Pinkpop 2023

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.208
718
ik stem sws op ratm
was ongelooflijk in 2008
billie eilish heb ik op tv gezien , headliner op glastonburry, ik heb t niet afgekeken, ze zucht wat( kan t geen zingen noemen) over een bandje heen.
ik vond t ( los van smaak) gewoon echt niet muzikaal goed, terwijl ze wel liedjes heeft die soms blijven hangen.
ben echt benieuwd wat er over is van billie in t jaar 2032
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
...Zit het nieuwe pinkpop publiek wel te wachten op een headliner als RATM?...
tja... dat is natuurlijk bij elke headliner de vraag en een gok van een organisatie, ongeact de act.
Het is ook niet altijd zo dat een act die een stadion vol fans vol krijgt ook automatisch de fans naar een festival trekt, dat kan qua verkoop nog al eens verschillen.

Ik denk dat mojo meer kijkt naar het verkopen van tickets dan het bedienen van de ‘oudere’ garde die trouw ieder jaar komen.
Ik denk dat Pinkpop/Mojo over meerdere kampen denkt, bedienen van oude garde en het aansluiten bij 'nieuwe' mensen en concureren met de stadions en zalen in de randstad om 'nieuwe' mensen te trekken voor de toekomst.
Daarnaast is het ook zo, welke acts zijn er te boeken en welke acts willen naar een festival.
Kijk naar de lineups van afgelopen jaren, er staan acts op die verschillende mensen aanspreken, wat Pinkpop doortrekt over de headliners en ook de "second-headliners".
Daarbij ook headliners die oude garde aanspreken maar ook mensen die normaal niet zomaar voor Pinkpop zouden kiezen.

je zou, kort door de bocht gezegd, in 2023 dus bijvoorbeeld met RATM heel erg aansluiten op oude garde en met Beyonce een nieuwe groep aanspreken die normaal niet voor Pinkpop zou kiezen

edit ( disclaimer, dat zegt niet dat er oude garde is dat Beyonce wel wil zien en ook dat er best een nieuwe groep mensen op RATM af komt / ook de namen zijn een voorbeeld voor de vuist weg)
 
Laatst bewerkt:

Landgraver

Support act
13 apr 2021
893
423
Hoe verkoop je 60000 / 70000 kaarten per dag als buro PP/ Mojo ? Zal toch grotendeels aan het programma liggen wat men presenteert, en zeker dus echt met grote namen die op voorhand al garant staan voor een uitverkochte dag.( dit jaar was de 3e dag de minst drukke , rara waar lag dat aan ? Vond persoonlijk die dag best leuk en mijn vriendenkring ook ).Tevens is men ook afhankelijk van wie er tourt ( wil de artiest wel / management een festival spelen ) en hoe groot is het budget dat men kan en wil besteden aan de line-up. Zo is elk jaar toch altijd weer een verassing , ga dus niet enkel voor de headliners maar voor het totaal plaatje / beleving. Wel benieuwd wat de ticketprijzen / munten gaan worden voor de komende editie ( maar dit geldt voor alle festivals in NL en buitenland), hoop dat het wel betaalbaar blijft voor een breed publiek.
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
467
190
Persoonlijk zie ik liever de ticketprijs omhoog gaan dan de drank prijs. €3.20 is toch een behoorlijke prijs voor een drankje. Al denk ik dat er door de extreme hitte afgelopen jaar niet heel veel drank is verkocht een hoop mensen zijn natuurlijk aan het water gegaan en flesjes gaan bijvullen.
Maar prijsstijging zal onvermijdelijk zijn?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Volgens de laatste geruchten omtrent Paul McCartney tourt hij begin volgend jaar in Zuid Amerika en daarna door Europa. Geen idee of hij nog actueel is voor PP al stond hij dit jaar wel op Glastonbury natuurlijk. Maar ik denk dat PP andere keuzes gaat maken met alles wat er op tournee gaat.
Ook zouden de Stones weer gaan touren echter zouden zij naar Australië gaan. Nog geen geruchten over Europa.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Volgens de laatste geruchten omtrent Paul McCartney tourt hij begin volgend jaar in Zuid Amerika en daarna door Europa. Geen idee of hij nog actueel is voor PP al stond hij dit jaar wel op Glastonbury natuurlijk. Maar ik denk dat PP andere keuzes gaat maken met alles wat er op tournee gaat.
Ook zouden de Stones weer gaan touren echter zouden zij naar Australië gaan. Nog geen geruchten over Europa.
Kan die man niet gewoon eens gaan stoppen
 
  • Leuk
Waarderingen: Christiaan

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Kan die man niet gewoon eens gaan stoppen
Dat dacht ik van de Stones ook. Maar die geven echt nog een geweldige show. Met dank aan een hele fitte en goed bij stem gebleven Mick Jagger natuurlijk. Ook de recensies Paul McCartney zijn gewoon goed al moet ik eerlijk zeggen dat het vocaal wel wat achteruit is gegaan bij hem.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Volgens de laatste geruchten omtrent Paul McCartney tourt hij begin volgend jaar in Zuid Amerika en daarna door Europa. Geen idee of hij nog actueel is voor PP al stond hij dit jaar wel op Glastonbury natuurlijk. Maar ik denk dat PP andere keuzes gaat maken met alles wat er op tournee gaat.
Ook zouden de Stones weer gaan touren echter zouden zij naar Australië gaan. Nog geen geruchten over Europa.
heeft nog een Goffertpark en een gig op Werchter goed te maken?
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
van mij hoeft RATM ook niet echt hoor. Wel mijn genre, maar niet mijn band. En als Billie er staat, helemaal goed. Ik laat mijn twijfels graag ongegrond verklaren door een spetterende Eilish show. Ik zou in ieder geval zeker wel gaan kijken…
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Dus zowel Bruce als Coldplay in de Johan Cruijff Arena. Misschien ook nog een keertje Rammstein.

Zou Beyoncé daar met haar stadionshow nog bijkomen of...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Dus zowel Bruce als Coldplay in de Johan Cruijff Arena. Misschien ook nog een keertje Rammstein.

Zou Beyoncé daar met haar stadionshow nog bijkomen of...
Ga er niet van uit dat Rammstein in ArenA staat... Als ze weer stadion doen, verwacht ik eigenlijk De Kuip.

Beyoncé, tja... waar zou ze komen te staan hé, waar?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Ga er niet van uit dat Rammstein in ArenA staat... Als ze weer stadion doen, verwacht ik eigenlijk De Kuip.

Beyoncé, tja... waar zou ze komen te staan hé, waar?
Met 2 keer Bruce in de Arena en minimaal 2 keer Coldplay nemen de kansen voor PP wel toe natuurlijk. Laten we eerlijk zijn.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
511
596
Zo sta ik er ook precies in. Zit het nieuwe pinkpop publiek wel te wachten op een headliner als RATM? Ik denk dat je met een metallica/pearl jam afgelopen jaar of een muse/RHCP wel weg komt.
Persoonlijk heb ik ook niet zoveel met RATM maar dat is misschien ook wel de generatie.
Ik denk dat mojo meer kijkt naar het verkopen van tickets dan het bedienen van de ‘oudere’ garde die trouw ieder jaar komen.
Als ik de organisator was zou ik ook kijken naar de dagopbrengsten en kan mij voorstellen dat een dag met rockers als RATM meer opbrengt qua drankverbruik dan een dag met een popheadliner als BILLIE ELLISH waarbij het publiek veel jonger is en grotendeels aan het podium blijft hangen.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
707
629
Als ik de organisator was zou ik ook kijken naar de dagopbrengsten en kan mij voorstellen dat een dag met rockers als RATM meer opbrengt qua drankverbruik dan een dag met een popheadliner als BILLIE ELLISH waarbij het publiek veel jonger is en grotendeels aan het podium blijft hangen.
Dit soort posts blijven zo’n grote zever en zijn echt op niets gebaseerd. Alle bands die headlinen hebben een grote fanbase die al dan niet voor het podium staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Christiaan

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Ik heb het eens even nagekeken maar de Arena krijgt normaal gesproken ieder jaar 2 grote internationale acts en heel soms 3. Ook zijn bijna ieder jaar de Toppers van de partij die er meerdere avonden spelen.
Ik heb sterk het idee dat Beyoncé dus niet in de Arena staat omdat die dus al voorzien zijn door meerdere concerten Springsteen en Coldplay.
Laat daar dan the Weeknd nog eens bijkomen omdat die een stadiontour gaat doen en Brussel voor begin juli al is uitgelekt. Dan heb je dus
Springsteen, Coldplay en the Weeknd volgend jaar in de Arena en dat gaan er echt niet meer worden.
Ook heb ik het idee dat Dennis hier weer meer weet dan hij kan vertellen. Dat idee heb ik de afgelopen jaren al vaker gehad bij bepaalde headliners 🤣
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken