Pinkpop 2023

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Oké dan toch maar de vrijdag alvast even droppen hier!🙈 Alvast sorry voor de lap tekst.

Dikgedrukt is must see.
Onderstreept is nu we er toch zijn.

vrijdag
P!NK / Editors / The War On Drugs / Niall Horan / The Lumineers / Ellie Goulding / Electric Callboy / Frenna Deluxe / The Hu / Picture This / Maisie Peters / Nova Twins / The Haunted Youth / Lauren Saunderson / MADOUX / Altin Gün / Bente / Goldkimono / Trousdale / ADF Samski

Hierboven kun je de reden zien waarom de Pinkpop vrijdag dit jaar persoonlijk voor mij een van de beste dagen tot nu toe (ooit) is.
Velen van jullie zien inderdaad misschien pop namen en vooral ook niet relevante pop namen maar toch leg ik graag uit waarom ik zo blij ben met deze dag en toch in de knoei ga komen met het spoorboekje. Jullie argumenten waarom ik de ene act wel/niet zou moeten bezoeken hoor ik dan ook graag ! ☺️

Gedurende mijn jeugd eigenlijk opgegroeid met de eerste P!nk nummers en hierdoor ook interesse gekregen in pop muziek. In 2019 zou ik haar gaan bezoeken maar helaas last minute niet doorgegaan. In 2023 dus eindelijk wel!

Hetzelfde geldt dan voor de namen The Lumineers , Ellie Goulding en Niall Horan. Dit zijn pop namen die toch al een aantal jaren op mijn lijstje staan maar waarvan ik ze toch nog niet live heb kunnen zien. Ze touren inderdaad vaker maar raar genoeg ben ik deze namen altijd misgelopen.

Verder sinds een jaar fan geworden van The War on Drugs. Ik ben dus heel blij met deze boeking. Editors al in 2018 gezien, top band maar voor mij nu minder belangrijk.

Maisie Peters wil ik zeker ook zien als het kan. Een hele energieke goede pop zangeres waarvan ik denk dat ze nog wel flink gaat groeien de komende jaren. Picture This staat al langer op mijn lijstje wel lichte twijfel want live klinken ze soms niet al te best.

De overige onderstreepte namen wil ik ook graag zien maar gezien het volle spoorboekje wordt dat lastig die dag.

De Pinkpop vrijdag is voor mij dus eigenlijk een dag waarop eindelijk de namen die ik al langer wil zien nu opeens samenkomen.

Sorry voor de lange tekst! De zaterdag en zondag volgen nog !☺️
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Samengevat : Ik heb heel veel geluk dat er op de Pinkpop vrijdag namen samenvallen die ik al lang wil zien maar nooit heb kunnen zien doordat ik ze ben misgelopen / ze op andere festivals stonden waar ik op dat moment net niet was.

Deze lijn zet zich een beetje door op de zaterdag en zondag. Ik zal deze zo even typen in de pauze!
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.146
4.337
Dankjewel voor alle positieve reacties! Was erg mooi om dat te lezen. Helaas zijn er inderdaad mensen geweest die op mij de aanval hadden geopend vanwege mijn pop / Indie georiënteerde smaak. Zelf schrok ik hiervan en heb ik afstand genomen van de uitspraken.
Wat vervelend om dit te lezen zeg! Discussies mogen op het scherpst van de snede worden gevoerd, maar als je je voorkeuren niet meer naar voren zou kunnen brengen heeft dit forum (ieder forum for that matters) haar bestaansrecht verloren.

Dus, kom op met die lijst en idd rapporteren als iemand over de schreef gaat, zeker in je DM's.

Oh, behalve als je naar Nielson wil, dat houdt ieder netjes voor zichzelf ;).

Edit: de lijst is er al, top!
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.272
1.269
Haha welke wereld leef jij
Dit kan toch gewoon? Als het niet uitverkocht raakt, gaan die tickets gewoon voor een prikje weg. Pinkpop is ook gewoon een onmogelijke locatie voor 75% van Nederland dus daar moet je ook maar zin in hebben.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Wat vervelend om dit te lezen zeg! Discussies mogen op het scherpst van de snede worden gevoerd, maar als je je voorkeuren niet meer naar voren zou kunnen brengen heeft dit forum (ieder forum for that matters) haar bestaansrecht verloren.

Dus, kom op met die lijst en idd rapporteren als iemand over de schreef gaat, zeker in je DM's.

Oh, behalve als je naar Nielson wil, dat houdt ieder netjes voor zichzelf ;).

Edit: de lijst is er al, top!
Geen zorgen ! Nielson voelt niet relevant en naar mijn mening misplaatst op de hele line up. Ik denk dat ik dan nog liever naar de silent disco ga.
 
  • On fire
Waarderingen: Timmetje

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.230
5.513
Dankjewel voor alle positieve reacties! Was erg mooi om dat te lezen. Helaas zijn er inderdaad mensen geweest die op mij de aanval hadden geopend vanwege mijn pop / Indie georiënteerde smaak. Zelf schrok ik hiervan en heb ik afstand genomen van de uitspraken.
Ik schrik ervan om te lezen dat zulke persoonlijke aanvallen in de DM's hier voorkomen. Absoluut niet acceptabel, ik hoop dat degenen die dat gedaan hebben vandaag meelezen en zien dat dit unaniem afgekeurd wordt. En hopelijk krijgen de personen in kwestie een stevige waarschuwing van het sfeerbeheer.

Het kan hier hard tegen hard gaan, maar dit gaat door een ondergrens heen. Begrijpelijk dat het je even afschrikt, maar mooi om te zien dat je je enthousiasme weer durft te delen! We kunnen met zijn allen behoorlijk kritisch zijn, zeker als het om Pinkpop gaat, maar uiteindelijk moet dit forum draaien om het plezier in de muziek, en ik vind het oprecht leuk om te lezen hoe mooi die vrijdag voor jou is, ook al kan ik er zelf heel weinig mee. Dank voor je bijdragen!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270
Nee sorry Dennis. Na een week hier niet meer te hebben gereageerd in het forum ga ik hier absoluut niet meer mijn spoorboekje delen. Voor je het weet krijg je de ene na de andere persoonlijke aanval weer tot je (of in je dm’s die vaak nog heftiger zijn).

Deze jongere Pinkpop bezoeker van onder de 25 heeft daar geen zin meer in na wat er vorige keren is gezegd (ook via privé berichten).
Hopelijk voelen de mensen die deze DM's gestuurd hebben zich nu aangesproken. Het is maar muziek he mensen, erover babbelen is leuk maar een meningsverschil is nooit een persoonlijke aanval waard.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.117
4.199
Ga niet naar Pinkpop, maar vind het toch leuk om mijn lijstje te delen:

Vrijdag
Must see: Electric Callboy, The Hu
Ga ik zien: Editors, Nova Twins
Ik ben er toch: The War On Drugs, The Lumineers, The Haunted Youth

Zaterdag
Must see: Xavier Rudd
Ga ik zien: Queens of the Stone Age, The Black Keys, Hollywood Vampires, DeWolff
Ik ben er toch: Daði Freyr

Zondag
Must see:
Ga ik zien: Machine Gun Kelly, Goldband, I Prevail, Nathaniel Rateliff & The Night Sweats
Ik ben er toch: Red Hot Chili Peppers, Brutus

Voor mij vrijdag de leukste dag. Zondag de minste. Van de headliners zijn de Peppers nog het leukst, maar die vorig jaar al gezien en live stellen die toch altijd iets teleur.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.926
1.958
Dit kan toch gewoon? Als het niet uitverkocht raakt, gaan die tickets gewoon voor een prikje weg. Pinkpop is ook gewoon een onmogelijke locatie voor 75% van Nederland dus daar moet je ook maar zin in hebben.
Want er leiden geen wegen naar Landgraaf om er een weekendje naar toe te gaan?
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.920
1.696
Want er leiden geen wegen naar Landgraaf om er een weekendje naar toe te gaan?
Ik vrees dat hij de infrastructuur van met name het OV i.c.m. nachtdiensten na een festivaldag bedoeld.

Desalnniettemin: waar een wil is, is een weg. En die wil wordt met name bepaald door de line-up.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.350
1.870
Hopelijk voelen de mensen die deze DM's gestuurd hebben zich nu aangesproken. Het is maar muziek he mensen, erover babbelen is leuk maar een meningsverschil is nooit een persoonlijke aanval waard.
Eens benieuwd of ze zich zouden durven verantwoorden. Het is godbetert een forum waar mensen graag eens keyboard warrior willen/kunnen spelen en het dan nog verder trekken door in DM te gaan roepen, enge mensen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en mattman

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.654
1.589
vrijdag
P!NK / Editors / The War On Drugs / Niall Horan / The Lumineers / Ellie Goulding / Electric Callboy / Frenna Deluxe / The Hu / Picture This / Maisie Peters / Nova Twins / The Haunted Youth / Lauren Saunderson / MADOUX / Altin Gün / Bente / Goldkimono / Trousdale / ADF Samski

zaterdag
Robbie Williams / Queens of the Stone Age / The Script / The Black Keys / Hollywood Vampires / RONDÉ / Disturbed / Xavier Rudd / Kevin & The Animals / Tove Lo / The Driver Era / Go_A / The Jordan / Daði Freyr / Zwangere Guy / DeWolff & Dawn Brothers present Double Cream / Prins S. en de Geit / blackwave. / SONS / Hot Milk / The Big Moon

zondag
Red Hot Chili Peppers / Machine Gun Kelly / OneRepublic / Tom Odell / Goldband / Warpaint / Tash Sultana / DI-RECT / Nathaniel Rateliff & The Night Sweats / I Prevail / Nielson / Gayle / Donnie / Only The Poets / Dylan / The Lathums / Brutus / Upsahl / DMA'S / Orange Skyline / Robin Kester

Alleen in 2016 naar Pinkpop geweest en sindsdien stuurt m'n muzieksmaak me naar andere festivals. Toch ben ik best wel jaloers op The War on Drugs en The Black Keys hier. Toch leuk om even te zien wat hier staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en Joslittel

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Nog even een korte reactie op de nieuwe namen. Leuke namen die wel voor wat variatie zorgen! Maar… voor mijn gevoel zit Pinkpop met een soort identiteitscrisis. Willen ze het grotere Pukkelpop/Lowlands worden met namen zoals een Dadi Freyr, Gayle, silent disco , Dylan, Prins S,etc

Of worden ze het festival gevestigd voor grote gevestigde ( iets oudere) namen zoals Peppers, Editors, P!nk , QTSA,etc

Naar mijn idee zit Pinkpop dus een beetje te struggle met welke kant ze op willen gaan. Je ziet dat echt in deze line-up terug. Weet ook niet of ik hiermee naar Pinkpop moet wijzen of meer naar MOJO die toch ook echt verantwoordelijk zijn voor het programmeren.

Natuurlijk is het wel zo dat Pinkpop uit hele andere vijvers vist dan Lowlands en Pukkelpop. Maar toch zie ik een kleine verandering ontstaan. En ja Pinkpop heeft altijd nieuwere bandjes geboekt maar dit jaar zie ik die lijn nog meer doorgezet worden.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.926
1.958
Ik vrees dat hij de infrastructuur van met name het OV i.c.m. nachtdiensten na een festivaldag bedoeld.

Desalnniettemin: waar een wil is, is een weg. En die wil wordt met name bepaald door de line-up.
Mja, dat is bij pakweg Graspop niet anders en daar verkopen ze hun tickets gewoon als zoete broodjes.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
Nog even een korte reactie op de nieuwe namen. Leuke namen die wel voor wat variatie zorgen! Maar… voor mijn gevoel zit Pinkpop met een soort identiteitscrisis. Willen ze het grotere Pukkelpop/Lowlands worden met namen zoals een Dadi Freyr, Gayle, silent disco , Dylan, Prins S,etc

Of worden ze het festival gevestigd voor grote gevestigde ( iets oudere) namen zoals Peppers, Editors, P!nk , QTSA,etc

Naar mijn idee zit Pinkpop dus een beetje te struggle met welke kant ze op willen gaan. Je ziet dat echt in deze line-up terug. Weet ook niet of ik hiermee naar Pinkpop moet wijzen of meer naar MOJO die toch ook echt verantwoordelijk zijn voor het programmeren.

Natuurlijk is het wel zo dat Pinkpop uit hele andere vijvers vist dan Lowlands en Pukkelpop. Maar toch zie ik een kleine verandering ontstaan. En ja Pinkpop heeft altijd nieuwere bandjes geboekt maar dit jaar zie ik die lijn nog meer doorgezet worden.
Pinkpop boekte altijd wel namen als Prins S. en de Geit, Dadi Freyr e.d. toch? Dat in combinatie met een grote headliner. Is de laatste jaren voor mijn gevoel altijd een mengelmoes van alles wat geweest.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Pinkpop boekte altijd wel namen als Prins S. en de Geit, Dadi Freyr e.d. toch? Dat in combinatie met een grote headliner. Is de laatste jaren voor mijn gevoel altijd een mengelmoes van alles wat geweest.
Naar mijn gevoel zijn er dit jaar en vorig jaar wat meer namen bij die ik eerder niet snel had verwacht op de Pinkpop line-up. Namen zoals The War On Drugs, Interpol maar ook Tash Sultana en Dadi Freyr. Kan ook zijn dat ik er teveel in zoek.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.230
5.513
Ik vind het wel grappig hoe polariserend Prins S. en de Geit hier is, geniet zelf enorm van die creatieve teksten en die lekkere foute harde beats, maar er zijn duidelijk een hoop mensen die de lol er niet van kunnen inzien, getuige het aantal mensen wat aangeeft dat ze die act zoveel mogelijk zouden ontlopen. Ga ze zelf binnenkort zien bij poppodium Paard in Den Haag, thuiswedstrijd voor de beestenboel, zin in!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
Nog even een korte reactie op de nieuwe namen. Leuke namen die wel voor wat variatie zorgen! Maar… voor mijn gevoel zit Pinkpop met een soort identiteitscrisis. Willen ze het grotere Pukkelpop/Lowlands worden met namen zoals een Dadi Freyr, Gayle, silent disco , Dylan, Prins S,etc
ik heb de 13 nieuwe namen inmiddels ook al een beetje laten bezinken... dus ik dacht, laat ik in navolging ook een reactie geven.
er zitten toch best een aantal pareltjes tussen voor diverse mensen, merk wel op de sociale media enkele reacties dat het een 'onbekende worp' is (kan ik me goed voorstellen)
afgelopen dag al eea nageluisterd, omdat een groot deel mij ook niet bekend was.

Was ik sowieso al wel dik tevreden met Altin Gün en Bente, maar zeker vooral met DeWolff en Orange Skyline.
Moest me niet lang verdiepen in Goldkimono, SONS, Hot Milk en DMA’s om deze 👍 te vinden.
blackwave lijkt me nog wel oke, maar staat voorlopig nog niet in mijn Pinkpop 2023 playlist, heeft nog wat luisterbeurten nodig misschien. Al weet ik niet of ik me meer er in ga verdiepen, waarschijnlijk valt die toch in een clah met een andere act qua spoorboekje.
waar ik niet aan ga wennen en dus ook mijn Pinkpop 2023 playlist niet gaan halen : Trousdale, ADF Samski, Daði Freyr, Zwangere Guy, Prins S. en De Geit, The Big Moon en Robin Kester... (n) helaas. al denk ik niet dat ze een groot verlies gaan zijn qua spoorboekje als het blokkenschema er is.
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.059
901
ik twijfel over de vrijdag want ik vind het heel veel geld

Vrijdag
P!NK / Editors / The War On Drugs / Niall Horan / The Lumineers / Ellie Goulding / Electric Callboy / Frenna Deluxe / The Hu / Picture This / Maisie Peters / Nova Twins / The Haunted Youth / Lauren Saunderson / MADOUX / Altin Gün / Bente / Goldkimono / Trousdale / ADF Samski

Het probleem is ik kan niet The War on drugs Skippen.

die band is zo emotioneel verweven met mijn prive en historie dat ik die niet mag missen.
ik zie ze al de week nadien in antwerpen maar zou ze zoveel mogelijk willen zien als mogelijk.
Zeker omdat ik weet dat in antwerpen het een huil festijn zal worden rondom mij. dat op mijn eentje naar TWOD gaan misschien geen slecht idee is. Al zal ik ook dan wel een traan laten, maar het de week erop ga ik me teveel ontfermen over de rest vermoed ik dat ik er niet al teveel van ga kunnen genieten.

voor de rest staat er niet zo heel veel dat ik echt wil zien behalve the hu (maar op werchter).

the haunted youth vind ik ook tof, maar zoals al eens aangegeven is dat een bitterzoet weerzien nza de laatste 1,5 jaar/2jaar.
 

Descor1995

Campingartiest
21 jun 2022
66
31
Tot nu toe heb ik het plan om alleen de vrijdag te gaan omdat ik graag P!nk wil zien en ik een beetje krab bij kas zit om ook de andere dagen te gaan voor de huidige prijs die Pinkpop heeft. Toch blijf ik de optie houden om eventueel last minute een goedkoop ticket te scoren misschien als ik toch één van de twee andere dagen zou willen gaan en op Ticketswap goedkope tickets zijn. Toch ben ik eens nagegaan welke bands me allemaal op alle drie de dagen zouden aanspreken. Dikgedrukt zijn de must-sees. Schuingedrukt waar ik over twijfel en misschien wel heen ga.

Vrijdag:
P!nk / Editors / The War On Drugs / Niall Horan / The Lumineers / Elle Goulding / Electric Callboy / Frenne Deluxe / The Hu / Picture This / Maisie Peters / Nova Twins / The Haunted Youth / Lauren Sanderson / Madoux / Altin Gün / Bente / Goldkimono / Trousdale / ADF Samski

Zaterdag:
Robbie Williams / Queen Of The Stone Age / The Script / The Black Keys / Hollywood Vampires / Rondé / Disturbed / Xavier Rudd / Kevin & The Animals / Tove Lo / The Driver Era / Dadi Freyr / GO_A / Zwangere Guy / DeWolff / Prins S. En de Geit / The Jordan / Blackwave / Sons / Hot Milk / The Big Moon

Zondag:
Red Hot Chili Peppers / Machine Gun Kelly / One Republic / Tom Odell / Goldband / Tash Sultana / Di-Rect / DMA's / Nathaniel Rateliff & The Night Sweats / I Prevail / Nielson / Warpaint / Gayle / Donnie / Only The Poets / Dylan / The Lathums / Brutus / Upsahl / Orange Skyline / Robin Kester
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken