Pinkpop 2023

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Zonder er een hele discussie over het klimaat mee te starten, maar bedoel je te zeggen dat vliegen in deze context een minuscuul speldenprikje is?
Vliegen als totaalindustrie uiteraard niet. Vliegen van wereldartiesten wel, kijkend naar het totaal aantal vluchten wereldwijd en het gedeelte dat daarvan ten behoeve van een show van een artiest is. Ik juich elke stap vooruit in het klimaatprobleem toe, zolang het maar een noemenswaardige is. Wereldartiesten die stoppen met vliegen omwille van het klimaat en ons daarmee een festivalshow door de neus boren, dus niet. Ik ben bereid met regelmaat mijn steentje bij te dragen, maar ik hoop ook mijn passie voor live muziek te behouden…
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.151
3.670
Mooi moment om meer oog te hebben voor alle fantastische lokale (Europa en UK) artiesten die er zijn.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
563
290
Er zijn vast ook andere mogelijkheden. Een artiest uit de VS vliegt naar europa maar doet de rest met elektrische bussen / vrachtauto's.
Ja, ze zullen minder shows kunnen doen, de podia zullen somberder zijn, ze zullen minder winst maken en wij misschien iets meer betalen.
Ben het eens dat die prive vliegtuigen wellicht een kleine bijdrage zijn, aan de andere kant hebben ze wel een voorbeeld functie.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

Landgraver

Support act
13 apr 2021
893
423
Het festival seizoen loopt pakweg van juni t/m september elk dorp/stad heeft wel 1 of meerdere evenementen in die periode dat brengt veel plezier en werk voor velen.Daarentegen wordt er ook veel energie verbruikt ter plekke en ook door de stroom bezoekers. Neem nu PP vroeger 1 daags festival momenteel 3 dagen tel uit wat de impact is op het milieu. En alleen met grote namen / meestal dus USA acts is het houden van PP en co rendabel.Deze zomer hadden we grote acts als Metallica, RHCP,PJ en Rammstein on the road door Europa. Kan het groener/duurzamer , zeker maar dit proces kost tijd. Zie de drinkbekers.Bezoek al dik 40 jaar concerten/festivals en al veel zien veranderen en dit proces gaat de komende tijd gewoon door want er gaat niks boven live muziek!!.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Als het maar rendabel is. Waarom drink ik mijn McFrappé door een kartonnen rietje, maar is dat kartonnen rietje wel door een groot bolvormig plastic afdekkapje heengestoken waar 5x zoveel plastic voor nodig is als dat rietje zelf nodig zou hebben?

Welk initiatief PP en de rest ook neemt qua plastic reductie, ik doe mee. Zolang die artiesten er maar staan. En momenteel kunnen zij alleen zoveel shows opvoeren door te vliegen. So Be It. Schiet anders eens op met die waterstof motoren…
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
467
190
Ik ben wel benieuwd hoe het met de recyclebare bekers gaat. Afgelopen week bij coldplay kreeg je een pasje waar je geld op moest zetten vervolgens bij de bar 3,50 voor een biertje + 1 euro statiegeld voor de beker. Maar het stomme is je kon de beker niet bij de bar inleveren maar bij een recyclepunt waar ze dan weer 1 euro op je pasje erbij zetten. Dit is wel shit voor een festival want dan sta je 2x in de rij eerst voor de bekers terug te brengen en vervolgens bij de bar.
 
  • Wow
Waarderingen: Bassie78

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Ik ben wel benieuwd hoe het met de recyclebare bekers gaat. Afgelopen week bij coldplay kreeg je een pasje waar je geld op moest zetten vervolgens bij de bar 3,50 voor een biertje + 1 euro statiegeld voor de beker. Maar het stomme is je kon de beker niet bij de bar inleveren maar bij een recyclepunt waar ze dan weer 1 euro op je pasje erbij zetten. Dit is wel shit voor een festival want dan sta je 2x in de rij eerst voor de bekers terug te brengen en vervolgens bij de bar.
Op Alcatraz gaat het prima. Je krijgt bij binnenkomst een eco coin en daarmee koop je je eerste beker. Daarna kan je je beker bij elke bar waar je maar wilt inleveren. Voor een nieuwe beker of een coin. Werkt prima
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
467
190
Op Alcatraz gaat het prima. Je krijgt bij binnenkomst een eco coin en daarmee koop je je eerste beker. Daarna kan je je beker bij elke bar waar je maar wilt inleveren. Voor een nieuwe beker of een coin. Werkt prima
Dit werkt inderdaad prima als je alleen of met 2 bent maar als je met een vriendengroep bent wordt dit al lastig niet iedereen heeft het zelfde drink tempo. En nu is het gewoon wie wil er wat drinken geeft een muntje zonder dat je rekening moet houden met de bekers inleveren van de hele groep en zorgen dat die niks bestellen wel hun eco coin krijgen.

Ik heb me er zelf niet in verdiept maar er zal toch ook wel iets zijn zoals biologisch afbreekbare bekers. Want hardcups allemaal leuk en aardig maar als mensen dan met bier gaan gooien kon dat nog wel eens vervelend aflopen als iemand net zo’n beker verkeerd in zijn gezicht krijgt.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.623
Mooi altijd hoe veel mensen van een oplossing een probleem maken. "Ja maar hoe doe je dat dan met een vriendengroep?" "Ja maar stel iemand gooit er mee?"

Hou toch op, dan loop je zelf wat vaker en dan gooi je niet met je beker bier van €4.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Dit werkt inderdaad prima als je alleen of met 2 bent maar als je met een vriendengroep bent wordt dit al lastig niet iedereen heeft het zelfde drink tempo. En nu is het gewoon wie wil er wat drinken geeft een muntje zonder dat je rekening moet houden met de bekers inleveren van de hele groep en zorgen dat die niks bestellen wel hun eco coin krijgen.

Ik heb me er zelf niet in verdiept maar er zal toch ook wel iets zijn zoals biologisch afbreekbare bekers. Want hardcups allemaal leuk en aardig maar als mensen dan met bier gaan gooien kon dat nog wel eens vervelend aflopen als iemand net zo’n beker verkeerd in zijn gezicht krijgt.
Ik snap het probleem niet. Als je met 20 man bent en 4 willen bier. Dan neem je 4 lege bekers mee en haal je nieuw bier.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Ik snap het probleem niet. Als je met 20 man bent en 4 willen bier. Dan neem je 4 lege bekers mee en haal je nieuw bier.
Maar het gaat sommige niet snel genoeg en dan heb je met 20 man 28 bier nodig.

Maar ook dat is te doen. Het is vooral problemen willen zien maar niet bijdragen aan oplossingen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Nou wat wel helpt. Je kunt ook pitchers van 1,5 liter halen. Daar kan je de hele groep mee voorzien met dezelfde bekers. Kortom. Prima systeem
 

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
505
290
First Ait Kit gaat weer op Tour en hebben nog wat goed te maken van hun afzegging in 2019
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Bijna elk festival gaat er mee aan de slag, dus het meest ideale systeem qua ecologisch met bekers omgaan komt na verloop van tijd vanzelf bovendrijven. En als je dat systeem vervolgens invoert als festival, kunnen de bezoekers weinig anders dan er gehoor aan geven…
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
467
190
Bijna elk festival gaat er mee aan de slag, dus het meest ideale systeem qua ecologisch met bekers omgaan komt na verloop van tijd vanzelf bovendrijven. En als je dat systeem vervolgens invoert als festival, kunnen de bezoekers weinig anders dan er gehoor aan geven…
Ja precies! In het begin is iedereen zoekende maar er zal vast wel een goed en vooral rendabel systeem uitkomen.
Nu heb je de mensen die al de bekers van de grond rapen als je die mensen een zak met ecocoins meegeeft zodat ze de lege bekers ophalen 😜
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
679
624
Bijna elk festival gaat er mee aan de slag, dus het meest ideale systeem qua ecologisch met bekers omgaan komt na verloop van tijd vanzelf bovendrijven. En als je dat systeem vervolgens invoert als festival, kunnen de bezoekers weinig anders dan er gehoor aan geven…
Het systeem van Brakrock is ideaal, 1 bekertje/kommetje is 1 bonnetje.

2x bukken is een Karmelietje verdiend.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Op Ned3 nu de concertfilm van Muse Simulation Theory. Ze ook tijdens die tour gezien, en over paar maanden in Carré weer. Hopen dat dit op Pinkpop staat, blijft een fenomenale live-band!
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie en DennisvdBr

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.151
3.670
Op Ned3 nu de concertfilm van Muse Simulation Theory. Ze ook tijdens die tour gezien, en over paar maanden in Carré weer. Hopen dat dit op Pinkpop staat, blijft een fenomenale live-band!
Ik ben het ook aan het bekijken en weet niet wat ik ervan moet vinden. Soms visueel erg indrukwekkend, maar soms ook niet te volgen en enorm over the top (zelfs lachwekkend). In 2015 enorm van genoten, dus ik wil ze zeker een kans geven als hoofdact.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Ik ben het ook aan het bekijken en weet niet wat ik ervan moet vinden. Soms visueel erg indrukwekkend, maar soms ook niet te volgen en enorm over the top (zelfs lachwekkend). In 2015 enorm van genoten, dus ik wil ze zeker een kans geven als hoofdact.
Snap ik, al die dansers en gimmicks hadden van mij ook niet gehoeven. Feit blijft wel dat er met nummers als Hysteria, Plug in Baby, Supermassive Black Hole, Stockholm Syndrome en Knights of Cydonia alsnog gewoon een dijk van een show staat. Hoe ze live zo groots en bombastisch maar tegelijkertijd toch één van de strakste livebands zijn vind ik echt heel knap.

Die show waar ze nu mee touren is anderhalf uur aan rockhits achter elkaar en niet meer al die opsmuk van de vorige tour. Volgend jaar al 8 jaar terug dat ze op Pinkpop stonden, lijkt me toch één van de droomkandidaten als headliner.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken