Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Via 1Limburg: 1limburg.nl/limburgse-festivalorganisaties-snakken-naar-duidelijkheid

De Limburgse festivalzomer lijkt nog ver weg. De organisaties van Pinkpop, Bospop en Solar hebben nog steeds goede hoop dat de festivalweides volstromen, maar snakken toch naar duidelijkheid.

Dat blijkt uit een rondgang langs de Limburgse festivalorganisaties.

Lange termijnstrategie
De cultuur- en horecasector zijn er vrijdagavond na de persconferentie bekaaid vanaf gekomen. "Er was geen goed nieuws voor deze sectoren", zegt Niek Murray van Pinkpop. "Dat is weer doorgeschoven naar 25 januari. Ik hoop dat er wordt gekeken naar een lange termijnstrategie en niet zoals nu van de hak op de tak. Daar zijn we wel aan toe."

Ondanks de onzekere situatie gaat het festival in Landgraaf door met de voorbereidingen.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
562
290
Via 1Limburg: 1limburg.nl/limburgse-festivalorganisaties-snakken-naar-duidelijkheid

De Limburgse festivalzomer lijkt nog ver weg. De organisaties van Pinkpop, Bospop en Solar hebben nog steeds goede hoop dat de festivalweides volstromen, maar snakken toch naar duidelijkheid.

Dat blijkt uit een rondgang langs de Limburgse festivalorganisaties.

Lange termijnstrategie
De cultuur- en horecasector zijn er vrijdagavond na de persconferentie bekaaid vanaf gekomen. "Er was geen goed nieuws voor deze sectoren", zegt Niek Murray van Pinkpop. "Dat is weer doorgeschoven naar 25 januari. Ik hoop dat er wordt gekeken naar een lange termijnstrategie en niet zoals nu van de hak op de tak. Daar zijn we wel aan toe."

Ondanks de onzekere situatie gaat het festival in Landgraaf door met de voorbereidingen.

Die van Bospop zeiden ook dat er al Amerikaanse acts zijn die de tour afzeggen. Al met al klinkt hier toch erg weinig hoop uit voor festivals die vroeg zitten zoals Pinkpop. Denk dat we er langzaamaan rekening moeten gaan houden dat ze het ons dit jaar nog niet gegunt is. Hoop in elk geval dat we een groot deel van deze fantastische line-up volgend jaar terug zien (Al hoop ik stiekem ook wel op de Boss en Muse voor 2023 :) )
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
De festivals gaan echt wel door, daar twijfel ik niet aan. Wat wel zal veranderen is de line-up ben ik bang
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
562
290
De festivals gaan echt wel door, daar twijfel ik niet aan. Wat wel zal veranderen is de line-up ben ik bang

Ja, ik hoop inderdaad dat Pinkpop er dan voor kiest om toch door te gaan, met minder internationale artiesten desnoods, of meer Europese in elk geval, dat zou top zijn! Na 3 jaar zou ik zelfs blij zijn met Kensington - Snollebollekes - Guus meeuwis ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joeri

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
De festivals gaan echt wel door, daar twijfel ik niet aan. Wat wel zal veranderen is de line-up ben ik bang
Precies wat me juist zorgen baart, want ik koop m'n ticket wel voor een line-up, maar je krijgt niet de optie om je ticket om te wisselen. En oké, voor één artiest ben ik de moeilijkste niet, maar de kans is nu gigantisch dat er weer veel buitenlandse acts gaan afzeggen en dan vind ik het toch een ander verhaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

neus

Dagopener
16 mrt 2019
562
290
Precies wat me juist zorgen baart, want ik koop m'n ticket wel voor een line-up, maar je krijgt niet de optie om je ticket om te wisselen. En oké, voor één artiest ben ik de moeilijkste niet, maar de kans is nu gigantisch dat er weer veel buitenlandse acts gaan afzeggen en dan vind ik het toch een ander verhaal.

Pinkpop kennende zullen ze bij het afzeggen van de headliners wel cancellen, dat lieten ze afgelopen jaar ook doorschemeren.
De reden trouwens dat ik er zo'n slecht gevoel bij heb is:

Waarom zou je als Pinkpop juist nu duidelijkheid vragen? Iedereen weet dat als je NU duidelijkheid vraagt aan de regering, dus eigenlijk: een 100% ja of een nee, dat je een Nee krijgt. Als je er zelf dus hoop op hebt dat het tegen die tijd kan, wacht je even met vragen om duidelijk tot we een paar weken verder zijn, de besmettingen dalen en we hebben gezien dat Omikron inderdaad minder gevaarlijk is. Door nu te vragen om duidelijk geven ze mij in elk geval het idee: we geloven er zelf niet in, dus geef maar gewoon een nee dan hoeven we al die moeite niet te doen.

Hopelijk zit ik er ver naast :)
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Pinkpop kennende zullen ze bij het afzeggen van de headliners wel cancellen, dat lieten ze afgelopen jaar ook doorschemeren.
De reden trouwens dat ik er zo'n slecht gevoel bij heb is:

Waarom zou je als Pinkpop juist nu duidelijkheid vragen? Iedereen weet dat als je NU duidelijkheid vraagt aan de regering, dus eigenlijk: een 100% ja of een nee, dat je een Nee krijgt. Als je er zelf dus hoop op hebt dat het tegen die tijd kan, wacht je even met vragen om duidelijk tot we een paar weken verder zijn, de besmettingen dalen en we hebben gezien dat Omikron inderdaad minder gevaarlijk is. Door nu te vragen om duidelijk geven ze mij in elk geval het idee: we geloven er zelf niet in, dus geef maar gewoon een nee dan hoeven we al die moeite niet te doen.

Hopelijk zit ik er ver naast :)
Vergeet niet dat een artiest minder snel afzegt als hij/zij weet dat een festival met grote zekerheid door kan gaan….

Vooral een kwestie van artiesten duidelijkheid geven….
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en mattman

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Hieronder een overzicht per dag van namen die in gevaar komen bij onduidelijkheid bij doorgang :

Zaterdag 18 juni
Pearl Jam (USA) , Deftones (USA) Crowded House (Australië) , Tones And I (Australië), Courtney Barnett (Australië), The Last Internationale (USA), KennyHoopla (USA)


p.s. ondanks de brexit kunnen Britse artiesten vaak toch nog even snel een uurtje vliegen. En zijn ze vaak wat minder lastig over een enkel festival optreden dat geannuleerd wordt.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Vrijdag:
Metallica (USA) , Twenty One Pilots (USA) , Greta van Fleet (USA) , Parcels (Australië) , The Pretty Reckless (USA), Grandson (USA)
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Zondag:
Imagine Dragons (USA) , Queens of The Stone Age (USA) , Nile Rodgers & Chic (USA) , Ziggy Marley ( USA / Jamaica) , Kacey ( USA) , Interpol ( USA) , Turnstile (USA)
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Het kostte even wat tijd om dit goed uit te zoeken. Maar je kunt ervan uitgaan dat wanneer een Amerikaanse band / artiest grote twijfels heeft over de onzekerheid van een tour dat meerdere gaan komen. Een soort domino effect.

Pukkelpop line Up van vorig jaar was een mooi voorbeeld. Vrijwel alleen maar Britse of Europese artiesten op de line-up.
Bij ook maar enige onzekerheid zal dit hier ook gaan gebeuren helaas.

Bovenstaande artiesten kun je dan een streep doorzetten.

En om je een idee te geven dan zijn dus alle headliners geannuleerd en alle sub headliners. En enkele andere grote acts.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Een band zoals Imagine Dragons en Metallica hebben een hele tour door Europa gepland. Als enkele van deze shows al geen doorgang meer kunnen vinden zullen ze de tour annuleren .

Het was daarom veel beter geweest als heel Europa dezelfde maatregelen zou hebben en er niet zoveel onduidelijkheid zou zijn. Maar goed wanneer ben je wel goed voorbereid op een pandemie? Ik denk dat er altijd problemen zullen zijn….

Ik heb wel hoop…de ziekenhuisopnames blijven heel erg dalen en dat is waar alles om draait. We willen zo weinig mogelijk mensen die ernstig ziek worden of uiteindelijk dood gaan aan Corona. Met omicron lijkt het allemaal wel mee te vallen.

Ik zelf hoop op flink wat besmettingen en veel boosters nu zodat er veel immuniteit zal zijn. In de zomer zal Corona dan ver op de achtergrond zijn. De vraag is of artiesten buiten de EU geduld blijven hebben.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
En om je een idee te geven. Een festival zoals Tomorrowland heeft een klein voordeel. Ze bouwen hele mooie podiums op maar de artiesten nemen niet veel mee (alleen zichzelf en een laptop). Een band zoals Metallica neemt een heel decor mee inclusief instrumenten en heel veel crew. Een dj kan dus makkelijker tot het laatste moment wachten of hij/zij wel kan gaan optreden.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Vanwaar ineens deze discussie? We zijn nog maar januari. Zijn er al geruchten of nieuws van achter de schermen dat grote acts tours cancelen of verzetten?

Sowieso is het wellicht meer voer voor het coronatopic.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Vanwaar ineens deze discussie? We zijn nog maar januari. Zijn er al geruchten of nieuws van achter de schermen dat grote acts tours cancelen of verzetten?

Sowieso is het wellicht meer voer voor het coronatopic.
Omdat het vijf voor twaalf is in de festival wereld….
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken