Pinkpop 2023

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
Niet perse relevant in dit topic maar wilde het toch even delen. Lange tijd was Taylor Swift een gerucht voor Pinkpop. Gezien haar productie van de shows in de VS en de duur van haar show was dit nooit een optie geweest.

Om je een idee te geven …ze zingt 3 uur en ongeveer 15 minuten en haar setlist heeft 44 liedjes. Elk album een ander decor en outfits…

Zaalshows en festivalshows kun je nooit echt vergelijken toch?

Wel gaaf, hoop dat ze volgend jaar NL aandoet.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Zaalshows en festivalshows kun je nooit echt vergelijken toch?

Wel gaaf, hoop dat ze volgend jaar NL aandoet.
Naja zij doet dan een arena tour. Maar geen idee eigenlijk. De Bruno mars festivalshow was identiek met zijn zaal shows je moet dat altijd per artiest bekijken denk ik.

Ze is te groot voor een losse Pinkpop dag denk ik zelf. Zelfde met The Weeknd/ Harry Styles/ Beyoncé . MOJO zal het veel gunstiger vinden om deze artiest een los evenement te geven zodat ze veel meer tickets verkopen en de artiest ook meer kunnen bieden.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Ze zal volgend jaar ongetwijfeld zowat elk Europees land aandoen. Dit is een belachelijk uitgebreide tour. Die setlist ook, 44 nummers haha.
Ongeveer vijf nummers per album en elk album een eigen decor, thema, outfit en andere setting. Wat ik voorbij zie komen moet het heel gaaf zijn.
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
465
189
zit alleen nog te stoeien met die tekst op de Pinkpop site bij de FAQ : Het festivalterrein gaat elke dag om 11:00 uur open en sluit om 00:00 uur. Het programma begint iedere dag rond 12:00 uur. Uiteraard zijn deze tijden onder voorbehoud van wijzigingen.
ze beginnen zo'n 45 minuten a 30 minuten eerder tov 2022? of zelfs 1,5 a 1 uur eerder tov 2019!
waar gaat dat verschil in zitten? alle subs langere speeltijd (was 2022 enkel TOP 1:20 en Volbeat 1:15) of stoppen de headliners eerder of zit er meer rek in de tijd tussen acts? misschien gaat dat nog interessant worden...
Misschien willen ze iets meer ruimte hadden tussen de acts. Afgelopen jaar was het natuurlijk een paar keer wachten tot een act op de main klaar was voordat ze konde beginnen aan de andere kant?
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270
Ongeveer vijf nummers per album en elk album een eigen decor, thema, outfit en andere setting. Wat ik voorbij zie komen moet het heel gaaf zijn.
Ja, los van de setlist zonet ga ik geen beelden lopen kijken. Volgend jaar vast in Amsterdam en Brussel te zien.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.920
1.696
Misschien willen ze iets meer ruimte hadden tussen de acts. Afgelopen jaar was het natuurlijk een paar keer wachten tot een act op de main klaar was voordat ze konde beginnen aan de andere kant?
Meer ruimte voor encores. Zou wel leuk zijn...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
Misschien willen ze iets meer ruimte hadden tussen de acts. Afgelopen jaar was het natuurlijk een paar keer wachten tot een act op de main klaar was voordat ze konde beginnen aan de andere kant?
ja dat is 1 optie inderdaad, dan zal het programma rond 12:00 beginnen en dan zou er 5 minuten tussen einde en start van de tijdslots tussen Zuid/Noord-stage zitten. Dat is al 9 x 5 minuten, daar heb je dan die 45 minuten eerder tov de tijden van de Pinkpop zondag 2022.
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
465
189
Jammer Ben howard net na pinkpop in carré. Had van mij best op pinkpop gemogen. Ook wel een naam die gedeeld kan worden met meerdere festivals naar mijn idee.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
559
289
Ik vrees dat ze, op eentje na, echt geen enkel festival aandoet. Is ze veel en veel te groot voor geworden.
Wil de discussie niet opnieuw openen, maar blijf het raar vinden om iemand te groot (veel te groot zelfs) te noemen voor een festival waarop de Rolling Stones, Bruce Springsteen, Sir Paul en Coldplay hebben gestaan.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Wil de discussie niet opnieuw openen, maar blijf het raar vinden om iemand te groot (veel te groot zelfs) te noemen voor een festival waarop de Rolling Stones, Bruce Springsteen, Sir Paul en Coldplay hebben gestaan.
PFF…. Sorry je vergelijkt hier de verkeerde dingen of beter gezegd tijden met elkaar.

Coldplay stond in 2011 op Pinkpop in die tijden stonden er over het algemeen grotere namen op festival posters omdat het toen nog rendabel was. Coldplay kan veel meer geld innen als ze losse arena shows gaan doen. Hetzelfde geldt nu voor Bruce Springsteen en waarschijnlijk ook voor Paul Mc Cartney.

Artiesten als Taylor Swift , Beyoncé, The Weeknd en Harry Styles zijn op het moment van schrijven te groot voor festivals omdat er zoveel fans zijn waardoor stadions beter zijn (vanuit de ogen van bijv MOJO).

Hetzelfde geldt ook voor bands zoals The Rolling Stones en Rammstein. Iedereen verwacht een mooie productie en goede logistiek …iedereen betaalt mooi zeker 100 euro voor een kaartje. Dus dan is een losse show veel winstgevender.

Dan nog los daarvan. Zet Taylor Swift op Pinkpop en er zullen zelfs Amerikaanse fans zo gek zijn om een weekend ticket te kopen voor Taylor Swift. Ik weet niet of we daar dan blij mee zijn.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Wil de discussie niet opnieuw openen, maar blijf het raar vinden om iemand te groot (veel te groot zelfs) te noemen voor een festival waarop de Rolling Stones, Bruce Springsteen, Sir Paul en Coldplay hebben gestaan.
Is trouwens niet aanvallend bedoelt maar ik denk dat je gewoon moet kijken naar de “hype” , “hits” en “wachtrijen” voor shows.

Taylor Swift ticketverkoop was een grote nachtmerrie omdat er zoveel mensen naar haar concert wilde gaan.

Let wel op! Ze zou in 2020 naar Boutique komen en ja ze is in Europa kleiner dan in Amerika. Maar ik denk dat ze ook in Europa opeens weer wat meer gegroeid is en dat het volgend jaar een arena show wordt. Alleen al gekeken naar de productie en grootte van haar shows.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Om toch nog wat toe te voegen aan het verhaal.

P!nk doet veel arena shows dit jaar. Ik blijf het dan ook knap vinden dat het Pinkpop als enigste festival is gelukt om haar zo te boeken.

Dan de Peppers oké vorig jaar Goffertpark en dit jaar Pinkpop. Dus ja er zijn verschillen.

Maar bij kaliber artiesten die in het momentum op hun “top” zitten gaan niet op Pinkpop staan.

Als de Harry Styles Hype weer wat meer gezakt is zie ik hem bijvoorbeeld wel in de toekomst naar Pinkpop komen.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
We moeten ook niet dat soort mega artiesten willen op festivals. Hetzelfde met het jaarlijks gedram om U2 op Pinkpop te krijgen.
Helemaal mee eens! Het vreet budget weg, massale fans die alleen voor de headliner komen…no thanks! Dan maar een mindere headliner, minder hectische fans en betere randprogammering!
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.230
5.513
PFF…. Sorry je vergelijkt hier de verkeerde dingen of beter gezegd tijden met elkaar.

Coldplay stond in 2011 op Pinkpop in die tijden stonden er over het algemeen grotere namen op festival posters omdat het toen nog rendabel was. Coldplay kan veel meer geld innen als ze losse arena shows gaan doen. Hetzelfde geldt nu voor Bruce Springsteen en waarschijnlijk ook voor Paul Mc Cartney.

Artiesten als Taylor Swift , Beyoncé, The Weeknd en Harry Styles zijn op het moment van schrijven te groot voor festivals omdat er zoveel fans zijn waardoor stadions beter zijn (vanuit de ogen van bijv MOJO).

Hetzelfde geldt ook voor bands zoals The Rolling Stones en Rammstein. Iedereen verwacht een mooie productie en goede logistiek …iedereen betaalt mooi zeker 100 euro voor een kaartje. Dus dan is een losse show veel winstgevender.

Dan nog los daarvan. Zet Taylor Swift op Pinkpop en er zullen zelfs Amerikaanse fans zo gek zijn om een weekend ticket te kopen voor Taylor Swift. Ik weet niet of we daar dan blij mee zijn.
Coldplay was in 2011 ook niet zo groot als ze nu zijn. Die spelen ook uitsluitend arenashows tegenwoordig geloof ik. Net als Rammstein alleen nog maar eigen shows doet op grote openluchtlocaties, en die vrolijk meerdere keren per jaar uitverkoopt. Dus ja, sommige acts zijn toch echt te groot voor Pinkpop nu inderdaad, Bruce Springsteen doet hetzelfde nu met een los evenement op Megaland.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Nikfestilover

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Coldplay was in 2011 ook niet zo groot als ze nu zijn. Die spelen ook uitsluitend arenashows tegenwoordig geloof ik. Net als Rammstein alleen nog maar eigen shows doet op grote openluchtlocaties, en die vrolijk meerdere keren per jaar uitverkoopt. Dus ja, sommige acts zijn toch echt te groot voor Pinkpop nu inderdaad, Bruce Springsteen doet hetzelfde nu met een los evenement op Megaland.
Ik durfde het al niet te zeggen dat Coldplay in 2011 kleiner was dan ze nu zijn 😉 Grappige is dan weer dat naar mijn idee Parachutes en A Rush of Blood de beste albums zijn van Coldplay daarna ging het bergafwaarts… maar dat zullen meer mensen met eens zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken