Pinkpop 2023

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.399
6.952
Oké dan toch maar de vrijdag alvast even droppen hier!🙈 Alvast sorry voor de lap tekst.

Dikgedrukt is must see.
Onderstreept is nu we er toch zijn.

vrijdag
P!NK / Editors / The War On Drugs / Niall Horan / The Lumineers / Ellie Goulding / Electric Callboy / Frenna Deluxe / The Hu / Picture This / Maisie Peters / Nova Twins / The Haunted Youth / Lauren Saunderson / MADOUX / Altin Gün / Bente / Goldkimono / Trousdale / ADF Samski

Hierboven kun je de reden zien waarom de Pinkpop vrijdag dit jaar persoonlijk voor mij een van de beste dagen tot nu toe (ooit) is.
Velen van jullie zien inderdaad misschien pop namen en vooral ook niet relevante pop namen maar toch leg ik graag uit waarom ik zo blij ben met deze dag en toch in de knoei ga komen met het spoorboekje. Jullie argumenten waarom ik de ene act wel/niet zou moeten bezoeken hoor ik dan ook graag ! ☺️

Gedurende mijn jeugd eigenlijk opgegroeid met de eerste P!nk nummers en hierdoor ook interesse gekregen in pop muziek. In 2019 zou ik haar gaan bezoeken maar helaas last minute niet doorgegaan. In 2023 dus eindelijk wel!

Hetzelfde geldt dan voor de namen The Lumineers , Ellie Goulding en Niall Horan. Dit zijn pop namen die toch al een aantal jaren op mijn lijstje staan maar waarvan ik ze toch nog niet live heb kunnen zien. Ze touren inderdaad vaker maar raar genoeg ben ik deze namen altijd misgelopen.

Verder sinds een jaar fan geworden van The War on Drugs. Ik ben dus heel blij met deze boeking. Editors al in 2018 gezien, top band maar voor mij nu minder belangrijk.

Maisie Peters wil ik zeker ook zien als het kan. Een hele energieke goede pop zangeres waarvan ik denk dat ze nog wel flink gaat groeien de komende jaren. Picture This staat al langer op mijn lijstje wel lichte twijfel want live klinken ze soms niet al te best.

De overige onderstreepte namen wil ik ook graag zien maar gezien het volle spoorboekje wordt dat lastig die dag.

De Pinkpop vrijdag is voor mij dus eigenlijk een dag waarop eindelijk de namen die ik al langer wil zien nu opeens samenkomen.

Sorry voor de lange tekst! De zaterdag en zondag volgen nog !☺️

Ik heb geen verstand verder van al jouw mustsee namen, maar als The Hu tegenover iets daarvan staat dat je vaak genoeg de kans gaat hebben om in de Benelux te zien, dan zou ik wel echt naar The Hu gaan. Ik denk dat dat een relatief unieke kans gaat zijn. Zie ik niet zo heel vaak terugkomen naar de Benelux.
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Paddy en Nikfestilover

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Ik heb geen verstand verder van al jouw mustsee namen, maar als The Hu tegenover iets daarvan staat dat je vaak genoeg de kans gaat hebben om in de Benelux te zien, dan zou ik wel echt naar The Hu gaan. Ik denk dat dat een relatief unieke kans gaat zijn. Zie ik niet zo heel vaak terugkomen naar de Benelux.
Thanks deze neem ik zeker mee in mijn achterhoofd!
 
  • Leuk
Waarderingen: reaper

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
ik denk steeds als ik The Hu zie staan op de Pinkpop line-up: dat is wel een klassiek Jan Smeets spraakverwarring ding

MOJO : Jan we kunnen The Hu krijgen
Jan:

tonight show nbc GIF by The Tonight Show Starring Jimmy Fallon


(staan ze verdorie ook nog eens in het Pinkpop weekend op Firenze rocks met Tom van RATM...)
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.272
1.269
Want er leiden geen wegen naar Landgraaf om er een weekendje naar toe te gaan?
Het is de meest onmogelijke uithoek van NL om voor een dag een ticket te kopen en weer terug te geraken. Met OV inderdaad. Met overnachting is het dan weer niet de moeite waard.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Dan nu maar even de overige dagen…

Dikgedrukt is must see
Onderstreept is graag zien maar alleen als het niet clasht met de must sees !

Zaterdag:
Robbie Williams / Queen Of The Stone Age / The Script / The Black Keys / Hollywood Vampires / Rondé / Disturbed / Xavier Rudd / Kevin & The Animals / Tove Lo / The Driver Era / Dadi Freyr / GO_A / Zwangere Guy / DeWolff / Prins S. En de Geit / The Jordan / Blackwave / Sons / Hot Milk / The Big Moon

Een mooie dagje die zaterdag voor mij!
Een must see is voor mij ( ja hoor) Robbie Williams. Plan was om hem in de Ziggo te zien totdat Pinkpop met hem kwam. Keuze was toen snel gemaakt.

Verder ook altijd mijn hele jeugd naar The Script geluisterd deze moeten dus wel in het rijtje erbij. Heb ze wel al vaker live gezien dus wellicht dat ik bij een heftige clash ze links moet laten liggen. Verder verheug ik me heel erg op de Hollywood Vampires stiekem toch ook wel omdat onder andere Johnny Depp in deze band zit ( ja sorry …maar heeft wel iets unieks). The Black Keys is altijd heerlijke muziek dus benieuwd hoe die gaan zijn.

Verder ook benieuwd naar de show van Tove Lo. Haar club shows zien er erg goed uit! Caro Emerald 2.0 (The Jordan) wil ik ook echt niet missen. Veel goede dingen over gehoord. Net zoals over GoA denk dat dat echt een feestje wordt! Ook Hot Milk (Halsey/ Yungblud stijl), Driver Era en The Big Moon wil ik niet missen.

Ook deze dag wordt dus een gepuzzel met het spoorboekje. Ook tips zijn weer welkom!

Zondag:
Red Hot Chili Peppers / Machine Gun Kelly / One Republic / Tom Odell / Goldband / Tash Sultana / Di-Rect / DMA's / Nathaniel Rateliff & The Night Sweats / I Prevail / Nielson / Warpaint / Gayle / Donnie / Only The Poets / Dylan / The Lathums / Brutus / Upsahl / Orange Skyline / Robin Kester

Dan de zondag is voor mij de “minste” dag. In hoeverre je het minder kan noemen. Ja het lijkt bijna ongeloofwaardig maar ook de Peppers ben ik misgelopen. Vorig jaar wilde ik ze live zien in het Goffertpark maar het was uitverkocht. In 2016 wel gezien en beviel toen erg goed.

Ja One Republic … een van de acts waar ik me het meeste op verheug. Hier zit een mooi verhaal bij. In 2020 paar dagen voor de lockdown One Republic in een intieme setting gezien in de Tivoli in Utrecht. Zo ga ik ze nooit meer live zien ben ik bang. Kleinschalig, uniek en Corona die in Italië al om zich heen sloeg. Ik kan dus niet wachten ze om dit jaar weer live te zien. Ook Tom Odell verheug ik me op net zoals Tash Sultana. De laatste naam ben ik heel benieuwd naar live!

Di- Rect is een van die Nederlandse rock bandjes waar ik dan wel van houd. Verder erg fan van Spike. DMA’s kende ik niet maar nu wel! Wil ik zeker zien!

Verder erg benieuwd naar Dylan deze zangeres zit erg in de lift bij het jongere publiek. Gayle ook benieuwd naar maar hoop dat het leuker wordt dan haar bekende hitje.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.399
6.952
Verder verheug ik me heel erg op de Hollywood Vampires stiekem toch ook wel omdat onder andere Johnny Depp in deze band zit ( ja sorry …maar heeft wel iets unieks).

Dat was wel een leuk gezicht op Graspop in 2018. Had echt het idee dat er heel veel (voornamelijk vrouwen) speciaal voor Johnny Depp waren gekomen. Benieuwd hoe dat dit jaar gaat zijn na de hele soapserie in de rechtbank. Het was in ieder geval zeker de moeite waard (vond ik als glammetal liefhebber en Alice Cooper fan)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.205
4.772
Dat was wel een leuk gezicht op Graspop in 2018. Had echt het idee dat er heel veel (voornamelijk vrouwen) speciaal voor Johnny Depp waren gekomen. Benieuwd hoe dat dit jaar gaat zijn na de hele soapserie in de rechtbank. Het was in ieder geval zeker de moeite waard (vond ik als glammetal liefhebber en Alice Cooper fan)
Haha het was niet heel bijzondere show. Maar toch wil je even kijken omdat idd zo'n Johnny Depp erbij betrokken is. Toch weer een goed verhaal bij de koffiezet apparaat op een dinsdagochtend na een festival weekendje.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.713
3.662
vrijdag
P!NK / Editors / The War On Drugs / Niall Horan / The Lumineers / Ellie Goulding / Electric Callboy / Frenna Deluxe / The Hu / Picture This / Maisie Peters / Nova Twins / The Haunted Youth / Lauren Saunderson / MADOUX / Altin Gün / Bente / Goldkimono / Trousdale / ADF Samski

zaterdag
Robbie Williams / Queens of the Stone Age / The Script / The Black Keys / Hollywood Vampires / RONDÉ / Disturbed / Xavier Rudd / Kevin & The Animals / Tove Lo / The Driver Era / Go_A / The Jordan / Daði Freyr / Zwangere Guy / DeWolff & Dawn Brothers present Double Cream / Prins S. en de Geit / blackwave. / SONS / Hot Milk / The Big Moon

zondag
Red Hot Chili Peppers / Machine Gun Kelly / OneRepublic / Tom Odell / Goldband / Warpaint / Tash Sultana / DI-RECT / Nathaniel Rateliff & The Night Sweats / I Prevail / Nielson / Gayle / Donnie / Only The Poets / Dylan / The Lathums / Brutus / Upsahl / DMA'S / Orange Skyline / Robin Kester

Groen zou ik zeker gaan zien. Waarbij de dikgedrukte écht must sees zijn.
Zwart zou ik gaan zien.
Oranje oke om mee te pikken.
Rood niet zien.
Paars ken ik niet genoeg van.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.230
5.513
Dat was wel een leuk gezicht op Graspop in 2018. Had echt het idee dat er heel veel (voornamelijk vrouwen) speciaal voor Johnny Depp waren gekomen. Benieuwd hoe dat dit jaar gaat zijn na de hele soapserie in de rechtbank. Het was in ieder geval zeker de moeite waard (vond ik als glammetal liefhebber en Alice Cooper fan)
Voor mij was het vooral Joe Perry die het de moeite waard maakte toen, hele fijne gitarist vind ik. Johnny Depp kan ik prima hebben in een film maar doet mij weinig op een festival podium, Alice Cooper heb ik ook niet veel mee muzikaal gezien maar wel een leuke performer. Al met al prima mainstage vulling, goed vermaak om een gat in je spoorboekje mee op te vullen.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.112
3.634
Vooruit dan!

Groen is zeker checken.
Geel is nu we er toch zijn.
Rood is ver van weglopen.

vrijdag
P!NK / Editors / The War On Drugs / Niall Horan / The Lumineers / Ellie Goulding / Electric Callboy / Frenna Deluxe / The Hu / Picture This / Maisie Peters / Nova Twins / The Haunted Youth / Lauren Saunderson / MADOUX / Altin Gün / Bente / Goldkimono / Trousdale / ADF Samski

zaterdag
Robbie Williams / Queens of the Stone Age / The Script / The Black Keys / Hollywood Vampires / RONDÉ / Disturbed / Xavier Rudd / Kevin & The Animals / Tove Lo / The Driver Era / Go_A / The Jordan / Daði Freyr / Zwangere Guy / DeWolff & Dawn Brothers present Double Cream / Prins S. en de Geit / blackwave. / SONS / Hot Milk / The Big Moon

zondag
Red Hot Chili Peppers / Machine Gun Kelly / OneRepublic / Tom Odell / Goldband / Warpaint / Tash Sultana / DI-RECT / Nathaniel Rateliff & The Night Sweats / I Prevail / Nielson / Gayle / Donnie / Only The Poets / Dylan / The Lathums / Brutus / Upsahl / DMA'S / Orange Skyline / Robin Kesterc
Robin Kester lijkt me ook wel iets voor jou.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Wellicht ander iets. De vrijdag ga ik met vrienden naar Pinkpop maar de overige twee dagen zal ik vooralsnog alleen gaan. Heeft iemand een idee hoe dit is? Ben nog nooit alleen naar een event geweest. Al helemaal niet een festival.

Veel vrienden vinden het te duur, programma niet goed genoeg of spenderen liever iets meer aan een vakantie dit jaar. Dus als iemand tips heeft hoor ik het graag 😂 🙈
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.713
3.662
Wellicht ander iets. De vrijdag ga ik met vrienden naar Pinkpop maar de overige twee dagen zal ik vooralsnog alleen gaan. Heeft iemand een idee hoe dit is? Ben nog nooit alleen naar een event geweest. Al helemaal niet een festival.

Veel vrienden vinden het te duur, programma niet goed genoeg of spenderen liever iets meer aan een vakantie dit jaar. Dus als iemand tips heeft hoor ik het graag 😂 🙈
Helemaal prima!
Vorig jaar voor het eerst ook alleen een dag naar BKS geweest. Aardig wat aanspraak gehad en daarnaast kan je lekker doen wat je zelf wil.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
Wellicht ander iets. De vrijdag ga ik met vrienden naar Pinkpop maar de overige twee dagen zal ik vooralsnog alleen gaan. Heeft iemand een idee hoe dit is? Ben nog nooit alleen naar een event geweest. Al helemaal niet een festival.

Veel vrienden vinden het te duur, programma niet goed genoeg of spenderen liever iets meer aan een vakantie dit jaar. Dus als iemand tips heeft hoor ik het graag 😂 🙈
alleen of met gezelschap, het heeft beide zo z'n voordelen.

als ik alleen ben, helemaal geen probleem mee. iedereen om je heen komt voor het zelfde kijken naar hetzelfde podium. je hoeft met niemand te overleggen wat ieder wil of iemand terug te zoeken als je even wat anders bent gaan doen. je kan ook helemaal (echt) in jezelf gekeerd genieten van de optredens die je wil zien zonder dat je (onbewust) rekening houdt met je gezelschap. soms is het ook wel leuk om ergens te zitten en over de menigte te kijken met een drankje in de hand.

maar goed, met gezelschap is altijd wel leuker natuurlijk

en er zijn wellicht wel Festileaks meetings (maar die planning is altijd zo lastig)
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.436
4.211
Wellicht ander iets. De vrijdag ga ik met vrienden naar Pinkpop maar de overige twee dagen zal ik vooralsnog alleen gaan. Heeft iemand een idee hoe dit is? Ben nog nooit alleen naar een event geweest. Al helemaal niet een festival.

Veel vrienden vinden het te duur, programma niet goed genoeg of spenderen liever iets meer aan een vakantie dit jaar. Dus als iemand tips heeft hoor ik het graag 😂 🙈
Ik ben nog nooit alleen naar een meerdaagds festival geweest. Wel al vaak alleen naar concerten of indoor festivals van 1 dag.
Je kan doen wat je wil en op festivals leer je altijd wel mensen kennen
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Ben soms graag wel eens even alleen dat kan ook rust geven. Ik denk dat ik onbewust veel bezig ben met het gezelschap bij een festivals en vaak heb je toch niet het “perfecte” spoorboekje.

Heeft voor-nadelen inderdaad
 

Descor1995

Campingartiest
21 jun 2022
66
31
Want er leiden geen wegen naar Landgraaf om er een weekendje naar toe te gaan?

Wellicht ander iets. De vrijdag ga ik met vrienden naar Pinkpop maar de overige twee dagen zal ik vooralsnog alleen gaan. Heeft iemand een idee hoe dit is? Ben nog nooit alleen naar een event geweest. Al helemaal niet een festival.

Veel vrienden vinden het te duur, programma niet goed genoeg of spenderen liever iets meer aan een vakantie dit jaar. Dus als iemand tips heeft hoor ik het graag 😂 🙈
Ik ben vaker in mijn eentje naar Pinkpop geweest. En ik vind het heerlijk. Je hoeft met niemands wensen rekening te houden en kan altijd zien wat jij wil zien en gaan wanneer jij wil gaan. Ik ben één keer samen met collega's naar een concert geweest. Je probeert dan bij hen te blijven, maar ik raakte iedereen kwijt en dan stonden ze ook nog allemaal verspreid. Als ik alleen ga naar concert of festival, heb ik daar geen last van. Uiteindelijk heb je toch wel contact met mensen. Heb zelf ook nooit het gevoel gehad dat ik mij alleen voelde.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.907
3.509
Rijtje met must sees en "leuk om te zien" gecombineerd:

Altin Gun
Haunted Youth
The Big Moon
Robin Kester
TWOD
Qotsa
Black Keys
Brutus
Warpaint
RHCP
SONS
Blackwave
Zwangere Guy
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.412
1.831
Ben soms graag wel eens even alleen dat kan ook rust geven. Ik denk dat ik onbewust veel bezig ben met het gezelschap bij een festivals en vaak heb je toch niet het “perfecte” spoorboekje.

Heeft voor-nadelen inderdaad
Vind het zelf wel leuk om in een groep op een festival te zijn en hou ook graag rekening met anderen, maar op een festival ga ik vaak gewoon naar de dingen die ik zelf wil zien en dan zie ik wel of er mensen mee willen gaan naar die act.
Als de groep naar Niall Horan wil en die staat tegelijk met the War on Drugs, twijfel ik er geen moment aan om zelf naar TWOD te gaan.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.926
1.958
Ik ben vaker in mijn eentje naar Pinkpop geweest. En ik vind het heerlijk. Je hoeft met niemands wensen rekening te houden en kan altijd zien wat jij wil zien en gaan wanneer jij wil gaan. Ik ben één keer samen met collega's naar een concert geweest. Je probeert dan bij hen te blijven, maar ik raakte iedereen kwijt en dan stonden ze ook nog allemaal verspreid. Als ik alleen ga naar concert of festival, heb ik daar geen last van. Uiteindelijk heb je toch wel contact met mensen. Heb zelf ook nooit het gevoel gehad dat ik mij alleen voelde.
Als ik in groep ga is dat zonder verplichtingen, ieder kijkt wat hij wil. Lijkt me maar logisch ook. We hebben per stage wel een vast meeting point.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

Gebruikers die dit onderwerp bekijken