Pinkpop 2023

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.255
3.822
Dude je doet echt alsof dit een stel criminelen zijn. :ROFLMAO:
De zo'n beetje grootste rockgroep van de afgelopen 20 jaar met een waanzinnige live-relutatie heeft al 8 jaar niet op Pinkpop gestaan. "Dodged a bullet", geloof je het überhaupt zelf...
In 2015 was het bij lange na niet uitverkocht. Ik kan me zelfs herinneren dat ik toen voor 30 euro een vrijdagticket heb weten te krijgen (voor Faith No More en Bodycount, bij Muse was het snel richting station Landgraaf). Pinkpop/MOJO doet er slim aan deze vergane glorie niet te boeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.400
1.909
Ach ja, als een popact als Dua Lipa hetzelfde doet met paraplu's is het "een strakke popshow", beetje dubbele standaarden af en toe.
Als de grote rockgroep er toeters en bellen moet bijtrekken zit je altijd verkeerd.
En je haalt er een zaalshow bij. Die laatste van Muse was met tal van drones die door de zaal vlogen...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.941
8.584
Maar dat spelen doen ze los van alle poespas nog steeds fantastisch.
Ja maar als de setlist voor de helft bestaat uit Madnessen, Psychos, Pressures en andere gedrochten, dan maakt het weinig uit hoe goed ze spelen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.468
6.133
Blijft ook subjectief, ik vind dat alle drie topnummers.
In 2015 was het bij lange na niet uitverkocht. Ik kan me zelfs herinneren dat ik toen voor 30 euro een vrijdagticket heb weten te krijgen (voor Faith No More en Bodycount, bij Muse was het snel richting station Landgraaf). Pinkpop/MOJO doet er slim aan deze vergane glorie niet te boeken.
Dat was het wel. Ik greep toen bij de voorverkoop naast weekendtickets. Of heb je het puur over dagkaarten?
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.406
3.372
Als de grote rockgroep er toeters en bellen moet bijtrekken zit je altijd verkeerd.
En je haalt er een zaalshow bij. Die laatste van Muse was met tal van drones die door de zaal vlogen...
Ik haal er helemaal geen zaalshow bij, heb Dua Lipa gezien op Primavera Sound met paraplu's in 100 kleuren, mocht ze op RW op Pinkpop staan blijven die echt niet thuis liggen hoor...

De kritiek op de RW-boeking snap ik enigzins aangezien het wel heel snel is. Voor Pinkpop was dit gewoon een geweldige boeking geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.255
3.822
Blijft ook subjectief, ik vind dat alle drie topnummers.

Dat was het wel. Ik greep toen bij de voorverkoop naast weekendtickets. Of heb je het puur over dagkaarten?
Dagkaarten. Weekendtickets waren inderdaad snel uitverkocht. Wat een dramatische line-up trouwens...
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.406
3.372
Ja maar als de setlist voor de helft bestaat uit Madnessen, Psychos, Pressures en andere gedrochten, dan maakt het weinig uit hoe goed ze spelen.
Jij bent natuurlijk ontzettend representatief voor het Pinkpop-publiek, heb je ooit een voetstap gezet in Landgraaf?
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
931
443
tunnelvisie.jpeg_1000x1000_nocrop.jpg
Another one bites the dust, wie volgt ?
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.406
3.372
1 dag in 2008 alweer. Daarna niet vaak zin gehad om terug te keren. Bijna geweest op de Fleetwood Mac dag.
Zoals ik al zei, je kritiek in het RW-topic kan ik me best voorstellen. Maar in het Pinkpop-topic bashen omdat je, al maanden duidelijk maakt dat je, Muse een kutband vindt. Echt redelijk kansloos als je het mij vraagt.
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
379
209
Kan niet zeggen dat ik een fan ben van Muse, maar ik sluit ze toch nog niet helemaal uit..... Zit een gat tussen 15 en 20 juni...
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.157
2.402
Ik zelf zie het wat minder vrolijk in….

De laatste jaren weet Mojo steeds meer de mooie exclusieve namen apart neer te zetten op een Goffertpark, stadion of grote zaal. Kijk alleen maar naar dit jaar. Er waren zoveel goede artiesten en Pinkpop kreeg de nogal veilige namen.

Voor 2023 lijken we weer hetzelfde te krijgen:

Coldplay - Arena ( ja oke ze doen alleen maar stadions ;))

Muse - Goffertpark ( ik denk zelf een gemiste kans want waarom heeft een Werchter en Hurricane ze wel geboekt)

Harry Styles - arena twee keer

Bruce - losse dag op Megaland

Je ziet dus alweer gebeuren wat de laatste jaren vaker gebeurt en dat de geweldige Wow namen verspreid worden over de andere grote venues. Ik denk niet dat het een Pinkpop imago ding is maar eeerder een kwestie van zoveel mogelijk geld verdienen voor MOJO op verschillende plekken in het land en op verschillende datums.

Verder verwacht ik nogmaals Beyoncé toch echt in de arena. Qua pop naam heb ik hoop op Taylor Swift maar zou me ook niet verbazen als zij straks met haar eigen stage op het Malieveld staat.

Weet ook niet waar het gevoel vandaan komt maar hoop dat na de eerste naam mijn gedachtes hierover anders zijn.

DUS PINKPOP VERRAS ME MET IETS MOOIS!
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.157
2.402
Een kleine toevoeging wel: Sommige artiesten kiezen ook bewust niet voor festivals omdat ze dan hun eigen show hebben en vaak ook meer kunnen verdienen. Vrij logisch dus het is voor MOJO vaak ook niet mogelijk om ze voor Pinkpop te boeken. Maar bij Muse vind ik dit wel weer typisch. Deze hadden perfect op Pinkpop gepast na 2015?
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ en DennisvdBr

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.157
2.402
En ik zal eerlijk zijn maar een Rage Against The Machine - Guns N Roses en Depech Mode zou ik niet vernieuwend vinden en dat is wel de weg die Pinkpop wilde gaan volgen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.941
8.584
Een kleine toevoeging wel: Sommige artiesten kiezen ook bewust niet voor festivals omdat ze dan hun eigen show hebben en vaak ook meer kunnen verdienen. Vrij logisch dus het is voor MOJO vaak ook niet mogelijk om ze voor Pinkpop te boeken. Maar bij Muse vind ik dit wel weer typisch. Deze hadden perfect op Pinkpop gepast na 2015?
Maar net als Werchter 2019 was ook Pinkpop 2015 niet uitverkocht blijkbaar. Waarom dan moeite doen en extra geld betalen om zo’n band op je festival te krijgen.

Werchter heeft echt veel geld verloren aan hun boeking, dus onbegrijpelijk dat ze nu (zo snel nog) exact hetzelfde doen. Beetje vergane glorie.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.157
2.402
I
Dat vernieuwende kan ook in de dagprogrammering gaan zitten.
Klopt wel! Al denk ik dat je wel echt een vernieuwende klapper nodig hebt.

En Robbie Williams lijkt me heel logisch voor Pinkpop? Net zoals Rage Against The Machine? Maar dit jaar heb ik gewoon geen idee wie de jonge act nog zou kunnen zijn? Misschien wordt het wel Tyler The Creator of Kendrick Lamar?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken