voordeel van Depeche Mode is dat Pinkpop in ieder geval nog budget heeft om er een mooie sub voor te zetten en op het 2e podium een band neer te zetten die op andere festivals (Co)headliner zou zijn.
Dit in tegenstelling tot een Coldplay, GNR of een u2 ofzo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Christiaan

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ook al ben je er bijna zeker van dat ze stadions gaat doen, kun je dit niet SOWIESO zeker weten totdat het bevestigd is.

Vanuit het perspectief van Pinkpop zullen ze harder werken aan de komst van Beyoncé dan aan die van Billie Eilish. Hoe groot de kans van slagen is, daar kunnen wij alleen maar naar gokken...
Ik verwacht dat Mojo haar sowieso liever met een los concert in Nederland zet en ze doet sowieso eigenlijk nooit festivals. Zou knap zijn als het Pinkpop lukt maar de kans lijkt me gewoon vrij minimaal.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Ik verwacht dat Mojo haar sowieso liever met een los concert in Nederland zet en ze doet sowieso eigenlijk nooit festivals. Zou knap zijn als het Pinkpop lukt maar de kans lijkt me gewoon vrij minimaal.
Dat zou ik ook denken. Beyonce zou ik waanzinnig vinden, maar is wel lastiger misschien qua programmering eromheen.

Bij Billie Eilish kun je makkelijker aansluiten met de rest van je programmering, denk ik. Toch net wat meer richting alternatievere muziek. En ook als je je wil richten op een jongere doelgroep, is Billie Eilish wellicht ook een logischer keuze. Beyonce is niet meer echt een act voor jonger publiek, gaat inmiddels ook al ruim 20 jaar mee. Kan me zo voorstellen dat Mojo Beyonce liever in een stadion zet en dat je met Billie Eilish makkelijker op festivals uit de voeten kunt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Timmetje

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Dat zou ik ook denken. Beyonce zou ik waanzinnig vinden, maar is wel lastiger misschien qua programmering eromheen.

Bij Billie Eilish kun je makkelijker aansluiten met de rest van je programmering, denk ik. Toch net wat meer richting alternatievere muziek. En ook als je je wil richten op een jongere doelgroep, is Billie Eilish wellicht ook een logischer keuze. Beyonce is niet meer echt een act voor jonger publiek, gaat inmiddels ook al ruim 20 jaar mee. Kan me zo voorstellen dat Mojo Beyonce liever in een stadion zet en dat je met Billie Eilish makkelijker op festivals uit de voeten kunt.
Beyoncé brengt al langer muziek uit dan pakweg Muse idd. Dus beide geen ‘jonge’ boekingen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Beyoncé brengt al langer muziek uit dan pakweg Muse idd. Dus beide geen ‘jonge’ boekingen.
Eigenlijk is Beyonce gewoon categorie classic headliner, zoals Neil Young en AC/DC ;-)

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo goed weet hoe populair Beyonce is bij jongere doelgroepen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo goed weet hoe populair Beyonce is bij jongere doelgroepen.
Break My Soul is anders wel een van de grootste nummers van het jaar. Bizar hoe alomtegenwoordig ze weer is met dat nieuwe nummer. En redelijk indrukwekkend zo laat in haar carrière.

Ook het album Renaissance zelf is een grote hit.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Break My Soul is anders wel een van de grootste nummers van het jaar. Bizar hoe alomtegenwoordig ze weer is met dat nieuwe nummer. En redelijk indrukwekkend zo laat in haar carrière.

Ook het album Renaissance zelf is een grote hit.
Nee mij hoef je niet te overtuigen; zij brengt al jaren waanzinnig goede muziek uit. Maar vroeg me af in hoeverre zij heel populair is bij jongeren rond de 20-25. Ik werk zelf veel met studenten en over Beyonce hoor ik ze eigenlijk nooit. Terwijl ze behoorlijk met muziek bezig zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Zie Depeche zeker gewoon weer een Ziggo doen hoor. Maar met die tour én het sterke gerucht dat ze zomerfestivals gaan doen, is het een serieuze kanshebber.

We gaan het op 4 oktober weten. Misschien strepen we een zoveelste Pinkpop headliner van de lijst…
btw... zo sterk is dat gerucht voor zomerfestivals ook niet, althans een sterk gerucht voor ten minste met festivals uit dat bericht uit Spanje. Uit Italie is sterk gerucht San Siro Stadio Olimpico Rome tussen 7 juni en 31 juli 2023 waar Depeche Mode gaat komen.

uitgaande van voorgaande tours, mix van festivals en stations/zalen

Ook al ben je er bijna zeker van dat ze stadions gaat doen, kun je dit niet SOWIESO zeker weten totdat het bevestigd is.
we zullen moeten afwachten inderdaad hopelijk gaat Beyonce een stadion show geven... maar ben er bang voor dat het Pinkpop gelukt is
( btw, ook Beyonce en The Weeknd sterk gerucht voor Stadio Olimpico Rome tussen 7 juni en 31 juli 2023 )
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: mattman

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
371
206
Al dat gezeur over GnR, ik vind het ook nog steeds een superband en mag van de vrijdag open. Heb ze in Dublin gezien en drie uur alleen al van Slash genoten. Wat een gitarist.

Zaterdag Robbie Williams of Queen Bee en Anouk

Zondag Depeche Mode, Editors, Placebo en Jack White
 
  • Geweldig
Waarderingen: Bassie78

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Al dat gezeur over GnR, ik vind het ook nog steeds een superband en mag van de vrijdag open. Heb ze in Dublin gezien en drie uur alleen al van Slash genoten. Wat een gitarist.

Zaterdag Robbie Williams of Queen Bee en Anouk

Zondag Depeche Mode, Editors, Placebo en Jack White
Dat zou mij zeker de zondag doen afreizen……
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken