Pinkpop 2023

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
vind dit eigenlijk al prima voor een spot als "second-headliner" op Noord, zoals de Volbeat plek die al 1:15 kregen met 0:15 uitloop naar Imagine Dragons die op Zuid 2 uur kregen.
Met bijvoorbeeld een (stevige) gitaren act op als dagafsluiter Zuidpodium lijkt me dat perfect, qua verdeling van genre ook.
Zeker met de opzet van het terrein met die 2 podia naar het hoofdveld.
Ja hoor, maak jezelf het komende halfjaar maar wijs dat Billie ook als headliner van het tweede podium kan fungeren. Ik ga het alvast niet proberen om het uit je hoofd te praten, gaat toch niet werken. 😂
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Ja hoor, maak jezelf het komende halfjaar maar wijs dat Billie ook als headliner van het tweede podium kan fungeren. Ik ga het alvast niet proberen om het uit je hoofd te praten, gaat toch niet werken. 😂
Ik denk dat Dennis het had over een gitaaract op het zuidpodium voordat Billie noord afsluit niet?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Zuid is main. Dus Billie zou dan het 2e podium afsluiten.

Lekker onduidelijk dat Noord, Zuid verhaal
Oh echt? Ik snap niet hoe je anno nu nog kan denken dat ze de boel NIET afsluit. Eilish is natuurlijk een headliner. En een grote ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Ik wil nog maar zien hoe MOJO/Pinkpop in 2023 om gaan met de 2 mainstage's die ze nu eigenlijk gecreerd hebben, met Noord en Zuid naar elkaar toe over het hoofdveld...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
vind dit eigenlijk al prima voor een spot als "second-headliner" op Noord, zoals de Volbeat plek die al 1:15 kregen met 0:15 uitloop naar Imagine Dragons die op Zuid 2 uur kregen.
Met bijvoorbeeld een (stevige) gitaren act op als dagafsluiter Zuidpodium lijkt me dat perfect, qua verdeling van genre ook.
Zeker met de opzet van het terrein met die 2 podia naar het hoofdveld.
Ik denk wel dat Ellish als ze komt 1 van de grote 3 headliners zal zijn. Die zal het voor minder niet meer doen. Plus ze zal ook redelijk wat kosten maar ook meer dan genoeg tickets doen verkopen. Dus waarom zou je ze dan als second headliner neerzetten?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Ja, hield Muse laatste op RW ook niet langer dan een half uur uit idd. Maar dat vroeger thuis zijn is ook wel eens fijn!
ha ha... nee, ben wel redelijk liefhebber van Muse hoor (sterker, denk dat mijn vrouw een dagje mee wil als Muse komt, dus sowieso verplicht)

nee, ik heb totaal niets met Eilish verder.
en ik ga niet veel nummers volhouden, puur persoonlijk oogpunt hoor, echt totaal tenen krommend...

Ik denk wel dat Ellish als ze komt 1 van de grote 3 headliners zal zijn. Die zal het voor minder niet meer doen. Plus ze zal ook redelijk wat kosten maar ook meer dan genoeg tickets doen verkopen. Dus waarom zou je ze dan als second headliner neerzetten?
geen idee of Mojo rond krijgt als "headliner Noord podium", Volbeat en Nothing But Thieves presenteerde zich ook als "headliner second stage" op de sociale...
Daarnaast, er tourt zo veel, ligt er ook maar aan wat Mojo/Pinkpop verder allemaal rond krijgt voor die dagen. Als er een Goffertpark/ArenA-act op dezelfde dag kan komen, dan lijkt me wel dat ze aan de bak moeten om een "headliner Noord podium" te presenteren? Zal wel uitwerking hebben op de ticketprijs en de rest van de dagacts, maar sowieso is hogere ticketprijs en meer NL-acts wel te verwachten imo...

al met al, denk ik wel dat Billie Eilish zich prima leent in een dubbele headliner constructie die met de opbouw van 2022 veel beter mogelijk en wellicht makkelijker te boeken/programmeren is dan de jaren er voor.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Gewoon even een vraagje van mijn kant. Wat maakt RATM zo bijzonder dat ze anno 2022 als headliner worden gezien. Ik vind er persoonlijk weinig aan. Hebben een paar goede albums gemaakt meer dan 20 jaar geleden en 1 heel bekend nummer wat iedereen wel kan mee brullen. De hype is gewoon dat ze na jaren weer zijn touren en daar de vruchten van plukken. Maar persoonlijk vraag ik me af of ze werkelijk zo populair zijn dat ze bv 2 keer de Ziggo zouden vullen...
Ik kan er volledig naast zitten natuurlijk.....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Gewoon even een vraagje van mijn kant. Wat maakt RATM zo bijzonder dat ze anno 2022 als headliner worden gezien. Ik vind er persoonlijk weinig aan. Hebben een paar goede albums gemaakt meer dan 20 jaar geleden en 1 heel bekend nummer wat iedereen wel kan mee brullen. De hype is gewoon dat ze na jaren weer zijn touren en daar de vruchten van plukken. Maar persoonlijk vraag ik me af of ze werkelijk zo populair zijn dat ze bv 2 keer de Ziggo zouden vullen...
Ik kan er volledig naast zitten natuurlijk.....
dit idd : De hype is gewoon dat ze na jaren weer zijn touren en daar de vruchten van plukken.

Denk idd dat ze met de hype rond de reunie best wel wat tickets afzetten.
Daarbij is de laatste keer NL in GelreDome in 9 juni 2010, met de verwachting dat er niet snel meer na komt, dus er zit ook een flinke dosis "exclusief" overheen.

Daarbij is de verwachting dat aankomende zomer festivals gaan aansluiten, met gezien de spots op alle festivals tot nu, enkel als headliner gepresenteerd.
Zou me sterk verrassen als Pinkpop niet mee lift, maar goed ze kunnen imo ook terug in GelreDome of op Goffertpark. Al is Pinkpop ook al weer sinds 2008 dat ze er stonden.

Denk ook wel dat er wat acts touren die zo'n dagje met RATM kunnen afmaken, met bijvoorbeeld Dog Eat Dog en Rudeboy imo...
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.464
4.245
Gewoon even een vraagje van mijn kant. Wat maakt RATM zo bijzonder dat ze anno 2022 als headliner worden gezien. Ik vind er persoonlijk weinig aan. Hebben een paar goede albums gemaakt meer dan 20 jaar geleden en 1 heel bekend nummer wat iedereen wel kan mee brullen. De hype is gewoon dat ze na jaren weer zijn touren en daar de vruchten van plukken. Maar persoonlijk vraag ik me af of ze werkelijk zo populair zijn dat ze bv 2 keer de Ziggo zouden vullen...
Ik kan er volledig naast zitten natuurlijk.....
Sportpaleis was heel snel uitverkocht (5min?) en als ze wilden had een tweede ook nog wel gelukt als ik keek hoeveel er op ticketswap alleen al nog een kaartje wilde bemachtigen. Daarnaast is het gwn een topband live en op plaat
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Sportpaleis was heel snel uitverkocht (5min?) en als ze wilden had een tweede ook nog wel gelukt als ik keek hoeveel er op ticketswap alleen al nog een kaartje wilde bemachtigen. Daarnaast is het gwn een topband live en op plaat
Dat wist ik dus niet dat het Sportpaleis zo snel was uitverkocht. De vraag is er dus wel zeg maar. Heb er alleen weinig mee. Het zou voor mij, leuk zijn om een keer mee te pikken, maar dat zeg je toch niet zo vlug over een headliner.....
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
daarbij, met de (gecancelde) Sportpaleis-gig, kan je er imo van uit gaan dat het in 2023 sowieso een festival show in Belgie gaat worden.
maar ook dat Nederland in 2023 zeker 1 stop krijgt, omdat NL in de 2022 plannen er niet tussen zat.

en zoals ik eerder aan gaf, ze staan niet op Hurricane/Southside, waarmee RaR/RiP eventueel weer bij zit en ook tijdens Pinkpop weekend mogelijkheden.
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
467
190
Gewoon even een vraagje van mijn kant. Wat maakt RATM zo bijzonder dat ze anno 2022 als headliner worden gezien. Ik vind er persoonlijk weinig aan. Hebben een paar goede albums gemaakt meer dan 20 jaar geleden en 1 heel bekend nummer wat iedereen wel kan mee brullen. De hype is gewoon dat ze na jaren weer zijn touren en daar de vruchten van plukken. Maar persoonlijk vraag ik me af of ze werkelijk zo populair zijn dat ze bv 2 keer de Ziggo zouden vullen...
Ik kan er volledig naast zitten natuurlijk.....
Zo sta ik er ook precies in. Zit het nieuwe pinkpop publiek wel te wachten op een headliner als RATM? Ik denk dat je met een metallica/pearl jam afgelopen jaar of een muse/RHCP wel weg komt.
Persoonlijk heb ik ook niet zoveel met RATM maar dat is misschien ook wel de generatie.
Ik denk dat mojo meer kijkt naar het verkopen van tickets dan het bedienen van de ‘oudere’ garde die trouw ieder jaar komen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Zo sta ik er ook precies in. Zit het nieuwe pinkpop publiek wel te wachten op een headliner als RATM? Ik denk dat je met een metallica/pearl jam afgelopen jaar of een muse/RHCP wel weg komt.
Persoonlijk heb ik ook niet zoveel met RATM maar dat is misschien ook wel de generatie.
Ik denk dat mojo meer kijkt naar het verkopen van tickets dan het bedienen van de ‘oudere’ garde die trouw ieder jaar komen.
Maar dan kan je de discussie voeren over wat verkoopt er meer. Billie Eilish of RATM. Bij de ene krijg je verjonging van je festival en bij de ander bedien je de oude garde. Terwijl ik denk dat ze elkaar niet veel ontlopen als het gaat om ticketverkoop. Als ik lees dat RATM het Sportpaleis al op 15 min doet uitverkopen. Billie Eilish zal er niet veel langer over doen..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken