Pinkpop 2023

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.324
Al wat geruchten voor volgend jaar. Wss fake als de pest maar ik zou er niet van verschieten als sommige van deze acts volgend jaar op Pinkpop. spelen. Klaarkomen mag.

Bekijk bijlage 2093
Geruchten voor volgend jaar? Ik zie praktisch alleen maar bands die in 2022 touren + ACDC (die ook al niet relevant zijn voor festivals).
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Geruchten voor volgend jaar? Ik zie praktisch alleen maar bands die in 2022 touren + ACDC (die ook al niet relevant zijn voor festivals).
Ff van buiten maar bv Anthrax doet geen festivals dit jaar geloof ik. Grote kans dus dat die volgend jaar touren (daarom niet persee op Pinkpop of Download spelen maar daardoor wel een mogelijkheid). Ik pak nu Anthrax omdat dit een van de weinigen is die ik mij herinner, niet echt Pinkpop materiaal (maar het kan wel) maar gewoon voor mijn punt. En Download is het enige festival sinds de jaren 90 ofzo denk ik dat Ac/Dc kon boeken.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
562
290
Ik neem niet aan dat Pinkpop Queen gaat boeken. Ongeacht dat het een feest der herkenning zal zijn, is headliner op een Major gewoon niet (meer) de juiste plek. Voor minder komen ze niet, dat weet ik, maar de plek van Nile Rodgers zou perfect zijn.
Eens. Voor mij is queen Freddy. Zonder hem, met alle respect, wat mij betreft geen headliner.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
562
290
Ff van buiten maar bv Anthrax doet geen festivals dit jaar geloof ik. Grote kans dus dat die volgend jaar touren (daarom niet persee op Pinkpop of Download spelen maar daardoor wel een mogelijkheid). Ik pak nu Anthrax omdat dit een van de weinigen is die ik mij herinner, niet echt Pinkpop materiaal (maar het kan wel) maar gewoon voor mijn punt. En Download is het enige festival sinds de jaren 90 ofzo denk ik dat Ac/Dc kon boeken.
Waarom doet AC/DC eigenlijk zo weinig festivals?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Waarom doet AC/DC eigenlijk zo weinig festivals?
Zal inderdaad met de productie van hun shows te maken hebben alsmede met de stage die voor hun shows gemaakt worden. Geld speelt vermoed ik ook wel een rol aangezien ze met een eigen show denk ik meer verdienen dan op een festival. Je hebt er wel meer die bijna nooit meer op een festival staan. Coldplay, U2 en Roger Waters bv.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
562
290
Zal inderdaad met de productie van hun shows te maken hebben alsmede met de stage die voor hun shows gemaakt worden. Geld speelt vermoed ik ook wel een rol aangezien ze met een eigen show denk ik meer verdienen dan op een festival. Je hebt er wel meer die bijna nooit meer op een festival staan. Coldplay, U2 en Roger Waters bv.
En ze zullen het dan ook niet leuk vinden anders is er wel iets aan te doen lijkt me… de Stones en Bruce konden ongetwijfeld ook meer verdienen met een eigen show en hebben toch een tijdje festivals gedaan.
 

ikke

Campingartiest
12 nov 2018
56
10
Is het vloeken in de kerk, maar toch misschien dat pinkpop het volgend jaar doet. Swedish House Maffia als dag afsluiter? Misschien daarvoor een hiphop en pop artiest?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Is het vloeken in de kerk, maar toch misschien dat pinkpop het volgend jaar doet. Swedish House Maffia als dag afsluiter? Misschien daarvoor een hiphop en pop artiest?
zou ze ook als sub kunnen voorstellen bij hiphop/pop artiest als The Weeknd
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Roger Waters toert volgend jaar, maar zoals hierboven vermeld zal hij geen festivals doen (ook al hoop ik wel voor Pinkpop en Werchter)
Roger Waters zit natuurlijk al jaren niet meer in Pink Floyd. Dus als ze al touren dan wordt het Gilmour en Mason. Maar dat gaat buiten een incidenteel concertje voor liefdadigheid om echt niet gebeuren. Eigenlijk zie ik het helemaal niet gebeuren. Nick Mason tourt met zijn eigen project en David Gilmour komt met een nieuw album en mogelijk nieuwe tour....
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Nice. In 2 zinnen Pink Floyd wegzetten als saai maar Muse wel als headliner.
The Wall vind ik nog wel leuk. Voor de rest vind ik het pretentieuze meuk. Muse is idd headliner materiaal. Het is niet dat ik PF als headliner kan zien. Dat gaan ze in wat voor samenstelling ook gewoon niet doen. Er js veel meer geld te vangen met losse optredens.
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
371
206
Als Pink Floyd hun rechten inderdaad verkopen voor 500 miljoen (!!!) dan kunnen ze als dank best op een paar festivals gratis optreden…..
 
  • Haha
Waarderingen: PJ

neus

Dagopener
16 mrt 2019
562
290
Editors niet groot genoeg meer. Die headlinen bijv Dauwpop. PF te groot en te saai. Muse zou kunnen
Vrees dat je gelijk hebt, de editors zijn na Muse mijn favoriete band dus zag dat wel zitten :)

maar Muse met editors ervoor is ook geen straf ?
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Roger Waters zit natuurlijk al jaren niet meer in Pink Floyd. Dus als ze al touren dan wordt het Gilmour en Mason. Maar dat gaat buiten een incidenteel concertje voor liefdadigheid om echt niet gebeuren. Eigenlijk zie ik het helemaal niet gebeuren. Nick Mason tourt met zijn eigen project en David Gilmour komt met een nieuw album en mogelijk nieuwe tour....
The Wall vind ik nog wel leuk. Voor de rest vind ik het pretentieuze meuk. Muse is idd headliner materiaal. Het is niet dat ik PF als headliner kan zien. Dat gaan ze in wat voor samenstelling ook gewoon niet doen. Er js veel meer geld te vangen met losse optredens.

Als Pink Floyd concerten zou geven, onder deze naam en ongeacht de bezetting, dan zal dit heel veel volk lokken. Waarschijnlijk worden het dan inderdaad eerder losse concerten…

Meer realistischer is dan Roger Waters, die zelf heeft bevestigd dat hij waarschijnlijk naar Europa komt.
En ook al zou ik hem graag zien op Pinkpop of Werchter, zijn productie zal zo groots zijn dat het ongetwijfeld ook losse concerten worden (misschien los concert op Werchter, zoals enkele jaren geleden).
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Als Pink Floyd concerten zou geven, onder deze naam en ongeacht de bezetting, dan zal dit heel veel volk lokken. Waarschijnlijk worden het dan inderdaad eerder losse concerten…

Meer realistischer is dan Roger Waters, die zelf heeft bevestigd dat hij waarschijnlijk naar Europa komt.
En ook al zou ik hem graag zien op Pinkpop of Werchter, zijn productie zal zo groots zijn dat het ongetwijfeld ook losse concerten worden (misschien los concert op Werchter, zoals enkele jaren geleden).
Waters zijn tour door Amerika start vandaag dus de eerste video's staan morgen wel op YouTube. De productie zal wel weet wat zijn wat bij zijn standaard hoort. Ik verwacht geen festivals volgend jaar in Europa. Doet hij in Amerika ook niet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken