Oké dan toch maar de vrijdag alvast even droppen hier! Alvast sorry voor de lap tekst.
Dikgedrukt is must see.
Onderstreept is nu we er toch zijn.
vrijdag
P!NK / Editors / The War On Drugs / Niall Horan / The Lumineers / Ellie Goulding / Electric Callboy / Frenna Deluxe / The Hu / Picture This / Maisie Peters / Nova Twins / The Haunted Youth / Lauren Saunderson / MADOUX / Altin Gün / Bente / Goldkimono / Trousdale / ADF Samski
Hierboven kun je de reden zien waarom de Pinkpop vrijdag dit jaar persoonlijk voor mij een van de beste dagen tot nu toe (ooit) is.
Velen van jullie zien inderdaad misschien pop namen en vooral ook niet relevante pop namen maar toch leg ik graag uit waarom ik zo blij ben met deze dag en toch in de knoei ga komen met het spoorboekje. Jullie argumenten waarom ik de ene act wel/niet zou moeten bezoeken hoor ik dan ook graag !
Gedurende mijn jeugd eigenlijk opgegroeid met de eerste P!nk nummers en hierdoor ook interesse gekregen in pop muziek. In 2019 zou ik haar gaan bezoeken maar helaas last minute niet doorgegaan. In 2023 dus eindelijk wel!
Hetzelfde geldt dan voor de namen The Lumineers , Ellie Goulding en Niall Horan. Dit zijn pop namen die toch al een aantal jaren op mijn lijstje staan maar waarvan ik ze toch nog niet live heb kunnen zien. Ze touren inderdaad vaker maar raar genoeg ben ik deze namen altijd misgelopen.
Verder sinds een jaar fan geworden van The War on Drugs. Ik ben dus heel blij met deze boeking. Editors al in 2018 gezien, top band maar voor mij nu minder belangrijk.
Maisie Peters wil ik zeker ook zien als het kan. Een hele energieke goede pop zangeres waarvan ik denk dat ze nog wel flink gaat groeien de komende jaren. Picture This staat al langer op mijn lijstje wel lichte twijfel want live klinken ze soms niet al te best.
De overige onderstreepte namen wil ik ook graag zien maar gezien het volle spoorboekje wordt dat lastig die dag.
De Pinkpop vrijdag is voor mij dus eigenlijk een dag waarop eindelijk de namen die ik al langer wil zien nu opeens samenkomen.
Sorry voor de lange tekst! De zaterdag en zondag volgen nog !
Ik heb geen verstand verder van al jouw mustsee namen, maar als The Hu tegenover iets daarvan staat dat je vaak genoeg de kans gaat hebben om in de Benelux te zien, dan zou ik wel echt naar The Hu gaan. Ik denk dat dat een relatief unieke kans gaat zijn. Zie ik niet zo heel vaak terugkomen naar de Benelux.