Pinkpop 2023

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.206
3.755
Die verkopen een dag Pinkpop sneller uit dan RATM. Al zie ik ze allebei graag op Pinkpop. Wat mij betreft dus Depeche Mode, Taylor Swift en RATM (aangevuld met bijv. SOAD of vergelijkbaar).
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en elo

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.945
1.727
Wat is jouw droomrijtje? :D
Een realistisch trio voor 2023 waar ik echt blij van zou worden:

RHCP - Beyonce - Guns n Roses

Er zijn daarnaast natuurlijk heel wat namen die ik altijd graag zie komen, maar waarvan de kans klein tot nihil is dat dit in 2023 al/nog gaat gebeuren:

Springsteen, Foo Fighters, Coldplay, Muse, Rammstein en U2 mogen van mij zeker langskomen. Grotendeels de Usual Suspects, maar gegarandeerd vuurwerk naar mijn smaak…
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.692
1.855
Kan Depeche mode alleen een dag dragen?
Zijn toch voor het brede publiek niet zo heel groot?
Of onderschat ik dat?
Die kunnen een dag niet dragen. Daar zal nog een hele goede sub bij moeten dan. Maar wees gerust. Ik zie ze in NL niet snel meer op een festival staan. Kan bijna niet anders of wordt gewoon weer in de Ziggo. In landen als Spanje Duitsland zie ik ze nog wel op een festival verschijnen zoals tijdens de laatste tour.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.004
6.050
Die kunnen een dag niet dragen. Daar zal nog een hele goede sub bij moeten dan. Maar wees gerust. Ik zie ze in NL niet snel meer op een festival staan. Kan bijna niet anders of wordt gewoon weer in de Ziggo. In landen als Spanje Duitsland zie ik ze nog wel op een festival verschijnen zoals tijdens de laatste tour.
precies dat gevoel heb ik er ook bij... Misschien Bospop, maar ik heb geen idee dat Pinkpop hier mee aan gaat komen. Ziggo zou ik ook denken en denk dat ze die ook nog prima (en terecht ook) vullen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.692
1.855
precies dat gevoel heb ik er ook bij... Misschien Bospop, maar ik heb geen idee dat Pinkpop hier mee aan gaat komen. Ziggo zou ik ook denken en denk dat ze die ook nog prima (en terecht ook) vullen.
Ja, kan natuurlijk dat ze een festivaltour doen en de zalen eens achterwege laten. Dan heb je in NL niet veel opties voor ze behalve Bospop en PP...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.419
6.085
precies dat gevoel heb ik er ook bij... Misschien Bospop, maar ik heb geen idee dat Pinkpop hier mee aan gaat komen. Ziggo zou ik ook denken en denk dat ze die ook nog prima (en terecht ook) vullen.

Pinkpop is toch veel logischer dan Bospop? Bospop gaat vaak voor de wat kleinere headliners toch? Daar past Depeche Mode niet tussen. Dat zal wel gewoon Rock Werchter en Pinkpop worden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.004
6.050
Ja, kan natuurlijk dat ze een festivaltour doen en de zalen eens achterwege laten. Dan heb je in NL niet veel opties voor ze behalve Bospop en PP...
in Rome staan ze in ieder geval in San Siro Stadio Olimpico, dus daar geen festival
 
Laatst bewerkt:

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.692
1.855
Pinkpop is toch veel logischer dan Bospop? Bospop gaat vaak voor de wat kleinere headliners toch? Daar past Depeche Mode niet tussen. Dat zal wel gewoon Rock Werchter en Pinkpop worden.
Stook het vuurtje nog beetje op....
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.189
4.401
Maar is een Ziggo Dome vullen eigenlijk niet ook min of meer gelijk aan een optie om Pinkpop te headlinen. Mumford & Sons en Imagine Dragons vallen wellicht in een andere categorie qua "nieuw". Maar Imagine Dragons kon prima naast Metallica en Pearl Jam. Depeche Mode zou dan toch vergelijkbaar kunnen zijn, in de zin van het aantal kaarten dat ze normaliter verkopen.
Zet er dan twee grotere namen naast, et voila.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.988
3.660
Maar is een Ziggo Dome vullen eigenlijk niet ook min of meer gelijk aan een optie om Pinkpop te headlinen. Mumford & Sons en Imagine Dragons vallen wellicht in een andere categorie qua "nieuw". Maar Imagine Dragons kon prima naast Metallica en Pearl Jam. Depeche Mode zou dan toch vergelijkbaar kunnen zijn, in de zin van het aantal kaarten dat ze normaliter verkopen.
Zet er dan twee grotere namen naast, et voila.
Hmm.. Bon Iver (zou wel sick zijn, maar niet passend) en George Ezra verkopen ook een Ziggo uit.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.692
1.855
Maar is een Ziggo Dome vullen eigenlijk niet ook min of meer gelijk aan een optie om Pinkpop te headlinen. Mumford & Sons en Imagine Dragons vallen wellicht in een andere categorie qua "nieuw". Maar Imagine Dragons kon prima naast Metallica en Pearl Jam. Depeche Mode zou dan toch vergelijkbaar kunnen zijn, in de zin van het aantal kaarten dat ze normaliter verkopen.
Zet er dan twee grotere namen naast, et voila.
Zeg ik even welke 2 dan.....
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.189
4.401
Hmm.. Bon Iver (zou wel sick zijn, maar niet passend) en George Ezra verkopen ook een Ziggo uit.
Touché, maar Depeche Mode is toch wel ook een classic. Ik weet het ook niet hoor. Ik zie het ook niet zo gauw gebeuren, maar zou het ook weer niet onbegrijpelijk vinden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.004
6.050
Depeche Mode zou wel een 80's classic headliner zijn en RATM de 90's classic headliner, dan nog Queen B er naast voor de jonge kant. Op zich zou het te verklaren zijn zo.

Maar ik ga vooralsnog (evenals in Italie waar ze in San Siro staan) er van uit dat Depeche Mode weer in Ziggo als stadion-show komt...
 

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
162
104
Ik denk niet dat Depeche Mode anno 2022 de naam is om Pinkpop te headlinen. Ik was op RW 2013 en daar stonden ze al onder Editors te spelen tussen 21.30 en 22.30 uur. Hoewel ik dat optreden goed vond, ging het pas los bij hun laatste (bekende) hits. Voor Pinkpop is dat toch te mager als headliner.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.326
1.775
Depeche Mode / Rage Against The Machine / Taylor Swift zou toch fraai affiche zijn? Of Dua Lipa of Stromae. Enige wat je hierop tegen zou kunnen hebben, is dat je met DM en RATM relatief oude headliners hebt. Maar daar is Pinkpop nooit vies van toch?

Waarom zou Depeche Mode niet kunnen headlinen? Die hebben toch een enorme bak aan hits die met name de wat oudere doelgroep zal anspreken? Geweldige livereputatie ook. Een Kings of Leon, Green Day, Iron Maiden: hebben die meer bekende hits?

Het zou voor mij een reden zijn om weer eens een dagje Pinkpop te bezoeken.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.988
3.660
Depeche Mode / Rage Against The Machine / Taylor Swift zou toch fraai affiche zijn? Of Dua Lipa of Stromae. Enige wat je hierop tegen zou kunnen hebben, is dat je met DM en RATM relatief oude headliners hebt. Maar daar is Pinkpop nooit vies van toch?

Waarom zou Depeche Mode niet kunnen headlinen? Die hebben toch een enorme bak aan hits die met name de wat oudere doelgroep zal anspreken? Geweldige livereputatie ook. Een Kings of Leon, Green Day, Iron Maiden: hebben die meer bekende hits?

Het zou voor mij een reden zijn om weer eens een dagje Pinkpop te bezoeken.
Iron Maiden sowieso niet. Green Day heeft wel veel hits. Maar volgensmij moet het gewoon kunnen, hoor.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken